ψάξε να με βρεις , έγινα πίνακας ζωγραφικής

η ιδέα γεννήθηκε τις δύσκολες μέρες του εγκλεισμού στα σπίτια μας και βέβαια ανήκει στην εικαστικό μας την κ. Κατερίνα. Η πρόταση , που βρήκε αμέσως ανταπόκριση από μικρούς αλλά και από μεγάλους, ήταν η εξής: Ψάχνουμε να βρούμε έναν πίνακα ζωγραφικής κάποιου ζωγράφου , τον φωτογραφίζουμε και στη συνέχεια τον αναπαριστούμε εμείς οι ίδιοι. Στη συνέχεια οι δύο πίνακες τοποθετούνται ο ένας δίπλα στον άλλον. ΄Ισως φαίνεται απλό αλλά έχει τις δυσκολίες του. Το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό. Δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι τα παιδιά είχαν τέτοιες υπέροχες ιδέες. Η δράση έκλεισε με τα εγκαίνια της έκθεσης που έγινε στο χώρο του σχολείου με πάρα πολύ επιτυχία και με πάρα πολλούς επαίνους από όλους.

Πραγματικά , τέτοιες δράσεις είναι ζωή για το σχολείο μας, ευχαριστούμε από καρδιάς την κ. Κατερίνα Μηλιώνη για τη χαρά που μας πρόσφερε με την  πρωτοβουλία της.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ν’αγαπάς τα λουλούδια , τα σύννεφα

μη μου σκοτώσετε το νερό

μη μου σκοτώσετε τα δέντρα

μη μου ξεσκίστε αυτές τις θείες σελίδες

που τις γράψανε το ασύλληπτο φως

και ο ασύλληπτος χρόνος

και όπου σταθώ με περιβάλλουν.

 

Ν.Βρεττάκος

 

το περιβάλλον , αυτό που δανειστήκαμε από τα παιδιά μας, αυτό που πρέπει να το επιστρέψουμε καλύτερο από ότι το παραλάβαμε, το περιβάλλον που η προστασία του γιορτάζεται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο , στις 5 Ιουνίου.

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του περιβάλλοντος πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις στο σχολείο.

Η ΣΤ΄τάξη παρουσίασε το μουσικοκινητικό δρώμενο με τίτλο “ένα αλλιώτικο πικνικ”

μέσα από το οποίο , πέρασαν πολλά οικολογικά μηνύματα στα παιδιά.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Άλλες εκκλησίες

στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών της ΣΤ΄τάξης, επισκεφτήκαμε την Αρμενική εκκλησία της πόλης μας, την Καθολική Εκκλησία και την Εβραϊκή συναγωγή. Και στις τρεις εκκλησίες , είχαμε ξενάγηση και στη συνέχεια ερωτήσεις από τους μαθητές/τριες.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Σας ευχαριστώ πολύ

Αισθάνομαι την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας την παρακάτω επιστολή και να εκφράσω ακόμα μία φορά τις ευχαριστίες  μου για την αναγνώριση του έργου μας.

ΟΛΓΑ ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ

 

Εμμανουήλ Νικηφορίδης
·
Τη στιγμή που μικρή μερίδα γονέων διαμαρτύρεται ότι οι μαθητές «εκβιάζονται» με το να υποχρεώνονται να
κάνουν self test, ότι τα δικαιώματά τους καταπατούνται, ότι με τη χρήση μάσκας το σχολείο σου επιβάλλει να
κρύβεις το πρόσωπό σου κλπ, την ίδια στιγμή η κ. Όλγα Παπαργυρίου (τολμώ να πω το επίθετό της),
Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου της Θεσσαλονίκης, υποδέχθηκε σήμερα το πρωί τους μαθητές με ένα
τεράστιο χαμόγελο, έχοντας γεμίσει την αυλή του σχολείου με πολύχρωμα μπαλόνια και σημαιάκια, κορδέλες
και πανό «ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ», ακροβάτες που έκαναν τα ακροβατικά τους ανάμεσα στα παιδιά,
προσφέροντας ένα λουλούδι σε κάθε παιδί και όλα αυτά υπό τους ήχους υπέροχης μουσικής, δημιουργώντας
μία παραμυθένια υποδοχή για τα παιδιά!
Της αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την έμπνευση, τη διάθεση και την υλοποίηση μίας τέτοιας αξέχαστης και
μοναδικής υποδοχής των μικρών μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, κατά την επιστροφή τους σε αυτό, έπειτα
από τόσους μήνες!
Με συναίσθηση της σοβαρότητας της νόσου του κορωνοϊού και με απόλυτο σεβασμό στους εκατοντάδες
χιλιάδες συνανθρώπους μας που νόσησαν, στους περίπου 750 διασωληνωμένους που παλεύουν στις ΜΕΘ και
στους περίπου 11.000 συνανθρώπους μας που έχασαν τη μάχη με την covid-19, η πράξη αυτή ας αποτελέσει
και ένα κάλεσμα προς όλους μας. Κάλεσμα να σπάσουμε το απόστημα της γκρίνιας, της μιζέριας και της
συνωμοσιολογίας, ώστε να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και συνάμα αισιόδοξα και δημιουργικά τη
δύσκολη καθημερινότητά μας. Θέλω να πιστεύω ότι στην κατεύθυνση αυτή τείνει και ο σημερινός
εμβολιασμός μου.
Χριστός Ανέστη!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

άξιζε να υπάρξουμε για να ξανασυναντηθούμε

“Άξιζε να υπάρξουμε για να συναντηθούμε”

Γ.Ρίτσος

Δευτέρα 10 Μαϊου και το σχολείο μας γιορτάζει!

Γιορτάζει την επιστροφή όλων στους φιλόξενους χώρους του.

Γιορτάζει , πλημμυρισμένο από παιδικές φωνούλες , από  δάκρυα χαράς, από ακροβάτες, ζογκλέρ, ξυλοπόδαρους, χρωματιστά λουλουδάκια και πολλή πολλή διάθεση για κάθε είδους μάθηση.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

επαναδημοσίευση άρθρου

με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου , που γιορτάζεται σήμερα , 2 Απριλίου, επαναδημοσιεύω το άρθρο μου για την εξουσία του αναγνώστη , γιατί και τα παιδιά – αναγνώστες έχουν κι αυτά εξουσία , που πρέπει να τη σεβόμαστε.

 

΄Ολγα Παπαργυρίου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Η εξουσία του αναγνώστη

Για πολλά χρόνια η ιστορία της Λογοτεχνίας αποσιωπούσε την εξουσία του αναγνώστη. Ο συγγραφέας με το κείμενό του ήταν ο απόλυτος άρχοντας. Η μετατόπιση που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια από το συγγραφέα στον αναγνώστη είναι μια επαναστατική τομή στα πράγματα της Λογοτεχνίας.

Ας εξετάσουμε λεπτομερέστερα τους αναγνώστες και τις αναγνώσεις τους: Τα περισσότερα λογοτεχνικά έργα έχουν ένα συγγραφέα και πολλούς  αναγνώστες οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να προβούν σε περισσότερες από μία αναγνώσεις του ίδιου λογοτεχνικού έργου. Κατά καιρούς έχουν δοθεί διάφορα επίθετα στον αναγνώστη όπως «υπονοούμενος αναγνώστης», «αναμενόμενος αναγνώστης», «εμπειρικός αναγνώστης»,κα.

Υπάρχει όμως ο ιδανικός αναγνώστης;

΄Ένα από τα πράγματα που κάνουν τα λογοτεχνικά έργα πολύτιμα είναι ότι διαφορετικοί αναγνώστες που τους χωρίζει ο χώρος και ο χρόνος, μπορούν να αντλήσουν διαφορετικά οφέλη, γνώση, ευχαρίστηση από το ίδιο το κείμενο. Η επιθυμία μας να ξαναδιαβάσουμε ορισμένα λογοτεχνικά έργα συνδέεται ασφαλώς με την ποιότητα της υποβλητικότητάς τους. Η εκ νέου ανάγνωση επιτρέπει την εμπειρία νέων ανταποκρίσεων, νέων φανταστικών εμπειριών. Σ΄ένα μυθιστόρημα αν γνωρίζουμε «αυτό που θα συμβεί»τότε μπορούμε να χάσουμε την ένταση, την περιέργεια ή  το φανταστικό έλεγχο ποικίλων υποθέσεων, αλλά πιθανώς κερδίζουμε μια καλύτερη αίσθηση της δομής του μυθιστορήματος και των εσωτερικών σχέσεων των τμημάτων του. Αν μια πρώτη ανάγνωση μας επιτρέπει να αποκομίσουμε τη μέγιστη δυνατή εμπειρία ενός έργου, μια επόμενη ανάγνωση θα μας επιτρέψει να αυξήσουμε  την εκτίμησή μας για το έργο ως αντικείμενο , ως χειροτεχνημένο όλον.

