Αναδημοσίευση από τη σελίδα του facebook της Διεθνούς Αμνηστίας, του τμήματος εκπαίδευσης, για την ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας

Η ανάρτηση της Διεθνούς Αμνηστίας δημοσιεύτηκε στο facebook  στις 28/4/2022.

amn 1

Η ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του σχολείου μας ευχαριστεί με τη σειρά της την κα Μαρία  Νακασιάν, υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας για το πολύ ενδιαφέρον εργαστήρι, που έγινε στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής της ομάδας μας στην Αθήνα και ανυπομονούμε για τις επόμενες δια ζώσης δράσεις μας!

amn 2
Το δικαίωμα στο υγιές φυσικό περιβάλλον είναι άρρηκτα συνυφασμένο με τα υπόλοιπα ανθρώπινα δικαιώματα!  Εγώ και Εσύ Μαζί για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον, για όλες και για όλους μας, για τώρα, για το μέλλον!

Το σχολείο μας με ERASMUS+ στη Γερμανία

«Οι άνθρωποι δε γεννιούνται, αλλά γίνονται». Με την παραπάνω φράση ο  ευρωπαίος ανθρωπιστής και διανοητής Έρασμος τονίζει την καταλυτική σημασία που έχει η  εκπαίδευση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και το πρόγραμμα ΕRASMUS + το οποίο προσφέρει εμπειρίες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς σε σχέδια κινητικότητας και διακρατικής συνεργασίας.

Το 3ο Λύκειο Κέρκυρας, πρωτοπόρο για άλλη μία φορά, πραγματοποίησε μία ακόμη τέτοια δράση στην πόλη Lemgo της Γερμανίας από τις 20 έως 26 Μαρτίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ζούμε και Μαθαίνουμε  Μαζί».Οι εκπαιδευτικοί Κοντοστάνος Σπύρος (Γερμανικών)  και Φορτώσης Γιάννης (Φιλόλογος) συνόδευσαν τέσσερις μαθήτριες μας που ετοίμασαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους στους μαθητές και τους καθηγητές τους από την Ιταλία, την ρτογαλία, τη Σουηδία και φυσικά την οικο-δέσποινα Γερμανία .

Germany 1Η Μπογιατζή Ζωή παρουσίασε την εργασία της σχετικά με το πρόβλημα της χρήσης του άνθρακα στην χώρα μας και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα στη φύση και τη ζωή των Ελλήνων. Η Βραχλιώτη Μαριλού αναφέρθηκε στη «Μόδα και την υπερκατανάλωση». Η Τραϊνοπούλου Βασιλική και η Παπαδάτου Μαριάνθη παρουσίασαν την εργασία τους «Μορφές του Τουρισμού στην Κέρκυρα».

germany 2Όλες οι παραπάνω παρουσιάσεις έτυχαν θετικότατης αποδοχής από όλους τους παρευρισκόμενους στο σχολείο που επισκεφτήκαμε. Πρόκειται για ένα επαγγελματικό σχολείο στο Lemgo της Γερμανίας, εντελώς «ανοικτό» στην κοινωνία, με ιδανικές υποδομές και καινοτόμες δράσεις. Η πόλη θεωρείται μία από τις δέκα πιο όμορφες της χώρας με καταπληκτικής αισθητικής σπίτια από την εποχή της Αναγέννησης.

germany 4Ένας από τους στόχους του προγράμματος ERASMUS είναι και η γνωριμία των συμμετεχόντων με  τον πολιτισμό της χώρας υποδοχής. Έτσι επισκεφτήκαμε τον επιβλητικό καθεδρικό ναό της Κολωνίας με ύψος 157 μέτρα, ο τρίτος υψηλότερος παγκοσμίως και μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Επίσης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ludwig είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε έργα Picasso, Kandinsky,Warhol και εκπροσώπων της Pop Art.

germany 6Οι Γερμανοί συνάδελφοι μας μάς ξενάγησαν σε ένα ακόμη μνημείο της UNESCO: το ανθρακωρυχείο Zoolverein, όπου σήμερα στεγάζεται το Μουσείο του Ρουρ χτισμένο με τεχνοτροπία Bauhaus. Επίσης στα πλαίσια του οικολογικού προσανατολισμού του προγράμματος επισκεφτήκαμε την έκθεση «Ο Εύθραυστος Παράδεισος» με φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους, πρωτότυπα εκθέματα και ρεαλιστικά ολογράμματα, με πιο εντυπωσιακό από όλα αυτό που απεικονίζει τη Γη να αιωρείται σε έναν εντυπωσιακό θόλο!

