Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου

Στην κοινωνία μας επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ να «βγούμε από τη
γυάλα της μονοπολιτισμικότητας» και να συναισθανθούμε τον/την
οποιοδήποτε/οποιαδήποτε «άλλον». ‘Έχει δημιουργηθεί- λανθασμένα- η αντίληψη
ότι όλοι/ες τριγύρω μας πρέπει να είναι σαν κι εμάς και μας ξενίζει, όταν η εικόνα
του/της άλλου/ης διαφέρει από τη δική μας, πολύ περισσότερο, όταν αυτός/ή ο/η
άλλος/η είναι άτομο με αναπηρία. Συνήθως προβαίνουμε σε αντιδράσεις οίκτου ή
συμπόνοιας και δεν αντιλαμβανόμαστε ότι τα άτομα με αναπηρία είναι άτομα που
έχουν τα ίδια δικαιώματα με εμάς και ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται με ισοτιμία και
κοινωνική δικαιοσύνη.

Το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο” Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου”, μας παρουσιάζει τη Φένια ,την αγαπημένη των ήχων. Ένα κορίτσι τυφλό, που αγαπά τους ήχους. 

                                                                                                                                                  ffe31fbf a5e8 4b60 aa93 51708fdb4412

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο ,βλέποντας στον καθρέπτη το πρόσωπο μας και το χρώμα των ματιών μας. Σημειώσαμε το χρώμα των ματιών μας και μιλήσαμε για την όραση. Που μας βοηθάνε τα μάτια μας;

                                                                                          2de838cc 5192 41f4 8e69 32a7f72e9ada b5f6a00b 7eb2 47af 9c8a beeff7ef84a7 f3a0c2cd 9350 4568 9aba 118441488d5a

Δοκιμάσαμε τα γυαλιά του συμμαθητή μας για να δούμε τι βλέπει.

8c41a223 7594 4d15 88b7 dfa74a081ba2 3397825b 7162 449e afab 31a62657a3f9 fe396d1a bf59 4236 8121 4f331dc2960b

 

Παίξαμε τυφλόμυγα , μιλήσαμε και καταγράψαμε τις δυσκολίες που συναντήσαμε όταν είχαμε κλειστά μάτια.

                                                                                 9a2d59ac dbd2 4b50 8bf7 588de6908f56 9da6dd1a ed64 4d70 856c 906cdd595703

Παρακολουθήσαμε το βίντεο Φένια, η αγαπημένη των ήχων. 

Κατά τη διάρκεια προβολής τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις (π.χ. Τι είναι το λευκό μπαστούνι που κρατάει η Φένια στα χέρια της; Γιατί νομίζετε ότι τα μουσικά παιχνίδια και οι ήχοι της φύσης, είναι από τις αγαπημένες απασχολήσεις της Φένιας; κ.ά.). Ζωγραφίσαμε τη Φένια και τους αγαπημένους της ήχους όπως μπορούσαμε.

                                                                       6e8fbdb8 b1ed 4836 aca7 7fd333b12d07 373d4f90 6e7a 4d63 9e74 c178fa8ad9ac

 

Τα παιδιά τρώνε, ζωγραφίζουν, παίζουν ,πλάθουν πλαστελίνη, έχοντας ανά ομάδα για δέκα λεπτά κλειστά τα μάτια.

0e284cce cfd6 496a 9af6 3256c17d7423 94db758f 1124 45f0 8547 ff6799c078ca d20e4763 58da 4a90 a70a 49762b7dfe1d e16e7332 857e 45a3 9308 2904b64a5fce661d5435 d4a5 477f b34c 1042ebc52ea5

Παίξαμε αισθητηριακά παιχνίδια αφής.

Έπρεπε να μαντέψουμε τι γευόμαστε, τι πιάνουμε και τι μυρίζουμε.

05c51d97 838d 4206 8119 9e781bcb44a8 a5fd6a4a a962 40a1 84ac 4d8c89eaee9c bd5999fc 0926 4918 8e08 fc403dc0ec55 c727ea78 c7a0 480d a09e 320f8c686394 d5adfc13 009b 462d 9f77 f94ecfa2b92b d69a78c9 e5a0 4295 8e51 bc7e3c002924

 

15b9afcd 3fd6 4905 92c2 e3a01fecb10b7f2302c1 5e4e 4309 8979 02b5a5d8d0d29db4d1aa 9a9e 4fd3 b726 621400b1ea8b75ea7b97 28c2 49ba b94a c5c5ccebfdfb9eab115e bebe 4ba1 b145 c9bdd1f1a523

Μάντεψε το φίλο σου, από τη φωνή του ή  αγγίζοντας τον.

                                                                           b0e7b051 669b 4376 89cb b08c998eea53 95e68fb5 2771 4ad1 aed2 b0b66b1fc8b4

Τα παιδιά έγιναν οδηγοί για τους “τυφλούς “φίλους τους κάνοντας διαδρομές με εμπόδια.

4afeaca7 e8e9 465b 80e2 120e9f2003e7 b55bfeec 6814 41ba bd77 24ada576aa1a c972cd3b 17d5 426b b338 b50cb20ae86d fa121502 c637 46cd 9d93 d17409340236

Παιχνίδια αντιστοίχισης με τις 5 αισθήσεις.

                                                                                                      55900f8d 6e8a 471c 9e12 37e941c6be63 6e482256 e40f 4508 b192 d7f6c2dc8ae6853a617f cc85 4f0f a634 21ea29e1ecad

Τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν το βιβλίο της Φένιας και διάφορα άλλα βιβλία που είναι γραμμένα με τη μέθοδο Braille.

4e958e3f 255d 4d48 afb9 f05be62bcc32 edfbc91f dff2 4b6c 9b45 6a2452dea24d9f5f5004 0b86 4480 932c 79e14d91652d 36adbcc9 cc9d 4d4f b684 714373902e1d 35139a6c a2c6 41dc b8b9 aa626c7e6071

 

Δείχνουμε την αλφάβητο Braille. Τα παιδιά προβληματίζονται για το τι μπορεί να σημαίνουν οι κουκίδες. Διατυπώνουν υποθέσεις και καταλήγουν σε συμπεράσματα.
Επιχειρούν να «σπάσουν τον κώδικα»

1fbe5c55 38e7 4f4d 86c6 4e38706179a4 7c7a9b65 f9fe 4bbd bbc9 7f918a7ca9b9 89ca73a2 3506 4bf8 854e 1cd4471a9f0e 7987ff2d c422 4aa7 95b9 7d3a48fcedb5 8183dd9d 1c55 4021 93f5 c84fb740e33d e75e9bbc 3b1b 4396 98f8 d08d05143f13fe680876 0f2b 4dab bdd1 5a6cecb2dafc 113227fe1 c171 4a39 b8df d97b9bfe9f8fc3795bd8 4d36 46b8 99ce bb2cf4172bc3

 

Έχοντας τα μπαστούνια της ψυχοκινητικής, τα παιδιά βγαίνουν στην αυλή του σχολείου . Με τις οδηγίες των φίλων τους και τη βοήθεια των μπαστουνιών κάνουν διαδρομές και ξεπερνούν  εμπόδια. Συζητάμε τις δυσκολίες που συναντούν.

                                                                                                  95c52a36 ceec 4916 b062 63975fd3e28b 5c9d9358 59cf 47b4 9357 92eb4b6d1d9c

Επισκεφθήκαμε το μουσείο Αφής πατήστε εδώ

 

Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα αναπηρίας μέσα από την καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης με έμφαση στα άτομα με προβλήματα όρασης. Μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων και με την καλλιέργεια των κατάλληλων δεξιοτήτων εξοικειωθήκαν  με την εικόνα του τυφλού παιδιού,  «μπήκαν» στον κόσμο των ατόμων με προβλήματα όρασης, αντιλήφθηκαν-στο βαθμό που μας επιτρέπεται- την καθημερινότητά τους, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Προβληματίστηκαν για το ρόλο και τη στάση που έχουμε οι υπόλοιποι/ες απέναντι στα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης και αναλάβαμε δράση.