Ένας βασικός στόχος στο σύγχρονο νηπιαγωγείο είναι να διευκολύνει τα παιδιά να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που καλλιεργούν δεξιότητες, όπως η υπολογιστική σκέψη, μέσα από την υλοποίηση δράσεων εκπαιδευτικής ρομποτικής. Η εκπαιδευτική ρομποτική τα βοηθά να αναπτύξουν έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, κινητοποιεί το ενδιαφέρον τους, ενώ συμβάλει στην κατανόηση του προγραμματισμού, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, συνεργασίας και αναλυτικής σκέψης.
Με τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κωδικοποίησης CodeWeek, https://codeweek.eu/ οργανώσαμε δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής με τη χρήση του ρομπότ Beebot.
Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον πίνακα-πλέγμα, το σημείο εκκίνησης, το σημείο τερματισμού, καθώς και την κίνηση με τις κάρτες-βελάκια. Δημιουργήθηκε ένα μικρό σενάριο και με παιγνιώδη τρόπο προσπάθησαν να προγραμματίσουν το ρομπότ, δημιουργώντας έναν κώδικα με τα βελάκια, έτσι ώστε το Beebot να φτάσει στο στόχο του. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, χαρά και ενθουσιασμό ξεκινώντας να αναπτύσσουν μαθηματικό τρόπο σκέψης με βιωματικό τρόπο.
Οι δραστηριότητες κατατέθηκαν στη σχετική πλατφόρμα και αφού εγκρίθηκαν, λάβαμε και την αντίστοιχη βεβαίωση συμμετοχής!
Oι δράσεις μας:
Α) Oι μαθητές με τη βοήθεια της beebot ακολουθούν τις οδηγίες,λύνουν γρίφους για παραμύθια, ενώ πίσω από κάθε καρτέλα κρύβεται και ένα γράμμα.Όλα τα γράμματα μαζί συνθέτουν τη λέξη ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ.
Β) ”Ανακαλύπτοντας το αρχικό γράμμα του ονόματός μας”
1)Σε ένα διαμορφωμένο επιδαπέδιο πλέγμα 5χ5 υπάρχουν τα αρχικά γράμματα από τα ονόματα των παιδιών.Το κάθε παιδί γίνεται το ”ρομποτάκι” και καλείται να αναγνωρίσει το αρχικό του, να τοποθετήσει τα βελάκια με τη σωστή σειρά και να εκτελέσει τη διαδρομή φτάνοντας στο αρχικό του γράμμα.
2)Αφού πρώτα έχουμε πειραματιστεί με το beebot και έχουμε μάθει τις βασικές του λειτουργίες,τοποθετούμε στην πίστα τα αρχικά γράμματα των ονομάτων.Το κάθε παιδί σχηματίζει τον αλγόριθμο στη μελισσούλα,έτσι ώστε η beebot να φτάσει στο αρχικό του γράμμα.
Γ)”Γνωρίζω τους φίλους μου”
Στο επιδαπέδιο πλέγμα υπάρχουν φωτογραφίες των παιδιών της τάξης.Το ρομπότ beebot,ακολουθώντας τον κώδικα εντολών που έχουμε δημιουργήσει,πηγαίνει να συναντήσει ένα παιδί για να γνωριστούν και να γίνουν φίλοι.Το παιδί που ”συναντά” το ρομπότ συστήνεται και κάνει μια αστεία χορευτική φιγούρα ή ό,τι άλλο θέλει!