germany 5

Η σχέση περιβάλλοντος και πολιτισμού είναι άρρηκτη και για αυτό τον λόγο δε θα μπορούσαμε να μην επισκεφτούμε την εντυπωσιακή Φιλαρμονική του Αμβούργου, ένα αριστούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής που δεσπόζει στον ποταμό Έλβα. Περιηγηθήκαμε επίσης στο κέντρο της «Βενετίας του Βορρά» με το μεγαλοπρεπές Δημαρχείο αισθητικής Μπαρόκ, τον εμβληματικό ναό Sankt Michaelis,τις περισσότερες από 2.300 γέφυρες και τις παλαιές αποθήκες που αποτελούν μνημείο της UNESCO.

germany3Η παιδαγωγική ομάδα του ERASMUS + θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους τους εκπαιδευτικούς του Λυκείου μας και ιδιαιτέρως την διευθύντρια Ρακοπούλου Ιφιγένεια για την αμέριστη συμπαράστασή της σε τέτοια προγράμματα που προωθούν τη γνωριμία,την συνεργασία και την αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της  εκπαιδευτικής κοινότητας και καθιστούν στις μέρες μας το αίτημα για ειρήνη στους λαούς της Ευρώπης επίκαιρο όσο ποτέ.

Το σχολείο μας με το Erasmus+ στην Ισπανία

Το ταξίδι της ομάδας ERASMUS+ του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας στη Σεβίλλη της Ισπανίας αποτέλεσε την τρίτη επιτυχή κινητικότητα της σχολικής χρονιάς 2021-2022 στο πλαίσιο του προγράμματος “ Ζούμε και μαθαίνουμε μαζί σε ένα βιώσιμο πολυπολιτισμικό περιβάλλον”.

spain foto 6  Τέσσερις μαθητές της Γ΄ Λυκείου του σχολείου μας, ο Αλέξανδρος  Μαρκάτης , η Αμαλία Μαρκάτη , η  Αμέλια Κέντρο και ο Αλέξανδρος  Σγούρος και δύο καθηγητές, ο Σπύρος Κοντοστάνος (συντονιστής) και η Σταματέλλα Κούδα  ταξίδεψαν στη μυθική Al- Andalus των Αράβων, στην Ανδαλουσία της Ισπανίας προσκεκλημένοι του Λυκείου της πόλης La Puebla de Kazalla μαζί με  εκπαιδευτικούς και μαθητές της Πορτογαλίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Σουηδίας.

spain foto2Στην αίθουσα συσκέψεων και στο εργαστήριο τεχνολογίας του Λυκείου με την επωνυμία  “Κάστρο του Φεγγαριού” είχαμε τη χαρά να συνεργαστούμε δημιουργικά με τα μέλη των άλλων ομάδων συμμετέχοντας σε δραστηριότητες,  όπως η σύνθεση διαδικτυακού ημερολογίου, έκθεση φωτογραφίας, βιωματικές δράσεις σχετικές με την υποδοχή μεταναστών και προσφύγων στη σύγχρονη εποχή.

spain foto4Το άψογα οργανωμένο πρόγραμμα των φιλόξενων Ισπανών μας έδωσε τη δυνατότητα να περιηγηθούμε στο ιστορικό κέντρο της Σεβίλλης , πρωτεύουσας της Ανδαλουσίας  στις όχθες του ποταμού Γουαλδακιβίρ, μείναμε εκστατικοί στον καθεδρικό ναό της, τον μεγαλύτερο  της Ευρώπης, με το αραβικό κωδωνοστάσιο και τον τάφο του Κολόμβου καθώς και στα Ρεάλ  Αλκάθαρ, τα βασιλικά ανάκτορα, εκεί που η Ισαβέλλα  Η Α΄ αποχαιρέτησε τους θαλασσοπόρους που έφευγαν για το Νέο Κόσμο.

Επισκεφτήκαμε τη Γρανάδα, στη σκιά της Σιέρα Νεβάδα, πατρίδα του κιθαρίστα Αντρές Σεγκόβια και του ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα και μαγευτήκαμε περιδιαβαίνοντας την Αλάμπρα, αυτό το εξαίσιο δείγμα  ισπανικής – ισλαμικής αρχιτεκτονικής , η oποία χαρακτηρίζεται από τη σοφή χρήση του νερού και των διακοσμητικών στοιχείων. 

spain foto 1

Γνωρίσαμε την Κόρδοβα, την Κωνσταντινούπολη της Δύσης στα χρόνια της αραβικής ισχύος και εξερευνήσαμε τη Μεθκίτα, το μεγάλο τέμενος με τους πάνω από 850 κίονες και συζητήσαμε για τη συνύπαρξη  του  ισλαμικού με το χριστιανικό πολιτισμό έτσι όπως εξελίχθηκε με την προσθήκη του μεγαλεπήβολου καθεδρικού με τα εντυπωσιακά εκκλησιαστικά όργανα και τα περίτεχνα παρεκκλήσια.

spain foto7Το σχολείο υποδοχής στη συγκινητική τελετή  αποχαιρετισμού μας επεφύλαξε ένα αυθεντικό, παραδοσιακό θέαμα Φλαμένκο με κιθάρα, τραγούδι και χορό, αισθαντικό απόσταγμα της ανδαλουσιανής ψυχής, που συνοδεύτηκε από ένα δείπνο γευσιγνωσίας της ισπανικής κουζίνας.

 Αυτή η μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία στη νότια Ισπανία και στο παρελθόν της με τις τρεις κουλτούρες, τη χριστιανική, την ιουδαϊκή  και την ισλαμική, αποτέλεσε   τόσο  για  μας  τους καθηγητές των έξι ευρωπαϊκών  χωρών  όσο και για τους μαθητές μας ένα ισχυρό μάθημα Ιστορίας, διδάσκοντάς μας πόσο σημαντικό είναι να συνειδητοποιήσουμε βαθιά την αναγκαιότητα του αγώνα για μια ζωή ειρηνική σε μια πολυπολιτισμική αρμονία, τραγικά επίκαιρη στους σύγχρονους δύσκολους καιρούς μας.

Η Διευθύντρια

Ρακοπούλου  Ιφιγένεια

Η παιδαγωγική ομάδα

Κοντοστάνος Σπύρος, Κούδα  Σταματέλλα,   Φορτώσης Ιωάννης, Κογεβίνα Ελισάβετ, Εσκιτζιόγλου  Άγγελος, Αγάθος  Σταμάτης, Διαμαντίδου  Ελπίδα  

Επίσκεψη αντιπροσωπείας της Ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης

Με αφορμή τις δράσεις που πραγματοποιεί το Σχολείο μας για την εξάλειψη της βίας στα σχολεία, οκτώ  μαθητές και μαθήτριες και τρεις εκπαιδευτικοί του Λυκείου μας που συμμετέχουν στην ομάδα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του προγράμματος της Διεθνούς Αμνηστίας “Εγώ κι Εσύ Μαζί”, επισκέφθηκαν τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Πέτρο Αγγελόπουλο, ο οποίος είναι και συντονιστής του προγράμματος “Εγώ κι Εσύ Μαζί” στα Ιόνια Νησιά.

Τα παιδιά αναφέρθηκαν στις δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο Σχολείο μας, όπως αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού, παρουσίαση δραματοποιημένων διαλόγων κακοποιημένων γυναικών, φιλοτέχνηση πανό που αναρτήθηκε στο σχολείο μας και συμμετοχή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης για θέματα βίας.
Τα παιδιά προσέφεραν στον κ. Αγγελόπουλο αφίσα και σελιδοδείκτες με συνθήματα κατά της βίας που δημιούργησαν στο χώρο του Λυκείου μας.
Ο κ. Αγγελόπουλος επαίνεσε την προσπάθεια παιδιών και εκπαιδευτικών, συζήτησε με τα παιδιά  και ευχήθηκε να συνεχιστούν παρόμοιες δράσεις και στο μέλλον.
DSC 0212 ΑντίγραφοDSC 0208 ΑντίγραφοDSC 0203 ΑντίγραφοDSC 0200 ΑντίγραφοDSC 0196 Αντίγραφο

Δραστηριοποίηση για τη βία και το σχολικό εκφοβισμό από την Ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 3ου ΓΕΛ

6 Μαρτίου μέρα κατά του bullying
8 Μαρτίου επετειακή μέρα της Γυναίκας
Επικαιρότητα εγχώρια και διεθνή κατάμεστη από βία κάθε μορφής.
Απέναντι σε όλα αυτά, η ομάδα μας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έδωσε ξανά μια δυναμική παρουσία σε όλη τη σχολική κοινότητα του 3ου ΓΕΛ. Φιλοτέχνησε ένα πανό, πολύχρωμο και παραστατικό, με συνθήματα αποτρεπτικά της βίας και προτρεπτικά σε δυναμική στάση, ώστε να πάρουμε θέση στη βία που συμβαίνει δίπλα μας.
Παράλληλα, μοιράσαμε σε όλο το σχολείο σελιδοδείκτες εμπνευσμένους από το πανό, πολύχρωμους και πολυθεματικούς. Οι πολυτροπικοί σελιδοδείκτες μας στέλνουν πολλαπλά μηνύματα κατά της βίας. Σύντομα βιντεάκια τους “ζωντανεύουν” με κίνηση, χρώμα, μουσική και περισσή ανθρωπιά.
Γιατί πίσω από κάθε δράση της ομάδας μας βρίσκεται ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και η αγάπη για τον συνάνθρωπο, όποια/ όποιος και είναι…
275067006 492769342430631 8507231084191921789 n
274124033 483007383193258 6176705009467950515 n
 260086774 376994173945603 5551980747038535329 nDSC 0153275098821 491155042605599 5165552017830833098 n275116631 353203060028721 6046050914683124755 n