ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Αγαπητοί γονείς,

Τη Δευτέρα 10 Μαΐου οι μαθητές/τριες καλούνται να προσέλθουν στα σχολεία έχοντας υποχρεωτικά μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ (self-test).

Υπενθυμίζεται ότι η χρήση του self-test δρα συμπληρωματικά στα ήδη ισχύοντα μέτρα, που περιλαμβάνουν υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, χρήση αντισηπτικών, σχολαστικούς καθαρισμούς χώρων, τακτικούς αερισμούς χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά, εξειδικευμένα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

Τα βήματα είναι τα εξής:

Οι γονείς των μαθητών παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ του παιδιού, τον προσωρινό ΑΜΚΑ (ΠΑΜΚΑ) ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ). Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν όλοι από Τετάρτη 5 Μαΐου, σε όλη τη χώρα. Από τη Δευτέρα 10/5 θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ της ερχόμενης εβδομάδας.

Οι μαθητές/τριες κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους με τη βοήθεια των γονέων τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή καλύτερα το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ. Οδηγίες για τη διενέργεια του τεστ υπάρχουν στην παρακάτω διεύθυνση:

https://youtu.be/uqy9EtE1uuE

Οι γονείς δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr/, στην επιλογή ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ΓΙΑ COVID-19,  στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Αν το self-test είναι αρνητικό:

Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους κάθε ημέρα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης ή όποτε τους ζητηθεί.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, η σχολική κάρτα μπορεί να στέλνετε με email στον δάσκαλο της τάξης ή μπορεί να συμπληρώνεται η παρακάτω χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος (φωτοαντίγραφο θα μοιραστεί στα παιδιά τη Δευτέρα).

ΣΧΟΛΙΚΗ-ΚΑΡΤΑ-ΓΙΑ-COVID-19

Αν το self-test είναι θετικό:

Εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid-test σε δημόσια δομή (Κέντρο υγείας).

Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 της ΚΥΑ με αριθμό ΦΕΚ 1825/5-5-2021:
Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στην τάξη, τότε δεν γίνεται δεκτός/ή, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από τη σχολική μονάδα. Εάν ο/η μαθητής/τρια είναι ανήλικος/η, παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί ανά τις σχολικές μονάδες για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, μέχρις ότου οι γονείς / κηδεμόνες τον/την παραλάβουν τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων προστασίας. Κατά την άφιξη των γονέων / κηδεμόνων, επισημαίνονταιη χρησιμότητα και η αναγκαιότητα του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης, ως μέτρο αντιμετώπισης της διασποράς της νόσου.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Χαλάστρας σας εύχεται

Χρόνια Πολλά με υγεία, αγάπη και ευτυχία!

 

 

10306 -Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης

Η πενταψήφια δημόσια και δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 τέθηκε σε λειτουργία το Σάββατο 4 Απριλίου 2020 με αρχικό σκοπό την εύκολη πρόσβαση των πολιτών που κατοικούν όλη την επικράτεια της Ελλάδας σε Ειδικούς Ψυχικής Υγείας και την τηλεφωνική υποστήριξή τους, για τις πολυδιάστατες επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19, κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας.

Παράλληλα με την καινούργια πραγματικότητα στην οποία βρεθήκαμε όλοι, με βαθιές ανατροπές στην καθημερινότητα και τον ρυθμό της ζωής μας, αναδείχθηκαν νέες ανάγκες στον ελληνικό πληθυσμό, στα παιδιά και στους γονείς, οι οποίοι ήρθαν αντιμέτωποι με νέα καθημερινότητα.

Η Γραμμή συστήθηκε με πρωτοβουλία της  Α΄ Ψυχιατρικής Πανεπιστημιακής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό  Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το Χαμόγελο του Παιδιού και την Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ».

Το πρόγραμμα συνέχισε τη λειτουργία του απευθυνόμενο σε ποικίλες ανάγκες στήριξης πια, με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», από τον Δεκέμβριο 2020, με την επιστημονική εποπτεία  της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής και την λειτουργική εποπτεία της Ομοσπονδίας «ΑΡΓΩ».

Καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή 10306, οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν:

Επιλογή 1: Για ψυχολογική βοήθεια

Επιλογή 2: Για κοινωνικά θέματα

Επιλογή 3: Για θέματα που αφορούν σε παιδιά και εφήβους  

Σε κάθε επιλογή απαντάει ξεχωριστή ομάδα ειδικών, κατάλληλων για το αντίστοιχο αίτημα.

Η επιλογή 3 που αφορά γονείς, παιδιά και εφήβους και εκπαιδευτικούς,   στελεχώνεται από Παιδοψυχίατρους, Παιδοψυχολόγους και Κοινωνική Λειτουργό.

 

Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη για θέματα που αφορούν Παιδιά και Εφήβους

Α. Από  τη Γραμμή, προσφέρονται ανώνυμα υπηρεσίες συμβουλευτικής, υποστήριξης και καθοδήγησης για κάθε προβληματισμό που απασχολεί τους γονείς,  μικρά παιδιά,  εφήβους και εκπαιδευτικούς, σχετικό με την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά των παιδιών και των εφήβων, είτε σχετίζονταν με τις συνθήκες απομόνωσης, είτε όχι.

Β.  Πρόγραμμα θεραπευτικών συνεδριών με γονείς. Στην εξέλιξη της λειτουργίας της Γραμμής, επιχειρείται γενίκευση της δράσης της στην Πρωτοβάθμια φροντίδα Ψυχικής Υγείας, η οποία στοχεύει να καλύψει πρώιμες ανάγκες διαχείρισης εσωτερικευμένων ή εξωτερικευμένων προβλημάτων που παρουσιάζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας (Δημοτικό), μέσω της οργανωμένης θεραπευτικής παρέμβασης στους γονείς τους.

Συγκεκριμένα, έχουν σχεδιαστεί και προσφέρονται  δωρεάν 10 τηλεφωνικές ή μέσω βιντεοκλήσης θεραπευτικές συνεδρίες στους γονείς παιδιών, τα οποία παρουσιάζουν άγχος, φοβίες, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, διαταραχές συμπεριφοράς, διαταραχές διαγωγής ή προβλήματα στη χρήση του διαδικτύου.

Διαδικασία επιλογής. Αφού ακούσει ο ειδικός ψυχικής υγείας το αίτημα του γονέα, θα ζητήσει από τον καλούντα την συναίνεσή του για να καταγράψει βασικά στοιχεία επικοινωνίας, ώστε να προγραμματιστούν τα επόμενα ραντεβού. Θα είναι εβδομαδιαία, ει δυνατόν σε σταθερή μέρα και ώρα, προσαρμοσμένη στο πρόγραμμα του καλούντα και τις δυνατότητες της Γραμμής.

Παρέμβαση. Πραγματοποιείται τηλεφωνικά ή  μέσω βιντεοκλήσης.  Το πρώτο ραντεβού θα αφιερώνεται στη λήψη λεπτομερούς αναπτυξιακού ιστορικού και τα επόμενα στη δομημένη παρέμβαση υποστήριξης, κατάλληλης για το κύριο σύμπτωμα που παρουσιάζει το παιδί τους.  Στην αρχή και το τέλος της παρέμβασης συμπληρώνονται ερωτηματολόγια από τους γονείς με στόχο την αξιολόγηση της παρεχόμενης υπηρεσίας.

 

Γ. Παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και σε εφήβους

Λόγω της ιδιαιτερότητας αυτών των ηλικιών και τις ξεχωριστές ανάγκες τους, η ομάδα μας παραμένει προς το παρόν στη διάθεση  των γονέων  (ή των ιδίων αν πρόκειται για εφήβους) για την ανώνυμη κάλυψη και συμβουλευτική μέσω τηλεφωνικής κλήσης, ενώ σχεδιάζεται η εξ αποστάσεως θεραπευτική παρέμβαση και θα ενημερωθείτε σύντομα για αυτή.

Σας προτρέπουμε να αξιοποιήσετε αυτήν τη δωρεάν υπηρεσία ψυχοκοινωνικής παρέμβασης ή/και να προτρέψετε γονείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα παιδιά τους και δεν έχουν πρόσβαση σε παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες να επικοινωνήσουν με την γραμμή και να επωφεληθούν από τις υπηρεσίες της.

Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να γράψετε στο 10306pediaefivoi@gmail.com

 

Εκ μέρους της  Επιστημονικής και Συντονιστικής Ομάδας Έργου του «10306»

 

Ελένη Λαζαράτου

Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, ΕΚΠΑ

 

 

Διαδικτυακή συνάντηση του προγράμματος “Drawing with Numbers”

Σήμερα Πέμπτη 8 Απριλίου 2021 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση του Ε1 τμήματος του σχολείου μας με τους συνεργάτες μας από την Εσθονία στο πλαίσιο του προγράμματος “Drawing with Numbers”. Κατά τη συνάντηση όλα τα παιδιά οργανωμένα σε διακρατικές ομάδες, δημιούργησαν συνεργατικές ζωγραφιές δουλεύοντας σε κοινόχρηστο αρχείο Excel ταυτόχρονα. Οι ζωγραφιές τους βασίστηκαν σε λέξεις που τους δόθηκαν.

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821

Flag Greece animated gif 240x180

Χρόνια Πολλά!

__________________________________________________________

Στην Κατηγορία “Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για το 1821” στο μενού αριστερά, μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που υπάρχουν στο διαδίκτυο, με θέματα από το 1821

Make a wish – Πιστοποιητικό υιοθεσίας

Με μεγάλη χαρά λάβαμε ευχαριστήρια επιστολή για τη στήριξη που παρείχε το σχολείο μας στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής κατά το σχολικό έτος 2020-2021. Συνημμένο υπήρχε και το πιστοποιητικό υιοθεσίας

Πιστοποιητικό Υιοθεσία 575-Κάνε μια ευχή Ελλάδος

Το πρόγραμμα Αστέρι της ευχής αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του Οργανισμού Make a Wish,  “ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά“.

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χαλάστρας “Σχολείο eTwinning”!

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χαλάστρας βρίσκεται για δεύτερη χρονιά στη λίστα των σχολείων eTwinning!

Με την Ετικέτα Σχολείων eTwinning με την οποία τιμήθηκε και πάλι το σχολείο μας, αναγνωρίζεται η δουλειά που γίνεται σε σχολικό επίπεδο στο πλαίσιο eTwinning. Συγκεκριμένα, αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται η συμμετοχή, η δέσμευση και η αφοσίωση όχι μόνο μεμονωμένων μελών του eTwinning αλλά και όλων των εκπαιδευτικών και της διεύθυνσης του σχολείου, που λειτουργώντας ως ομάδα υποστηρίζουν την υλοποίηση προγραμμάτων που εμπεριέχουν καινοτόμες και συνεργατικές πρακτικές και προάγουν την ψηφιακή ασφάλεια.

Η τιμητική αυτή ετικέτα αποδόθηκε στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και αφού το σχολείο μας ανταποκρίθηκε σ΄ αυτά με στοιχεία που επιδέχονται αντικειμενική αξιολόγηση. Μόλις 31 δημοτικά σχολεία στην Ελλάδα έλαβαν την Ετικέτα Σχολείων eTwinning, εκ των οποίων τα 6 στην Κεντρική Μακεδονία, συμπεριλαμβανομένου και του σχολείου μας.

Τα σχολεία που βραβεύονται προβάλλονται σημαντικά σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο και συμμετέχουν σε ένα Ευρωπαϊκό δίκτυο ηγετικών σχολείων του eTwinning που θα εμπνεύσει τη μελλοντική εξέλιξη του eTwinning.

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για το 1821

Α. Σταυρόλεξο και εκπαιδευτικά παιχνίδια     (είναι σύνδεσμος)

______________________________________________________________

Β. Παζλ με θέματα εμπνευσμένα από την Ελληνική  Επανάσταση

Νικόλαος Γύζης:

Θεόδωρος Βρυζάκης -“Η Ελλάς ευγνωμονούσα”  – ΠΑΖΛ

 

6 Μαρτίου – Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε την τελευταία εβδομάδα μια σειρά δράσεων από όλες τις τάξεις του 3ου Δημοτικού Σχολείου:

Στην Α΄τάξη τα παιδιά με τη δασκάλα τους κ. Δέσποινα Ζάικου παρακολούθησαν ενδεδειγμένο για την ηλικία τους βίντεο και συζήτησαν για το θέμα του εκφοβισμού εστιάζοντας στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης. .

Οι μαθητές/τριες της Γ,Β και Δ τάξης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση  μαζί με την γυμνάστριά τους κ. Μαρία Κοσμίδου ασχολήθηκαν με το θέμα «συναισθηματική βία στα σπορ». Αρχικά έγινε αναφορά στην  βία και τις μορφές της γενικότερα. Στην συνέχεια παρακολούθησαν το 1ο μέρος της ταινίας «Η βία δεν είναι λύση». Η ταινία είχε γυριστεί στο σχολείο το 2015  με τους τότε  μαθητές της Στ τάξης στο πλαίσιο του eTwinning project “Violence is not a solution”. Στην ταινία ένας μαθητής αντιμετωπίζει την απόρριψη και τον χλευασμό των συμμαθητών/τριων του γιατί δεν είναι καλός στα σπορ. Τον διώχνουν, τον απομονώνουν και δεν τον αφήνουν να παίξει μαζί τους. Στο τέλος του 1ου μέρους της ταινίας έγινε εποικοδομητικός διάλογος, οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν και τους ζητήθηκε να δώσουν μια λύση στο πρόβλημα του μαθητή. Τι θα μπορούσε να κάνει για να βγει από αυτήν την δυσάρεστη κατάσταση; πως θα ένοιωθαν οι ίδιοι αν ήταν στην θέση του;  Κατόπιν ακολούθησε το 2ο μέρος της ταινίας η οποία και γυρίστηκε σύμφωνα με τις λύσεις που έδωσαν στο πρόβλημα του μαθητή τα παιδιά των εταίρων χωρών που συμμετείχαν στο project.

 Τελειώνοντας το μάθημα έγινε συζήτηση με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά στους πιο αδύναμους αθλητικά μαθητές , να μην τους απορρίπτουν αλλά να τους βοηθούν να εξελιχτούν και να είναι και αυτοί ενταγμένοι στην ομάδα τους,Nα εκφράζουν αυτά που νοιώθουν και να απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς ή γονείς όταν δεν μπορούν να χειριστούν μια δυσάρεστη κατάσταση.

****************************************************

Τα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων κ. Δημήτρη Χατζηαγγελίδη, κ. Ερμιόνη Ζερβουδάκη, κ. Θωμαή Αναγνώστου, υλοποίησαν και στα δύο τμήματα Ε1 και Ε2, πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό, που περιλάμβανε τη διάκριση των κύριων χαρακτηριστικών του, μελέτη περιπτώσεων και διατύπωσαν τις προτάσεις τους με εικαστικό τρόπο. Το κύριο σύνθημα που προέκυψε σχετικά με την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στο σχολείο είναι το να μιλάμε για τα φαινόμενα αυτά είτε συμβαίνουν σε εμάς είτε είμαστε μάρτυρες αυτών και να ζητάμε βοήθεια από ενήλικες που εμπιστευόμαστε.

*************************************************

Η Στ΄ τάξη  με τις εκπαιδευτικούς κ. Στυλιανή Μπέμπη, κ. Χρυσούλα Μακρίδου και κ. Νίκη Αγγέλου υλοποίησαν επίσης δράσεις ευαισθητοποίησης κατά του σχολικού εκφοβισμού και δημιούργησαν αφίσα  και ακροστιχίδα με τις προτάσεις και τα συνθήματά τους για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Τέλος, στο μάθημα των ΤΠΕ τα παιδιά της ΣΤ΄ με την εκπαιδευτικό κ. Χριστίνα Λέντζα ασχολήθηκαν και με το θέμα του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying) και δημιούργησαν μια εύστοχη αφίσα με χρήση του εργαλείου Canva.

Το σχολείο μας με το υλικό που δημιούργησαν τα παιδιά στις παραπάνω δράσεις συμμετείχε στην Πανελλαδική ενέργεια ενάντια στην Ενδοσχολική Βία 2021 από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ

Αγαπητοί γονείς,

λόγω των νέων μέτρων κατά της πανδημίας οι εγγραφές των μαθητών της Α΄ τάξης για το σχολικό έτος 2021-2022 θα γίνονται μέσω email στο 3dimchalastr@sch.gr  ή στο σχολείο μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τη διεύθυνση του σχολείου στο τηλέφωνο 2310792030.

Όσοι γονείς στείλουν τα δικαιολογητικά εγγραφής ηλεκτρονικά μπορούν να κατεβάσουν την αίτηση εγγραφής από εδώ.

Αφού συμπληρώσετε και υπογράψετε την αίτηση εγγραφής τη στέλνετε σκαναρισμένη ή σε φωτογραφία στο παραπάνω email του σχολείου μαζί με τη σελίδα των εμβολίων από το βιβλιάριο ασθενείας του παιδιού και έναν λογαριασμό ρεύματος ή τηλεφώνου όπου αναγράφετε η διεύθυνση κατοικίας σας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το Ατομικό δελτίο Υγείας του Παιδιού (ΑΔΥΜ) μπορείτε να το προσκομίσετε μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς καθώς τη χρονική περίοδο που διανύουμε θα πρέπει να περιορίσουμε τις μετακινήσεις- κοινωνικές επαφές. Επιπλέον μετά από επικοινωνία μας με τη Διεύθυνση του Κέντρου Υγείας Χαλάστρας μας ενημέρωσαν πως θα οριστεί ο χρόνος των επισκέψεων για τα ΑΔΥΜ  προς το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς.

Η Διευθύντρια

Στυλιανή Μπέμπη


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων