ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.ΟΤΑΝ ΑΝΟΙΓΩ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΑΝΤΛΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΤΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ

Είχαμε τη χαρά κάνοντας το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων για την ανακύκλωση να έρθει στο σχολείο μας η κ.Ματίνα Ζιώγα Πολιτικός μηχανικός περιβαλλοντολόγος υπεύθυνη τμήματος ανακύκλωσης μπαταριών. Διάβασε στα παιδιά ένα μικρό βιβλίο με πληροφορίες σχετικά με το θέμα και χάρισε από ένα αντίγραφο στον κάθε μαθητή.

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βιβλία γνώσεων.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ…

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:Ανθρώπινα δικαιώματα

Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος «Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων» στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων όπως η αντίληψη, η κριτική σκέψη, η συγκέντρωση, η έκφραση λόγου και συναισθημάτων, η επικοινωνία, η συνεργασία, ο αυτοσεβασμός και ο αλληλοσεβασμός, η πολιτειότητα, η αυτοπροστασία, η κοινωνική ευαισθησία, η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα, η ενεργητική ακρόαση, η συμμετοχή στον διάλογο, η από κοινού λήψη αποφάσεων. Σχεδιάστηκε με στόχο να μπορεί να συμπεριλάβει αναφορά στα σημαντικότερα από τα δικαιώματα του παιδιού που έχουν κατοχυρωθεί από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, προτείνοντας δραστηριότητες που υποστηρίζουν τόσο την κατανόηση των δικαιωμάτων όσο και την ενεργοποίηση των παιδιών μέσα από παιχνίδια, συζήτηση και συμφωνίες που σχετίζονται με τα δικαιώματα αυτά.

Το σημαντικότερο είναι στην κάθε τάξη, αφού γίνει αναφορά και στα δεκατρία (13) δικαιώματα και στα ζωάκια που τα εκπροσωπούν, να αναρτηθούν οι καρτέλες τους και να αποτελούν αφορμή υπενθύμισης των συμφωνιών, ιδίως σε περιπτώσεις που αναδεικνύονται συναφή ζητήματα.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΟΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ .

MIKΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

Πρόγραμμα «Μικροί Μετεωρολόγοι»

Θεματική:Δημιουργώ και Καινοτομώ

Υποθεματική: Ρομποτική, STEM/STEAM

Απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες:

Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄, Δημοτικού

Διάρκεια στο τετράμηνο:

3 εργαστήρια/7-14 ώρες (κυμαινόμενη διάρκεια)

 

Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις  που έχουν στην καθημερινότητά τους.

Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκευάζουν οι ίδιοι όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Η χρήση των ρομποτικών συσκευών είναι ενταγμένη στο πλαίσιο καλλιέργειας μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής Προβληματίζομαι -Σκέφτομαι – Ενεργώ, με επεκτάσεις στη συνολική νοητική ανάπτυξη των μαθητών.

Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινόμενων με τις επιδράσεις τους στις κοινωνίες και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες, ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική.

Τέλος, οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους.

 

 

 

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ…

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ

ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ:ΜΑΡΙΑΝΝΑΣ ΑΙΝΟΥ ΚΟΥΤΟΥΖΗ,ΚΕΔΡΟΣ

Διαβάσαμε το βιβλίο. Ελληνικά και αγγλικά

 

Και φτιάξαμε τα δικά μας αυγά

 

ΛΕΥΚΩΜΑ

Ξεφυλλίσαμε το φωτογραφικό λεύκωμα της Βέρα Πάλμα από τις εκδόσεις Άγρα << Τσολιαδάκια>>.

Τσολιαδάκια του 1865 ,του 1900,του 1996. Από το Νοβοροσίσκ ως την Αντίς Αμπέμπα, από τη Μασσαλία ως το Σικάγο. Της Εθνικής Γιορτής ή του Καρναβαλιού. Τσολιαδάκια με αληθινά όπλα, γκλίτσες ή παιχνιδάκια με τσαρούχια ή σκαρπίνια, κορίτσια, αγόρια ή και  μωρά της αγκαλιάς, φωτογραφημένα σε στούντιο ή σε φυσικό ντεκόρ, διαλεγμένα από οικογενειακά άλμπουμ ή παλιές καρτ-ποστάλ και χρωμολιθογραφίες.

Φτιάξαμε το δικό μας Λεύκωμα <<Ζωγραφίζω τον εαυτό μου τσολιαδάκι>>

 

ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και έφτιαξαν το δικό τους βιβλίο με αφόρμηση τις σκηνές της ιστορίας   που τους έκαναν εντύπωση διαβάζοντας το βιβλίο ” Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος”