Little Nature Friends eTwinning 2025-26
Την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η 1η επικοινωνία συνεργατών του έργου με θέμα την γνωριμία μεταξύ των συνεργατών εκπαιδευτικών και τον σχεδιασμό του έργου.
To σχολείο μας συμμετέχει στο έργο “Little Nature Friends” για το σχολικό έτος 2025-26 μαζί με σχολεία της Ελλάδας, της Ρουμανίας, της Λιθουανίας, της Τουρκίας, της Τσεχίας και της Σλοβακίας.
Σύντομη περιγραφή του έργου
Το «Little Nature Friends» είναι ένα έργο eTwinning σχεδιασμένο για παιδιά προσχολικής ηλικίας (ηλικίας 3-5 ετών), με στόχο να φέρει τους μικρούς μαθητές πιο κοντά στη φύση μέσω απλών, δημιουργικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται από κοινού με συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μέσα από το παιχνίδι, την παρατήρηση και την καλλιτεχνική έκφραση, τα παιδιά θα ανακαλύψουν την ομορφιά του περιβάλλοντος, θα μάθουν για τις εποχές, τα φυτά, τα ζώα και τη φυσική ποικιλομορφία που βρίσκεται σε άλλα μέρη της Ευρώπης.
Το έργο προωθεί την πρώιμη οικολογική ευαισθητοποίηση, την ανάπτυξη της γλώσσας, τη δημιουργικότητα και τις πρώτες ψηφιακές δεξιότητες (με την υποστήριξη των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών).
Οι δραστηριότητες είναι κατάλληλες για την ηλικία και επιτρέπουν την εύκολη συνεργασία μεταξύ των εταίρων μέσω οπτικού υλικού και συμβολικών ανταλλαγών μεταξύ των παιδιών.
Συγκεκριμένοι στόχοι του έργου
-Να αναπτυχθεί η περιέργεια των παιδιών για τη φύση μέσω της άμεσης παρατήρησης των φυσικών στοιχείων (δέντρα, λουλούδια, έντομα, πουλιά κ.λπ.).
-Να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν τις τέσσερις εποχές και να περιγράψουν τα οπτικά και αισθητηριακά χαρακτηριστικά τους (χρώμα, θερμοκρασία, αλλαγές στη φύση).
-Να αναγνωρίσουν τα τοπικά φυτά και ζώα και να τα συγκρίνουν με εκείνα από άλλες ευρωπαϊκές περιοχές μέσω οπτικών και διαδραστικών δραστηριοτήτων.
-Να εκφράσουν τις παρατηρήσεις τους μέσω σχεδίου, ζωγραφικής, κολάζ ή μοντελοποίησης, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική έκφραση.
-Να συμμετάσχουν σε ομαδικές δραστηριότητες συνεργασίας, αναπτύσσοντας βασικές κοινωνικές δεξιότητες όπως η συνεργασία, η ακρόαση και η κοινή χρήση εργασιών.
-Να αποκτήσουν βασικές οικολογικές συμπεριφορές, όπως η ανακύκλωση, η προστασία των φυτών, η εξοικονόμηση νερού και ο καθαρισμός χώρων πρασίνου.
-Να χρησιμοποιήσουν απλά ψηφιακά εργαλεία με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, όπως η δημιουργία ψηφιακών σχεδίων, η συμμετοχή σε σύντομες βιντεοκλήσεις ή η ανταλλαγή οπτικών μηνυμάτων με παιδιά από άλλες χώρες.
-Να συμμετάσχουν σε συμβολικές ανταλλαγές (σχέδια, κάρτες, μικρές δημιουργίες) με συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία στην Ευρώπη, ενθαρρύνοντας την πολιτιστική περιέργεια και το αίσθημα του ανήκειν σε ένα κοινό έργο.
eTwinning School 2025-26
Με περηφάνια και χαρά λάβαμε την σημαντική διάκριση του Νηπιαγωγείου μας
με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας “eTwinning School Label 2025-26”.
Συνολικά βραβεύτηκαν 2964 σχολεία σε όλη την Ευρώπη εκ των οποίων
260 σχολεία στην Ελλάδα.
Τα Σχολεία eTwinning είναι ηγέτες στον κόσμο του eTwinning. Η σχολική διοίκηση και οι επικεφαλής των εκπαιδευτικών αναγνωρίζουν τη σημασία και τις αξίες του eTwinning και το ενσωματώνουν στις πολιτικές, τις πρακτικές και την επαγγελματική ανάπτυξη του σχολείου τους.
Η ετικέτα Σχολείου eTwinning αναγνωρίζει και αξιολογεί τη συμμετοχή, τη δέσμευση και την αφοσίωση όχι μόνο των μεμονωμένων eTwinners, αλλά ολόκληρου του σχολείου, όπου ομάδες εκπαιδευτικών και σχολικών ηγετών συνεργάζονται.Το σχολείο μας μέσα από τα προγράμματα eTwinning που συμμετείχαμε προώθησε τη συνεργασία και επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικών από την Ελλάδα και την Ευρώπη δίνοντας την ευκαιρία για γνωριμία με πολιτισμούς και κουλτούρα άλλων χωρών και εμπνέοντας δράσεις και πρακτικές πρωτότυπες και καινοτόμες.
Συγχαρητήρια σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς μας!Συγχαρητήρια στο αγαπημένο μας 3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, το σχολείο μας!!!
Αγγλικά 2025-26
Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο μας με την κ.Νικολία Προκοπάκη.
Τα παιδιά συμμετέχουν σε ευχάριστες-παιγνιώδεις ομαδικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στην οικοδόμηση και την ενδυνάμωση τής αυτοπεποίθησής τους θέτοντας εύκολους στόχους και τη δημιουργία καταστάσεων όπου η χρήση των Αγγλικών είναι απαραίτητη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εκτίθενται σε ακούσματα που έχουν στόχο να προκαλέσουν το ενδιαφέρον τους και να αποτελέσουν κίνητρο για μάθηση. Μαθαίνουν Αγγλικά μέσα από μικρές ιστορίες, τραγούδια, παιχνίδια ρόλων και παιχνίδια μνήμης, ζωγραφική και άλλα. Αποκτούν μια ρουτίνα που τα βοηθάει να αισθανθούν ασφάλεια και να έχουν θετική στάση για την ξένη γλώσσα που διδάσκονται.
Σεπτέμβρης-Έναρξη σχολικής χρονιάς 2025-26
O Αγιασμός του Νηπιαγωγείου μας για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 9:00 π.μ.στον αύλειο χώρο του 3ου Δημοτικού Σχολείου.
Θα ακολουθήσει χωρισμός στα τμήματα και ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Σας ευχόμαστε μια καλή σχολική χρονιά με υγεία!
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου
Επιμορφωτική ημερίδα-18 Ιουνίου 2025

Την Τετάρτη 18 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η επιμορφωτική ημερίδα “Δράσεις Νηπιαγωγείνων και Παρουσίαση εποπτικού υλικού” που διοργανώθηκε από τις Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ60 1ης και 2ης Ενότητας Ρεθύμνου στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου Γάλλου.
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με την παρουσίαση των δράσεων και προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν κατά τις σχολικές χρονιές 2023-24 και 2024-25.
“Εποχές και Κλιματική Αλλαγή”
Το Νηπιαγωγείο μας οργάνωσε και συμμετείχε σε συνεργασία με το 4ο και 13ο Νηπιαγωγεία Ρεθύμνου το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο “Εποχές και Κλιματική Αλλαγή”.
Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν ως προς την προστασία του περιβάλλοντος και τις δράσεις και πρωτοβουλίες που μπορούμε να αναλάβουμε ως ενεργοί πολίτες για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.
Η εναλλαγή των 4 εποχών του χρόνου με τις αλλαγές που παρατηρούνται στο κλίμα και επηρεάζονται από τις δραστηριότητες των ανθρώπων αποτέλεσαν τον κεντρικό άξονα υλοποίησης του προγράμματος.
Η διερεύνηση του θέματος ανά εποχή πραγματοποιήθηκε μέσα από δραστηριότητες βιωματικές και επικοινωνιακές σχετικές με την κάθε εποχή. Αξιοποιήθηκαν οπτικοακουστικά μέσα για καλύτερη αντίληψη των παιδιών σε θέματα σχετικά με το περιβάλλον. Η συζήτηση και η ανταλλαγή ιδεών, τα ομαδικά παιχνίδια ρόλων, οι εικαστικές δραστηριότητες, οι δραματοποιήσεις, τα πειράματα, τα ομαδικά κολλάζ, η συμμετοχή σε παγκόσμιες ημέρες (Παγκόσμια Ημέρα Νερού, Ημέρα Γης, Ημέρα Περιβάλλοντος), οι τρισδιάστατες κατασκευές (ανεμογεννήτρια), η δημιουργία πρωτότυπων συνεργατικών προϊόντων όπως αφίσα για την ανακύκλωση, e-book σχετικό με την ανακύκλωση χαρτιού, η δράση για την ανακύκλωση με τη συνεργασία των γονέων με συγκέντρωση απορριμμάτων ανακύκλωσης, η επίσκεψη ειδικών για ενημέρωση ως προς το θέμα, η επίσκεψη στον Δημοτικό Κήπο Ρεθύμνου βοήθησαν να προσεγγίσουμε την έννοια της κλιματικής αλλαγής και τις μεταβολές που αυτή επιφέρεις στη θερμοκρασία του πλανήτη και στην εναλλαγή
των εποχών γενικότερα.
Ιούνιος 2025

Με τη λήξη του σχολικού έτους 2024-25 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου δώρισε 2 βιβλία του κ.Μάζαρη για το σχολείο μας.
“Η Στέλλα και ο Γλάρος”
Georgina Stevens-Izzy Burton (ΕΚΔ ΒΙΒΛΙΟΣΚΟΠΙΟ)
“Μια ιστορία για τη δύναμη που έχουμε οι άνθρωποι
να αλλάζουμε τον κόσμο γύρω μας, όταν ενώνουμε
τις δυνάμεις μας για έναν κοινό σκοπό…”
5 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος είναι παγκόσμια ημέρα η οποία εορτάζεται στις 5 Ιουνίου κάθε έτος. Είναι το κύριο όχημα των Ηνωμένων Εθνών για την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και της δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος. Η πρώτη Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος εορτάστηκε το 1974. Σήμερα είναι η εκστρατεία-ναυαρχίδα για την ευαισθητοποίηση του κόσμου για θέματα όπως είναι για παράδειγμα τα περιβαλλοντικά ζητήματα, η θαλάσσια ρύπανση, ο ανθρώπινος υπερπληθυσμός, η υπερθέρμανση του πλανήτη, η βιώσιμη κατανάλωση, τα εγκλήματα κατά της άγριας φύσης και πολλά άλλα. Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος έχει γίνει μια παγκόσμια πλατφόρμα στην οποία συμμετέχουν πάνω από 140 χώρες τον χρόνο. (πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki)
Ευχαριστούμε την κ. Ελένη Δαβή και τον κ. Αλέξιο Σκουριτάκη, σημαιοφόρους του Λιμενικού Σώματος Ρεθύμνου για την παρουσίαση-ενημέρωση ως προς τους κανόνες ασφάλειας της θάλασσας καθώς αρχίζει η καλοκαιρινή περίοδος και η θάλασσα αποτελεί το αγαπημένο μας μέρος για ψυχαγωγία και παιχνίδι.
Bravo schools 2025
To σχολείο μας συμμετέχει στις δράσεις του Bravo schools που αποτελεί έναν εξειδικευμένο Οργανισμό για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που δραστηριοποιείται, από το 1997, με στόχο την υποστήριξη ενός Βιώσιμου μέλλοντος, μέσω της δημιουργίας μιας Βιώσιμης Οικονομίας-Κοινωνίας που αναπτύσσεται με περιβαλλοντική ευαισθησία και κοινωνική συνοχή, ως ο κύριος μοχλός για την εξασφάλιση της ποιότητας ζωής.
Συμμετέχουμε με τη δράση “Ανακύκλωση” υπηρετώντας τον στόχο 13/ Δράση για το κλίμα από τους 17 στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Το Σεπτέμβριο του 2015, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη έλαβε μία απόφαση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία ιστορική συμφωνία που θα επηρεάσει τη ζωή εκατομμύριων ανθρώπων ίσως και τη δική σου.
Πρόκειται για την υιοθέτηση 17 Στόχων, γνωστοί ως «Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης», οι οποίοι εκφράζουν τις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν αποτελεσματικά όλες οι χώρες στα παγκόσμια προβλήματα.
Η συμμετοχή του σχολείου μας
“Ανακύκλωση”
Με αφορμή έναν κάδο απορριμμάτων στη γειτονιά που έχει ξεχειλίσει από σκουπίδια πραγματοποιήθηκε κατάσταση προβληματισμού για την ποσότητα των σκουπιδιών και τη σπατάλη των πόρων.
Ένας τρόπος είναι η Ανακύκλωση διαφόρων απορριμμάτων. Μέσα από τη διερεύνηση του θέματος διαχείρισης των απορριμμάτων και σωστής χρήσης πόρων τα παιδιά αποφάσισαν να οργανώσουμε τη δράση της ανακύκλωσης στο σχολείο μας. Σύγκριναν, κατηγοροποίησαν, ομαδοποίησαν και πρότειναν τρόπους μείωσης σκουπιδιών, (ρίψη απορριμμάτων στον σωστό κάδο, δεν πετάμε φαγητό, χρήση υφασμάτινης τσάντας, ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση υλικών κτλ.). Εφάρμοσαν τις προτάσεις τους συγκεντρώνοντας τα ανακυκλώσιμα καθημερινά και τοποθετώντας τα στον κατάλληλο κάδο. Δημιούργησαν αφίσα με το μήνυμα της ανακύκλωσης και την επικοινώνησαν στους γονείς και την κοινότητα. Δημιούργησαν e-book με θέμα την ανακύκλωση χαρτιού. Έκαναν πορεία με τα συνθήματα για την ανακύκλωση στο προαύλιο του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου και στην γειτονιά. Κάλεσαν τον υπεύθυνο του Δήμου στο σχολείο και ζήτησαν πληροφορίες για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Το συμβούλιο της τάξης έδωσε το ψήφισμα των παιδιών για την τοποθέτηση κάδου ανακύκλωσης έξω από το νηπιαγωγείο.
Συνεργασίες
- Η συνεργασία μας είναι με το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου , τον Δήμο Ρεθύμνου και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.
- Αποτελέσματα επίδραση
- Άμεση ευασθητοποίηση και ενεργός συμμετοχή των μαθητών και των γονέων στην δράση.
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων ανάληψης πρωτοβουλίας και επίλυσης προβλήματος.
- Απόκτηση κάδων ανακύκλωσης στο Νηπιαγωγείο μας μέσω αυτής της δράσης.
- Τρόποι διάχυσης του μηνύματος
Η διάχυση του μηνύματός μας γίνεται με σχετικές αναρτήσεις στο blog του σχολείου μας και τη δημιουργία αφίσας που διανεμήθηκε σε γονείς και κοινότητα στις 18 Μαρτίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης.
Αιτιολόγηση σύνδεσης με το συγκεκριμένο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης (13/Δράση για το κλίμα)
- Η δράση μας συνδέεται με τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και συγκεκριμένα με τη δράση για το κλίμα καθώς η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση υλικών και απορριμμάτων βοηθούν στην λιγότερη επιβάρυνση του πλανήτη από τη μόλυνση.
- ΣΤΟΧΟΙ
- Τα παιδιά να καταγράφουν πηγές ενέργειας στην καθημερινότητα και να προτείνουν λύσεις για την εξοικονόμηση των φυσικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος.
- Να εντοπίζουν συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο το φυσικό περιβάλλον και να προτείνουν πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων.
- Να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες που έχουν ώστε να συμβάλλουν θετικά στο ζήτημα ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων και να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.
- Να διακρίνουν τα οργανικά από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα.
- Να εξοικειωθούν με στρατηγικές μείωσης, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης απορριμμάτων αναγνωρίζοντας τη σήμανση της ανακύκλωσης.
.
“Little Change Ambassadors” (Wind Energy) eTwinning 2024-25
Κατασκευάσαμε ανεμογεννήτρια για το σπίτι ώστε να χρησιμοποιήσουμε καθαρή ενέργεια φιλική προς το περιβάλλον για τις ανάγκες των κατοίκων του φανταστικού νησιού του έργου μας.
Παρακολουθούμε την ενημέρωση από ειδικό για τη λειτουργία των ανεμογεννητριών.
To θέμα Αιολική Ενέργεια και η χρήση της για ένα καθαρό περιβάλλον εξερευνήθηκε και παρουσιάστηκε από τους μαθητές μας.
Μάιος 2025
Την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025 πραγματοποιήσαμε την εκδρομή του σχολείου μας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων μας.
Επισκεφτήκαμε το μουσείο ερπετών Reptisland όπου οι μαθητές μας είδαν, παρατήρησαν και κυρίως άγγιξαν πολλά από τα πιο σπάνια ερπετά στον κόσμο( χαριτωμένα φιδάκια, όπως τα καλαμποκόφιδα, το leopard gecko με τα εντυπωσιακά χρώματα, σπάνια είδη σαυρών, χαμαιλέοντες, ιγκουάνα, το γενειοφόρο δράκο κ.ά.).
Επίσης επισκεφτήκαμε στις Μαργαρίτες, ένα χωριό φημισμένο για την κεραμική του παράδοση, το εργαστήριο κεραμικής “Τσικαλαριό” και παρακολουθήσαμε την κατασκευή ενός πήλινου αγγείου στο πρώτο του στάδιο.
“Ο Κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί”
Βαγγέλης Ηλιόπουλος (ΕΚΔ. ΠΑΤΑΚΗ)
“Μετά τις μεγάλες πυρκαγιές ο Κότσυφας αναλαμβάνει δράση για να ξαναγεννηθούν και να προστατευτούν τα δάση. Ακολουθεί τη συμβουλή της Λευκής Παπαρούνας και, για να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους, προτείνει σε όλα τα πουλιά να σταματήσουν το κελάηδημα. Πρώτα από όλους τα παιδιά καταλαβαίνουν γιατί τα πουλιά κάνουν αυτή την πρωτότυπη απεργία, και αποφασίζουν να βοηθήσουν να σωθούν τα δάση.” (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
https://youtu.be/o9hgOn3rsYU?si=EsAlG07PMEvwNCvG
Το δικό μας αυτοκίνητο
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 επισκεφτήκαμε τον Κήπο του Ρεθύμνου όπου κάναμε τις παρατηρήσεις και δράσεις μας και απολαύσαμε το ωραίο περιβάλλον του.
Γιορτής της Μητέρας
“Little Change Ambassadors” (Peer bullying) eTwinning 2024-25
Δραματοποιούμε τις ιστορίες μας σχετικά με τον εκφοβισμό-bullying.
Δημιουργήσαμε ιστορίες σχετικά με τον εκφοβισμό-bullying από συνομηλίκους.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να διαβάσετε
Συζητούμε για τον εκφοβισμό-bullying
“Little Change Ambassadors” (Organic farming) eTwinning 2024-25
Παρασκευάσαμε οικολογικά φάρμακα από φυσικά υλικά για την αντιμετώπιση εντόμων και ασθενειών βλαβερών για τα φυτά μας.
Ετοιμάσαμε στο έργο μας ένα φυλλάδιο σχετικά με την χρήση φυτοφαρμάκων και το διανείμουμε σε καλλιεργητές στην επίσκεψή μας στη λαϊκή αγορά.
O γεωπόνος και καλλιεργητής, κ.Γιάννης Καλυβιανάκης επισκέφτηκε το σχολείο μας και μας ενημέρωσε σχετικά με τις καλλιέργειες, τη χρήση φυτοφαρμάκων, τις ανάγκες των φυτών απαντώντας στις ερωτήσεις μας με κατατοπιστικό και κατανοητό τρόπο. Ευχαριστούμε πολύ!
Φυτέψαμε λουλούδια και σπόρους για την τάξη μας.
Πάσχα 2025
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης την οποία προσεγγίζουμε με διάφορους τρόπους και βιωματικού χαρακτήρα δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο μας.
H πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας και η χαρά που τη διαδέχεται το βράδυ της Ανάστασης, τα ήθη και τα έθιμα του λαού μας δίνουν την ευκαιρία να ζήσουμε την παράδοση του τόπου μας και να δημιουργήσουμε αναμνήσεις στα παιδιά μας.
Η ορθόδοξη θεώρηση για την Ανάσταση συμπυκνώνεται στον πασίγνωστο ύμνο:
Χριστός Ανέστη εκ νεκρών
θανάτω θάνατον πατήσας και
τους εν τοις μνήμασι ζωήν
χαρισάμενος!
“Little Change Ambassadors” (Thirst) eTwinning 2024-25
22 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Νερού-World Water Day
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό (World Water Day) που είναι στις 22 Μαρτίου ασχολούμαστε με δραστηριότητες και δράσεις σχετικά με το νερό και τη σωστή χρήση του.
Το video μας με πληροφορίες για τη σωστή χρήση του νερού.
Το σύστημα συλλογής βρόχινου νερού κατασκευάζουμε στο σπίτι μας. Η συλλογή βρόχινου νερού αποτελεί μια πρακτική αντιμετώπισης της λειψυδρίας.
Η λειψυδρία είναι το 2ο θέμα διερεύνησης στο έργο μας. Τα αίτια της λειψυδρίας ερευνώνται και παρουσιάζονται.
“Ανακύκλωση Τώρα” (Δράσεις ενεργού πολίτη)

Η Ανακύκλωση είναι η διαδικασία συλλογής και επεξεργασίας απορριμμάτων με σκοπό τη χρήση τους για την παραγωγή νέων προϊόντων. Βασικός στόχος της ανακύκλωσης είναι η αποφυγή της εξάντλησης των φυσικών πόρων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, γαιάνθρακες, μεταλλεύματα και δέντρα) αλλά και η μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Το σχολείο μας υλοποιεί μία δράση για την ανακύκλωση με τον τίτλο “Ανακύκλωση Τώρα” που έχει στόχο τα παιδιά να αναλάβουν δράση ως ενεργοί πολίτες και να προτείνουν λύσεις για την εξοικονόμηση των φυσικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος εντοπίζοντας συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο το φυσικό περιβάλλον και να προτείνουν πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων μέσα από την καθημερινότητά τους.
Με αφορμή έναν κάδο απορριμμάτων στη γειτονιά πραγματοποιήθηκε κατάσταση προβληματισμού για την ποσότητα των σκουπιδιών και τη σπατάλη των πόρων. Ένας τρόπος είναι η Ανακύκλωση διαφόρων απορριμμάτων. Μέσα από τη διερεύνηση του θέματος διαχείρισης των απορριμμάτων και σωστής χρήσης πόρων τα παιδιά αποφάσισαν να οργανώσουμε τη δράση της ανακύκλωσης στο σχολείο μας. Σύγκριναν, κατηγοροποίησαν, ομαδοποίησαν και πρότειναν τρόπους μείωσης σκουπιδιών, (ρίψη απορριμμάτων στον σωστό κάδο, δεν πετάμε φαγητό, χρήση υφασμάτινης τσάντας, ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση υλικών κτλ.). Εφάρμοσαν τις προτάσεις τους συγκεντρώνοντας τα ανακυκλώσιμα καθημερινά και τοποθετώντας τα στον κατάλληλο κάδο. Δημιούργησαν αφίσα με το μήνυμα της ανακύκλωσης και την επικοινώνησαν στους γονείς και την κοινότητα και e-book για την ανακύκλωση χαρτιού. Κάλεσαν τον υπεύθυνο του Δήμου στο σχολείο και ζήτησαν πληροφορίες για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Το συμβούλιο της τάξης έδωσε το ψήφισμα των παιδιών για την τοποθέτηση κάδου ανακύκλωσης έξω από το νηπιαγωγείο.
