Πρώτο βραβείο στο διήγημα και 2ο βραβείο στην ποίηση σε μαθήτριες του σχολείου μας στο λογοτεχνικό διαγωνισμό του Συνδέσμου Φιλολόγων Κέρκυρας.

Στο  λογοτεχνικό διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Κέρκυρας, το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε επάξια από δέκα μαθήτριες και μαθητές.

Στην τελετή απονομής, εκτός από τους συμμετέχοντες που τιμήθηκαν με έπαινο, παρευρέθηκε  και το τμήμα Α6 της Α΄ Λυκείου, στηρίζοντας με την παρουσία του τη διοργάνωση και την προσπάθεια των συμμαθητών του.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουμε θερμά όλα τα παιδιά που πήραν μέρος σε αυτό το όμορφο ταξίδι της έμπνευσης και της λογοτεχνικής έκφρασης. Ιδιαίτερα συγχαίρουμε  την Ζαχαρούλα Πανταζή, μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου, που μοιράστηκε το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Διήγημα» και τη Φιλιώ Σαλβάνου, μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου, για το 2ο βραβείο στην κατηγορία «Ποίηση».

Ευχόμαστε τα παιδιά μας να συνεχίσουν να γράφουν με πάθος και φαντασία γιατί όσο γράφουν, ο κόσμος γίνεται πιο φωτεινός.

213

Το 3ο Λύκειο στις πόλεις των Δικαιωμάτων και του Φωτός

Η ομάδα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 3ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας πραγματοποίησε ακόμη μία εκπαιδευτική εκδρομή στην Ευρώπη. Σκοπός της ήταν η γνωριμία με το Συμβούλιο της Ευρώπης, θεματοφυλακα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προορισμό δύσκολα επισκέψιμο (ελάχιστα ελληνικά σχολεία το έχουν επισκεφθεί) καθώς και το γνωστό για τις συνεδριάσεις της ολομέλειας Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που εδράζουν αμφότερα στο Στρασβούργο. Η εξαιρετική ξενάγηση ειδικά στο Συμβούλιο της Ευρώπης όχι μόνο εμπλούτισε τις γνώσεις μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων, αλλά διεύρυνε τους επαγγελματικούς ορίζοντες των παιδιών και κυρίως τις προοπτικές και τις εργασιακές διεξόδους. Στο πλαίσιο της εκδρομής η σφυρηλάτηση του ενεργού πολίτη ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή στο βιωματικό εργαστήρι της Europa Experience στο Παρίσι, που συνιστά προσομοίωση της διαδικασίας ψήφισης ενός νομοσχεδίου από το ευρωκοινοβούλιο.

1 6 5 4 3 15 16 18 197 20 2114 22 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48

Η επαφή με την ελληνική κοινότητα στο Στρασβούργο και οι προγραμματισμένες επισκέψεις σε μουσεία και αξιοθέατα στο Παρίσι μάς εξασφάλισαν όχι απλή περιήγηση στις πόλεις, αλλά ένα βήμα πιο κοντά στην αποκωδικοποίηση των μυστικών τους για την καλύτερη γνωριμία με αυτές. Ακολουθώντας τα βήματα μιας Κύπριας φοιτήτριας, μόνιμης κατοίκου του Στρασβούργου, επισκεφθήκαμε το Πανεπιστήμιο της πόλης, θαυμάσαμε το μεγαλείο του Καθεδρικού ναού, χαθήκαμε στα στενά της Petite France και περπατήσαμε σε παρόχθια διαδρομή ατενίζοντας την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των κτιρίων. Αποχαιρετώντας το Στρασβούργο κάναμε μια όμορφη κρουαζιέρα στον ποταμό Ιλ και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από άλλη οπτική γωνία την πόλη σε αργούς ρυθμούς.

 

 

13 12 11 10 9 8

Συνεχίσαμε στο ανοιξιάτικο Παρίσι με το ιδιαίτερο φως και θαυμάσαμε τον Πύργο του Άιφελ, από όπου τα παιδιά μας έστειλαν το μήνυμα της αναγκαιότητας της εμπιστοσύνης στη δικαιοσύνη, με το σύνθημα “Δεν έχω οξυγόνο”. Επίσης, γνωρίσαμε τα κορυφαία εκθέματα του Λούβρου σε μια πρωινή ξενάγηση χωρίς συνωστισμό στον επιβλητικό χώρο του Μουσείου. Με φόντο την εξωτερική όψη των κτιρίων τα παιδιά μας αναγνωρίζοντας τη σημασία της μέρας της Γυναίκας φωτογραφήθηκαν με το σύνθημα στα γαλλικά “Libre et forte” συνδέοντας σε άρρηκτη σχέση την ελευθερία της γυναίκας με τη δύναμη και την ισχύ της. Περιπλανηθήκαμε στην περιοχή της Μονμάρτης και στη συνοικία Marais και προλάβαμε να θαυμάσουμε έργα μοντέρνας τέχνης στο Pompidou στην προτελευταία μέρα της λειτουργίας του, πριν κλείσει για πενταετή ανακαίνιση του εμβληματικού κτιρίου. Τέλος, είχαμε τη δυνατότητα να επισκεφθούμε την Παναγία των Παρισίων, τη Notre Dame, μετά την αποκατάσταση από την πυρκαγιά του 2019.Κάθε ταξίδι απαντά σε ερωτήματα και ανάλογα με τον χαρακτήρα του δημιουργεί λίγα ή πολλά καινούρια. Αυτός ήταν και ο απώτερος σκοπός της εκδρομής μας. Να εμπνεύσουμε τα παιδιά ώστε να ανακαλύψουν τις δικές τους απαντήσεις σε προϋπάρχουσες ερωτήσεις και ακόμη περισσότερο να τους δημιουργήσουμε νέους προβληματισμούς.

49 28 29 30 31 27 26 25 24 50 51

Η Ευρώπη χρειάζεται ενεργούς πολίτες, κριτικά σκεπτόμενους, με όραμα και γνώση. Σε αυτούς τους πολίτες στοχεύει και η μικρή ομάδα μας, ώστε οι μαθήτριες και οι μαθητές μας να βλέπουν την Ευρώπη σαν το μεγάλο τους σπίτι και μέσα σε αυτό να μπορούν να διεκδικούν και να υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Οι εκπαιδευτικοί

Θεοδώρα Παπαδοπούλου, Μαρία Ανυφαντή και Ευτυχία Κούστα

5352

Εκπαιδευτική Συνάντηση του Προγράμματος Erasmus+ KA220 – XPLORE στη Βράτσα της Βουλγαρίας

Με σταθερά βήματα στον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό στίβο, το 3ο Γενικό Λύκειο
Κέρκυρας συμμετέχει δυναμικά στο πρόγραμμα Erasmus+ KA220, με τον
ευρηματικό τίτλο XPLORE (Experiencing Platforms for Orientation Redesign).
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας διαδραστικής
πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας, σχεδιασμένη να ενισχύσει και να
επαναπροσδιορίσει τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών καθώς και να
παρέχει στους εκπαιδευτικούς μια εργαλειοθήκη θεωρητικής και πρακτικής
υποστήριξης.

Η δεύτερη διακρατική συνάντηση των εταίρων του έργου πραγματοποιήθηκε στη
γραφική πόλη Βράτσα της Βουλγαρίας, συγκεντρώνοντας συμμετοχές από τέσσερις
διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Εκπρόσωποι σχολείων από το Monfalcone της
Ιταλίας, το Βουκουρέστι της Ρουμανίας, τη Βράτσα της Βουλγαρίας και, φυσικά, από
την Κέρκυρα, συναντήθηκαν με στόχο την αξιολόγηση της προόδου, την ανταλλαγή
εμπειριών και τον σχεδιασμό των επόμενων σταδίων του προγράμματος.

c83496d4 9546 4918 9753 7e2139615eca

Vratsa 2

Τη συντονιστική ευθύνη του έργου φέρει η ιταλική εταιρεία EULAB, με έδρα τη
Ρώμη, ενώ την επιστημονική εποπτεία έχει αναλάβει το Πολυτεχνείο του
Βουκουρεστίου, παρέχοντας το απαραίτητο ακαδημαϊκό και τεχνολογικό υπόβαθρο
για την επιτυχία της δράσης.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να
παρουσιάσουν τα επιμέρους παραδοτέα τους, να αναστοχαστούν πάνω στις
προκλήσεις που ανέκυψαν κατά τη διαδικασία, και να σχεδιάσουν από κοινού τα
επόμενα βήματα, με επίκεντρο την ολοκλήρωση της ψηφιακής πλατφόρμας και της
συνοδευτικής εργαλειοθήκης.

bdb3827c 16db 4960 88cf 9ba70e7f9d53 Spiros Certification Foteini Certification

Πέρα από την εντατική εργασία, η αποστολή είχε την ευκαιρία να απολαύσει και
πολιτισμικές εμπειρίες, με επισκέψεις στην πρωτεύουσα Σόφια, και τον περιβάλλοντα
χώρο προσθέτοντας και άλλους σταθμούς πολιτισμού στο εκπαιδευτικό τους ταξίδι.
Το 3ο ΓΕΛ Κέρκυρας εκπροσωπήθηκε επάξια από τους εκπαιδευτικούς:
– Σπυρίδωνα Κοντοστάνο (ΠΕ 07 – Συντονιστής του έργου)
– Φωτεινή Χονδρογιάννη (ΠΕ 02)
– Γεράσιμο Πολυμέρη (ΠΕ 86)

Η αποστολή θέλει να εκφράσει θερμές ευχαριστίες προς τη Διευθύντρια του
σχολείου, κα Ιφιγένεια Ρακοπούλου, για την αμέριστη στήριξη και ουσιαστική
συμβολή στην επιτυχή υλοποίηση των ευρωπαϊκών δράσεων, καθώς και για την
εμπιστοσύνη που επιδεικνύει στις πρωτοβουλίες εξωστρέφειας του σχολείου.
Τα προγράμματα Erasmus+ KA220, αν και απαιτητικά στη διαχείρισή τους,
αποτελούν για τους εκπαιδευτικούς πολύτιμα πεδία επιμόρφωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, ενισχύοντας τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, την καινοτόμο διδακτική
προσέγγιση και, κυρίως, την καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης.
Η Ευρώπη ανοίγει δρόμους – κι εμείς, ως σχολική κοινότητα, είμαστε παρόντες.

4e2a78c4 90bf 4b13 bd86 b85d9bcd8ac3

Διαδικτυακές Επιμορφώσεις Μεντόρων στο Πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA220 – XPLORE

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA220 με ακρωνύμιο
XPLORE (Experiencing Platforms for Orientation Redesign),
πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία τρεις διαδικτυακές επιμορφώσεις καθηγητών-μεντόρων, με
στόχο την κατάλληλη προετοιμασία τους για την εφαρμογή του προγράμματος με
μαθητές.
Στις επιμορφώσεις συμμετείχαν συνολικά 40 μέντορες από τέσσερα σχολεία που
συμμετέχουν στο έργο:
– Ένα σχολείο από το Βουκουρέστι (Ρουμανία),
– ένα σχολείο από τη Βράτσα (Βουλγαρία),
– ένα σχολείο από το Μονφαλκόνε (Ιταλία) και
– το 3ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας (Ελλάδα).

482659562 664960319197848 1375403340447755647 nΟι επιμορφώσεις ήταν διάρκειας δύο ωρών η καθεμία και πραγματοποιήθηκαν
διαδικτυακά από εξειδικευμένους εκπαιδευτές της εταιρείας EULAB, με έδρα τη
Ρώμη. Κατά τη διάρκειά τους, παρουσιάστηκαν τόσο τα βασικά παιδαγωγικά
εργαλεία του προγράμματος όσο και εκπαιδευτικά υλικά που ετοιμάζονται από τα
συμμετέχοντα σχολεία και πρόκειται να αξιοποιηθούν κατά τη φάση εφαρμογής με
τους μαθητές.
Το 3ο ΓΕΛ Κέρκυρας, στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, συντόνισε μια από τις
εκπαιδευτικές συνεδρίες, παρουσιάζοντας το υλικό που έχει αναπτύξει για την
επιμόρφωση των μεντόρων και την τελική υλοποίηση του προγράμματος.
Οι μέντορες του σχολείου μας αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες από τη
συμμετοχή τους, ενώ εξέφρασαν ομόφωνα την πεποίθησή τους ότι τα προγράμματα
Erasmus+ αποτελούν μοναδική ευκαιρία επαγγελματικής ανάπτυξης, γνωριμίας με
καινοτόμες μεθοδολογίες διδασκαλίας και αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων στη
σύγχρονη εκπαίδευση.

482966870 618469061177442 4184402590679956535 n
Υπεύθυνοι του προγράμματος για το 3ο ΓΕΛ Κέρκυρας είναι οι εκπαιδευτικοί:
– Κοντοστάνος Σπύρος, ΠΕ07 (Συντονιστής)
– Χονδρογιάννη Φωτεινή, ΠΕ02
– Πολυμέρης Γεράσιμος, ΠΕ86
– Γαστεράτος Γεράσιμος, ΠΕ02
Θερμές ευχαριστίες απευθύνουμε στους μέντορες του σχολείου μας για την πολύτιμη
συμπαράσταση και συνεργασία:
Ευαγγελία Δημητριάδη, Ελπίδα Διαμαντίδου, Ιωάννα Κομπολίτου, Αλεξάνδρα
Μπαλάφα, Πολυξένη Καλιακάτσου, Σταματέλλα Κούδα, Σταμάτης Αγάθος,
Στέφανος Αγάθος, Ιωάννα Κουλούρη, Μαρία Κυζιρίδου.

Το πρόγραμμα XPLORE συνεχίζεται με επόμενο σταθμό την πιλοτική εφαρμογή των
δραστηριοτήτων στις σχολικές μονάδες, με επίκεντρο τον μαθητή και την ενίσχυση
της μαθησιακής του εμπειρίας.

Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας στο πλαίσιο του προγράμματος “Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου” ομάδα από 35 μαθητές, υποψήφιους Πρέσβεις, εθελοντές και φίλους του προγράμματος και δύο εκπαιδευτικούς επισκέφθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 2025 το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα.
ambass6
Οι μαθητές μας έγιναν δεκτοί από τους υπεύθυνους και ξεναγήθηκαν στο χώρο του κτιρίου από την υπεύθυνη για το πρόγραμμα κυρία Αικατερίνη Θεοφιλοπούλου. Στη συνέχεια ενημερώθηκαν για την ιστορική διαδρομή της Ε.Ε., τη σημασία της και το ρόλο της σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, για τα βασικά όργανα λειτουργίας της και κυρίως για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της “ Φωνής των Ευρωπαίων πολιτών“.
Επίσης κλήθηκαν να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις μέσω της εφαρμογής Slido. Νικήτρια στο παιχνίδι αναδείχθηκε η μαθήτρια Αγγελική Στασινού.
Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους του γραφείου και ιδιαίτερα την κα Θεοφιλοπούλου για τη θερμή υποδοχή και την όλη βοήθειά τους.ambass9 1 ambass8 1 ambass7 1
Επιπλέον σε συνδυασμό με τη δραστηριότητά μας για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και την Εικονική Πραγματικότητα (VR), επισκεφθήκαμε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και παρακολουθήσαμε στη Θόλο τη “Διαδραστική περιήγηση στην Ακρόπολη” και κατόπιν το πρόγραμμα μαθηματικών “Για όλα υπάρχει λύση
Οι μαθητές μας ήταν απόλυτα συνεργάσιμοι και αποκόμισαν πλήθος εμπειριών.
Τους μαθητές συνόδεψαν οι καθηγήτριες Φωτεινή Χονδρογιάννη και Μαρία Μπαλού.
ambass1
ambass2