Το σχολείο μας, τη φετινή χρονιά, πραγματοποίησε δράσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη και καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης των μαθητών μας.
Για τον λόγο αυτό, αρχικά πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, κ. Μαγγίνα Ιωάννη, με θέμα: “Συναισθηματική Αγωγή και επανεκπαίδευση”.
Στη συνέχεια, αξιοποιήθηκαν ερευνητικά εργαλεία και μέσα όπως ερωτηματολόγια, ημερολόγιο καταγραφής ενεργειών και παρατήρησης μαθητών με στόχο την παρατήρηση της συμπεριφοράς και την καταγραφή παρεμβατικών συμπεριφορών.
Στη συνέχεια, οι μαθητές της ΣΤ” Τάξης, πραγματοποίησαν Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών και η απόκτηση δεξιοτήτων για θέματα όπως η επικοινωνία, η γνώση του εαυτού, η αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Η διαμόρφωση μιας ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού και η αποφυγή συγκρούσεων μέσα στην τάξη και στο σχολικό περιβάλλον.
- Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες του βιβλίου: “Πρόγραμμα Ανάπτυξης Συναισθηματικής Νοημοσύνης” της Βασιλικής Πλωμαρίτου (Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα, 2009)
2. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση συναισθημάτων όπως η αγάπη, η απογοήτευση, ο φόβος, η απόρριψη κ.α. και υλοποιήθηκαν σχετικές δράσεις όπως συνέχιση ιστορίας και ζωγραφική.
3. Οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία: “Τα μυαλά που κουβαλάς” και έγινε δραματοποίηση περιστατικών από τη σχολική ζωή που δημιουργούν έντονα συναισθηματα, με στόχο την συνειδητοποίηση της συμπεριφοράς ως αποτέλεσμα επικράτησης ενός συναισθήματος και τη δυνατότητα ελέγχου των συναισθημάτων και την επιλογή καλής συμπεριφοράς.
- “Θέλω να είμαι πρώτος”
- “Αδικίες στο ποδόσφαιρο”
- “Νέος μαθητής στο σχολείο”
4. Τέλος, ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση των μαθητών και έγιναν δράσεις για τον σεβασμό στη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου, με στόχο τον περιορισμό των συγκρούσεων.
Αφήστε μια απάντηση