Το e-book μας σχετικά με την ανακύκλωση χαρτιών με τίτλο “Χαρτοανακύκλωση” δημιουργία των παιδιών.
Πατήστε την εικόνα και ξεφυλλίστε το
“Όχι άλλη αδιαφορία στων βιβλίων την αγωνία” (Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος) eTwinning 2024-25
Την Τρίτη 20 Μαΐου 2025 είχαμε μία αποχαιρετιστήρια επικοινωνία με τους φίλους από τα σχολεία του έργου μας που ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Είμαστε χαρούμενοι που συμμετείχαμε σε αυτό το έργο και ευχαριστούμε όλους τους συνεργάτες από τα σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου για την ωραία συνεργασία μας.
Τα παιδιά πραγματοποιούν την τελική αξιολόγηση του έργου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.(Wikipedia)
Στα πλαίσια αυτής της παγκόσμιας γιορτής του βιβλίου καλέσαμε μία μαμά και μας διάβασε ένα υπέροχο βιβλίο το οποίο μας ενέπνευσε να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί και η ξεχωριστή γιαγιά Γωγώ μας αφηγήθηκε τα παραμύθια της.
Το αγαπημένο μας “Γκρούφαλο” μας έδωσε την ευκαιρία να παίξουμε θέατρο με την σκηνή και τις φιγούρες των ηρώων όπως μας προσφέρονται από το βιβλίο του.
Ο λογότυπος και τίτλος του έργου μας είναι μία συνεργατική δημιουργία των σχολείων της Ελλάδας και της Κύπρου που συμμετέχουμε.
Την λέξη ΣΤΩΝ από τον τίτλο του έργου μας ζωγραφίσαμε για να συμμετέχουμε στη δημιουργία του συνεργατικού λογότυπου του έργου μας.
H 3η επικοινωνία συνεργατών του έργου πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025 με θέμα την δημιουργία του λογότυπου του έργου και των δραστηριοτήτων για την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδικού Βιβλίου.
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου
Την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 επισκεφτήκαμε την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα “Μικροί Κρυμμένοι Θησαυροί” με την βοήθεια της κ. Ανδρομάχης ανακαλύπτοντας τους θησαυρούς που είναι τα βιβλία. Ξεφυλλίσαμε αρκετά βιβλία στο υπέροχο περιβάλλον του παιδικού τμήματος της Βιβλιοθήκης. Η επίσκεψη μας πρόσφερε πνευματική ευχαρίστηση και ενθάρρυνε την φιλαναγνωσία των μαθητών μας.
Δωρεά τεχνολογικού εξοπλισμού από την MOTOR OIL
Το σχολείο μας δέχτηκε μία δωρεά τεχνολογικού εξοπλισμού από την MOTOR OIL στα πλαίσια της κοινωνικής συνεισφοράς της εταιρείας. Το αίτημά του σχολείου μας υποβλήθηκε από την Προϊσταμένη του σχολείου μας κ. Χριστίνα Κουτσουρούμπη και αφορά τεχνολογικό εξοπλισμό, υπολογιστές, λαπτοπ, πλαστικοποιητή, μηχάνημα προβολής για την ουσιαστική ενίσχυση του Νηπιαγωγείου μας και του έργου του.Το αίτημά μας ικανοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου και σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ευχαριστούμε την εταιρεία MOTOR OIL για την προσφορά της και ενθαρρύνουμε παρόμοιες πρακτικές.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου