Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Σεισμός – και τώρα τι κάνω;»
Στο πλαίσιο του 2ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον»-«Κλιματική Αλλαγή-Φυσικές Καταστροφές- Πολιτική Προστασία», οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με την έννοια των φυσικών καταστροφών και ειδικότερα του σεισμού, ως φυσικού φαινομένου.
Μέσα από βιωματικές, δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες, τα παιδιά:
- Κατανόησαν τι είναι φυσικός κίνδυνος, εντόπισαν παραδείγματα φυσικών κινδύνων από την καθημερινή ζωή και τους ζωγράφισαν.
- Γνώρισαν το φαινόμενο του σεισμού, τα αίτιά του και τη δομή της γης μέσα από παιχνίδι, κατασκευές και οπτικοακουστικό υλικό.Έκαναν αναπαράσταση τη
σεισμική διεργασία των πλακών μέσα από το παιχνίδι (παιχνίδι με φελιζόλ και ξύλινα τουβλάκια αναπαριστώντας το σεισμό στην επιφάνεια της γης). - Εκφράστηκαν δημιουργικά με ζωγραφιές και αναπαραστάσεις με πλαστελίνη, ενώ ήρθαν σε επαφή με τους μύθους διαφόρων λαών που συνοδεύουν το σεισμό ανά τον κόσμο.
- Γνώρισαν τον ελληνικό μύθο του Εγκέλαδου και τον ζωγράφισαν σε μελανόμορφα αγγεία.
- Εκπαιδεύτηκαν σε βασικούς κανόνες πρόληψης και προστασίας από το σεισμό με τη βοήθεια εκπαιδευτικών βίντεο από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
- Απέκτησαν δεξιότητες προστασίας πριν το σεισμό, κατά τη διάρκεια του σεισμού και μετά το σεισμό.
- Τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δημιουργική ομαδική εργασία, με στόχο να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα σωστά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό. Αρχικά, τους δόθηκαν εικόνες με ενέργειες και συζητήσαμε μαζί τη σημασία της κάθε μίας. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες, συνεργαζόμενοι σε ομάδες, κλήθηκαν να ταξινομήσουν τις εικόνες στη σωστή στήλη, ανάλογα με το πότε πρέπει να πραγματοποιούνται: Πριν το σεισμό, κατα τη διάρκειά του, μετά το σεισμό.
- Δημιούργησαν το δικό τους «βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης»με τα απαραίτητα
εφόδια έκτακτης ανάγκης. - Παρακολούθησαν στο σχολείο την παράσταση: «Ο Σίμος και ο Σεισμός» από το θίασο Τεχνόπολις.Η παράσταση συνδύαζε κουκλοθέατρο, πρόζα, θέατρο σκιών και αντικειμένων, ενώ στο τέλος ακολούθησε βιωματικό παιχνίδι για τα μέτρα προστασίας από τον σεισμό.

































