2 Απριλίου -Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Σήμερα είχαν την τιμητική τους τα βιβλία και εμείς διαβάσαμε το “Κουνελάκι άκουγε”, ένα βιβλίο με θέμα την εν συναίσθηση. Μια αγκαλιά κρύβει τα πιο όμορφα λόγια……..Ο μικρός Αλκης ήταν πολύ στεναχωρημένος που διαλύθηκε ο πύργος που είχε φτιάξει. Τα ζώα προσπαθούν να τον συμβουλέψουν, εκείνος όμως δεν χρειάζεται αυτό. Τότε εμφανίζεται το κουνελάκι και δεν του μίλησε καθόλου, μόνο τον άκουγε….

Μετά την ανάγνωση, χωριστήκαμε σε ομάδες και ζωγραφίσαμε εικόνες μέσα από το βιβλίο με τη δική μας ματιά. Προσθέσαμε με δικά μας λόγια την ιστορία και φτιάξαμε ένα βίντεο με μεράκι.

6fbf6c35 0d1e 4d01 aebb e56fca62454f 1 9d1d6af7 6cfe 4484 a150 bdfb84af2139 328c404a e418 46a6 beec e4ad0f44aaa6

77177231 8da0 4a7d 8d42 10c97a1f67fa abc1f12c eb79 40c1 aaa9 1fc4dab81c9d

da316291 52c8 4edf 8038 c7c6faf990a6 f55d5af0 9092 47bd b29c 44d0e6115c0a

ba737d3f 7487 4b32 9f04 f7aaf4baaecedca82f27 73e0 4083 b696 125d35cc05ab

300520c5 6bf0 4026 8d60 017612018fcd 86dc5926 b6c8 461b a344 e35a71c6197e

4f7ab382 036a 4c16 9ed6 f9fdd955d177 9c476c3d d494 4d81 9492 48dc9c6e0137

e4768dc8 a174 4db4 b9a4 885d3c5dc681 e89e70c9 dd94 42ce 85cd 617f1456cbf8

f5adfdac c222 4447 82a3 d5171e5036ad 23947bb7 2b42 4fc8 b2fd 3f4977fd9eb1

c28391f3 f2e9 44f8 b690 6fff58de90bc

 

 

ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

Μπήκε ο Μάρτης, ο πρώτος μήνας της Άνοιξης. Μιλήσαμε για τους μήνες, τα πουλιά που επιστρέφουν, τα ζώα που ξυπνούν από τη χειμερία νάρκη, τις γιορτές, τα φρούτα, τα λαχανικά της Άνοιξης αλλά και τις αλλαγές στον καιρό και τη θερμοκρασία. Ο καιρός έτσι κι αλλιώς είναι στην καθημερινή μας ρουτίνα στο νηπιαγωγείο, όμως από που ενημερωνόμαστε για τον καιρό;

Από την τηλεόραση είπαν τα παιδιά και βάλαμε να δούμε διάφορα δελτία καιρού.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 50 054

Ακούσαμε άγνωστες λέξεις όπως μποφόρ, βαθμοί κελσίου, βοριάδες, βροχόπτωση, νεφώσεις και πτώση της θερμοκρασίας. Μιλήσαμε αρχικά για την θερμοκρασία και τα καιρικά φαινόμενα που την συνοδεύουν. Παρατηρούμε διάφορα θερμόμετρα και μετράμε τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και του φαγητού μας.

         eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 434 eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 476 eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 510

Ζωγραφίσαμε τα δικά μας δελτία καιρού και γίναμε μικροί μετεωρολόγοι.

             eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 115 eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 148

eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 395

Προσπαθήσαμε να ταυτίσουμε καιρικά φαινόμενα με μουσικά όργανα (ιδέα από τη συνάδελφο popi-it.gr)

eikona Viber 2025 03 29 16 28 26 167

Στη συνέχεια ζωγράφισε το κάθε παιδί τη δική του παρτιτούρα με καιρικά φαινόμενα και μετά έπρεπε να μας το παρουσιάσει.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 175

Φτιάξαμε τα βάζα των καιρικών φαινομένων.

                    eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 231 IMG 20250219 114837

Ζωγραφίζουμε τον αγαπημένο μας καιρό.

IMG 20250212 114556 IMG 20250212 114653

Κατασκευή με πιάτο “Τι καιρό κάνει σήμερα;”

eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 201

 

Καταγράφουμε καθημερινά τον καιρό και παρατηρούμε την αναποφασιστικότητα του Μάρτη , που Μάρτης είναι νάζια κάνει ,πότε κλαίει, πότε γελάει. Ακούμε τη ιστορία της μάνας του Μάρτη που όλη μέρα απλώνει και μαζεύει τα ρούχα λόγω του καιρού.

1

Τα παιδιά δραματοποίησαν την ιστορία και γέλασαν με τα καμώματα του Μάρτη.

                    eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 118 eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 188

Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τη δική μας μπουγάδα.

                     eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 156 eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 225

Μιλήσαμε για τη βροχή και τον κύκλο του νερού. Είδαμε σχετικά βίντεο. Φτιάξαμε βροχόμετρο και το κρεμάσαμε στην αυλή του σχολείου και παρατηρούμε ανά βδομάδα τα ποσοστά της βροχής.

        eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 050      

                                   eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 286 eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 320

Μάθαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;” και φτιάξαμε το δικό μας κύκλο του νερού.

                    eikona Viber 2025 03 29 16 07 07 906 eikona Viber 2025 03 29 16 07 07 943

eikona Viber 2025 03 29 16 07 07 730 eikona Viber 2025 03 29 16 07 07 810

                    eikona Viber 2025 03 29 16 07 07 860 eikona Viber 2025 03 29 16 07 08 018

Βάζουμε στο παράθυρο της τάξης μας μία διαφάνεια με τον κύκλο του νερού  παρατηρούμε και καταγράφουμε τις αλλαγές ανάλογα τον καιρό (κύκλος του νερού- εξάτμιση).

eikona Viber 2025 03 29 16 06 45 117 eikona Viber 2025 03 29 16 06 58 720

Παίξαμε με τη bee bot. Έπρεπε να διαλέξουν ένα σύννεφο και αφού βάλουν τα βελάκια για να σχηματίσουν τη διαδρομή ,όταν έφταναν εκεί έπρεπε να τοποθετήσουν τόσες σταγόνες όσες γράφει ο αριθμός πάνω στο σύννεφο.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 13 930 eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 087

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μικρή σταγόνα” και ζωγράφισαν ελεύθερα.

eikona Viber 2025 03 29 16 07 07 676 1

Είδαμε βίντεο με τα 4 σημεία του ορίζοντα, γίναμε πυξίδες για να προσανατολιστούμε στο χώρο και κάναμε ανάλογες εργασίες.

Παρακολουθήσαμε  το μύθο “Ο Βοριάς και ο Ηλιος ” και τον δραματοποιήσαμε.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 01 809

Μιλήσαμε για τον αέρα. Που βρίσκεται; Τον βλέπουμε; Τον ακούμε; Τον νιώθουμε; Εχει δύναμη;

Μπορούμε να τον φυλακίσουμε μέσα μας; Προσπαθήσαμε να τον φυλακίσουμε μέσα μας, αλλά σκάσαμε….Τον βάλαμε σε σακούλα αλλά ξέφευγε….τον βάλαμε σ ένα μπαλόνι.

Ας ακολουθήσουμε το ταξίδι του στο σώμα μας.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 053

Μπορούμε να τον μετρήσουμε; Φτιάχνουμε όργανα μέτρησης του αέρα. Φτιάχνουμε ανεμόμετρο και το βάζουμε στην αυλή μας. Φτιάχνουμε ανεμούρια ατομικά αλλά και για την αυλή.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 13 972

eikona Viber 2025 03 29 16 06 13 654 1

Ώρα για πείραμα….ποιο αντικείμενο θα μετακινήσει πιο εύκολα ο αέρας;  Βάλαμε στη σειρά στην αυλή βαμβάκι , μαρκαδόρους, τουβλάκια, μπάλα παρατηρήσαμε και καταγράψαμε ποιο μετακινήθηκε πιο εύκολα.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 13 882

Παίξαμε ποιος θα μετακινήσει πρώτος το πον πον φυσώντας το με ένα καλαμάκι.

eikona Viber 2025 03 29 16 06 14 007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Καθαρά Δευτέρα και Σαρακοστή

Η Καθαρά Δευτέρα σηματοδοτεί την έναρξη της Σαρακοστής, μιας περιόδου γεμάτης παράδοση, έθιμα και δημιουργικές δραστηριότητες. Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να βιώσουν αυτές τις ξεχωριστές στιγμές μέσα από μια σειρά εκπαιδευτικών και ψυχαγωγικών δράσεων.

Σαρακοστή: Γνωρίζουμε τα έθιμα και τις παραδόσεις

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα έθιμα και τις παραδόσεις αυτής της περιόδου. Μάθαμε για την Κυρά Σαρακοστή, τη νηστεία, καθώς και για τα φαγητά που συνηθίζουμε να τρώμε αυτή την περίοδο. Δοκιμάσαμε σαρακοστιανά τρόφιμα. Κατασκευάσαμε την Κυρά Σαρακοστή, με τα εφτά πόδια που συμβολίζουν τις εβδομάδες της Σαρακοστής.

Kyra Sarakosti1 768x1024 1

Κάποιοι φτιάξαμε ατομική  με ζυμάρι και ομαδική από χαρτί και πολλή φαντασία!

82c4e5e1 b2fe 4106 b4e1 b005c8c1952f

cc1793dd 9cc9 486a 8e87 e83733925b11

98350e4c 1f7a 45d8 9020 0bf65e6a5ab4

Άλλοι την έφτιαξαν χάρτινη ατομική αλλά και μία ομαδική που αντί για επτά πόδια ,έχει επτά καρδιές και κάθε εβδομάδα θα μας χαρίζει ότι σημαντικό γράφει επάνω για να το βάλουμε στη ζωή μας, όπως αγάπη και ειλικρίνεια.. Γιατί νηστεία εκτός από το φαγητό, είναι να κάνουμε καλές πράξεις και να έχουμε καλή συμπεριφορά.

Μία κυρά Σαρακοστή  διαφορετική αλλά όλο νοήματα!

c6055b26 0e98 4eb1 a786 ad613ba2dd6f

Αναπαριστούμε το σαρακοστιανό τραπέζι, κάνουμε μετρήσεις και συγκρίσεις.

9d6b2f06 2711 48cb b52b 838528a33675 18c7c69a 189b 405d 894a 7f9584c7bcdc

Μαθαίνουμε το γράμμα της Σαρακοστής, βρίσκουμε λέξεις από αυτό,το αναγνωρίζουμε όπου υπάρχει μέσα στην τάξη μας, παίζουμε τον τροχό του Σ και τέλος φτιάχνουμε το παζλ της κυρά – Σαρακοστής.( Κόβουν τη Σαρακοστή σε τόσα μέρη όσα είναι και τα γράμματα της ,τα ανακατεύουν και βάζοντας τα ξανά στη σειρά τη φτιάχνουν από την αρχή και την κολλάνε).

1741886294046IMG 20250313 100623 070IMG 20250313 101337 9551741883780651IMG 20250313 115017 6391741886213876

IMG 20250313 115423 169IMG 20250313 121512 510

Τέλος η bee bot της τάξης μας μεταμορφώθηκε σε Κυρά Σαρακοστή,μια Σαρακοστή πεινασμένη που με τη βοήθεια των παιδιών πήγαινε από το ένα σαρακοστιανό φαγητό στο άλλο μέχρι να χορτάσει.

1742414771185 1742414693046

Αφού χόρτασε τη βοηθήσαμε να ψαρέψει τα γράμματα του ονόματος της και τα βάλαμε στη σειρά.

1742414727502

1742414934562

Χαρταετός

Σε κάθε χώρα, το πέταγμα του χαρταετού παίρνει μια εντελώς διαφορετική διάσταση, καθώς με διάφορους τρόπους, συσχετίζεται με τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου.

Πάντως, είτε ως παιχνίδι και συνήθεια του χθες είτε ως παιχνίδι του σήμερα μα και του αύριο, το πέταγμα του χαρταετού έχει τη δύναμη, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους του έτους για κάθε χώρα, να ξεσηκώνει σε όλο τον κόσμο μικρούς και μεγάλους και να τους παρασύρει σ’ ένα διαφορετικό, αλλά πάντοτε πολύχρωμο πανηγύρι χαράς.

Αλλά ας γνωρίσουμε καλύτερα τον χαρταετό…

Η ιστορία του…

O χαρταετός ξεκίνησε από την Ανατολική Ασία και συγκεκριμένα από την Κίνα 2000 χρόνια πριν. Οι κινέζοι έφτιαχναν χαρταετούς από μπαμπού, μετάξι, χαρτί και τον χρησιμοποιούσαν για να διώξουν τα κακά πνεύματα!

Με το πέρασμα των χρόνων ο χαρταετός έγινε γνωστός στην Ιαπωνία, στην Ταϊλάνδη, στο Αφγανιστάν. Πολύ αργότερα, ο Μάρκο Πόλο, γυρίζοντας από τα ταξίδια του, φέρνει το χαρταετό στη Μεσαιωνική Ευρώπη.

Εμπνευσμένοι από την Κίνα φτιάξαμε έναν ομαδικό χαρταετό  για να στολίσουμε την τάξη μας αλλά και για να στείλουμε τις επιθυμίες μας ψηλά στον ουρανό.

d0e5ac2a 9087 4b7b a0c4 5818ac470b3a

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον χαρταετό Ελλήνων και ξένων ζωγράφων. Αυτός που μας έκανε εντύπωση ήταν του σύγχρονου ζωγράφου  Δημήτρη Μυταρά και τον “αντιγράψαμε” φτιάχνοντας τους δικούς μας.

65f6548a a787 457a ba97 12e489c91f49

Φτιάξαμε και πίνακα στολίδι με κινούμενο χαρταετό που ψηλά πετά στον ουρανό!

12309fac b861 431a a108 d26d94811109

Καλή Σαρακοστή σε όλους.

ΚΑΛΩΣ ΤΗΝ ΤΡΕΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ!

Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν την Καθαρά Δευτέρα, οπότε κι αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Η πρώτη εβδομάδα ονομάζεται Προφωνή, η δεύτερη Κρετατινή, κατά την οποία γιορτάζεται και η Κυριακή της Απόκρεω. Η τρίτη εβδομάδα είναι της Τυρινής. Κατά την περίοδο των Απόκρεων λαμβάνουν χώρα πληθώρα γλεντιών, στην οποία οι άνθρωποι από αρχαιοτάτων χρόνων τραγουδούσαν και μεταμφιέζονταν, με τις ρίζες του εθίμου να βρίσκονται στις αρχαίες διονυσιακές γιορτές. Εμείς εδώ στην Κρήτη έχουμε τα δικά μας έθιμα και καρναβάλια.

Τα παιδιά περιμένουν πως και πως αυτή τη γιορτή ,για να μασκαρευτούν, να χορέψουν και να διασκεδάσουν.

Ξεκινήσαμε με την ιστορία του Αρλεκίνου της Ζωρζ Σαρή.

03939

Τα παιδιά έβαλαν τις εικόνες από την ιστορία του Αρλεκίνου στη σωστή σειρά.

4e61f42e 57ca 4e92 aef4 b6357a878ab6

Έφτιαξαν καπέλα και μάσκες.

eeef8770 2c42 4435 8880 87e9d2a62030

Τα παιδιά με παντομίμα προσπάθησαν να μας δείξουν τι στολή θα φορέσουν.

58d17a37 3555 4fc9 a113 88e8dc8be7d6

Στην συνέχεια προσπάθησαν να ζωγραφίσουν τη στολή τους.

0cbebf73 09a7 41d9 b5c8 1f31a8da8503 134ee5e6 9da2 46b4 96cd 73430499882e

Παιχνίδια με μαθηματικές έννοιες από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα.

afd85b6e e20b 4d9a 8004 198f151ee11e b11be3e7 a0c7 4087 bdba 2d43a224f30c

 Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τις Απόκριες. Ένας από αυτούς ήταν και του  Joan Miro Το Καρναβάλι του Αρλεκίνου (1924). Παίξαμε και ζωγραφίσαμε τον πίνακα με νερομπογιές.Φτιάξαμε τη δική μας γκαλερί 

   2a1ea677 778f 4ede aa1a c8d80da1169a 85dd575b d424 4a5f adb6 2df958280813

IMG 275f1501152a88f03ed0b6e0be5ecfce V IMG df4ec68b70ba867cf0d359c1596b093c V

 

 

 

 

 

 

 

 

Ένα άλλο παραμύθι που διαβάσαμε ήταν “Το Καρναβάλι των Ζώων” και με αφορμή αυτό γνωρίσαμε μουσικά όργανα κλασικής μουσικής και ακούσαμε μελωδίες για το καθένα από αυτά. Επίσης έκαναν σειροθέτηση εικόνων μέσα από το παραμύθι σύμφωνα με κάποιο χαρακτηριστικό.

d9f7c450 60b8 4e30 aa83 41b034ae83ab 1

Και κάπως έτσι έφτασε η Τσικνοπέμπτη όπου τηρήσαμε το έθιμο του τσικνίσματος (με το δικό μας τρόπο) τρώγοντας σουβλάκια, παίζοντας, χορεύοντας και στο τέλος μεταμφιεστήκαμε σε ζώα που φτιάξαμε με τα χεράκια μας.

09baab15 5ae1 40c4 9be1 f439c961164e1c9d9ced adc9 4089 9078 605b1840b687

   540f0c70 1826 4e22 8ecc f367d04f4313

cbf84570 d507 4325 83e9 7e7460c22cb9

8e00baa4 98f8 4588 8085 637e6b17cf0a

Τις επόμενες μέρες μάθαμε το γράμμα Κ,κ από τον κλόουν, το στολίσαμε  και μεταμορφωθήκαμε σε κλόουν.

c8204d0e 839b 41bf a3af a5ed53acc688

deb0db9b 0303 414d 9df2 74e5ec32f66d

Στην συνέχεια με τη βοήθεια της BeeBot  τα παιδιά έπρεπε να τη ρυθμίσουν να κάνει τα σωστά βήματα , ώστε να φτάσει στο αξεσουάρ του κλόουν που τους ζητούσε η κυρία.

032483b7 d310 45da bb4f 26cd847f8288 b65d13fe 8e44 43e2 80da 5c09d8ce4b84

Ήρθε και η ώρα  για το τελικό πάρτι, όπου τα παιδιά έβαλαν τις στολές τους και ξαμοληθήκαμε στην αυλή να χορέψουμε και να παίξουμε.

07f62f8b cdee 47a1 8508 7a5381f57ee9

bf62a8d0 af90 4a1e 9640 bdf72f0f2c92

Αποτυπώσαμε και στο χαρτί το γαϊτανάκι που παίξαμε στην αυλή.

7319d681 cbe6 4f48 bf6c a35c96561edc

Καλές απόκριες!

 

 

Εγγραφές μαθητών για τη σχολική χρονιά 2025-26

Εγγραφές μαθητών/τριών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Για την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Οι εγγραφές για αυτή τη σχολική χρονιά θα πραγματοποιούνται απο 5-24 Μαρτίου.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017 (Α 109).

Αναλυτικά η διαδικασία για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής

→ Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

→ Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

→ Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

  • τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
  • τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
  • τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
  • εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίουστο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  • τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τουςαπό τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

  • η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμεροπρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
  • Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
  • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

ΗΡΘΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Λίγο πριν μας αποχαιρετήσει ο Γενάρης, μιλήσαμε για το χειμώνα. Αλλαγές καιρού και πτώση της θερμοκρασίας, ρούχα χειμωνιάτικα, παιχνίδια, πάγοι και πολικά ζώα μερικά από τα θέματα που ασχοληθήκαμε.

Αφού μιλήσαμε για το μύθο της αμυγδαλιάς τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους.

  εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 627

Έφτιαξαν ατομικά δέντρα του χειμώνα για να στολίσουν την τάξη ,αλλά και ομαδικό δέντρο του χειμώνα.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 690 εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 16 676

Έφτιαξαν  τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 751

 

Τραγούδησαν και δραματοποίησαν το τραγουδάκι “10 χιονανθρωπάκια μικρά”.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 721

Μιλάμε για τα ρούχα του χειμώνα, παίζουν με τις λέξεις, κάνουν χειροτεχνίες και παίζουν “Ποιος θα ντυθεί πρώτος;”

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 658  εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 06 240

εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 06 261 εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 10 695 εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 10 737

Μιλάμε για την αλλαγή της θερμοκρασίας και μαθαίνουμε τις έννοιες ζεστό- χλιαρό- κρύο.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 10 851 εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 11 083

Κάνουμε πειράματα με το νερό , κρύβουμε, αναμειγνύουμε διάφορα πράγματα στη κατάψυξη, δημιουργούμε παγόβουνα, γλυπτά από πάγο. Ψάχνουμε τρόπους να λιώσουμε τα παγάκια και τα γλυπτά.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 48 380 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 48 407 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 48 425 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 48 443 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 48 460 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 53 003 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 53 050  εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 53 173 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 56 699 εικόνα Viber 2025 02 19 16 16 14 898

Έπαιξαν το “Ποιος θα λιώσει πρώτος το παγάκι;” Ζωγράφισαν τι τους άρεσε περισσότερο από τα παιχνίδια με τους πάγους.

  εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 48 354εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 603

 

Λόγω των πάγων μιλήσαμε για τα πολικά ζώα και τη ζωή στους πάγους. Παρακολουθήσαμε βίντεο και καταγράψαμε τα ζώα.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 968

Ομαδοποιούν τα ζώα που ζουν στον Αρκτική και στην Ανταρκτική.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 20 004 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 47 726

Διαβάσαμε ένα παραμύθι με πρωταγωνιστή μία φώκια και παίξαμε με αριθμούς και κυβάκια.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 771 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 790

Έφτιαξαν πάζλ με τα ζώα.

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 890 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 919 

 

Δημιουργήσαμε………

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 578 εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 47 740

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 855εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 834

Και τέλος παίξαμε με το χιόνι!!!!!!!!

εικόνα Viber 2025 02 19 16 15 19 346

 

 

Κοπή της πίτας για το 2025!

Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας στο Νηπιαγωγείο μας.

Με πολλή χαρά γιορτάσαμε την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας στο νηπιαγωγείο μας!

Ανταλλάξαμε ευχές για τη νέα χρονιά, ενώ το φλουρί έφερε χαμόγελα και καλή τύχη στους τυχερούς μας!

Τρία τμήματα, τρεις πίτες, τρεις τυχεροί.

Τμήμα 1 

Τα παιδιά έγραψαν τη συνταγή ,την εκτέλεσαν με μεγάλη επιτυχία και ιδού το αποτέλεσμα. Μύρισε όλο το σχολείο.

                                                                                                                                                                  334200d3 655b 4cd8 99ad 98965152f5e0 42b8171a a414 4aad 822f c520e21ae500

                                                                                                                                                                      12e2f4be d610 4b8e b052 9cbbeaf50c8da71e64b8 a7dc 4094 8115 d515bc9118ec

Την απολαύσαν με μεγάλη χαρά.

                                                                                                                                                                     22e86d45 6157 420b a475 7c1f7be12170  b860aac4 e397 46f4 9142 18d5f0b30356

     Ο τυχερός ήταν ο Σταύρος.

                                                                                                                                                                                       1803c97c 61bc 4eb5 9c8d b22a4d49b51f

Τμήμα 2 

Τα παιδιά είχαν την τύχη να έρθει ο παππούς Γιώργος( της Βασιλείας μας). Με μεγάλη χαρά  μοιράστηκε μαζί μας  τη δική του συνταγή για βασιλόπιτα. Τα παιδιά έγιναν βοηθοί της εκτέλεσης και ιδού το αποτέλεσμα. 

                                                                                                                                     13321213 0a35 4434 89c0 1f033490f38e d671cf6c 5922 4670 ae8d e0ea0386dba2

                                                                                                                           6ad60af1 b544 4b74 8c80 9923334123fc  224b787c 35fb 4ca5 b391 c117c0f036a3

Τυχερή ήταν η Βικτώρια.

                                                                                                                                           38881fb9 6098 4a00 bc85 1e5599f045a06c2f3607 4ac9 4bca 8a11 aa87e2d9c8c0

Τα παιδιά αποτύπωσαν την βασιλόπιτα στο χαρτί με μεγάλη επιτυχία.

  df18488b 8d88 4012 b61e 57c53abad03d

Χριστουγεννιάτικα εργαστήρια!

christmas clipart 4

 

 

 

Την τελευταία εβδομάδα πριν κλείσουμε για τις διακοπές των Χριστουγέννων, το σχολείο μας μετατράπηκε σε ένα μαγευτικό Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο, γεμάτο χαρά, δημιουργικότητα και  φαντασία. Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό  για τρεις συνεχόμενες  μέρες, υποδεχθήκαμε τους γονείς , και όχι μόνο , και όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι,  φτιάξαμε μοναδικές Χριστουγεννιάτικες κατασκευές, γλυκίσματα και τραγουδήσαμε τα κάλαντα στην περιοχή μας.  Οι λιλιπούτειοι μαθητές μας,  εργάστηκαν με αστείρευτη δημιουργικότητα μαζί με τους καλεσμένους μας, γεμίζοντας το χώρο με χρώματα, χαμόγελα, μυρωδιές και γιορτινή διάθεση. Η χαρά και ο ενθουσιασμός όλων ήταν διάχυτοι, και η ημέρα εξελίχθηκε σε μια γιορτή που ενίσχυσε τους δεσμούς της σχολικής κοινότητας.

 

Το πρώτο εργαστήριο είχε να κάνει με την κατασκευή ενός ημερολόγιου ,με την οικογενειακή φωτογραφία κάθε παιδιού.

       IMG 20241217 105914 IMG 20241217 110558

      IMG 20241217 110601 IMG 20241217 110605

2d92ef17 c4b5 47f5 b4b4 52bd2fb2db85 378e69eb 3f6e 44a6 9091 0c9d6e1d4249 944f36c3 43fd 42c6 be07 2c7371c21edb da1ad844 ef49 4d8d 9f1b 35d96ecf51a3

                                   IMG 20241217 121722

Στο δεύτερο εργαστήριο μικροί και μεγάλοι έφτιαξαν γλυκίσματα. Μπισκότα σε διάφορα σχέδια, τρουφάκια, σφολιάτες γεμιστές με σοκολάτα και choco spoon για ζεστή σοκολάτα.

fa0b9117 89d3 4fc2 b768 094a9deecc87 1     273abb41 79b5 4908 8850 09042d55298e 1

85d09659 e328 41ec 9297 66f371b1ea4e 1 9bac9782 f932 4357 b5e5 f5fb48689081 1

854c00a0 ba2d 43c8 8a8d f6d3ac8f474e 1 aa507606 a7bc 4435 ac92 4791b382636f1becb897 bbc2 4d9f 8ffc 1edbaa45a17e 1

13a23a88 cfed 4236 914d 79a3e2f8ff8b 570a54ce 546d 4b57 8df5 6403a4fbe99d

c063bfe3 094a 4062 ad39 717b876bec9f fa5b7949 5ebd 4ee2 8881 feb90a0c16a5

Την τρίτη μέρα ξεχυθήκαμε στους δρόμους της γειτονιάς μας για να πούμε τα κάλαντα. Φυσικά τα κρητικά κάλαντα. Πρώτα περάσαμε από το ταχυδρομείο για να στείλουμε τα γράμματα μας στον Άγιο Βασίλη. 

66a5c9c6 510e 42ff 82a5 93e9c8ba0076 2 06029ec6 26dc 4edf ad80 3414d487da47 1 be43c446 98ab 470b 8781 5c0c9b411751

991d5b22 4d36 46c7 874b 6a5a5e14853c ec2e3adc 3fca 4e06 b977 268b99a3631ebcadc122 1793 41f7 867e fa9270ef293c

8d8e8be1 edb3 4f05 b0d5 266a5cc5b2d267eea747 4ce4 47e5 80ac e264259221f8

 

Την τελευταία μέρα ήταν μέρα πιτζάμα πάρτι.  Παίξαμε, είδαμε χριστουγεννιάτικη ταινία και φτιάξαμε ζεστή σοκολάτα.

02451bdb 7dcc 4e77 b6e6 62d64397b425 49027aab d5fa 4297 aeb6 f70b54c46b5c c59e474b a30d 4fdb a0b7 5da8dbb36e6b

Και κάπως έτσι σας ευχόμαστε ….Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος!

 

 

 

Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες!

022987ff47ed33e14650fe10bd1fa17b

Αρχές Δεκέμβρη στόλισαν τα παιδιά τα χριστουγεννιάτικα δέντρα για να μπαίνουμε σιγά σιγά στο κλίμα.

IMG 20241202 113126 3bde109d db5d 4288 8501 f62e0ab8e48c

Αρχίσαν οι προετοιμασίες για τις κατασκευές μας. Τα μικρά μας ξωτικά δούλεψαν με πολλή όρεξη και χαρά.

Άγιος Βασίλης – Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης

145e1da6 aff8 4652 8100 2fb7f660c7a2 c061efc7 3088 4597 9d64 1cc2b59e13bf

Φτιάχνοντας με μαλλί τις  φάτνες μας. 

IMG 20241204 124730IMG 20241204 134256IMG 20241213 095709

afefa921 56a9 4c18 8a20 855d568fb7c1913c0b4f 3dea 4f6d a911 ee0c1eb33784 dece2061 d5ef 4220 836e 8ef9e4e77547 ec33ba3d e56d 4e2e add0 5a8ae14cb0c1

Με μαλλί και η κάρτα μας.

IMG 20241213 084542 IMG 20241213 085228

IMG 20241213 090713IMG 20241213 081135

 IMG 20241213 113955

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο “Η μπουγάδα του Άι Βασίλη” φτιάξαμε και την κάρτα μας.

2007bd9e ae0e 4b82 8618 d4457ad8bb9f 65953a06 a05c 4975 b359 5b8e064c1ebe

055c9dd6 bdc9 42d1 b017 1689756a82e1

 

Αφού είδαμε το παραμύθι ” Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”, φτιάξαμε χιονάνθρωπους με το όνομα μας και κάποιους άλλους με κηρομπογιές για να στολίσουμε την τάξη μας.

 

IMG 20241212 154151IMG 20241211 074546

IMG 20241209 121639 IMG 20241209 121958

Στολιδάκι από πηλό με το αποτύπωμα της παλάμης.

816dfb02 f27f 4af8 8e3c 1977d9f133fd IMG 20241209 123026

Κι άλλο στολίδι επιτραπέζιο.

f1de844b a353 4b29 a0a7 0df264df80d2

Βάζο στολίδι με την φωτογραφία μας.

IMG 20241210 122319

 

Σχεδιάζοντας.

IMG 20241216 092721 IMG 20241216 091852

IMG 20241216 090011IMG 20241217 125537

Διαβάσαμε τη γέννηση και την αναπαριστήσαμε. Αφού μάθαμε για τους 3 μάγους, κάναμε τον αριθμό τρία και ζωγραφίσαμε τους μάγους όπως μπορούσαμε.

IMG 20241210 093534 IMG 20241210 093712 IMG 20241211 074723 IMG 20241211 074747

Ακούσαμε το τραγούδι ΦΟΥΜ ΦΟΥΜ (τρεις σοφοί τρεις Βασιλάδες) της Κατερίνας Καίφα.

 

Πήγαμε εκδρομή στο ζαχαροπλαστείο Κουμάκης. Εκεί μας ξενάγησαν στο εργαστήριο τους. Φτιάξαμε κέικ με ζαχαρόπαστα και τα στολίσαμε. Είδαμε γλυπτά από ζαχαρόπαστα και μας μίλησε ο κύριος Κουμάκης για τα υλικά που χρησιμοποιούν.

IMG 20241212 094853 IMG 20241212 1000582afc11e1 2cfb 40f8 8826 eae9ec23f63555fe6f4b d77b 47c1 85ff 62fad1743135

IMG 20241212 094733IMG 20241212 104039

 

 

cHJpdmF0ZS9sci9pbWFnZXMvd2Vic2l0ZS8yMDIzLTExL3Jhd3BpeGVsX29mZmljZV8yNl8zZF9pbGx1c3RyYXRpb25fb2ZfYV9zYW50YV9jbGF1c19jb29raWVfY2hyaV8xNTgwNDgxYS03YzFiLTQwMGYtODRhOS0xNzNmMjk1YTVmYzcucG5n plate filled with various decorated christmas cookies 72512christmas cookie clip art png favpng MCVME7B3HAPmTA6j6jxTAudNu 1

 

3 Δεκεμβρίου- Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία δεχθήκαμε επίσκεψη από τον μπαμπά του μαθητής μας Μηνά ,κύριο Στράτο Σταματάκη και τη σύζυγο του Μαρία.

                                                                   df2e17ee c6eb 4e39 b180 ff7408828f61 1fa4cd09 a71c 4d6e b32b cb401847102c

Ο κύριος Στράτος μας μίλησε για το ατύχημα που είχε και αναγκάστηκε να κόψει το πόδι του για να ζήσει. Μας είπε πως  ήταν η ζωή του πριν το ατύχημα και πως είναι τώρα. Τις δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσει. Πως μπήκε ο αθλητισμός στη ζωή του. Μας μίλησε η κυρία Μαρία για το πως είναι η καθημερινότητα τους.

Το μήνυμα μας” ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ”.