Το Ιστολόγιο του 41ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου

Κάκτου & Αγ. Ιεροθέου – Τηλ. 2105759937 – 2131301417

“Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια” – Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις

Μαρ 202231

Αγαπητοί γονείς,

IMG 20220331 102459Σήμερα, Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022, είχαμε τη χαρά και την τιμή να μας επισκεφτεί ο κ. Ευάγγελος Αυγουλάς, δικηγόρος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών. Βέβαια δε μας επισκέφτηκε με την επαγγελματική του ιδιότητα αλλά με αυτή του ανθρώπου που εκ γενετής είναι τυφλός. Ο κ. Αυγουλάς με απλό και συνάμα μεστό λόγο μίλησε με τους μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης για την καθημερινότητα και την πραγματικότητα της αναπηρίας στην Ελλάδα, την προσβασιμότητα και τα εμπόδια που ο ίδιος συναντά.

Στη συνέχεια οι μαθητές/-τριες κλήθηκαν να συζητήσουν αυτές τις καθημερινές συνθήκες διαβίωσης εκφράζοντας αυθεντικά (και καταιγιστικά…) τις δικές τους απορίες στις οποίες πρόθυμα απάντησε ο καλεσμένος μας. Μέσα από παραδείγματα, συζήτηση και βιωματικές δράσεις, π.χ. επίδειξη τεχνικών συνοδείας ανθρώπων με προβλήματα όρασης, καταβλήθηκε προσπάθεια ενεργοποίησης και αλληλεγγύης των μαθητών στα προβλήματα και τις λύσεις που καλείται να βρει ο τυφλός προκειμένου να έχει μια όσο το δυνατόν «φυσιολογική» ζωή.

Η όλη δράση, διάρκειας μίας διδακτικής ώρας, έγινε σε στενή συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για τη βοήθειά τους στην υλοποίηση της δράσης.

IMG 20220331 102505Το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια» καλύπτει τη σύγχρονη ανάγκη της δημιουργίας μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας και υπηρετεί την κοινωνική ενσωμάτωση, ήδη από το σχολείο. Η αλληλεπίδραση στοχεύει στην αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με την διαφορετικότητα και την αναπηρία. Σκοπός είναι να αφυπνιστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες και κατ’ επέκταση το άμεσο και έμμεσο περιβάλλον τους, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις ευαισθητοποίησης και συνειδητοποίησης του ευρύτερου πληθυσμού με απώτερο μελλοντικό σκοπό τη διασφάλιση και απόδοση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ισότιμα σε όλους και όλες.

Στοχεύει στην κατανόηση των δυσκολιών, άρα στην αποδοχή της διαφορετικότητας, καθώς και στην ενεργοποίηση των μαθητών ως μελλοντικών πολιτών που αναγνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, και το πώς να συνυπάρχουν με τους γύρω τους, οι οποίοι μπορεί με μια πρώτη ματιά να τους φαίνονται “διαφορετικοί”. Το πρόγραμμα βασίζεται στις αρχές της σύγχρονης Παιδαγωγικής όπως :

Βιωματική μάθηση: Οι ανάπηροι ομιλητές μοιράζονται τις προσωπικές τους ιστορίες και την καθημερινότητα τους με τους μαθητές παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να οπτικοποιήσουν τις δυσκολίες και, στη συνέχεια, να συζητήσουν τις καθημερινές συνθήκες που καλούνται να ζουν οι ανάπηροι.

IMG 20220331 102521Συμπερίληψη:  Η συζήτηση οδηγείται στο πώς, συλλογικά, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά, υπηρετώντας τις αξίες της συμπερίληψης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Με αναφορές του προγράμματος π.χ. στην καθημερινή ανάγκη της χρήσης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και των υποτίτλων, περιγράφονται ήδη απλά εργαλεία συμπερίληψης, δίνοντας ερεθίσματα στους μαθητές για περαιτέρω ανάπτυξη της σκέψης τους και εμπέδωση των διεθνών αρχών της προσβασιμότητας και του σχεδιασμού για όλους (Design For All).

 Ανακαλυπτική μάθηση και αυτενέργεια: Διεξαγωγή ανοιχτού διαλόγου που βασίζεται σε ερωτήσεις των ίδιων των μαθητών άρα ανακαλύπτουν και εκμαιεύουν τη γνώση από τον ανάπηρο συντονιστή.

Παιδοκεντρικότητα: Με εποπτεία, οι ίδιοι οι μαθητές/-τριες παίρνουν τα ηνία και θέτουν τα θέματα που τους απασχολούν προς συζήτηση με γνώμονα την αναπηρία και την προσβασιμότητα, με τον συντονιστή να θέτει τις βάσεις αλλά και να επαναπροσδιορίζει τις κατευθύνσεις σε συνάφεια με τους στόχους του προγράμματος.

Διαθεματικότητα: Η προσέγγιση της αναπηρίας γίνεται μέσα από πολλαπλά επίπεδα (νέες τεχνολογίες, αυτόνομη διαβίωση, εκπαιδευτικά εργαλεία), αλλά και μέσα από όλους τους τομείς της συλλογικής ζωής (οικογένεια, εκπαίδευση, εργασία, πολιτισμός, αθλητισμός, ψυχαγωγία).

Καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων μέσα από την σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των μαθητών και του συντονιστή με αναπηρία, η οποία συμβολίζει την εν δυνάμει σχέση που μπορεί να αποκτήσουν οι μαθητές μεγαλώνοντας με οποιοδήποτε ανάπηρο άτομο έρθει αργότερα στη ζωή τους.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Περιστερίου κ. Αναστάσιος Θεοδωράκος ο οποίος είχε και μια ολιγόλεπτη συνομιλία με τους μαθητές μας.

Από τη διεύθυνση του σχολείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Καλώς ήρθατε !!!

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου σας καλωσορίζουν στο Ιστολόγιο και σας εύχονται μια ευχάριστη και χρηστική περιήγηση !

Ώρα Ελλάδας

Μετάφραση του Ιστολογίου

Πρόσφατα σχόλια !

Σκακιστική άσκηση

RSS Τα νέα του Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ

  • [ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Π133_23/02/2024] Δημοσίευση Απόφασης Αποδοχής Αποτελεσμάτων Αξιολόγησης για σύναψη συμβάσεων έργου 07/03/2024
    Δημοσιεύθηκε η Απόφαση αποδοχής αποτελεσμάτων αξιολόγησης προτάσεων για σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στο πλαίσιο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Π133_23/02/2024). Ακολουθεί τις επόμενες ημέρες η διαδικασία οριστικής έγκρισης του καταλόγου των προγραμμάτων επιμόρφωσης της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ και των στοιχείων ανάθεσης συμβάσεων προς το προσωπικό που θα τα στελεχώσει (Επιμορφωτές, Συντονιστές και Τεχνικούς […]
  • Πρόσκληση Στελέχωσης των Προγραμμάτων για την 6η Περίοδο Επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε. 23/02/2024
    Δημοσιεύθηκε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με την οποία καλούνται αποκλειστικά οι Επιμορφωτές που ανήκουν στο Μητρώο Επιμορφωτών του έργου, καθώς και οι Συντονιστές και Τεχνικοί Υπεύθυνοι που ανήκουν στο μητρώο ΚΣΕ και έχουν αντιστοιχηθεί με προγράμματα της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (ως τακτικοί ή αναπληρωτές), να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη των […]
European Radio Logo

Το 41ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, που εδρεύει στο Περιστέρι στη συμβολή των οδών Κάκτου & Αγίου Ιεροθέου, ιδρύθηκε με το ΦΕΚ 289/1-10-1977 και η οργανικότητά του (6θέσιο) ορίστηκε με το ΦΕΚ 190 τ.Α΄/22-08-1979, ενώ το Ολοήμερο ορίστηκε με το ΦΕΚ 1130/30-08-2001. Με το ΦΕΚ 1346/31-8-2004 τ. Β΄, προστέθηκε μία (1) επιπλέον οργανική θέση δασκάλου (Π.Ε 70) στο Ολοήμερο.

Το σχολικό έτος 2005 – 2006 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Φυσικής Αγωγής (Π.Ε 11) με το ΦΕΚ 492/18-4-2006 τ. Β΄

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε οργανική θέση καθηγητή Αγγλικής Γλώσσας (Π.Ε 06) με το ΦΕΚ 2491/12-8-2016 τ. Β΄. Η θέση καλύφθηκε από το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 ιδρύθηκε Τμήμα Ένταξης στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 2540/18-8-2016 τ. Β΄. Το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας επανδρώθηκε το σχολικό έτος 2016 – 2017.

Το σχολικό έτος 2018 – 2019 ιδρύθηκε Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ στο σχολείο μας με το ΦΕΚ 4528/17-10-2018 τ. Β΄.

Το ίδιο σχολικό έτος (2018 – 2019) το σχολείο μας εντάχθηκε στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της χώρας δυνάμει της Φ.17/47528/Δ1/28-3-2019 Υπουργικής Απόφασης.

Το τρέχον σχολικό έτος (2023 – 2024) το σχολείο λειτουργεί με επτά (7) τμήματα και έχει 123 μαθητές.

Για οποιαδήποτε απορία, πρόβλημα ή/και καλόπιστη κριτική μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλ. 210 / 57 59 937  – 213 / 13 01 417  ή/και στο 41dimperisteriou@gmail.com .

Ο καιρός στην Αθήνα !

booked.net

Μετρητής επισκεψιμότητας ανά χώρα προέλευσης

Flag Counter


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων