συνέχεια και τέλος ταξιδιού

τρίτη μέρα της εκδρομής μας στην Αθήνα. Ξεκινήσαμε και πάλι νωρίς το πρωϊ με προορισμό την παλιά Βουλή.

Στον προαύλειο χώρο αντικρίσαμε το επιβλητικό άγαλμα του Κολοκοτρώνη που τοποθετήθηκε εκεί το 1954. Ο έφιππος Κολοκοτρώνης έχει γυρισμένο το κεφάλι του προς το κτήριο της παλιάς Βουλής , ενώ το δάχτυλό του δείχνει προς αντίθετη κατεύθυνση , εκεί που βρίσκονταν οι βασιλικοί στάβλοι. Σύμφωνα με το ανέκδοτο , ο Κολοκοτρώνης δείχνει στους Κοινοβουλευτικούς ότι οι στάβλοι είναι το κατάλληλο μέρος γι αυτούς………….

Το ελληνικό Κοινοβούλιο παρέμεινε στο χώρο αυτό μέχρι το 1935 όπου και μεταφέρθηκε στο σημερινό του χώρο.

Κατά την απομάκρυνσή του Κοινοβουλίου , αποφασίστηκε ο χώρος να διατεθεί στην Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδας προκειμένου να λειτουργήσει ως Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.

Στο Μουσείο λειτουργεί μόνιμη έκθεση που καλύπτει χρονικά την περίοδο από τα τελευταία χρόνια πριν την ΄Αλωση της Κων/πολης μέχρι τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940-41.

Πραγματικά, έξοχο Μουσείο που όλοι πρέπει να περιηγηθούν κάποια φορά στην Αθήνα!

Φεύγοντας από το κέντρο της πόλης κατευθυνθήκαμε προς τα Σπάτα , στο Αττικό πάρκο, όπου παρακολουθήσαμε το show με τα δελφίνια και είδαμε πολλά είδη σπάνιων ζώων.

Και κάπως έτσι πήραμε το δρόμο της επιστροφής….

Φυσικά , η χαρά του ταξιδιού βρίσκεται περισσότερο στην αναπόλησή του. Πολλά ταξίδια συνεχίζονται και συνεχίζονται για πολύ καιρό στο μυαλό μας. Νομίζω ότι και αυτό το ταξίδι μας στην Αθήνα , θα είναι ένα από αυτά τα αξέχαστα , θα είναι μια αχτίδα από φως όταν μας βρίσκουν δυσκολίες και από αυτήν την αχτίδα θα μπορούμε να πιαστούμε!

Εμείς, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί , ευχαριστούμε όλους και όλες για τις υπέροχες μέρες που περάσαμε!

Η Διευθύντρια

συνέχεια ταξιδιού

ΕΚΕΔΙΣΥ ή Μουσείο σχολικής ζωής ή Μουσείο αναμνήσεων για πολλούς!

Το πρόγραμμά μας ήταν περιήγηση στην Πλάκα και οδηγός μας, εμψυχωτής μας, ξεναγός μας, ο εκπληκτικός κ. Στοφόρος.

Αφού περιηγηθήκαμε στα γνωστά σημεία της Πλάκας , μετά μας περίμενε μία έκπληξη που ονομάζεται «Αναφιώτικα». Βρίσκονται στα βορειοανατολικά του βράχου της Ακρόπολης στα όρια με την Πλάκα. Είναι μια γειτονιά ξεχασμένη στο χρόνο , με χρώμα κυκλαδίτικο και αέρα αιγαιοπελαγίτικο.

Αυτή η λιλιπούτεια συνοικία δημιουργήθηκε στα μέσα του 19ου αι. από εργάτες που προέρχονταν από την Ανάφη με σκοπό να εργαστούν ως χτίστες για την ανοικοδόμηση της πόλης και την ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα.

Περιδιαβαίνοντας τα τόσο στενά σοκάκια (ένα άτομο μόνο), σε τύλιγε η μυρωδιά του γιασεμιού. Μπουκαμβίλιες παντού, σπιτάκια σε σχήμα κύβου και γάτες που γουργούριζαν ευχαριστημένες, πουλάκια που κελαηδούσαν και γενικά ό, τι μπορούσε να ικανοποιήσει τα θέλω μας, ήταν εκεί. Στα Αναφιώτικα!

ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΘΗΝΑ

Συνεχίζουμε να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα!

Ο προορισμός μας ο ίδιος όπως κάθε χρόνο. Αθήνα! Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων.

Ξεκινήσαμε το πρωϊ της 2ας Νοεμβρίου με τις βαλίτσες μας γεμάτες όνειρα για το υπέροχο τριήμερο που μας περίμενε!

Φθάνοντας στην Αθήνα , επισκεφτήκαμε το ίδρυμα Νιάρχος , ένας πραγματικά επιβλητικός πολυχώρος όπου μπορούσες να θαυμάσεις την υπέροχη θέα και να περιπλανηθείς στους διάφορους χώρους του για πολλές ώρες. Δυστυχώς όμως ο χρόνος μας δεν ήταν επαρκής γιατί μας περίμενε το δείπνο στο ξενοδοχείο.

Το ίδιο βράδυ ανεβήκαμε με το τελεφερίκ στο λόγο του Λυκαβητού. ΄Αλλη μια αξέχαστη εμπειρία για τα παιδιά μας. Από την κορυφή του Λυκαβητού μπορεί κανείς να δει όλη την Αθήνα , ειδικά τη νύχτα με τα χιλιάδες φώτα, ήταν μια μαγεία!

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε νωρίς το πρωϊ με πρώτο προορισμό το Μουσείο της Ακρόπολης. Τα παιδιά μας ξεναγήθηκαν στο Μουσείο σε ξεχωριστή ξενάγηση από τους μεγάλους. Η ξενάγηση συνεχίστηκε αργότερα στην Ακρόπολη .

Την ίδια μέρα πραγματοποιήσαμε και τον «κυρίως»προορισμό μας, την επίσκεψή μας στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Τα παιδιά παρακολούθησαν ενημερωτικό πρόγραμμα και στη συνέχεια κάθισαν στα έδρανα του Κοινοβουλίου.

Και η μέρα μας συνεχίζεται……

ΕΚΕΔΙΣΥ ή Μουσείο σχολικής ζωής.

Δημοσιεύθηκε στη Επισκέψεις | Σχολιάστε

παγκόσμια ημέρα πλυσίματος των χεριών

Η 15η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως παγκόσμια ημέρα πλυσίματος των χεριών.

Θέλοντας να τονίσουμε ιδιαίτερα τη σημασία του σωστού πλυσίματος των χεριών , οργανώσαμε σεμινάριο με ομιλήτρια τη γιατρό κ.Μαρία Σιωνίδου , η οποία με απλό τρόπο έδειξε στα παιδιά πώς πρέπει να πλένουν τα χέρια τους για να αποφύγουν διάφορες μολυσματικές ασθένειες.

Επίσης , η νοσηλεύτρια του σχολείου κ. Γεωργία Ζέττα, έδειξε στις μικρές τάξεις τον σωστό τρόπο πλυσίματος των χεριών.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

όταν το μεράκι περισσεύει…….

όταν το μεράκι περισσεύει ή πώς μεταμορφώνεται ένας χώρος!

Μπράβο στην κ. Κατερίνα , μπράβο στα παιδιά μας!

Επέτειος Μακεδονικού αγώνα

Με την παρουσία του εκπαιδευτικού προσωπικού και πολλών γονέων και κηδεμόνων, γιορτάστηκε η επέτειος του Μακεδονικού αγώνα στο σχολείο μας. Την εκδήλωση παρουσίασαν τα τμήματα Γ1 και Γ2 του σχολείου.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν και οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του 50ου Νηπιαγωγείου στα πλαίσια του προγράμματος συνεργασίας που υπάρχει στο σχολείο μας.

Φθινόπωρο

Φθινόπωρο! το υποδεχόμαστε με αισιοδοξία μέσα από την ομορφιά της ποίησης και της ζωγραφικής.

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής σκοτώθηκε το καλοκαίρι

μουσκέψανε τα λόγια που είχανε γεννήσει αστροφεγγιά……

Ο.Ελύτης «Σποράδες Ελένη»

Γυρίσαμε πάλι στο φθινόπωρο, το καλοκαίρι

σαν ένα τετράδιο που μας κούρασε γράφοντας μένει

γεμάτο διαγραφές αφηρημένα σχέδια

στο περιθώριο κι ερωτηματικά, γυρίσαμε

στην εποχή των ματιών που κοιτάζουν

στον καθρέφτη μέσα στο ηλεκτρικό φως

σφιγμένα χείλη και οι άνθρωποι ξένοι

στις κάμαρες στους δρόμους κάτω από τις πιπεριές

καθώς οι φάροι των αυτοκινήτων σκοτώνουν

χιλιάδες χλωμές προσωπίδες.

Γυρίσαμε, πάντα κινάμε για να γυρίσουμε

στη μοναξιά, μια φούχτα χώμα, στις άδειες παλάμες..

Γ.Σεφέρης «γυρίσαμε πάλι στο φθινόπωρο»

5 Οκτωβρίου , ημέρα των εκπαιδευτικών

Teacher and children looking at globe

Η 5η Οκτωβρίου καθιερώθηκε από την  UNESCO    το 1994 ως παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών , για να θυμίζει τον καθοριστικό ρόλο του δασκάλου στην κοινωνία, στην οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλα τα παιδιά. Θέτει στο επίκεντρο τις ανάγκες και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών που αυξάνονται συνεχώς.

Ο μεγάλος παιδαγωγός Μίλτος Κουντουράς συνήθιζε να λέει «Ανέβασε το δάσκαλο , αν θέλεις να δεις ανώτερα παιδιά».

Κι ο συγγραφέας   Arthur Ward   έγραψε «Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει, ο εξαιρετικός δείχνει και ο μεγάλος δάσκαλος ΕΜΠΝΕΕΙ»

Εύχομαι στο σχολείο μας όλοι οι δάσκαλοι και οι δασκάλες να ΕΜΠΝΕΟΥΝ και να ανεβάζουν συνεχώς το επίπεδο των μαθητών /τριών μας!

Χρόνια μας πολλά!

Δημοσιεύθηκε στη Εκπαιδευτικά θέματα | Σχολιάστε

Recettes du monde

Το σχολείο μας έγινε επίσημο μέλος της δράσης   eTwinning και αυτό το οφείλουμε στην ακούραστη συναδέλφισσα κ. Ντορέτα Σπουτοπούλου.

Η ευρωπαϊκή δράση eTwinning  δίνει τη δυνατότητα σε σχολεία από διαφορετικές χώρες να συνεργάζονται με τη χρήση της νέας τεχνολογίας με σκοπό να αποκομίσουν παιδαγωγικά και πολιτισμικά οφέλη.Δίνει την ευκαιρία στα σχολεία να μάθουν μαζί , να δημιουργήσουν φιλίες και να μοιραστούν απόψεις. Συνολικά στη δράση    eTwinning            συνεργάζονται 230.000 εκπαιδευτικοί, 110.000 σχολεία από 32 ευρωπαϊκές χώρες.

Το θέμα της ενασχόλησης είναι «συνταγές του κόσμου»recettes  du monde και η συνεργασία μας έγινε με το Γαλλικό σχολείο ecole hambers.

Πιστοί στη φιλοσοφία του σχολείου μας για ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, ευελπιστούμε να ακολουθήσουν και άλλοι συνάδελφοι ώστε να διευρυνθούν οι δράσεις μας.

ημέρα σχολικού αθλητισμού

Με ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες γιορτάσαμε και φέτος την ημέρα του σχολικού αθλητισμού , κάτω από την επίβλεψη του Γυμναστή μας κ. Γραμματόση Νίκου. Κατά την διάρκεια των δραστηριοτήτων τονίστηκε ιδιαίτερα η τεράστια σημασία του «ευ αγωνίζεσθε», το πόσο σημαντικό είναι να τηρούνται οι κανόνες και να υπάρχει πνεύμα αλληλεγγύης και όχι ανταγωνισμού .

Η εικαστικός μας κ. Μηλιώνη Κατερίνα , με τη βοήθεια των μαθητών/τριών δημιούργησαν υπέροχες αφίσες σχετικές με το πνεύμα της ημέρας.