“το μουσείο πάει νηπιαγωγείο-μουσείο Ακρόπολης”

“το μουσείο πάει νηπιαγωγείο-μουσείο Ακρόπολης”

Το ταξίδι μας στα μουσεία ξεκινάει με πρώτο σταθμό το Μουσείο της Ακρόπολης 

acropolis 03 μουσείο ακρόπολης

παρακολουθήσαμε βιντεάκια για το μουσείο της Ακρόπολης και τα εκθέματα του

https://www.youtube.com/watch?v=04spKoztF1w&t=131s

https://www.youtube.com/watch?v=E2gWTDwQMhg

αξιοποιήσαμε τις προτάσεις του μουσείου Ακρόπολης για τα παιδιά 

https://acropolismuseumkids.gr/#null

τα προνήπια ζωγράφισαν τον τρισώματο δαίμονα

https://acropolismuseumkids.gr/dimiourgo1/114-tria-somata-posa-xromata.html

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΝΗΠΙΑ 4 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΝΗΠΙΑ

τα νήπια ζωγράφισαν ιππείς για να φτιάξουν ένα τμήμα της ζωφόρου

https://acropolismuseumkids.gr/dimiourgo1/129-ippeis-se-leoforo-ftiakse-tora-ti-zoforo.html

20241104 093043 Αντιγραφή 20241104 093115 Αντιγραφή

20241106 091437 20241106 091439 20241106 091442 20241106 091445

η μουσειοσκευή μας είναι το δωδεκάθεο

20241107 215751

to dodekatheo

Οι αρχαίοι θεοί αντιπροσωπεύουν πανανθρώπινες αξίες και σύμβολα. Οι μύθοι τους ενέπνευσαν και τροφοδότησαν με θέματα για χιλιάδες χρόνια ποιητές, λογοτέχνες, μουσικούς, ζωγράφους και γλύπτες.

Η μουσειοσκευή περιλαμβάνει ένα βιβλίο – εισαγωγή στο θέμα, δώδεκα έντυπα,ένα για κάθε θεό, καρτέλες με χαρακτηριστικούς μύθους, με παραστάσεις των θεώνσε γλυπτά, αγγεία, νομίσματα, γραμματόσημα καθώς επίσης σχέδια από φυτά και ζώα αφιερωμένα στους θεούς. Διάφορα έντυπα-παιχνίδια συμπληρώνουν τη μουσειοσκευή.

παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι με τους Θεούς του Ολύμπου

https://www.youtube.com/watch?v=2E_aXB18dgs

και αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε τους θησαυρούς της μουσειοσκευής ποιοι είναι οι Θεοί;;και τους αντιστοίχησαν με μία αντιπροσωπευτική τους εικόνα

20241105 090025 20241105 090111 20241105 090130 Αντιγραφή 20241105 090154 Αντιγραφή 20241105 090228 20241105 090629

συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με θέμα τους 12 Θεούς

20241105 121054 20241105 121142 20241105 121235 20241105 121315 20241105 121438 20241105 121458

μάθαμε τα σύμβολα των Θεών και φτιάξαμε την κουκουβάγια της Θεάς Αθηνάς, την τρίαινα του Θεού Ποσειδώνα, το κηρύκειο του Θεού Ερμή

20241106 090354 20241106 090948 20241106 090315 Αντιγραφή 20241106 0903320 1

αντιστοίχησαν τους Θεούς με τα σύμβολα τους

20241108 094524 Αντιγραφή 20241108 094939 20241108 094943 20241108 095105 20241108 095125

έπαιξαν memo με τους Θεούς

20241108 120030 20241106 120343 20241108 115943 20241108 115944

φτιάξαμε μία ομαδική εργασία για τους Θεούς στον τόπο κατοικίας τους στον Όλυμπο

20241108 085402 20241108 085736 20241108 093119 20241108 093252 20241108 095742

αξιοποιώντας το υλικό της μουσειοσκευής  ζωγράφισαν τους αγαπημένους τους Θεούς

2 θεοι 1 2 θεοι 2 2 θεοι 3 2 θεοι 4 2 θεοι

παρακολουθήσαμε τον μύθο της Θεάς Αθηνάς και του Θεού Ποσειδώνα , έκαναν αναπαράσταση και ζωγράφισαν ότι τους άρεσε

https://www.youtube.com/watch?v=8d-Tl1R0D-w&t=6s

20241107 085345 Αντιγραφή 20241107 085438 Αντιγραφή 20241107 085516 Αντιγραφή 20241107 085547 Αντιγραφή 20241107 090300 Αντιγραφή

αθηνά ποσειδώνας 2 αθηνά ποσειδώνας 3 αθηνά ποσειδώνας 4 αθηνά ποσειδώνας 5 αθηνά ποσειδώνας

 

 

“το μουσείο πάει νηπιαγωγείο”

“το μουσείο πάει νηπιαγωγείο”

Το ταξίδι μας στον μαγικό κόσμο των μουσείων ξεκίνησε. Οι μουσειοσκευές είναι έτοιμες να μας χαρίσουν στιγμές γεμάτες από γνώση, εμπειρία, δημιουργικότητα. Το καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα το β’τμήματος θα διαρκέσει όλη τη σχολική χρονιά και οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα μουσεία.

Τί είναι μουσείο;;; Μουσείο είναι….

Μάξιμος “κάτι που μπορείς να βρεις λαμπερές πέτρες, παλιά πράγματα από τη θάλασσα”

Ηλίας ” έχει πολλά παλιά  πράγματα, μπορεί να είναι ένα μουσείο με πίνακες”

Βάλια ” μέσα έχει ζωγραφιές και άλλα πράγματα”

Κωνσταντίνος Κ. “έχω πάει σε ένα μουσείο με δεινόσαυρους”

Παναγιώτης Σ. “πήγα σε ένα μουσείο παιχνιδιών” 

παρακολουθήσαμε βιντεάκια που για τα μουσεία 

https://www.youtube.com/watch?v=bRmOvlgGMiE

https://www.youtube.com/watch?v=s75Ioxpq-vQ

από το blog της Ανθής Ζήση είδαμε τα είδη των μουσείων

https://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/05/blog-post_7912.html

ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 1 ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 2 ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 3 ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 4 ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 5

ακούσαμε την ιστορία του “Λύκου Ζαχαρία και το μυστήριο στο μουσείο “

https://www.youtube.com/watch?v=pVz3aqUystw

ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία

λύκος ζαχαρίας 2 λύκος ζαχαρίας 3 λύκος ζαχαρίας 4 λύκος ζαχαρίας 5 λύκος ζαχαρίας

διαβάσαμε την ιστορία “μία μέρα στο μουσείο”

9786180118919 1

και ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία

μια μερα στο μουσείο 2 μια μερα στο μουσείο 3 μια μέρα στο μουσείο

και το ταξίδι μας ξεκινά με πρώτο σταθμό το Μουσείο της Ακρόπολης……..

Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη

 

Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη

Η Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη είναι η βασική εκστρατεία σε παγκόσμιο επίπεδο για την ευαισθητοποίηση στο πρόβλημα του διαβήτη. Σκοπός της είναι να ενημερώσει το κοινό για τα αίτια, τα συμπτώματα, τις επιπλοκές και τη θεραπεία της πάθησης αυτής. Η παγκόσμια Ημέρα για το διαβήτη χρησιμεύει ως μια σημαντική υπενθύμιση ότι η συχνότητα εμφάνισης και ο επιπολασμός του διαβήτη αυξάνονται παγκοσμίως και αυτό θα συνεχιστεί εκτός αν ληφθεί άμεσα δράση.

Η Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη εορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Νοεμβρίου.

Η ημερομηνία επιλέχθηκε καθώς είναι η ημερομηνία γέννησης του Frederick Banting, ο οποίος, μαζί με τον Charles Best, συνέλαβαν πρώτοι την ιδέα που οδήγησε στην ανακάλυψη της ινσουλίνης, τον Οκτώβριο του 1921.

8a44b17375c24c7d58bde75229a55944

Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη θέλαμε να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές/τριες μας όσο αφορά το τί σημαίνει διαβήτης , τα χαρακτηριστικά του και τί χρειάζεται να κάνει κάποιος που έχει διαβήτη

Διαβάσαμε την ιστορία του Μιχάλη που τον τελευταίο καιρό δεν αισθάνεται και τόσο καλά, πηγαίνει πολλές φορές τουαλέτα και συνεχώς διψάει. Έτσι, η επίσκεψη στον γιατρό δεν αργεί… Κι εκείνος το λέει ξεκάθαρα: διαβήτης!
Κι όσο ο Μιχάλης αναρωτιέται τι είναι ο διαβήτης και κανείς δεν του εξηγεί, ξαφνικά εμφανίζεται ο Διαβητούλης, έτοιμος να λύσει κάθε του απορία και να τον βοηθήσει σε ό, τι θελήσει..

3d

συζητήσαμε, ενημερωθήκαμε και βοηθήσαμε το παιδάκι να φτάσει στον διαβητούλη του

20241114 093339 20241114 093418 20241114 093440 20241114 093651

20241114 094228

συζητήσαμε για την υγιεινή διατροφή και για την πυραμίδα της διατροφής

20241114 090857

https://www.youtube.com/watch?v=kdQGThTTsEI

μοιράσαμε γλειφιτζούρια χωρίς ζάχαρη και πήραμε μαζί μας και τον διαβητούλη που μας έμαθε τόσα πολλά.

20241114 072836 20241114 072844 20241114 085957 20241114 090015

 

 

17η Νοέμβρη-Επέτειος Πολυτεχνείου

17η Νοέμβρη-Επέτειος Πολυτεχνείου

Παρακολουθήσαμε την ιστορία για την επέτειο του Πολυτεχνείου

https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk&t=5s

μάθαμε το σύνθημα των φοιτητών 

ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 

20241111 092036 20241111 092159 20241111 092317

βοήθησαν τους φοιτητές να φτάσουν στο Πολυτεχνείο

20241111 112705 20241111 112825 20241111 112905 20241111 113103

ακούσαμε την ιστορία της σοφής ελιάς και ψηφίσαμε ποιον θέλουμε για αρχηγό

20241108 113727 20241108 115307 20241108 115343 20241108 115744

εικονογραφήσαμε το τραγούδι ” τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”

905370f0 eb70 4776 ac20 4563058fef0a 462549219 1745554119591428 4004036400514998447 n 1 462577864 940753287970296 1284524308451081760 n 466442132 1284259292598642 981686464112187188 n

διαβάσαμε την ιστορία της Ντενεκεδούπολης

NTENEKEdOYpOlH rgb.jpg.thumb 600x600 4815f6ba89fb6f39b1530a814c426f5d

και ζωγράφισαν τις διαταγές του Λαδένιου

ντενεκεδούπολη 4 1 ντενεκεδούπολη 3 1 ντενεκεδούπολη 2 2 ντενεκεδούπολη 1

γράψαμε το δικό μας σύνθημα “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

20241113 105019 1 20241113 103330 1 20241113 094659 1 20241113 094524

ακούσαμε την ιστορία “στο δάσος”

https://www.youtube.com/watch?v=YLHSXsricbU&t=1s

20241113 085451 20241113 085527 20241113 085630

στο δάσος 2 στο δάσος 3 στο δάσος 4 στο δάσος 5 στο δάσος

και φτιάξαμε το δικό μας σύνθημα για ειρήνη -ελευθερία-δημοκρατία

20241111 101416 20241111 102220

20241114 100016 20241114 100021 20241114 100024

 

“Πάμε Ανακύκλωση 2024-2025”

“Πάμε Ανακύκλωση 2024-2025”

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στον Σχολικό Μαραθώνιο  «Πάμε Ανακύκλωση»  με στόχο την  ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από την ανακύκλωση και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων.

Την περσινή χρονιά το νηπιαγωγείο μας κέρδισε την πρώτη θέση στον μαραθώνιο

“Κύκλος είναι η γη και η ανακύκλωση ζωή”

7ff3f373 4017 4b0d 99a7 ce11878cf606 Αντιγραφή 442415196 7966569030030086 8687087017241604551 n Καταγραφή πόντοι

Ο Σχολικός Μαραθώνιος πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας, στο πλαίσιο της δημοτικής πλατφόρμας Followgreen   (www.followgreen.gr/loutraki)

Ο μαραθώνιος ξεκινάει μέσα Οκτώβρη του 2024

και λήγει τον Μάιο του 2025

Στο Νηπιαγωγείο μας θα γίνει ανακύκλωση χαρτιού, μπαταριών  και ρούχων.

Τα ανακυκλώσιμα υλικά  συγκεντρώνονται σε σακούλες εντός των ειδικών κάδων που είναι τοποθετημένοι στο νηπιαγωγείο μας.

Παραλάβαμε τους κάδους μας από τις υπεύθυνες του προγράμματος και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την ανακύκλωση

Η επίδοση των σχολείων μετριέται σε πόντους, οι οποίοι συγκεντρώνονται με την ανακύκλωση που κάνει κάθε σχολείο και με τις δωρεές των μελών της πλατφόρμας (γονείς/κηδεμόνες). Κάθε μέλος του followgreen μπορεί να δωρίσει σε οποιοδήποτε σχολείο έως 100 πόντους μηνιαίως.

Το άθροισμα των πόντων των ανακυκλώσιμων υλικών και των πόντων της δωρεάς, αποτελεί και το δείκτη επίδοσης του σχολείου, όπου θα καταγράφεται online στην ειδική σελίδα «ΣΧΟΛΕΙΑ» https://followgreen.gr/loutraki/

οδηγίες για τη συλλογή πόντων στην πλατφόρμα

ΦΥΛΛΑΔΙΟ FOLLOWGREEN page 0001ΦΥΛΛΑΔΙΟ FOLLOWGREEN page 0002
Η σελίδα αυτή είναι προσβάσιμη από κάθε επισκέπτη του www.followgreen.gr/loutraki,  αλλά η δωρεά πόντων γίνεται αποκλειστικά από τα μέλη της πλατφόρμας.

Χαρτί

Γνώριζες ότι..

  • Για την παραγωγή 1 τόνου χαρτιού απαιτούνται 17 δέντρα!
  • Ένα χαρτί μπορεί να ανακυκλωθεί το πολύ 7 φορές.
  • Όταν φτιάχνουμε χαρτί από ανακυκλώσιμο χαρτί δημιουργείται λιγότερη ρύπανση από τον αέρα και στο περιβάλλον.
  • Είναι καλύτερο για το περιβάλλον να ανακυκλώνουμε παλιό χαρτί από το να φτιάχνουμε νέο χαρτί από τα δέντρα.

Τι τοποθετούμε στον κάδο;

  • Παλιά κατεστραμμένα βιβλία η βιβλία που δεν θέλουμε πιά
  • Απλό χαρτί, παλιές φωτοτυπίες & γραφική ύλη.
  • Παλιές εφημερίδες και περιοδικά
  • Χάρτινες συσκευασίες και χαρτόκουτα.

Τι ΔΕΝ τοποθετούμε;

  • Χαρτί που είναι βρώμικο
  • Χαρτοπετσέτες, χαρτιά κουζίνας και χαρτιά υγείας

Ρούχα

  • Γνώριζες ότι..
  • • Κάθε Ευρωπαίος πολίτης αποσύρει από τη ντουλάπα του περίπου 15 κιλά ρουχισμού κάθε χρόνο. Περίπου το 85% των ρούχων που παράγονται καταλήγει στις
    χωματερές.
    • 98 εκατομμύρια τόνοι μη ανανεώσιμων πηγών – ανάμεσά τους και το πετρέλαιο καταναλώνονται κάθε χρόνο για τις ανάγκες της βιομηχανίας ρούχων.
  • Τι τοποθετούμε στον κάδο;
    • Ρούχα, παπούτσια, λευκά είδη, τσάντες, αξεσουάρ
    Τοποθετούμε τα καθαρά ρούχα, παπούτσια ή άλλα υφασμάτινα προϊόντα σε μια καθαρή τσάντα.
  • Μπαταρίες

Γνώριζες ότι…

Οι περισσότερες μπαταρίες κατασκευάζονται από επικίνδυνα βαρέα μέταλλα, που ρυπαίνουν το περιβάλλον και έχουν επιπτώσεις στην υγεία μας.
• Σύμφωνα με έρευνα σε κάθε σπίτι βρίσκονται κατά μέσο όρο 78 μπαταρίες!!

Τι τοποθετούμε στον κάδο μπαταριών;
• Όλα τα είδη φορητών μπαταριών (δηλαδή βάρους περίπου μέχρι 5000 γραμμάρια), είτε είναι πρωτογενείς (μίας χρήσης) είτε δευτερογενείς (επαναφορτιζόμενες)

28η Οκτωβρίου 2024

Επέτειος 28ης Οκτωβρίου

Τί γιορτάζουμε στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου; Παρακολουθήσαμε βιντεάκια για να μάθουμε

20241021 085632 1 20241021 090030 20241021 090333

https://www.youtube.com/watch?v=XBhPi1ShGms&t=15s

συνέθεσαν το όχι

20241021 091623 20241021 091735 Αντιγραφή 20241021 091740 Αντιγραφή

και με τελίτσες ζωγράφισαν το ΟΧΙ

όχι 2 1 όχι

σε τί λέμε ναι και σε τί όχι

20241029 074453

διαβάσαμε την ιστορία της Ειρήνης του Αριστοφάνη και τη Φάλαινα που τρώει τον πόλεμο του Ε. Τριβιζά και ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση

20241023 090421 φαλαινα 1 φαλαινα 2 φαλαινα 3

010100054281 ειρήνη 1 1 ειρήνη 2 1 ειρήνη 3 1

κάθε παιδί επέλεγε μία φωτογραφία, συζητούσαμε και την τοποθετούσαν στην αντίστοιχη στήλη της Ειρήνης ή του Πολέμου

20241022 092622 Αντιγραφή 20241022 092647 20241022 093513 20241022 093538 Αντιγραφή 20241022 093752

τα δικά μας αεροπλάνα…θα μας κάνουν ευτυχισμένους αντί για βόμβες θα ρίχνουν

αεροπλάνα αγάπης 2 αεροπλάνα αγάπης 3 αεροπλάνα αγάπης 4 αεροπλάνα αγάπης 5 αεροπλάνα αγάπης 6 αεροπλάνα αγάπης

παρακολουθήσαμε το κανόνι της ειρήνης και το ζωγράφισαν

κανόνι 2 κανόνι 3 κανόνι 4 κανόνι

έφτιαξαν τα ανθρωπάκια του ΟΧΙ

20241022 090927 20241022 090933 20241023 152727 20241023 152804

το σχολείο μας επισκέφτηκε το θέατρο σκιών του Δήμου Ρεπούλη και παρακολουθήσαμε μία υπέροχη παράσταση του Καραγκιόζη με θέμα την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 https://www.facebook.com/profile.php?id=61564236561064

462556534 2310865155958149 9187804651915455575 n 462544254 1289855185767650 8758163269321006983 n 462562157 1602991530606205 100342181134072830 n 462545438 551913117490654 7327623832287341922 n

 

ΑΣ ΕΥΧΗΘΟΥΜΕ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑ ΌΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

https://www.youtube.com/watch?v=flClHhPcaPo

 

 

Η γραμμή γίνεται τα αρχικό μου γράμμα – Code week

Αφού η τελεία μας έκανε τις βόλτες της και σχεδίασε όλες τις γραμμές που φανταζόμαστε, έγινε μια μεγάλη μονοκοντυλιά και σχεδίασε φόρμες διάφορες στο ταξίδι της, που έγιναν ομαδικές εργασίες.

  

IMG 20241021 162625

IMG 20241021 163642

IMG 20241021 163706 IMG 20241021 163722  IMG 20241021 163746

κι όταν οι γραμμές άρχισαν να ξεμπερδεύονται εμφανίστηκαν τα αρχικά  γράμματα από τα ονόματά μας.

IMG 20241021 162650

IMG 20241021 162849

IMG 20241021 163002

IMG 20241021 162947

IMG 20241021 162931

IMG 20241021 162813

IMG 20241021 162830

IMG 20241021 162913

IMG 20241021 162713 1

IMG 20241021 162752 1

Τα σχεδιάσαμε, τα περπατήσαμε, τα ζωγραφίσαμε, τα γράψαμε, τα ψαρέψαμε, τα κάναμε ανθρωπάκια και μετά οδηγήσαμε την μελισσούλα beebot να τα ανακαλύψει.

Αυτή ήταν και η δραστηριότητα συμμετοχής μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα προγραμματισμού code week. 

Αφού πρώτα έχουμε πειραματιστεί με το ρομποτάκι bee bot και έχουμε μάθει τις βασικές του λειτουργίες, στην πίστα για την μελισσούλα-ρομπότ, τοποθετήσαμε τα αρχικά γράμματα από τα ονόματα των παιδιών. Τα παιδιά προγραμμάτισαν τη beebot και την καθοδήγησαν να φτάσει στο αρχικό του ονόματός τους.

Με διασκεδαστικό τρόπο, εξοικειώθηκαν με την έννοια του προγραμματισμού κι έμαθαν να αναγνωρίζουν το αρχικό του ονόματός τους.

Κι ο ενθουσιασμός μεγάλος!

IMG 20241010 114218IMG 20241010 113848 IMG 20241010 113539 IMG 20241010 113014

 

παίζουμε με τα ονόματά μας!!!

παίζουμε με τα ονόματά μας!!!

τα γράμματα μας είναι γραμμές που “ταξιδεύουν ” στο χαρτί….

όλα ξεκινούν από μία τελεία…

20240924 092950 20240924 093028 20240924 093246 20240924 114347

και οι τελείες σχηματίζουν γραμμές….

20240925 101847 20240925 101910 20240925 101926 20240925 102153 20240925 102157 20240925 102213

και οι γραμμές σχηματίζουν γράμματα και εμείς μαθαίνουμε το δικό μας αρχικό γράμμα

20241002 222801 20241002 230339 20241002 230346

20241002 092228 20241002 092835 20241002 092848 20241003 085835 20241003 090112 20241003 090549 20241003 090558 20241003 090600 20241003 090932 20241003 093100 20241003 093143 20241003 093221 20241003 093929 20241009 090653

και παίζουμε με τα ονόματα μας

20241008 105649 20241008 105655 Αντιγραφή 20241010 085134 20241010 085534 20241010 085834 20241010 085839

 

Όλα μπορώ να τα κάνω με μία… Τελεία!

Αρχές σχολικής χρονιάς.

Κυρία τι να ζωγραφίσω; Αμηχανία μπροστά σε ένα λευκό χαρτί.

Το βιβλίο « Η Τελεία » ένα καταπληκτικό βιβλίο του Πίτερ Ρέινολντς , σε λίγες γραμμές, δείχνει τoν δρόμο που κάνει τα παιδιά να πιστέψουν στον εαυτό τους και στις δυνατότητές τους.

 

Μας άρεσε τόσο πολύ να βάζουμε τελείες που με την τελεία που έφτιαξε το κάθε παιδί με το δικό του μοναδικό τρόπο, δημιουργήσαμε ένα μεγάλο πίνακα , γεμάτο φαντασία.

IMG 20240917 091107 1

IMG 20240917 090829

Ζωγραφίσαμε τις μοναδικές πολύχρωμες τελείες μας με δακτυλομπογιές και τις στολίσαμε με χρυσή κορνίζα.

IMG 20240923 093504

Παίξαμε με τελείες σε διάφορα σχήματα και χρώματα, κάναμε διαδρομές, ομαδοποιήσεις, ενώσαμε τα ίδια χρώματα.

  …κάναμε αγώνες για το ποιος     

IMG 20240920 085405 1     IMG 20240920 085728 1

θα μαζέψει τις περισσότερες τελείες!!

Γίναμε τελείες με το σώμα μας.. μικρές , μεγαλύτερες, πολύ μεγάλες!!

Γνωρίσαμε την διάσημη ζωγράφο Yayoi Kusama που ζωγραφίζει με τελείες κι εμπνευστήκαμε από αυτήν

IMG 20240925 115214 1 IMG 20240925 115239 1 1 IMG 20240925 115305 1IMG 20240925 115317 1IMG 20240925 115329 1IMG 20240925 115341 1IMG 20240925 115726 1IMG 20240925 115252 1 1

IMG 20240925 120530

Παρακολουθήσαμε το ταξίδι μιας τελείας , που  έγινε γραμμή.

«Η γραμμή είναι μια τελεία που πήγε βόλτα» Πωλ Κλεέ               

 Το ταξίδι της τελείας μας της Ρόζας, μέσα από τα σύννεφα, τους ανέμους, τους πύργους… μας οδήγησε στην ανακάλυψη των γραμμών. Έτσι γνωρίσαμε την ευθεία (κάθετη – οριζόντια – πλάγια), την τεθλασμένη, τη ζικ-ζακ. Τις περπατήσαμε στο έδαφος, τις αναζητήσαμε σε αντικείμενα του περιβάλλοντος, τις σχηματίσαμε με τα δάχτυλα, τα χέρια, το σώμα μας…

Τέλος οδηγήσαμε την μελισσούλα bee- bot σε χρωματιστές τελείες στο ταμπλό της τάξης δίνοντας τις κατάλληλες εντολές. Τα παιδιά μπορούσαν να διαλέξουν την τελεία που ήθελαν και με τα σωστά βήματα, η μέλισσα να φτάσει στον προορισμό της.

IMG 20240930 090252 

IMG 20240930 090455

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Οκτώβριος 2024

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Οκτώβριος 2024

Το β’ τμήμα του νηπιαγωγείου μας  συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με μια σειρά δράσεων από τις  εως 14 τις 27 Οκτωβρίου 2024.Πιστεύουμε ότι ο βασικός εγραμματισμός όλων σε μια ψηφιακή εποχή πρέπει να περιλαμβάνει την κατανόηση του προγραμματισμού και την ανάπτυξη καίριων ικανοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και οι δεξιότητες ανάλυσης. Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου.

Δηλώσαμε συμμετοχή και η πρόταση για το σχέδιο μαθήματος μας που προτείναμε έγινε δεκτή

https://codeweek.eu/view/615093/eksi-vimata-akoloythw-ta-mikrovia-na-diwkso-eghw

Καταρχήν μιλήσαμε για τα ρομπότ και τί ακριβώς κάνουν πως λειτουργούν. Παρακολουθήσαμε βιντεάκια στο youtube και γίναμε οι ίδιοι ρομπότ

https://www.youtube.com/watch?v=fcJqByIdY84

https://www.youtube.com/watch?v=TggfTurEeNQ

στη συνέχεια γνωρίσαμε τη beebot το δικό μας robot και παρατηρήσαμε τα κουμπιά της , το σχήμα της, πως φορτίζει και προσπάθησαν να την αποτυπώσουν στη ζωγραφιά τους

4 2 5 1 ζωγραφίζω τη bee bot 1 ζωγραφίζω τη bee bot 2 ζωγραφίζω τη bee bot 3

Στο πλαίσιο του σχεδίου μαθήματος μας για να μάθουν  πως πλένουμε τα χέρια για να διώξουμε τα μικρόβια τους σχεδιάσαμε δραστηριότητες προγραμματισμού όπου  τα παιδιά εισάγονται στην υπολογιστική σκέψη μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες. Τα παιδιά θα διδαχθούν βασικές αρχές προγραμματισμού.

Πρώτα δημιουργήσαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι κώδικα, με παίκτες τους μαθητές, και έπειτα ένα αντίστοιχο παιχνίδι με πρωταγωνιστή το Beebot.

Στην πρώτη περίπτωση του επιδαπέδιου,  δημιουργήσαμε  ένα πλαίσιο με 20 τετράγωνα όπου  τοποθετήθηκαν οι φωτογραφίες με τα βήματα για το σωστό πλύσιμο χεριών των παιδιών   .Το κάθε παιδί με τη καθοδήγηση ενός συμμαθητή του πρέπει να διανύσει  τη σωστή διαδρομή ώστε να μάθει να πλένει σωστά τα χέρια του για να διώξει μακριά τα μικρόβια. Χρησιμοποιεί όρους μπροστά, δεξιά, αριστερά, βήματα και δημιουργεί τη δική του διαδρομή. 

20241007 092042 20241007 092456 20241007 092715 

Στη συνέχεια το κάθε παιδί προγραμματίζει τη μέλισσα Bee-bot στην πίστα της (όπου βρίσκονται τα στάδια για να πλύνουν σωστά τα χέρια  όπως στο επιδαπέδιο παιχνίδι) από το κάθε παιδί ώστε να φτάσει στο τέλος.

20241008 103605 462367814 1325123705561483 1909347475801336830 n

20241008 094330 20241008 094353

20241008 095004 20241008 095046

και αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας τη διαδρομή

20241009 092127 20241009 092155 20241009 092252 20241009 092348

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση