Στην κοινωνία μας επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ να «βγούμε από τη
γυάλα της μονοπολιτισμικότητας» και να συναισθανθούμε τον/την
οποιοδήποτε/οποιαδήποτε «άλλον». ‘Έχει δημιουργηθεί- λανθασμένα- η αντίληψη
ότι όλοι/ες τριγύρω μας πρέπει να είναι σαν κι εμάς και μας ξενίζει, όταν η εικόνα
του/της άλλου/ης διαφέρει από τη δική μας, πολύ περισσότερο, όταν αυτός/ή ο/η
άλλος/η είναι άτομο με αναπηρία. Συνήθως προβαίνουμε σε αντιδράσεις οίκτου ή
συμπόνοιας και δεν αντιλαμβανόμαστε ότι τα άτομα με αναπηρία είναι άτομα που
έχουν τα ίδια δικαιώματα με εμάς και ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται με ισοτιμία και
κοινωνική δικαιοσύνη.
Το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο” Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου”, μας παρουσιάζει τη Φένια ,την αγαπημένη των ήχων. Ένα κορίτσι τυφλό, που αγαπά τους ήχους.
![ffe31fbf a5e8 4b60 aa93 51708fdb4412](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/ffe31fbf-a5e8-4b60-aa93-51708fdb4412-217x300.jpg)
Ξεκινήσαμε το εργαστήριο ,βλέποντας στον καθρέπτη το πρόσωπο μας και το χρώμα των ματιών μας. Σημειώσαμε το χρώμα των ματιών μας και μιλήσαμε για την όραση. Που μας βοηθάνε τα μάτια μας;
![f3a0c2cd 9350 4568 9aba 118441488d5a](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/f3a0c2cd-9350-4568-9aba-118441488d5a-225x300.jpg)
Δοκιμάσαμε τα γυαλιά του συμμαθητή μας για να δούμε τι βλέπει.
![fe396d1a bf59 4236 8121 4f331dc2960b](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/fe396d1a-bf59-4236-8121-4f331dc2960b-225x300.jpg)
Παίξαμε τυφλόμυγα , μιλήσαμε και καταγράψαμε τις δυσκολίες που συναντήσαμε όταν είχαμε κλειστά μάτια.
![9da6dd1a ed64 4d70 856c 906cdd595703](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/9da6dd1a-ed64-4d70-856c-906cdd595703-300x225.jpg)
Παρακολουθήσαμε το βίντεο Φένια, η αγαπημένη των ήχων.
Κατά τη διάρκεια προβολής τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις (π.χ. Τι είναι το λευκό μπαστούνι που κρατάει η Φένια στα χέρια της; Γιατί νομίζετε ότι τα μουσικά παιχνίδια και οι ήχοι της φύσης, είναι από τις αγαπημένες απασχολήσεις της Φένιας; κ.ά.). Ζωγραφίσαμε τη Φένια και τους αγαπημένους της ήχους όπως μπορούσαμε.
![373d4f90 6e7a 4d63 9e74 c178fa8ad9ac](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/373d4f90-6e7a-4d63-9e74-c178fa8ad9ac-300x225.jpg)
Τα παιδιά τρώνε, ζωγραφίζουν, παίζουν ,πλάθουν πλαστελίνη, έχοντας ανά ομάδα για δέκα λεπτά κλειστά τα μάτια.
![e16e7332 857e 45a3 9308 2904b64a5fce](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/e16e7332-857e-45a3-9308-2904b64a5fce-169x300.jpg)
![661d5435 d4a5 477f b34c 1042ebc52ea5](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/661d5435-d4a5-477f-b34c-1042ebc52ea5-300x225.jpg)
Παίξαμε αισθητηριακά παιχνίδια αφής.
Έπρεπε να μαντέψουμε τι γευόμαστε, τι πιάνουμε και τι μυρίζουμε.
![d69a78c9 e5a0 4295 8e51 bc7e3c002924](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/d69a78c9-e5a0-4295-8e51-bc7e3c002924-225x300.jpg)
![15b9afcd 3fd6 4905 92c2 e3a01fecb10b](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/15b9afcd-3fd6-4905-92c2-e3a01fecb10b-225x300.jpg)
![7f2302c1 5e4e 4309 8979 02b5a5d8d0d2](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/7f2302c1-5e4e-4309-8979-02b5a5d8d0d2-225x300.jpg)
![9db4d1aa 9a9e 4fd3 b726 621400b1ea8b](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/9db4d1aa-9a9e-4fd3-b726-621400b1ea8b-225x300.jpg)
![75ea7b97 28c2 49ba b94a c5c5ccebfdfb](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/75ea7b97-28c2-49ba-b94a-c5c5ccebfdfb-225x300.jpg)
![9eab115e bebe 4ba1 b145 c9bdd1f1a523](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/9eab115e-bebe-4ba1-b145-c9bdd1f1a523-225x300.jpg)
Μάντεψε το φίλο σου, από τη φωνή του ή αγγίζοντας τον.
![95e68fb5 2771 4ad1 aed2 b0b66b1fc8b4](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/95e68fb5-2771-4ad1-aed2-b0b66b1fc8b4-300x225.jpg)
Τα παιδιά έγιναν οδηγοί για τους “τυφλούς “φίλους τους κάνοντας διαδρομές με εμπόδια.
![fa121502 c637 46cd 9d93 d17409340236](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/fa121502-c637-46cd-9d93-d17409340236-225x300.jpg)
Παιχνίδια αντιστοίχισης με τις 5 αισθήσεις.
![6e482256 e40f 4508 b192 d7f6c2dc8ae6](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/6e482256-e40f-4508-b192-d7f6c2dc8ae6-169x300.jpg)
![853a617f cc85 4f0f a634 21ea29e1ecad](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/853a617f-cc85-4f0f-a634-21ea29e1ecad-169x300.jpg)
Τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν το βιβλίο της Φένιας και διάφορα άλλα βιβλία που είναι γραμμένα με τη μέθοδο Braille.
![edfbc91f dff2 4b6c 9b45 6a2452dea24d](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/edfbc91f-dff2-4b6c-9b45-6a2452dea24d-169x300.jpg)
![35139a6c a2c6 41dc b8b9 aa626c7e6071](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/35139a6c-a2c6-41dc-b8b9-aa626c7e6071-169x300.jpg)
Δείχνουμε την αλφάβητο Braille. Τα παιδιά προβληματίζονται για το τι μπορεί να σημαίνουν οι κουκίδες. Διατυπώνουν υποθέσεις και καταλήγουν σε συμπεράσματα.
Επιχειρούν να «σπάσουν τον κώδικα»
![e75e9bbc 3b1b 4396 98f8 d08d05143f13](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/e75e9bbc-3b1b-4396-98f8-d08d05143f13-169x300.jpg)
![fe680876 0f2b 4dab bdd1 5a6cecb2dafc 1](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/fe680876-0f2b-4dab-bdd1-5a6cecb2dafc-1-169x300.jpg)
![13227fe1 c171 4a39 b8df d97b9bfe9f8f](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/13227fe1-c171-4a39-b8df-d97b9bfe9f8f-300x169.jpg)
![c3795bd8 4d36 46b8 99ce bb2cf4172bc3](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/c3795bd8-4d36-46b8-99ce-bb2cf4172bc3-169x300.jpg)
Έχοντας τα μπαστούνια της ψυχοκινητικής, τα παιδιά βγαίνουν στην αυλή του σχολείου . Με τις οδηγίες των φίλων τους και τη βοήθεια των μπαστουνιών κάνουν διαδρομές και ξεπερνούν εμπόδια. Συζητάμε τις δυσκολίες που συναντούν.
![5c9d9358 59cf 47b4 9357 92eb4b6d1d9c](https://blogs.sch.gr/3nipgaziou/files/2024/12/5c9d9358-59cf-47b4-9357-92eb4b6d1d9c-225x300.jpg)
Επισκεφθήκαμε το μουσείο Αφής πατήστε εδώ
Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα αναπηρίας μέσα από την καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης με έμφαση στα άτομα με προβλήματα όρασης. Μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων και με την καλλιέργεια των κατάλληλων δεξιοτήτων εξοικειωθήκαν με την εικόνα του τυφλού παιδιού, «μπήκαν» στον κόσμο των ατόμων με προβλήματα όρασης, αντιλήφθηκαν-στο βαθμό που μας επιτρέπεται- την καθημερινότητά τους, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Προβληματίστηκαν για το ρόλο και τη στάση που έχουμε οι υπόλοιποι/ες απέναντι στα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης και αναλάβαμε δράση.