To πρόγραμμα της αγιογραφίας με τίτλο : Αγιογραφία : «Η πρώτη μορφή αφαίρεσης», που παρακολούθησαν και στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές μας (12 – 13 Δεκεμβρίου 2017), αρχίζοντας από τις βραχογραφίες της Αλταμίρα και φτάνοντας μέχρι τον μανιερισμό του Ελ Γκρέκο, τους οδηγεί σε ένα ταξίδι γνωριμίας με την τέχνη.
Με ενδιάμεσους σταθμούς τις τοιχογραφίες από το Ακρωτήρι της Θήρας, τα Μινωικά ανάκτορα και την Πομπηία, τα Αιγυπτιακά Φαγιούμ, την έρημο του Σινά με τις πρώτες χριστιανικές εικόνες, τα ψηφιδωτά της Του θεού Σοφίας, τη μονή Δαφνίου, τη Ρωσική αλλά και την δυτικότροπη αγιογραφία, μάς παρουσιάζει την εμφάνιση της αγιογραφίας ως μια μορφή τέχνης αλλά και ως φυσική συνέχεια της ανάγκης των ανθρώπων να εκφραστούν μέσα από αυτήν. Τον συγκερασμό του ανθρώπινου στοιχείου με την απεικόνιση του θείου στην ίδια μορφή τέχνης.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από πλήθος επιλεγμένων εικόνων που στοχεύουν στην ενεργοποίση των μαθητών και στην εξήγηση της διαχρονικότητας και συνέχειάς της, απλά και φυσικά χωρίς ίχνος “διδακτισμού”.
Τέλος η δημιουργία από τους μαθητές της εικόνας του Αγγέλου με την καθοδήγηση ενός εικαστικού βοηθά τα παιδιά να εστιάσουν στις λεπτομέρειες μιας βυζαντινής εικόνας μέσα από μια μορφή που συναντάται σε όλες τις θρησκείες.
Θεωρούμε πολύ χρήσιμη τη συμβολή του προγράμματος αυτού στη γνωριμία των μαθητών με τη βυζαντινή τέχνη. Πολλοί από εμάς τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουμε τη βυζαντινή ιστορία έχουμε διαπιστώσει ότι υπάρχει μία απαξίωση και μία αδιαφορία για την υψηλότατη δημιουργία της αγιογραφίας και του ψηφιδωτού και γενικότερα την τέχνη των βυζαντινών χρόνων. Αυτό καταδεικνύει κυρίως το κενό που υπάρχει στη γνωριμία των παιδιών με αυτή την τέχνη γιατί συνήθως αυτό που δεν το γνωρίζουμε δεν μπορούμε να το αγαπήσουμε και να εκτιμήσουμε την αξία του.
Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμο Περιστερίου, μέσω της Δ.Ε.Π.Α.Δ.Π, και ιδιαίτερα τον εικαστικό κ Κωνσταντίνο Βερούτη που μάς ενέταξε σε αυτό το τόσο ενδιαφέρον και δημιουργικό πρόγραμμα προσφέροντας στους μαθητές μας αυτή την εξαιρετική εμπειρία !
Από τη διεύθυνση του σχολείου
Αφήστε μια απάντηση