Ο αναγνώστης δεν είναι ένα άτομο απομονωμένο που ζει στο δικό του κόσμο, όπως πιστεύουν πολλοί. Η λογοτεχνική ανάγνωση έχει βρει τη δικαίωσή της  καθώς, ενθαρρύνοντας το ελεύθερο παιχνίδι της φαντασίας, διευρύνει τη συμπάθειά μας για τους  άλλους ανθρώπους και μας βοηθάει να κατανοήσουμε τον κόσμο.

Σίγουρα βέβαια επικοινωνούμε καλύτερα μ’αυτούς με τους οποίους έχουμε κοινά σημεία. Ο Μιγκέλ περιγράφει έξοχα αυτό το είδος επικοινωνίας:

«απέναντί μου στο μετρό του Τορόντο κάθεται μια γυναίκα που διαβάζει τους «Λαβύρινθους»του Μπόρχες. Θέλω να της μιλήσω, να τραβήξω την προσοχή της για να της πω ότι είμαι ομοϊδεάτης. Εκείνη , που το πρόσωπό της έχω ξεχάσει και τα ρούχα της ούτε που τα πρόσεξα, νέα ή γριά ούτε που ξέρω, είναι πιο κοντά στην ψυχή μου από πολύ άλλο κόσμο που βλέπω καθημερινά, απλώς και μόνο επειδή κρατά εκείνο το συγκεκριμένο βιβλίο στα χέρια της».

Ένα βιβλίο χαρακτηρίζει τον αναγνώστη του πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο. Τα βιβλία υποβάλλουν στους αναγνώστες τους ένα συμβολισμό που είναι ένα είδος διακριτικού σήματος σ’αυτόν που το κατέχει,

Μήπως η ίδια η κατοχή βιβλίων δεν υπονοεί κοινωνική στάθμη και έναν κάποιο πνευματικό πλούτο;

la vie en rose

ολγα

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

και έτσι ξαφνικά…..

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς από τη σχολική μας ζωή;

Την “διά ζώσης διδασκαλία”, τα διαλείμματα, τις εκδρομές μας, τις εκπαιδευτικές επισκέψεις μας, τις θεατρικές παραστάσεις που παρακολουθούσαμε μανιωδώς, το φεστιβάλ ταινιών για παιδιά, τις διαλέξεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα που διοργανώναμε τόσο συχνά, τις γιορτές μας , τα αφιερώματά μας σε παγκόσμιες ημέρες, τις συμμετοχές μας σε διαγωνισμούς , την πρωτοβουλία μας για να βοηθήσουμε άτομα άπορα και άτομα ΑΜΕΑ, τα λογοτεχνικά μας αφιερώματα, τα προγράμματα που εκπονούσαμε, την αδελφοποίησή μας με γαλλικό σχολείο, τις ποικίλες πρωτοβουλίες μας για να δημιουργήσουμε κλίμα ευχάριστο και αγαπητό στους μαθητές και τις μαθήτριές μας,

πολλά , πάρα πολλά είναι αυτά που έχει κάποιος να αναπολήσει!

Και ξαφνικά μας προέκυψε ο κορονοϊός και μας αποσυντόνισε όλους μικρούς και μεγάλους. Στην αρχή θεωρήσαμε ότι θα είναι κάτι προσωρινό, αλλά να που πέρασε σχεδόν ένας χρόνος που βασανιζόμαστε με την παρουσία του.

Και να πάλι που τα σχολεία έκλεισαν και άρχισε η τηλεκπαίδευση που βέβαια όσο καλή και να είναι , με τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την διά ζώσης διδασκαλία.

Εμείς όμως είμαστε εδώ, υγιείς και αγωνιζόμαστε για τη μέρα που θα έρθει πάλι η ΄Ανοιξη στη ζωή μας , γιατί όπως λέει και ο Ελύτης , ο καθένας μας κρύβει μέσα του τη δική του ΄Ανοιξη , που κάποια στιγμή θα βγει στην επιφάνεια.

 

Καλό κουράγιο παιδιά μου , συνάδελφισσες /οι,  γονείς και κηδεμόνες!

 

΄Ολγα Παπαργυρίου

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

αναπολώντας Νο2

ανθοέκθεση στο σχολείο μας

Δημοσιεύθηκε την 8 Απριλίου 2019 από 36ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Μια ξεχωριστή πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας , ήταν η λειτουργία στο αύλειο χώρο της ανθοέκθεσης , καθώς και της έκθεσης ζωγραφικής και φωτογραφίας με έργα των μαθητών/τριών μας.

Μια ηλιόλουστη Κυριακή και μια πανδαισία χρωμάτων και αρωμάτων , περίμενε τους επισκέπτες της ανθοέκθεσης.  Μια άλλη οπτική του αύλειου χώρου , μια εικόνα που μόνο όμορφα συναισθήματα μπορεί να γεννήσει. Τα λουλούδια έχουν ένα συμβολισμό που παραπέμπει σε αγάπη, φιλία, αφοσίωση, ευημερία , τύχη και πολλά άλλα συναισθήματα.

Συγχρόνως , στον ίδιο χώρο, λειτούργησε και έκθεση ζωγραφικής με υπέροχα χρώματα και εικόνες , που δημιούργησαν τα παιδιά μας . Επίσης υπήρχε και έκθεση φωτογραφίας των παιδιών.

Αξίζουν συγχαρητήρια στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πρωτοβουλία τους αυτή.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Αναπολώντας……

 

 

Είναι μεγάλος τούτος ο άνεμος, είναι πελώριος τούτος ο άνεμος…

Δημοσιεύθηκε την 27 Μαρτίου 2016 από 36ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Για τρίτη συνεχή χρονιά γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα ποίησης στο σχολείο μας. Είναι ένας θεσμός που θέλουμε όλοι να παγιωθεί , γιατί όλοι αγαπάμε την ποίηση και δίνουμε προτεραιότητα σ’αυτήν,  γιατί ξέρουμε ότι βοηθάει πάρα πολύ ώστε να αγαπήσουν τα παιδιά το διάβασμα.

Η ποίηση είναι ένας τρόπος έκφρασης .  Είναι προσωπική υπόθεση , γιατί με τα ποιήματα μπορούμε να βγάλουμε προς τα έξω σφραγισμένα συναισθήματα που υπάρχουν μέσα μας και μας βασανίζουν. Όταν είμαστε λυπημένοι , ένα και μόνο ποίημα μπορεί να μαλακώσει τον πόνο μας, μια ανάμνηση κάποιου δίστιχου με ομοιοκαταληξία , που είχαμε μάθει από παιδιά, είναι σε θέση να μας χαρίσει λίγη ευτυχία. ΄Οταν πάλι είμαστε χαρούμενοι , πάλι μέσα από την ποίηση μπορούμε να μεταδώσουμε αυτή τη χαρά μας στους άλλους .

Τι είναι όμως ποίηση: Ας ρωτήσουμε έναν ποιητή. Τι είναι ποιητής: «αυτός ο κάποιος που σκέφτεται κάτι άλλο» Λόγια του μεγάλου ποιητή Βίκτωρα Ουγκώ.

Αφιερωμένη η φετινή ημέρα ποίησης στους μετανάστες και τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακούστηκαν πολλά ποιήματα σχετικά με το θέμα. ΄Ενα από αυτά είναι και το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «από τις γειτονιές του κόσμου»

Είναι μεγάλος τούτος ο άνεμος

είναι πελώριος τούτος ο άνεμος

είναι χαρούμενος, χαρούμενος, χαρούμενος

ρίχνει τα τείχη που ύψωσαν ανάμεσα στους λαούς

ρίχνει τα τείχη του θανάτου

 

 

ΜΙΛΗΣΕ! ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ!

Δημοσιεύθηκε την 8 Μαρτίου 2017 από 36ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

6 Μαρτίου.Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Στα πλαίσια της ημέρας αυτής και με «μότο» το σύνθημα «ΜΙΛΗΣΕ,ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΦΩΜΑ», διοργανώθηκε στο σχολείο μας βιωματικό σεμινάριο για τις τάξεις Ε΄και ΣΤ΄.

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης , τα κορίτσια της Ε΄τάξης παρουσίασαν θεατρικό δρώμενο όπου δραματοποιήθηκαν πολλές μορφές σχολικής βίας. Η ιδέα και η υλοποίησή της ήταν των ίδιων των παιδιών.

Στη συνέχεια, αφού χωρίστηκαν όλα τα παιδιά σε 10  ομάδες, ασχολήθηκαν με φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα που είχε η κάθε ομάδα και στο τέλος έγινε δραματοποίηση των περιπτώσεων που είχε η κάθε ομάδα για  μελέτη.

 

 

τισεισμική προστασία

Δημοσιεύθηκε την 18 Φεβρουαρίου 2019 από 36ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ευχαριστούμε πολύ τον καθηγητή του εργαστηρίου Γεωφυσικής του Α.Π.Θ,κ. Κώστα Παπαζάχο , για την τόσο χρήσιμη , ενημερωτική ομιλία του , που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας.

Την ομιλία παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄.

Μετά το πέρας της ομιλίας , ο κ. Παπαζάχος απάντησε στις πολυάριθμες ερωτήσεις των παιδιών.

Η ομιλία ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο της ενημέρωσης για την αντισεισμική προστασία που έχει καταρτίσει το σχολείο

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο