
Το ταξίδι μου στα συναισθήματα ,παρέα με τη beebot!!!
Καθημερινά τα συναισθήματα που βιώνουμε είναι ποικίλα ανάλογα τις καταστάσεις. Με αφόρμηση το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων» των σχεδιάστηκε η συγκεκριμένη δράση που δίνει την ευκαιρία στα παιδιά προσχολικής ηλικίας να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τρίτων π.χ. των συμμαθητών τους αλλά και να εισαχθούν με παιχνιώδη τρόπο στην αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό.
Δημιουργήσαμε έναν χάρτη Beebοt 4Χ3 όπου σε επιλεγμένα τετράγωνα υπάρχει η εικόνα ενός συναισθήματος. Συνολικά εικονίζονται 5 συναισθήματα (χαρά, αγάπη, φόβος, θυμός, λύπη). Κατόπιν ετοιμάσαμε αντίστοιχες κάρτες –αποστολών. Κάθε παιδί επιλέγει μία κάρτα, αναγνωρίζει το συναίσθημα και στη συνέχεια, αφού ορίσει με βελάκια τη διαδρομή που πρέπει να κάνει η μελισσούλα προς το εικονιζόμενο συναίσθημα, την προγραμματίζει και να την οδηγεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.
1η δραστηριότητα: Σε επιδαπέδια πίστα τοποθετούνται φατσούλες των συναισθημάτων. Τα παιδιά προγραμματίζουν τον εαυτό τους ή τον συμμαθητή τους να οδηγηθεί στη φατσούλα που ταιριάζει με ότι νοιώθει τη συγκεκριμένη στιγμή.
2η Δραστηριότητα: Δημιουργούν μια πίστα με τις 5 φατσούλες συναισθημάτων για το Beebot και οδηγούν το ρομποτάκι στο συναίσθημα που νοιώθουν ή στα συναισθήματα που βίωσαν στην τάξη τη συγκεκριμένη μέρα. Καταγράφουν τον κώδικα της διαδρομής .
3η Δραστηριότητα :Εισάγουμε στην πίστα και μια άλλη μελισσούλα και οι δύο μελισσούλες διαλέγουν να πάνε σε διαφορετικά συναισθήματα, αλλά η προϋπόθεση είναι να μην συγκρουστούν .Τα παιδιά σχεδιάζουν τον κώδικα της δικής τους διαδρομής και προγραμματίζουν ταυτόχρονα τα ρομποτάκια που έχουν διαφορετική αφετηρία.
Ανακαλύπτοντας το σώμα μας με τη βοήθεια της Beebot
Βασικός στόχος μας ήταν να διεγείρουμε το ενδιαφέρον των παιδιών ώστε να εισαχθούν στις έννοιες της ρομποτικής και να εξοικειωθούν με τη λειτουργία και χρήση του ρομπότ και παράλληλα να υλοποιήσουμε δραστηριότητες προγραμματισμού για να φτάσουμε στο στόχο μας.
1η Δραστηριότητα:Σε πρώτη φάση προσπαθούμε να ανιχνεύσουμε τις ιδέες των παιδιών πριν και αφού τους παρουσιάσουμε το ρομπότ
2η Δραστηριότητα: Αφού κατασκευάσαμε την πίστα του ρομπότ με τετράγωνα 15χ15 και εξηγήσαμε ότι κάθε τετράγωνο είναι και μια κίνηση της Βeebot ,επιδιώξαμε να εξοικειωθούν τα νήπια με τις κινήσεις του ρομπότ κυρίως τη χρήση των συμβόλων και τον προγραμματισμό απλών και περισσότερο πολύπλοκων κινήσεων.
3η Δραστηριότητα: Αφορούσε κινήσεις της bee-bot στο χάρτη καθώς και φύλλα εργασίας για να ανιχνεύσουμε τον τρόπο σκέψης και τις αντιλήψεις των παιδιών για τον προγραμματισμό του ρομπότ.
4η Δραστηριότητα: Φτιάξαμε, με το περίγραμμα ενός παιδιού, το δικό μας ανθρωπάκι και ζωγραφίσαμε τα εσωτερικά του όργανα και το τοποθετήσαμε κάτω από τη διάφανη πίστα με τα τετράγωνα 15χ15.
5η Δραστηριότητα :Με τη ρομποτική μας μελισσούλα Βeebot προσπαθήσαμε να φτάσουμε σε κάποια εσωτερικά όργανα, σχεδιάζοντας τον αντίστοιχο αλγόριθμο π.χ. οδήγησε τη μέλισσα στην καρδιά ,στους πνεύμονες ,στον εγκέφαλο κτλ.
Αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκαν κάρτες οδηγίες προσανατολισμού. Αυτό βοήθησε ιδιαίτερα τα παιδιά και κυρίως τα προνήπια
Στόχος της δημιουργίας των αλγορίθμων στις δρατηριότητες μας είναι το παιδί :
· Να Συνδυάσει την τεχνολογία των πληροφοριών και των επικοινωνιών με την επιστήμη
· Να διευκολύνει την εξερεύνηση, το παιχνίδι, τη μάθηση, χρησιμοποιώντας τα τεχνολογικά εργαλεία.