Συμμετοχή μαθητών στον ετήσιο διαγωνισμό της Αναγνωστικής Εταιρείας Κέρκυρας

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των μαθητών μας για τον ετήσιο διαγωνισμό της Αναγνωστικής Εταιρείας Κέρκυρας, που φέτος έχει ως θέμα τα 200 χρόνια από την ίδρυση της Ιονίου Ακαδημίας (1824-2024), οι μαθητές της Α’ λυκείου του σχολείου μας επισκέφτηκαν σήμερα, 5/3/25 αρχικά την πολύ χρήσιμη και κατατοπιστική έκθεση για τον ιδρυτή της, Φρειδ. Γκίλφορντ, στο χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης στο περιστύλιο των Ανακτόρων.

anagn4anagn3

anagn5 Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν από τον κ. Ζυμάρη στους χώρους της Αναγνωστικής γνωρίζοντας από κοντά την ιστορία και τα κειμήλια της και εμπλουτίζοντας παράλληλα τις γνώσεις και τις πληροφορίες τους για το φετινό θέμα, μέσα από τα εκθέματα της πολύ ενδιαφέρουσας αντίστοιχης έκθεσης που η Εταιρεία φιλοξενεί!

anagn6anagn7

anagn8Ως 3ο ΓΕΛ ευχαριστούμε θερμά για άλλη μια χρονιά τον κ. Ζυμάρη για τη θερμή φιλοξενία.

Πρόγραμμα ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ. Γνωριμία με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μια βιωματική εμπειρία μαθητών

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας «Γνωριμία με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Βιωματική εμπειρία μαθητών σε πανεπιστημιακά τμήματα», ομάδα μαθητών του σχολείου μας, 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας, και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί, Δημητριάδη Ευαγγελία, συντονίστρια του προγράμματος και Κομπολίτου Ιωάννα, συμμετέχουσα εκπαιδευτικός, φιλοξενηθήκαμε στα εργαστήρια του τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών (ΒΕΤ) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Συμμετείχαμε σε εργαστηριακές ασκήσεις και παρατηρήσεις υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας γενετικής κ. Αμαλίας Αφένδρας και του καθηγητή φυσιολογίας φυτών, κ. Γιώτη Χαρίλαου. Εξαιρετικά παρασκευάσματα για παρατήρηση στα ηλεκτρονικά μικροσκόπια ήταν στη διάθεσή μας, παρακολουθήσαμε σε πραγματικό χρόνο τη δημιουργία φυτικού παρασκευάσματος για τη μελέτη των στομάτων φύλλου, συμμετείχαμε στην προσωρινή αναισθητοποίηση  ατόμων Drosophila melanogaster (μυγών) και παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστκά τους σε στερεοσκόπιο.

micro3

micro1    micro2micro4

micro5

Ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του κ. Γιώτη από ομάδα μαθητών, με ερωτήματα επιστημονικού περιεχομένου αλλά και σχετικά με την ιδιότητά του ως διδάσκοντα ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

Στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να αναμειχθούμε με φοιτητές του τμήματος Φιλοσοφίας και να παρακολουθήσουμε διάλεξη του καθηγητή ηθικής φιλοσοφίας, κ. Καλτσά Σπυρίδωνα, στο μάθημα «Βιοηθική- Ιατρική ηθική». Γεγονός είναι ότι κατά τη διάλεξη αναπτύχθηκαν εξαιρετικά ενδιαφέροντες διάλογοι μεταξύ φιοιτητών-μαθητών και καθηγητών και μας οδήγησαν όλους να προβληματιστούμε εποικοδομητικά.

 

Με μεγάλη μας χαρά ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση του καθηγητή, πρακτικής φιλοσοφίας και παιδαγωγικής, κ. Γκαραβέλα Κωνσταντίνου και της εργαστηριακής του ομάδας, για συζήτηση και παρουσίαση του ερευνητικού τους έργου.

Biology1

Biology3

Σημαντική εξίσου ήταν η ξενάγησή μας στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου και στο νεοσύστατο τμήμα της, τη Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης για Όλους.

Biology2

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συμμετείχαν με αμείωτο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό σε όλα τα πανεπιστημιακά δρώμενα. Η επίσκεψή μας αυτή μας γέμισε θετικές εμπειρίες, εικόνες και προσδοκίες για το μέλλον.

Library2

Biology4

Library1

Ευχαριστούμε θερμά για την ανταπόκριση, τη ζεστή φιλοξενία καθώς και την προθυμία να μοιραστούν μαζί μας επιστημονικές, και όχι μόνο, γνώσεις, τους καθηγητές κ. Αμαλία Αφένδρα, κ. Γιώτη Χαρίλαο, κ. Καλτσά Σπυρίδωνα και κ. Γκαραβέλα Κωνσταντίνο.

Η αναφορά της Ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με θέμα “Αίτημα ομάδας μαθητών για έρευνα συνθηκών σιδηροδρομικών δυστυχημάτων” στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου

 Η ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας από τη σύστασή της, το 2020, μυεί τα μέλη της όχι μόνο σε συνθήκες προσομοίωσης αλλά και σε πραγματικές συνθήκες, στον ρόλο του ενεργού πολίτη.

Κατά τη σχολική χρονιά, 2023 – 2024, με σειρά διαδικτυακών εκπαιδευτικών συναντήσεων με την κ. Τζένη Παπασωτηρίου, υπεύθυνη για εκπαιδευτικά θέματα του ευρωκοινοβουλίου, προσπάθησε να εξοικειώσει τα νεαρά μέλη της με τις διαδικασίες και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ως αποτέλεσμα της εκπαίδευσης αυτής, ομάδα παιδιών με συντονίστριες τις εκπαιδευτικούς, Μαρία Ανυφαντή, Ευτυχία Κούστα και Θεοδώρα Παπαδοπούλου, συνέταξε μια αναφορά στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία, την υπέβαλε με ημερομηνία 24/04/2024.

1

2

Για την επιλογή του θέματος προηγήθηκε συζήτηση μεταξύ των μελών της ομάδας και ομόφωνα προκρίθηκε η ανάγκη διερεύνησης των αιτίων των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων στην Ευρώπη και ειδικά του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Η αναφορά  καταχωρήθηκε από τη  γραμματεία της Επιτροπής Αναφορών
με ημερομηνία 25/04/2024 και διαβιβάστηκε στην Επιτροπή.

3

Η αναφορά εγκρίθηκε ως παραδεκτή στις 10/10/2024 από την Πρόεδρο της Επιτροπής, όπως φαίνεται στο παρακάτω έγγραφο. 4α

Ως Ευρωπαίοι πολίτες είναι επιτακτική ανάγκη να γνωρίζουμε τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας ώστε να προστατεύουμε τα δικαιώματά μας. Οι μαθήτριες και οι μαθητές της ομάδας μας, στο πλαίσιο της διαδικασίας εκμάθησης του σωστού πλαισίου διεκδίκησης, στέλνουν το δικό τους μήνυμα για την αναγκαιότητα τήρησης των κανόνων – τόσο αυτών της ασφάλειας, όσο και εκείνων του Δικαίου.

Σημείωση: Η διαδικασία υποβολής αναφορών αποτελεί  μέρος της εξάσκησης στην οποία υποβάλλουν Πανεπιστήμια και σχολεία του εξωτερικού τις φοιτήτριες και τους φοιτητές τους για την εκπαίδευση τους. Στο πλαίσιο αυτό, η υποβολή της δικής  μας αναφοράς έγινε επώνυμα με στοιχεία μιας από τις εκπαιδευτικούς της ομάδας μας.

Κέντρο Συμβουλευτικής Κέρκυρας και Ξενώνας Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών

Πρόγραμμα: ΣΧΟΛΕΙΑ -ΠΡΕΣΒΕΙΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
Την Τετάρτη, 15-1-2025 μέλη της ομάδας Πρέσβεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας επισκέφτηκαν το Κέντρο Συμβουλευτικής Κέρκυρας στο πλαίσιο της δράσης για την Ισότητα και τα Δικαιώματα των γυναικών.
IMG2
Οι υπεύθυνοι του Κέντρου ενημέρωσαν τους μαθητές/τριες για τη λειτουργία του Κέντρου και τους στόχους του που είναι η πρόληψη και η καταπολέμηση της έμφυλης βίας η υποστήριξη των γυναικών που υποφέρουν ή απειλούνται και η παροχή συμβουλών σε γυναίκες θύματα βίας , μετανάστριες, πρόσφυγες, μονογονείς, άνεργες κ.ά.
Επίσης, υλοποιούνται δράσεις με την τοπική κοινωνία και προσφέρεται ψυχική και νομική στήριξη με συνθήκες εμπιστοσύνης και απορρήτου. Το Κέντρο Συμβουλευτικής στηρίζεται από το Πρόγραμμα “Ιόνια Νησιά 2021-2027” και εντάσσεται στο πανελλαδικό δίκτυο υποστηρικτικών δομών (Συμβουλευτικά Κέντρα, Ξενώνες φιλοξενίας και τηλεφωνική γραμμή SOS 15900).
IMG3
Το Συμβουλευτικό Κέντρο έχει σύνδεση με τον Ξενώνα Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών. Οι μαθητές μας ενημερώθηκαν, αποκόμισαν ποικίλες εμπειρίες, προβληματίστηκαν και έθεσαν ερωτήματα για το κατά πόσο και πώς η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία ενισχύουν και στηρίζουν τις δράσεις του Κέντρου.
IMG1
 Τους μαθητές συνόδευσε η καθηγήτρια κ. Ιωάννα Κομπολίτου. Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους του Κέντρου για την προθυμία και το ενδιαφέρον τους!

Η ομάδα του προγράμματος Πρέσβεις Ευρωπαικού Κοινοβουλίου σε Δράσεις ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

Πρόγραμμα: ΣΧΟΛΕΙΑ – ΠΡΕΣΒΕΙΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
Ομάδα: Junior Ambassadors και Senior Ambassadors του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας.
ΑΙ 1  Στο πλαίσιο της δράσης που εκπονεί η ομάδα των Junior Ambassadors του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας για την Τεχνητή Νοημοσύνη, την Τρίτη 10-12-2024, συνοδεία της υπεύθυνης εκπαιδευτικού Φωτεινής Χονδρογιάννη, παρακολούθησε ομιλία του καθηγητή Ιωάννη Δεληγιάννη στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο με τίτλο “Η μετασχηματιστική δυναμική της Επαυξημένης /Εικονικής Πραγματικότητας και της αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης στη ζωή μας“.
DELIGIANNIS 1
Ταυτόχρονα υπό την επίβλεψη του κυρίου Πολυμέρη Γεράσιμου μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν την εκδήλωση διαδικτυακά από το εργαστήριο Πληροφορικής του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας. Η εκδήλωση προβαλλόταν και στην Ευρωπαϊκή πλατφόρμα mazi.eu του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
IONIO CLASS
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα αξιόπιστα εργαλεία που χρησιμοποιεί η Τεχνητή Νοημοσύνη, για το ότι καλλιεργούνται μέσω αυτών ταλέντα και κλίσεις, αναπτύσσονται δυνατότητες, επιταχύνεται η διαδικασία ακαδημαϊκών εργασιών, ότι τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από παιχνίδια, συνδέονται με χαρακτήρες, γίνεται αναπαράσταση της πραγματικότητας και τελικά ότι υπάρχουν οδηγοί αλληλεπίδρασης και κατεύθυνσης για τη ζωή.
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει όφελος στα παιδιά με όποιο τομέα και αν ασχοληθούν μελλοντικά. Συζητήθηκαν ακόμη και θέματα ηθικής τονίζοντας ότι το σύστημα της τεχνητής νοημοσύνης δεν πρέπει να μας φέρνει σε διλήμματα, αντίθετα εμείς πρέπει να καθοδηγούμε την τεχνολογία.
Στη συνέχεια αναφέρθηκαν ενδεικτικά παραδείγματα αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως οι τουριστικοί οδηγοί για αρχαιολογικά μνημεία, η δημιουργία κοσμημάτων από πλαστικά μέσω 3D εκτυπωτών και η μετατροπή των ανακυκλώσιμων υλικών σε πρώτη ύλη, η οργάνωση μουσείων και η σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν μελλοντικά τουριστικά εικονικά πακέτα, η δημιουργία δομής υποδειγματικών εργασιών, η αξιοποίηση της στην εκπαιδευτική διαδικασία, εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κάποιος σε χώρους πολιτισμού που να ταιριάζουν με τα χαρακτηριστικά του ειδικού κοινού ή ακόμη και να είναι προσωποποιημένες, το περιεχόμενο κινηματογραφικού τύπου, η αναζήτηση της γνώσης καθώς αναπτύσσονται Νευρωνικά Δίκτυα που αναλύουν τις ερωτήσεις και δίνουν απαντήσεις. Τονίστηκε ότι ζούμε σε ένα σημείο καμπής, σε μία νέα πραγματικότητα.DELIGIANNIS 2
CHAT GPT
Οι μαθητές μας έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον και έκαναν εύστοχες παρατηρήσεις.
Στη συνέχεια οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν από τον κύριο Δεληγιάννη και την κυρία Χριστίνα Μπάνου στο εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Εκτός από τον κύριο Δεληγιάννη στην εκδήλωση συμμετείχαν δύο μέλη της ερευνητικής του ομάδας, κυρία Κάτσενου και η κυρία Μάζη, οι καθηγητές κύριος Κωσταγιόλας Πέτρος και Μπάνου Χριστίνα και ο τεχνικός κύριος Κολοβός.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συντελεστές της εκδήλωσης για την άρτια οργάνωση, την προθυμία και την αγάπη που έδειξαν στους μαθητές μας.
IONIO 1
Στις 18/12/2024 η ομάδα των υποψήφιων Πρέσβεων και Εθελοντών του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας παρακολούθησε τη δεύτερη εκδήλωση/ ομιλία για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο από τον επίκουρο καθηγητή κύριο Ματθαίο Δαμίγο, με θέμα «Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στη ζωή μας», συνοδεία των καθηγητών Δημητρίου Κόνα και Φωτεινής Χονδρογιάννη.
AI MACHINE LEARNING 2
Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα τι είναι για αυτούς ΑΙ και συζήτησαν τη σχέση της με άλλους επιστημονικούς κλάδους.
Μετά από μία σύντομη ιστορική αναδρομή για την εξέλιξη της, παρουσιάστηκε ένα πλήθος εφαρμογών της καθώς και ο τρόπος συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών ώστε να μας δίνει αξιόπιστα αποτελέσματα.
IONIO CLASS 2 Επίσης συζητήθηκαν τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση της αλλά και τα ηθικά ζητήματα που αναδύονται. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον καθοριστικό ρόλο του ΑΝΘΡΩΠΟΥ για τη σωστή και ηθική εφαρμογή της.
Οι μαθητές έφυγαν γεμάτοι γνώση, εμπειρίες και προβληματισμό.
IONIO 2
Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Ματθαίο Δαμίγο για την εξαιρετική παρουσίαση και για την προώθηση του υλικού προβολής στους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επίσης τον κύριο Πέτρο Κωσταγιόλα και την κυρία Χριστίνα Μπάνου για την καθοριστική συμβολή τους στην όλη δράση. Τέλος τον πρόεδρο του τμήματος Ιστορίας και Αρχειονομίας κύριο Μιχάλη Σφακάκη που μας τίμησε με την παρουσία του και τον διδάσκοντα κύριο Γιώργο Παπαϊωάννου