Ημέρα της αποταμίευσης λοιπόν και ξεκινήσαμε με το μύθο του Αισώπου «Ο τζίτζικας και το μυρμήγκι». Είπαμε την ιστορία δείχνοντας τις εικόνες.
Στη συνέχεια παίξαμε λίγο με τις εικόνες και προσπαθήσαμε να τις ξαναβάλουμε με τη σωστή σειρά λέγοντας την ιστορία. Τα παιδιά εύκολα κατάλαβαν το μήνυμα που ήθελε να μας περάσει ο μύθος.
Τον ζωγραφίσαμε και τον δραματοποιήσαμε. Τα παιδιά χαρακτήρισαν τον τζίτζικα τεμπέλη και αχόρταγο. Αλλάξαμε το τέλος του μύθου με αποτέλεσμα να μην τον διώξουν τα μυρμηγκάκια αλλά τον κάλεσαν στο σπίτι τους και του έδωσαν φαγητό και στέγη και τον έπεισαν ότι το καλοκαίρι δεν θα τραγουδάει μόνο αλλά θα μαζεύει τροφή για τις κρύες μέρες του χειμώνα.
Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι μπορούμε να κάνουμε οικονομία σε πολλά πράγματα και να ξοδεύουμε μόνο εκεί που υπάρχει ανάγκη.
Μιλήσαμε στη συνέχεια για τα λεφτά, τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τα αποταμιεύουμε, πού τα χρειαζόμαστε και πού δεν τα χρειαζόμαστε και τα αναγνωρίσαμε.
Πως όμως ονομάζονται τα λεφτά μας: Ευρώ. Και από που πήραν το όνομα : Μα από την Ευρώπη. Την είδαμε στο χάρτη. Και τότε ένα νήπιο λέει «κυρία εγώ έχω ένα βιβλίο που λέγεται Η ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ» και άρχισε να μας λέει ότι θυμόταν από τον μύθο. Παίρνοντας αφορμή μιλήσαμε για το μύθο της αρπαγής της Ευρώπης από το Δία. Είδαμε τον σχετικό πινάκα στο διαδίκτυο σε διάφορα είδη τέχνης, τον παρατηρήσαμε, τον ζωγραφίσαμε.
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας χρήματα. Ξεκινήσαμε με τα κέρματα. Δόθηκαν στα παιδιά κομμάτια χαρτιού σε σχήμα κύκλου και έγραψαν ή αντέγραψαν πάνω τους αριθμούς. Στη συνέχεια τα διακόσμησαν όπως ήθελε το καθένα.
Κάναμε ταξινομήσεις,ομαδοποιήσεις και σειροθετήσεις με χρήματα.
Τέλος μάθαμε την παροιμία «ευρούλι το ευρούλι γεμίζει το σακούλι»και έφτιαξε το κάθε παιδί την δική του κάρτα.