ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Το τμήμα ένταξης είναι μια υποστηρικτική δομή εκπαίδευσης για τις μαθήτριες και τους μαθητές των γενικών σχολείων με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, εντός του σχολικού ωραρίου. Λειτουργεί υποστηρικτικά στα θεωρητικά και θετικά μαθήματα από καθηγήτριες και καθηγητές μετεκπαιδευμένους στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και εφαρμόζει εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή.
Στοχεύει στο να θέσει βάσεις, ώστε οι μαθήτριες και οι μαθητές να μάθουν να μελετούν, να εκφράζονται γραπτά, να κατανοούν κείμενα και εκφωνήσεις εργασιών και να υποστηρίζονται στα μαθήματα του σχολείου. Σε αυτό προσέρχονται είτε μαθητές/τριες με γνωματεύσεις είτε μαθητές/τριες χωρίς γνωμάτευση, που το επιθυμούν οι ίδιοι και οι γονείς τους.
Λειτουργεί με κυλιόμενο πρόγραμμα, ώστε οι μαθητές να απουσιάζουν περίπου μια ώρα τον μήνα ανά μάθημα από τη γενική τάξη, και όχι περισσότερο. Ανάλογα με το αν το τμήμα ένταξης έχει όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών (φιλόλογο, μαθηματικό, φυσικό) και πάντα σε συνάρτηση με τις ανάγκες των παιδιών, μπορεί κάποιος να παρακολουθεί το τμήμα ένταξης από 3 ως 15 ώρες εβδομαδιαίως. Οι ομάδες μαθητών που προσέρχονται κάθε ώρα δεν είναι μεγαλύτερες των τριών ατόμων συνήθως. Στο δικό μας σχολείο από φέτος (2021-2022) υπάρχει φιλόλογος με οργανική θέση στο τμήμα ένταξης και τα υπόλοιπα κενά καλύπτονται από αναπληρωτές/τριες.
Υπάρχουν δύο αίθουσες για το τμήμα ένταξης: Ο χώρος της βιβλιοθήκης, που αναμορφώθηκε φέτος, με ένα κεντρικό τραπέζι, ώστε να καθόμαστε όλοι ως ομάδα γύρω από αυτό, Η/Υ για την αξιοποίηση του ψηφιακού υλικού προσαρμοσμένου στις ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, μπάλα αντί για κάθισμα για τους μαθητές με ΔΕΠΥ, φακέλους με το υλικό των μαθητών και αναρτημένο το υλικό κάθε εβδομάδας στο e-class. Λειτουργεί επίσης δεύτερη αίθουσα για το τμήμα ένταξης, με εποπτικά μέσα, στον ίδιο όροφο.
Το τμήμα ένταξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ένας θεσμός που προάγει το σχολείο και ενισχύει τους μαθητές, καθώς λειτουργεί με γνώμονα τις ανάγκες της κάθε μαθήτριας, πάντα όμως σε συνεργασία με τις καθηγήτριες και τους καθηγητές της γενικής τάξης, ώστε να υπάρχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους μαθητές στον φυσικό χώρο της εκπαίδευσής τους, το σχολείο.
Φοίβη Λιακοπούλου, ΜΑ-Φιλόλογος Τμήματος Ένταξης