Δράση Ενεργού Πολίτη : Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα
Με αφορμή τη παγκόσμια ημέρα ζώων (4 Απριλίου) αναπτύξαμε τη παρακάτω δράση ενίσχυσης της ενεργούς πολιτειότητας:
Με αφορμή τη παγκόσμια ημέρα ζώων (4 Απριλίου) αναπτύξαμε τη παρακάτω δράση ενίσχυσης της ενεργούς πολιτειότητας:
Αφού μιλήσαμε με τα παιδιά για τα γεγονότα και τους ήρωες της 25ης Μαρτίου 1821, εστιάσαμε στην λέξη Ήρωας και την έννοια της. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για το τι σημαίνει ήρωας γι αυτά και ις καταγράψαμε
Στη συνέχεια ζωγράφισαν ποιον θεωρούν ήρωα σήμερα
Ζωγραφίσαμε τους ήρωες του ΄21
Μιλήσαμε για το κρυφό σχολείο και τις συνθήκες που αντιμετώπιζαν τα παιδιά τότε και τα συγκρίναμε με το σχολείο σήμερα. Αποτυπώσαμε στο χαρτί το κρυφό σχολείο και το σχολείο μας σήμερα
Τα παιδιά ζωγράφισαν τις φορεσιές που φορούσαν τότε και έντυσαν τους εαυτούς τους με αυτές.
Φτιάξανε τις ποδιές των γυναικών χρησιμοποιώντας μοτίβα
Διαβάσαμε το παραμύθι ”Μια φορά κι έναν καιρό… ένα κλουβί”
και δημιουργήσαμε την ομαδική μας εργασία, με αφορμή το βιβλίο
Το παραμύθι ”τα ελληνάκια” και ζωγραφίσαμε
και κλείσαμε το θέμα με τη παρουσίαση παραδοσιακών χορών στους γονείς
Η Καθαρά Δευτέρα φτάνει και τα παιδιά δημιούργησαν πολύχρωμους χαρταετούς
Σκεφτήκαμε και αποτυπώσαμε στο χαρτί πού θα θέλαμε να πετάξει ο χαρταετός μας
Ζωγραφίσαμε το τραπέζι της Σαρακοστής
Φτιάξαμε τη Κυρά Σαρακοστή με ζυμάρι, που δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά
Γράψαμε Κυρά Σαρακοστή
Και έτοιμες!!!
Παίξαμε το παιχνίδι ”η Κυρά Σαρακοστή μπερδεύει τα παπούτσια της”
Και κάθε βδομάδα κόβουμε ένα πόδι από τη Κυρά Σαρακοστή για να μετράμε τις εβδομάδες ως το Πάσχα
και λέμε το παρακάτω ποίημα:
Ζωγραφισμένη στο χαρτί
να τη η Κυρά Σαρακοστή.
Σταυρωμένα έχει τα χεράκια για τη προσευχή.
Στόμα δεν έχει,
ξέρεις γιατί;
κάνει νηστεία αυστηρή.
Πόδια έχει 7,
τις εβδομάδες ως το Πάσχα,
να μετρά.
Οι απόκριες έφτασαν και αφού διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου τα παιδιά δημιούργησαν με τη φαντασία τους αυτοσχέδιες στολές και γίναμε κι εμείς Αρλεκίνοι…
Ζωγράφισαν τη δική τους μοναδική στολή όπως η κυρία Φαντασία από το παραμύθι
Κατασκευάσαμε μάσκες από χαρτόνια και από γύψο
Παίξαμε το παιχνίδι ” Μάντεψε ποιος είμαι” στη γωνία της μεταμφίεσης
Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Η μάσκα της Συνεργασίας”
Και τα παιδιά συνεργάστηκαν και έφτιαξαν όλοι μαζί τη μάσκα της συνεργασίας.

Κάναμε το αποκριάτικο πάρτι μας στο οποίο τα παιδιά φόρεσαν τις αποκριάτικες στολές τους, χόρεψαν, έπαιξαν και περάσαμε υπέροχα!!!
Οι εγγραφές των προνηπίων-νηπίων για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από τις 5/3 έως και τις 24/3.
Οι ώρες που μπορούν να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά είναι κάθε μέρα 12:00 με 13:00 μέχρι τις 24/3.
Γεωγραφικά όρια του Νηπιαγωγείου μας:
Ο χειμώνας έφτασε και στο νηπιαγωγείο μας δουλέψαμε σε ομάδες και ζωγραφίσαμε χειμωνιάτικα τοπία με κηρομπογιές
Με τη τεχνική του κολάζ
Ενώσαμε γράμματα και φτιάξαμε λέξεις του χειμώνα
Τις ζωγραφίσαμε
Κάθε τμήμα δημιούργησε την ομαδική του κατασκευή
Μάθαμε για τη ζωή των Εσκιμώων και κατασκευάσαμε ιγκλού χρησιμοποιώντας τα τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό
Μιλήσαμε για τα πολικά Ζώα και το βόρειο και το νότιο πόλο και ζωγραφίσαμε που ζει το κάθε ένα
Διαβάσαμε το παραμύθι “Καλέ μου χιονάνθρωπε, που πας;”
Και ζωγραφίσαμε χιονάνθρωπους που έχουν λιώσει
Χιονάνθρωπους μικρούς και μεγάλους
Κάναμε πείραμα για το πάγο. Αφού βάλαμε ζωάκια στο νερό, τα βάλαμε στη κατάψυξη και είδαμε ότι εγκλωβίστηκαν. Στη συνέχεια τοποθετήσαμε το ένα ποτήρι μέσα στη τάξη και το άλλο στην αυλή…
Και τα παιδιά πρόβλεψαν που θα λιώσει πιο γρήγορα, κατέγραψαν τις προβλέψεις τους
Η κάθε ομάδα ζωγράφισε ότι έχει σχέση με τον χειμώνα
Παρατηρήσαμε τις χιονονιφάδες και είδαμε ότι η κάθε μία είναι μοναδική, στη συνέχεια τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί τις δικές τους μοναδικές χιονονιφάδες ❄️❄️
Και στο τέλος φτιάξαμε μόνοι μας χιόνι από αφρό ξυρίσματος και σόδα και πολλούς χιονάνθρωπους ⛄☃️⛄☃️
14 Φεβρουαρίου…μέρα αγάπης στο νηπιαγωγείο μας και στολίσαμε τα παράθυρα μας με καρδιές των παιδιών που γράφουν ποιον αγαπάνε…
Καταγράψαμε τι πιστεύουν τα παιδιά ότι είναι αγάπη
Και με ποιους τρόπους μπορούμε να τη δείξουμε
Και επειδή πρώτα από όλους πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας αφού διαβάσαμε το παραμύθι
τα παιδιά κοίταξαν μέσα στον καθρέφτη και μας είπαν τι αγαπάνε περισσότερο στον εαυτό τους
Και στη συνέχεια το αποτύπωσαν στο χαρτί
Με πολλή χριστουγεννιάτικη διάθεση τα παιδιά και των δύο τμημάτων στόλισαν το δέντρο στο νηπιαγωγείο μας
Έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κατασκευές …
Διαβάσαμε βιβλία όπως η μπουγάδα του Αγίου Βασίλη και βάλαμε κι εμείς μπουγάδα…
Παρακολουθήσαμε τη διαδραστική θεατρική παράσταση “Η μαγεία των Χριστουγέννων”
Προετοίμασαν τα σκηνικά της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας, εμπνευσμένη από το βιβλίο “Το δώρο της παπλωματούς”
Και με τους γονείς όλοι μαζί χαρήκαμε το αποτέλεσμα της γιορτής μας…

Με την ενασχόληση μας με τη βροχή τα παιδιά έμαθαν για τον κύκλο του νερού.
Μιλήσαμε για τη χρησιμότητα του νερού…
Διαβάσαμε το παραμύθι :
Τα παιδιά κατασκεύασαν τους δικούς τους σταγονούληδες…
Ζωγραφίσαμε τον κύκλο του νερού…
Μάθαμε τις λέξεις Συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση, εξάτμιση..και ζωγραφίσαμε τις αντίστοιχες εικόνες..
Τα παιδιά έγιναν σταγόνες και βιώσαμε το κύκλο του νερού μέσα από το θεατρικό παιχνίδι…
Μετρήσαμε σταγόνες...
Τέλος παρακολουθήσαμε την διαδραστική θεατρική παράσταση ” ο κύκλος του νερού”
Μέσα από την ενασχόληση μας με το Φθινόπωρο μιλήσαμε για τον τρύγο, όπου τα παιδιά παρακολούθησαν τη βιωματική θεατρική παράσταση ”Το Σταφύλι” και μάθανε για το τρύγο, το σταφύλι, το κρασί και τον μούστο.
Στη διάρκεια της παράστασης τα παιδιά ”μάζεψαν” και ”πάτησαν” σταφύλια μέσα από το θεατρικό παιχνίδι
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε Μουστοκούλουρα
και αφού γράψαμε τη συνταγή με τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε…
ξεκινήσαμε…
όταν η ζύμη μας ήταν έτοιμη τα πλάσαμε…
και τα μουστοκούλουρα μας είναι έτοιμα!!!