Αρχική » Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων (Σελίδα 4)
Αρχείο κατηγορίας Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων
Ημερίδα Παρουσίασης Καινοτόμων Προγραμμάτων και Δράσεων
Τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024, από τις 8:30 το πρωί ως τις 14:30, με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας, πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αλιάρτου Ημερίδα Παρουσίασης Καινοτόμων Προγραμμάτων & Δράσεων στην οποία συμμετείχε και το Σχολείο μας με τρία Προγράμματα (2 Αγωγής Υγείας και 1 Πολιτιστικών Θεμάτων) που υλοποιήσαμε τη φετινή χρονιά 2023-2024 με τίτλο:
- «Μαθαίνω το μυοσκελετικό σύστημα»,
- «Γνωρίζω το Κυκλοφορικό σύστημα»
- «Κωστής Παλαμάς: 80+1 χρόνια από το θάνατο του Εθνικού μας ποιητή-Οι δράσεις των παιδιών»
Επρόκειτο για μια πολύ ενδιαφέρουσα Ημερίδα που επέδειξε τη σημασία της καινοτομίας και της διεύρυνσης των γνωστικών πεδίων της μαθησιακής διαδικασίας, ώστε να αναδεικνύονται νέες γνώσεις και δεξιότητες και να ανοίγονται νέοι ορίζοντες για τους/τις μαθητές/τριές μας.
Ευχαριστούμε πολύ τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης κα Παναγιώτα Σιδερά-Χουλιάρα για την άψογη διοργάνωση καθώς και όλους/ες τους/τις συναδέλφους για τις ιδέες που μοιράστηκαν μαζί μας!
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: «Η Δασκάλα των Χρωμάτων»
Οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄τάξης που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα, «γνώρισαν» ένα βιβλίο γεμάτο με χρώματα και συναισθήματα! Ένα βραβευμένο λογοτεχνικό βιβλίο το οποίο οι μαθητές αγάπησαν, ανέλυσαν, ζωγράφισαν και δραματοποίησαν, καλλιεργώντας δεξιότητες και ικανότητες, όπως κριτική σκέψη, αυτοσχεδιασμός, συνεργασία, ανάπτυξη φαντασίας, ενσυναίσθηση.
Οι μαθητές μέσω της ανάγνωσης, της συμπλήρωσης έντυπων δραστηριοτήτων του βιβλίου, μέσω της ζωγραφικής, της δημιουργικής γραφής και θεατρικών μεθόδων, όπως «Ρόλος στον τοίχο», «Διάδρομος συνείδησης», «Η καρέκλα των Αποκαλύψεων» και της Δραματοποίησης, κατανόησαν την υπόθεση του βιβλίου, αποτύπωσαν την αγαπημένη εικόνα/ρόλο της ιστορίας. Με τις βιωματικές δράσεις «μπήκαν» στη θέση των ηρώων, τους γνώρισαν, τους «αποδόμησαν» δημιουργώντας τους δικούς τους ήρωες, αλλάζοντας, μ αυτόν τον τρόπο, τη ροή και το αποτέλεσμα της ιστορίας. Πάνω απ’ όλα, όμως, αναγνώρισαν και χρησιμοποίησαν τα συναισθήματά τους, ανακαλύπτοντας το σημαντικό ρόλο που παίζουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς μας. Τέλος, οι μαθητές παρουσίασαν τις δράσεις σε μαθητές του σχολείου, παρουσία της συγγραφέως.
Το πρόγραμμα υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί:
Κεράστα Ευαγγελία ΠΕ70
Νταλαμπύρα Σταυρούλα ΠΕ70
Ψιλοπούλου Χάιδω ΠΕ91.01
Προληπτικό Οδοντιατρικό Πρόγραμμα στο Σχολείο μας
Την Τετάρτη 17-04-2024 και την Τετάρτη 24-04-2024, η οδοντίατρος κ. Ροζάνα Ευαγγελία, οι νοσηλεύτριες, κ. Παπαδιά Μαρία και κ. Κουρκουλιώτη Ευμορφία, και η επισκέπτρια υγείας κ. Σαριγιάννη Κωνσταντίνα επισκέφθηκαν το Σχολείο μας, στο πλαίσιο του Προγράμματος/Δράσης οδοντιατρικού ελέγχου και ενημέρωσης για τη Στοματική Υγεία, υπ’ ευθύνη του οδοντιατρείου του Κέντρου Υγείας Λιβαδειάς (για τις Σχολικές Μονάδες Π.Ε. της περιοχής ευθύνης του).
Οι επαγγελματίες υγείας πραγματοποίησαν οδοντιατρική εξέταση στους/στις μικρούς/ες μαθητές/τριες των Α’ και Β’ Τάξεων που συνοδεύτηκε από ενημερωτική επιστολή με τα αποτελέσματα της εξέτασης και στη συνέχεια παρακολούθησαν το Πρόγραμμα «Στοματική υγεία και Διατροφή». Μέσα από παραμύθι και με διαλογική συζήτηση για τις ομάδες τροφών κατέληξαν στο πιο σωστό διατροφικό μοντέλο για την υγεία των δοντιών και όλου του οργανισμού μας.
Η συνεργασία των επιστημόνων με τη Δ/νση του Σχολείου, τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες υπήρξε άψογη σε όλα τα επίπεδα. Ευελπιστούμε σε μελλοντικές δράσεις και συνεργασία.
Ο Μαγικός αυλός
Την Τρίτη 16-04-2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’, Β’ και Γ’ Τάξεων του Σχολείου μας μετέβησαν στην Αθήνα στο πλαίσιο του Προγράμματος Φιλαναγνωσίας για να παρακολουθήσουν τη διαδραστική θεατρική παράσταση «Ο Μαγικός Αυλός» σε διασκευή & σκηνοθεσία της Τούλας Ζαχαριουδάκη.
Το αγαπημένο έργο του Wolfang Amadeus Motsart σε λιμπρέτο Emanouel Schikaneder είναι η τελευταία όπερα που έγραψε ο μεγάλος συνθέτης. Το λιμπρέτο εκφράζει με συμβολικό τρόπο τα ανθρώπινα ιδεώδη του ΕυρωπαΪκού Διαφωτισμού τα οποία όμως παραμένουν πάντα επίκαιρα.
Ήταν μία παράσταση γεμάτη από πλούσια συναισθήματα, όμορφες εικόνες, κοστούμια, σκηνικά, φωτισμούς, σπαθογραφίες, μουσική και τραγούδια!! Ένας ύμνος στην φαντασία και στα ευχάριστα όνειρα, που κάνει τα παιδιά να ονειρεύονται, να μάχονται, να ελπίζουν…
Το έργο συνεπήρε τα παιδιά, τα έκανε να διασκεδάσουν, να ονειρευτούν, να συγκινηθούν, να γελάσουν και να περάσουν όμορφα!
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας στις 4 Απριλίου 2024 οι μαθητές/τριες της Γ’2 τάξης τοποθέτησαν έξω από το Σχολείο μας μπολάκια με φαγητό και νερό για να ταϊστούν και να ξεδιψάσουν τα αδέσποτα ζώα της γειτονιάς…
Μαθητές/τριες των Β’, Δ’ και ΣΤ’ τάξεων “Ζωογραφίζουν”…
Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης παρακολούθησαν σε μορφή βίντεο το παραμύθι “Τα αδεσποτάκια” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, μια ιστορία για την φιλοζωία!
Οι μαθητές/τριες της Δ1′ τάξης παρακολούθησαν μια παρουσίαση για την “Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων”.
Ο Φοίβος μαθαίνει για τον ήλιο
Δράση στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγωγής Υγείας
από την εκστρατεία
«Έξυπνοι στον ήλιο με ασφάλεια»
Την Τετάρτη 03-04-2024 και 10-04-24, η κ. Αρβανιτάκη Μαρία, επισκέπτρια δημόσιας/Κοινοτικής Υγείας MSC, επισκέφθηκε το Σχολείο μας στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγωγής Υγείας με την θεματολογία:
1) Ήλιος, φίλος ή εχθρός;
Παρουσίασε την θεματολογία με κατανοητό και ελκυστικό τρόπο και σε διάδραση με τα παιδιά, τα οποία είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν τις γνώσεις τους, να μάθουν καινούρια πράγματα και να λύσουν τυχόν απορίες σχετικά με τα θέματα αυτά.
Η συνεργασία της με τη Δ/νση του Σχολείου, τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες υπήρξε άψογη σε όλα τα επίπεδα. Ευελπιστούμε σε μελλοντικές δράσεις και συνεργασία!
Μουσείο Ανθρωπίνου Σώματος
Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 4ου Δ.Σχ. Λιβαδειάς ευχαριστούν τον κ.Μιχαηλίδη Βασίλειο, Διευθυντή του Μουσείου Ανθρωπίνου Σώματος και τον κ. Τζώτζη Αριστοτέλη, ιατρό και ξεναγό του Μουσείου για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που επέδειξαν στην ικανοποίηση του αιτήματος μας να περιηγηθούν οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας στα εκθέματα του Μουσείου μέσω διαδικτυακής σύνδεσης στο πλαίσιο της εφαρμογής του Προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο «Κυκλοφορικό Σύστημα» για την ΣΤ’ Τάξη και «Μυοσκελετικό Σύστημα» για την Δ’ Τάξη.
Η περιήγηση πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και είλκυσε το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών. Χάρη στη ζωηρή περιγραφή και παρουσίαση του ξεναγού του Μουσείου, οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τα συστήματα και τα όργανα του ανθρωπίνου σώματος και γνώρισαν τις λειτουργίες τους με εντυπωσιακό τρόπο και ενθουσιάστηκαν με την πρωτότυπη αυτή ξενάγηση.
Ημερίδα Παρουσίασης Καινοτόμων Προγραμμάτων και Δράσεων
Το Σχολείο μας συμμετείχε στις εργασίες της “Ημερίδας Παρουσίασης Καινοτόμων Προγραμμάτων και Δράσεων” που υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπ/σης Βοιωτίας και διοργάνωσε η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Βοιωτίας στο 2ο Δημ. Σχολείο Αλιάρτου στις 16 Ιουνίου 2023.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς συμμετείχε παρουσιάζοντας τα Θέματα:
1. «Διατροφοπεριπέτειες»
Υλοποιήθηκε φέτος στο Σχολείο μας Πρόγραμμα Υγιεινής Διατροφής για τους μαθητές/τριες Α’, Β’, Γ’, Δ’ τάξεων με τίτλο «Διατροφοπεριπέτειες» σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Prolepsis. Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν δύο διαδικτυακά σεμινάρια από τους ειδικούς επιστήμονες με την ενεργό συμμετοχή τους. Επίσης, τους δόθηκε booklet με δραστηριότητες (κυρίως εικαστικές) μέσω των οποίων προβληματίστηκαν και ψυχαγωγήθηκαν.
2. «Θεανώ η Μελισσούλα, η πρώτη Φλεβοκεντητούλα»
Το σχολικό έτος 2022-2023 εκπονήθηκε από τους μαθητές/τριες των Α’ και Β’ τάξεων του Σχολείου μας, με εισηγήτριες την κ. Σαρδέλη Στέλλα σχολική Νοσηλεύτρια και τις εκπαιδευτικούς κ. Πέτρου Βασιλική και κ. Νυδριώτη Θεοδώρα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο: «Θεανώ η Μελισσούλα, η πρώτη Φλεβοκεντητούλα» που αφορά τη διαδικασία της φλεβοκέντησης, τη διαχείριση του πόνου στα παιδιά και την αξία της διαφορετικότητας. Το πρόγραμμα έγινε σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Παιδιατρικής Νοσηλευτικής με πρόεδρο την κ. Μάτζιου Βασιλική, καθηγήτρια του Τμήματος Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ.
Εισηγήτριες: Λαφαζάνη Βιβή (ΠΕ70), Πέτρου Βασιλική (ΠΕ71), Σαρδέλη Στέλλα (ΠΕ25)
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Την Τετάρτη 17/05/2023 στο πλαίσιο του προγράμματος «Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» πραγματοποιήθηκε βιωματική δράση των μαθητών/τριών των Στ’ τάξεων από τα μέλη της ΕΔΥ, η κοινωνική λειτουργός Παπαγιαννάκη Νικολέτα Αναστασία και η ψυχολόγος Τσώνη Ασημίνα, και τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων. Οι μαθητές μέσω ενός καταιγισμού ιδεών (ιδεοθύελλα) κατέθεσαν τις σκέψεις τους και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τη μετάβαση τους στο Γυμνάσιο.
Στο τέλος, τα παιδιά κατασκεύασαν ομαδικά το «τρένο», το οποίο θα τους οδηγήσει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σε νέες εμπειρίες. Ένα τρένο φορτωμένο με μπαγκάζια τους τις ευχάριστες αναμνήσεις τους από το Δημοτικό που θα αποτελέσουν εφόδιο στο νέο τους ταξίδι.
Το ταξίδι αυτό συνεχίστηκε μία εβδομάδα μετά την Τετάρτη 24/05/2023 με την επίσκεψη τους στο μελλοντικό τους σχολείο, το 3ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς, όπου εκεί τους υποδέχτηκαν με χαρά ο Διευθυντής, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες. Περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, με τη βοήθεια των υπαρχόντων μαθητών και γνώρισαν τις μελλοντικές αίθουσες διδασκαλίας τους.
Ενθουσιασμένοι οι μαθητές μας αποχαιρέτησαν το σχολείο και ανανέωσαν το ραντεβού τους με τους εκπαιδευτικούς για τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, που ξεκινά η νέα σχολική χρονιά.
Επίσκεψη στο Κ.Ε.ΠΕ.Α.Θήβας Βοιωτίας
Στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Φροντίζω το Περιβάλλον» με τίτλο «Μαθαίνω για το δάσος» οι μαθητές της Δ’ τάξης του σχολείου μας, την Τρίτη 2/05/2023 επισκέφτηκαν με τις εκπαιδευτικούς τους κα Βοζιάρη Ελένη και κα Παστρουμά Χρυσάνθη το Κ.Ε.ΠΕ.Α.Θήβας Βοιωτίας.
Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον και, συγκεκριμένα, στο δάσος. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν με βιωματικό τρόπο τη σημασία του δάσους στη ζωή μας και ανέπτυξαν ενδιαφέρον και σεβασμό γι’ αυτό.
Μέσα από τις υπέροχες δραστηριότητες που εκτέλεσαν στη φύση, στο άλσος του Μοσχοποδίου, με την προτροπή του υπεύθυνου, συνειδητοποίησαν την αξία των δασών ως καταφύγιων ζωής καθώς και τα προβλήματα που προκύπτουν από την καταστροφή του δάσους. Το πρόγραμμα ενθάρρύνει τη συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης.


























