Το Ιστολόγιο του 41ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου

Κάκτου & Αγ. Ιεροθέου – Τηλ. 2105759937 – 2131301417

Πώς μπορούμε να καλλιεργήσουμε την αυτοπεποίθηση στα παιδιά.

Φεβ 201324

Πρέπει τα παιδιά μας να πατούν γερά στα πόδια τους, να μη φοβούνται να δοκιμαστούν σε άγνωστες καταστάσεις, να μην πτοούνται όταν οι δυσκολίες ορθώνονται μπροστά τους. Με λίγα λόγια να έχουν αυτοπεποίθηση.

Ο δρόμος όμως προς την αυτοπεποίθηση ξεκινά από νωρίς, από τις πρώτες εμπειρίες του παιδιού.

Η εικόνα που διαμορφώνει για τον εαυτό του σχετίζεται με τη συμπεριφορά του γονιού απέναντί του.

Το παιδί αντιλαμβάνεται θετικά τον εαυτό του, αναπτύσσει δηλαδή αυτοεκτίμηση, όταν εισπράττει αποδοχή, αγάπη και ζεστασιά από τους γονείς του. Απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει με σιγουριά το ταξίδι της ζωής, είναι να μεγαλώνει σε περιβάλλον που του προσφέρει εσωτερική ασφάλεια.

H αυτοπεποίθηση είναι η συναίσθηση ότι είμαστε σημαντικοί, έχουμε αξία, χαρίσματα, ικανότητες. Έχουμε δηλαδή θετική εικόνα για τον εαυτό μας και θεωρούμε ότι οι ικανότητές μας είναι επαρκείς ώστε να έχουμε επιτυχίες στη ζωή μας, να απολαμβάνουμε την αγάπη και την αποδοχή των άλλων, να ξεπερνάμε δύσκολες καταστάσεις και να σχεδιάζουμε νέους, ρεαλιστικούς στόχους.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των παιδιών με αυτοπεποίθηση

Κάποιες φορές, στην προσπάθειά μας να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών, τα ωθούμε άθελά μας σε παράτολμες, εγωκεντρικές ή παθητικές συμπεριφορές. Όταν καλούμαστε να διαπαιδαγωγήσουμε παιδιά, οφείλουμε να μη συγχέουμε την έννοια της αυτοπεποίθησης με εγωκεντρικές, επιπόλαιες, άβουλες ή κακόβουλες συμπεριφορές.

Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα παιδιά που έχουν αυτοπεποίθηση:

  • Έχουν υπομονή, επιμονή, θέληση
  • Αξιολογούν σωστά τις καταστάσεις, θέτουν στόχους, σχεδιάζουν τις ενέργειές τους, ξεπερνούν τις δυσκολίες
  • Δέχονται την ήττα, μαθαίνουν από τα λάθη τους
  • Δείχνουν αυτοέλεγχο, εκφράζουν με θεμιτό τρόπο τα συναισθήματά τους
  • Έχουν ρεαλιστική εικόνα των καταστάσεων, αποδέχονται τις αδυναμίες τους, γνωρίζουν τις δυνατότητές τους, φέρονται με δυναμικότητα, συνεργάζονται με επιτυχία
  • Δεν αφήνουν τους φόβους να τους κυριέψουν, είναι αισιόδοξα
  • Σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους

Ενισχύστε την αυτοπεποίθηση των παιδιών

  • Βοηθήστε τα να γνωρίσουν καλά τον εαυτό τους και να τον αποδεχτούν
  • Παρακινήστε τα να ανακαλύψουν τα ιδιαίτερα ταλέντα και τις ικανότητές τους
  • Επαινέστε τα για όσα καταφέρνουν
  • Θέστε μικρούς, ρεαλιστικούς στόχους
  • Ενθαρρύνετε τα ώστε να τα καταφέρουν αξιοποιώντας τις δικές τους δυνατότητες
  • Δώστε τους ευκαιρίες να αισθάνονται χρήσιμα. Μοιράστε αρμοδιότητες
  • Δείξτε ανοχή στα λάθη τους, διατηρήστε όμως παράλληλα τα όρια που έχετε θέσει
  • Αντιμετωπίστε με χιούμορ τις κακές τους στιγμές. Συμπαρασταθείτε στις αποτυχίες τους
  • Αποφύγετε να κριτικάρετε αρνητικά τις απόψεις τους
  • Συζητήστε μαζί τους, χωρίς να προσπαθείτε να επιβάλλετε τις δικές σας απόψεις
  • Χαρακτηρίστε τη συμπεριφορά τους κι όχι τα ίδια (μην πείτε «είσαι ενοχλητικός», αλλά «αυτό που κάνεις είναι ενοχλητικό»)
  • Δώστε τους πληροφορίες κι εμπειρίες για τον κόσμο που τα περιβάλλει
  • Μην αφήσετε να ανακαλύψουν τον κόσμο χωρίς συναισθηματική θωράκιση. Χαρίστε τους τη βεβαιότητα πως θα είστε κοντά τους, όταν σας χρειαστούν. Απομακρυνθείτε όταν δεν σας χρειάζονται
  • Μην έχετε υπερβολικές φιλοδοξίες, αλλά και μην τα υποτιμάτε
  • Μην υποκινείτε τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα παιδιά. Αποφύγετε τις ετικέτες (αργός, αναβλητικός, τεμπέλης, επιπόλαιος κλπ)
  • Φερθείτε τους με σεβασμό. Βοηθήστε νʼ αναπτύξουν αξιοπρεπή συμπεριφορά

Αυτοπεποίθηση και σχολικές επιδόσεις

Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι πως κάθε παιδί έχει τον προσωπικό του ρυθμό να μαθαίνει. Η σύγκριση δεν γίνεται ποτέ μεταξύ δυο παιδιών, αλλά ανάμεσα στην ικανότητα που είχε το παιδί στο παρελθόν και σʼ αυτήν που έχει τώρα κατακτήσει. Εμπλουτίζοντας το περιβάλλον του με ερεθίσματα που μπορεί να αφομοιώσει, του επιτρέπουμε να μαθαίνει με τον δικό του τρόπο, μέσα από δραστηριότητες που το ελκύουν κι έχουν νόημα γιʼ αυτό.

Στη διαδικασία απόκτησης στέρεης γνώσης, θα κάνει λάθη και θα διδαχτεί από αυτά. Η ανακάλυψη του λάθους από το ίδιο το παιδί, είναι μια σημαντική εμπειρία που δεν πρέπει να του την στερήσουμε. Ας το καθοδηγήσουμε ώστε να εντοπίσει το λάθος του κι ας το συνοδεύσουμε διακριτικά, χωρίς επίκριση, στη διόρθωσή του.

Κυρίως όμως, ας διαφυλάξουμε την παιδικότητά του. Δεν χρειάζεται να το εκθέτουμε σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα, ούτε να διογκώνουμε το εγώ του. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από παιχνίδι, γέλιο, ελεύθερο χρόνο κι επαρκείς σχέσεις με γονείς και συνομηλίκους.

Αγκαλιάστε λοιπόν το παιδί σας με αγάπη. Έπειτα, ανοίξτε την αγκαλιά σας και καμαρώστε το καθώς ανακαλύπτει τον κόσμο!

από κάτω από: Προτάσεις| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πώς μπορούμε να καλλιεργήσουμε την αυτοπεποίθηση στα παιδιά.    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Καλώς ήρθατε !!!

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου σας καλωσορίζουν στο Ιστολόγιο και σας εύχονται μια ευχάριστη και χρηστική περιήγηση !

Ώρα Ελλάδας

Σαν σήμερα

29/3/1896: Ο Σπύρος Λούης ο πρώτος Έλληνας Ολυμπιονίκης στο μαραθώνιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο Λούης έτρεξε τον μαραθώνιο σε χρόνο 2 ώρες, 58 λεπτά και 50 δεύτερα.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Μετάφραση του Ιστολογίου

Πρόσφατα σχόλια !

Σκακιστική άσκηση

RSS Τα νέα του Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ

  • [ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Π133_23/02/2024] Δημοσίευση Απόφασης Αποδοχής Αποτελεσμάτων Αξιολόγησης για σύναψη συμβάσεων έργου 07/03/2024
    Δημοσιεύθηκε η Απόφαση αποδοχής αποτελεσμάτων αξιολόγησης προτάσεων για σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στο πλαίσιο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Π133_23/02/2024). Ακολουθεί τις επόμενες ημέρες η διαδικασία οριστικής έγκρισης του καταλόγου των προγραμμάτων επιμόρφωσης της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ και των στοιχείων ανάθεσης συμβάσεων προς το προσωπικό που θα τα στελεχώσει (Επιμορφωτές, Συντονιστές και Τεχνικούς […]
  • Πρόσκληση Στελέχωσης των Προγραμμάτων για την 6η Περίοδο Επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε. 23/02/2024
    Δημοσιεύθηκε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με την οποία καλούνται αποκλειστικά οι Επιμορφωτές που ανήκουν στο Μητρώο Επιμορφωτών του έργου, καθώς και οι Συντονιστές και Τεχνικοί Υπεύθυνοι που ανήκουν στο μητρώο ΚΣΕ και έχουν αντιστοιχηθεί με προγράμματα της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (ως τακτικοί ή αναπληρωτές), να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη των […]
European Radio Logo

Το 41ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, που εδρεύει στο Περιστέρι στη συμβολή των οδών Κάκτου & Αγίου Ιεροθέου, ιδρύθηκε με το ΦΕΚ 289/1-10-1977 και η οργανικότητά του (6θέσιο) ορίστηκε με το ΦΕΚ 190 τ.Α΄/22-08-1979, ενώ το Ολοήμερο ορίστηκε με το ΦΕΚ 1130/30-08-2001. Με το ΦΕΚ 1346/31-8-2004 τ. Β΄, προστέθηκε μία (1) επιπλέον οργανική θέση δασκάλου (Π.Ε 70) στο Ολοήμερο.

Το σχολικό έτος 2005 – 2006 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Φυσικής Αγωγής (Π.Ε 11) με το ΦΕΚ 492/18-4-2006 τ. Β΄

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Αγγλικής Γλώσσας (Π.Ε 06) με το ΦΕΚ 2491/12-8-2016 τ. Β΄. Η θέση καλύφθηκε από το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε Τμήμα Ένταξης στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 2540/18-8-2016 τ. Β΄. Το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας επανδρώθηκε το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2018 – 2019 ιδρύθηκε Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 4528/17-10-2018 τ. Β΄.

Το ίδιο σχολικό έτος (2018 – 2019) το σχολείο μας εντάχθηκε στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της χώρας δυνάμει της Φ.17/47528/Δ1/28-3-2019 Υπουργικής Απόφασης.

Το τρέχον σχολικό έτος (2023 – 2024) το σχολείο λειτουργεί με επτά (7) τμήματα και έχει 123 μαθητές.

Για οποιαδήποτε απορία, πρόβλημα ή/και καλόπιστη κριτική μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 210 / 57 59 937  – 213 / 13 01 417  ή/και στο 41dimperisteriou@gmail.com .

Ο καιρός στην Αθήνα !

booked.net

Μετρητής επισκεψιμότητας ανά χώρα προέλευσης

Flag Counter


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων