Global Travellers της Οικοσυμμαχίας/ Πρόγραμμα e-twinning 2024-25

 

Το σχολικό δίκτυο της Οικοσυμμαχίας, φέτος το σχολικό έτος 2024-2025, συγκεντρώνει  σχολεία (νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία) από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ισπανία, την Τουρκία, προωθώντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή εμπειριών. Με πρωταγωνίστρια τη μασκότ-κούκλα της ομάδας, τον Άντριου και τα εικονικά του ταξίδια, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να «εξερευνήσουν» τον κόσμο, ανακαλύπτοντας το πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον των χωρών προορισμού τους. Μέσα από τη μουσική, τις τέχνες, την ιστορία, την κουζίνα και τα προβλήματα κάθε περιοχής, οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει κάθε χώρα, με παγκόσμιο αντίκτυπο. Σε κάθε σταθμό, η κούκλα θα επισκεφτεί ένα σχολείο και θα εξερευνήσει την επίδραση της κλιματικής αλλαγής, αλλά και τις συνέπειες σε κάθε κοινότητα. Μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις οι μαθητές θα αναπτύξουν μια ολιστική κατανόηση των προβλημάτων και των πιθανών λύσεων, με βάση τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες. Παράλληλα, θα προτείνουν δράσεις που όχι μόνο θα ενισχύσουν την περιβαλλοντική συνείδηση ​​αλλά και θα δημιουργήσουν ασφαλή και βιώσιμα σχολικά περιβάλλοντα, με απώτερο στόχο την ενεργό συμμετοχή του πολίτη. Οι δραστηριότητες θα συνδεθούν με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, προτείνοντας δημιουργικές και τεχνολογικά εμπλουτισμένες λύσεις. Στόχος της συνεργασίας είναι η καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και ενισχύουν την κοινωνική αλλαγή. Το έργο σχεδιάστηκε με βάση τις αρχές “Open Canopy” του Project Zero (#OpenCanopy) του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, βασισμένο στη φιλοσοφία των Skills Labs (#SkillsLabs) και προωθεί το Ετήσιο Θέμα του eTwinning (#EUvalues), προσφέροντας ένα πλούσιο περιβάλλον συνεργασίας και αλληλεπίδραση μελών.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΜΗΝΑ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

  • Γνωριμία των εκπαιδευτικών μεταξύ τους και των σχολείων που εργάζονται

Οι εκπαιδευτικοί ανεβάζουν πληροφορίες για τον εαυτό τους και για το σχολείο τους σε συνεργατικό έγγραφο.

  1. Meeting Teachers   2. Schools’ presentation
  • Γνωρίζω την γειτονιά μου με την μέθοδο του slow-looking

Οι μαθητές του κάθε σχολείου βγαίνουν στην περιοχή κοντά από το σχολείο τους, εξερευνούν, παρατηρούν, ανακαλύπτουν, ακούνε αφηγήσεις από ντόπιους γείτονες,  φωτογραφίζουν και γνωρίζουν καλύτερα την  γειτονιά τους με την μέθοδο του slow looking.

Όταν γυρίσαμε στο νηπιαγωγείο θυμηθήκαμε μέσα από τις φωτογραφίες που είχαμε βγάλει και σχεδιάσαμε τον χάρτη της γειτονιάς μας. Στην συνέχεια συναντηθήκαμε με το 6ο Ν/γ Χαλκίδας, το 2ο Ν/Γ Αμαρύνθου και το Ν/Γ Λάρυμνας και παρουσιάσαμε το ένα σχολείο στο άλλο το χάρτη της γειτονιάς του.

Όλες οι δράσεις μπαίνουν σε συνεργατικό padlet “Γνωρίζω την γειτονιά μου”

  • Φτιάχνουμε το λογότυπο

Αναλαμβάνει το κάθε σχολείο να φιλοτεχνήσει ένα γράμμα από το λογότυπο της Οικοσυμμαχίας. Εμείς αναλάβαμε το γράμμα i και το l.

  • Τα παιδιά της Οικοσυμμαχίας λύνουν παζλ με τους παγκόσμιους χαρτες:  Global map,  The word,  6 pieces

ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

  • Εμφάνιση του Άντριου

Παρακολουθούμε ένα βίντεο όπου μία κούκλα, ο Άντριου με την βοήθεια της κυρίας Αντιγόνης παρουσιάζεται και μας λέει ότι φέτος μας θέλει  συνταξιδιώτες του στα  ταξίδια του. Με αυτό το τρόπο ξεκινάει το πρόγραμμά μας.

Εμφάνιση Άντριου

  • Δηλώνω το μέρος που ονειρεύομαι να ταξιδέψω

Ο Άντριου στέλνει επιστολή στους γονείς  για να τον γνωρίσουν και τους καλεί να γράψουν και να αιτιολογήσουν σε padlet, την τοποθεσία που ονειρεύονται να ταξιδέψουν μαζί με το παιδί τους.   “Το ταξίδι των ονείρων μου”

  • ο καινούργιος φίλος

Παράλληλα με τον Άντριου φτιάχνουμε και εμείς μία κούκλα συνταξιδιώτη του Άντριου που  της δίνουμε και όνομα: ¨Κανέλα”

  • Δημιουργία γωνιάς 

Οργανώνουμε μία γωνιά στην οποία θα αναρτούμε το υλικό από το πρόγραμμα, τις πληροφορίες μας από τα ταξίδια του Άντριου και βασικά ένα παγκόσμιο χάρτη, στον οποίο θα σημειώνουμε κάθε φορά την χώρα που θα ταξιδεύουμε. Παίζουμε όλοι οι μαθητές της Οικοσυμμαχίας πάζλ με τον Παγκόσμιο χάρτη.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ

Τα σχολεία  χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες. Ο Άντριου  στέλνει επιστολή και ζητάει από τα παιδιά και τους γονείς τους να ψάξουν ανάλογα με την ομάδα που ανήκει το κάθε σχολείο, πληροφορίες για την Ισπανία και ιδιαίτερα  για αξιοθέατα, για μουσεία, για την μουσική και για τα φαγητά και την κουζίνα της Ισπανίας.

Το νηπιαγωγείο μας ήταν στην ομάδα με τα ισπανικά φαγητά. Μαζεύτηκαν πολλές πληροφορίες, τις είδαμε και τις ακούσαμε όλες και οι μαθητές ενθουσιάστηκαν πολύ από την ισπανική κουζίνα. Αποφασίσαμε ότι θέλαμε να δοκιμάσουμε τα ισπανικά churros και μπηκαμε στην κουζίνα όλη μαζί…

  • Λεξικό

Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει μία λέξη από μία λίστα, όπου υποχρεώνεται να την μεταφράζει στην γλώσσα της χώρας που θα επισκεπτόμαστε κάθε φορά και να την φιλοτεχνούμε με όποιο τρόπο επιλέξουμε. Παράλληλα αναλαμβάνουν να αντιγράψουν  ένα πίνακα ζωγραφικής σχετικό με την λέξη. Το νηπιαγωγείο μας ανάλαβε την λέξη “Καληνύχτα” να την μεταφράσει στις γλώσσες των χωρών επίσκεψης με διάφορα υλικά: πλαστελίνη, οικοδομικό υλικό, λαχανικά, μικρές εικόνες, αστεράκια, ζωγραφική και γέμισμα. Δημιουργείτε συνεργατικό έγγραφο όπου ανεβαίνουν οι λέξεις.

       “Λεξικό”

  • Λύση του προβλήματος

Ο Άντριου στην Ισπανία, έρχεται σε επαφή με τις πλημμύρες της Βαλένθια και μέσα από  μήνυμα μας ζητάει να ψάξουμε πληροφορίες και να προβληματιστούμε για τον λόγο που συνέβει αυτή η περιβαλλοντική καταστροφή. Σε ζευγάρι με το 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας ψάχνουμε στο ίντερνετ, βλέπουμε τις καταστροφές αναζητούμε τα αίτια και καταλήγουμε ότι μία βασική αιτία είναι η καταστροφή των δέντρων (κοπή, κάψιμο, κ.λ.π.) Φτιάχνουμε μία αφίσα με την βοήθεια των παιδιών που ζωγραφίζουν και της ΑΙ και γράφουμε το περιβαλλοντικό μήνυμα που μας πρότειναν οι μαθητές: «Φύτεψε ένα δέντρο μπορείς… Από την πλημμύρα να σωθείς» Το τυπώνουμε σε μικρά χαρτιά και τα διανέμουμε στους γονείς και στην τοπική κοινωνία και τα δύο σχολεία. Το ίδιο κάνουν όλα τα σχολεία της ομάδας.

Αναλύουμε μια φωτογρασία από πλημμύρες με την βοήθεια της ρουτίνας σκέψης ” Βλέπω, Σκέφτομαι- Αναρρωτιέμαι”
  • Πληροφορίες για τον Paul Salopek

Τα σχολεία χωρίζονται σε τρεις ομάδες και αναζητούn πληροφορίες για τον δημοσιογράφο Paul Salopek, ως ερευνητή και για τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε. Επίσης πληροφορίες για την μέθοδο μάθησης open canopy, στην οποία στηρίζεται το φετινό πρόγραμμά μας. Εμείς βρίσκουμε πληροφορίες για το ποιος είναι ο Paul Salopek.

Όλες οι πληροφορίες μπαίνουν σε συνεργατικό έγγραφο  Paul Salopek

  • Ανεξάρτητα από τα  πόσα χιλιόμετρα μας χωρίζουν, έχουμε τα ίδια δικαιώματα

Συμμετέχοντας στην παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων των παιδιών, τα σχολεία ανά ζευγάρι επιλέγουν ένα δικαίωμα και σε τηλεσυνάντηση  συναποφασίζουν πως θα το ζωγραφίσουν με το online  συνεργατικό εργαλείο colorillo. Παράλληλα δίνουν οδηγίες σε εργαλείο της Αι να αποτυπώσει το δικαίωμα σε μια εικόνα. Και η ζωγραφιά και ο πίνακας από την ΑΙ ανεβαίνουν σε συνεργατικό εγγραφο.

“Δικαιώματα”

  • Κοιτάζω την εικόνα σου και σκέφτομαι

Από το συνεργατικό έγγραφο της προηγούμενης δραστηριότητας επιλέγουμε με το ίδιο ζευγάρι, το 6ο νηπιαγωγείο Χαλκίδας, έναν πίνακα που δημιουργήθηκε με το ΑΙ με διαφορετικό δικαίωμα και τον αναλύουμε με την ρουτίνα σκέψης «Βλέπω, Σκέφτομαι, Αναρωτιέμαι»

“Σκεφτομαι τι βλέπω”

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

  • Το δέντρο των ευχών

Το κάθε σχολείο αναλαμβάνει να φτιάξει μία κάρτα με ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο και να γράψει μία ευχή που να ξεκινάει με την φράση: «Εάν είχα μία ευχή , θα ήθελα να…», Όλες οι κάρτες ανεβαίνουν σε συνεργατικό καμβά και φτιάχνεται το δέντρο της ομάδας με τις ευχές.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ  ΦΙΛΑΝΔΙΑ

  • Γράμμα από τον Άντριου από την Φιλανδία

Λαμβάνουμε γράμμα από Τον Άντριου για το επόμενό του ταξίδι , που είναι στην Φιλανδία.

  • Πληροφορίες για Φιλανδία

Τα σχολεία χωρίζονται πάλι σε σε 4 ομάδες  και ζητάμε από παιδιά και γονείς πληροφορίες για τα αξιοθέατα, τα μουσεία, τα χόμπυ και τα σπορ, καθώς και την κουζίνα και τα φαγητά των Φιλανδών. Το νηπιαγωγείο μας ζήτησε πληροφορίες για την μουσική και τα αγαπημένα σπορ της Φιλανδίας. Οι πληροφορίες πολλές..μέχρι και χορευτικά…έτσι δημιουργήθηκε το δικό μας βίντεο με όσα συλλέξαμε και μάθαμε για την Φιλανδία.

  • Μικροί παρατηρητές καιρού

Παρατηρούμε 2-3 φορές την εβδομάδα ζωντανή σύνδεση με web camera  από  Φιλανδία, το Ροβανιέμι, και συζητάμε τον καιρό και το τι βλέπουμε: Αποθηκεύουμε στιγμιότυπα οθόνης και τα ανεβάζουμε σε συνεργατικό.

  • Συμμετοχή στην δράση της Elniplex

Συμμετοχή στη δράση της ELNIPLEX, στις 20 Δεκεμβρίου, «Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως» με ανταλλαγή βιβλίων ανάμεσα στα παιδιά του νηπιαγωγείου μας , αλλά και με το 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας.

 

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ

  • Πρόκληση από Andrew
    Οι μαθητές απαντώντας σε κουίζ, θα πρέπει να ανακαλύψουν σε ποια ήπειρο πρόκειται να ταξιδέψει ο Andrew ( Αφρική). Στη συνέχεια, οι ερωτήσεις γίνονται πιο συγκεκριμένες, ώστε να καταλάβουν ακριβώς την χώρα που θα επισκεφθεί ( Αίγυπτος)   ΚΟΥΙΖ
  • Challenge αφιέρωμα στην Αίγυπτο
    Ο Andrew καλεί τα παιδιά της Οικοσυμμαχίας να ψάξουν πληροφορίες για την Αίγυπτο από το Internet. Αφού τις συγκεντρώσουν και τις κάνουν ένα ομαδικό  πόστερ στη τάξη τους, θα ψηφίσουν ηλεκτρονικά για το ένα που θέλουν να αποτυπώσουν είτε εικαστικά είτε με άλλον τρόπο ώστε να γίνει ένα πόστερ για την Αίγυπτο από όλα τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας. 
  • Αλυσιδωτό challenge από σχολείο σε σχολείο ΒΓΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΥΡΑΜΙΔΑ


Κάθε σχολείο φτιάχνει ένα ταμπλό σε σχήμα πυραμίδας και δίνει διαδρομή με κώδικα (βελάκια) ώστε με τη χρήση ρομπότ να την ακολουθήσει το επόμενο σχολείο και να βρει την έξοδο από την πυραμίδα. Οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν τη διαδρομή και στο πάτωμα ή την αυλή του σχολείου τους και να γίνουν και οι ίδιοι ρομπότ.

  • Ανακυκλώνω σαν τους Ζαμπαλίν

    Ο Andrew κάνοντας τις βόλτες του στην Αίγυπτο ανακάλυψε ότι κάποιες γειτονιές είναι πάρα πολύ φτωχές. Εκεί γνώρισε τους Ζαμπαλίν. Η κοινότητα έχει γίνει αντικείμενο ντοκιμαντέρ και έχει αποσπάσει πολλά εύσημα για τις επιδόσεις της στην ανακύκλωση. Κάθε οικογένεια ειδικεύεται σε ένα είδος απορριμμάτων (σιδερικά, πλαστικά, χαρτιά) και κάθε μέλος της σε συγκεκριμένο στάδιο της αλυσίδας (συλλογή, διαλογή, αποθήκευση, ανακύκλωση, μεταπώληση ως πρώτη ύλη). Κανένα πρόγραμμα στον ανεπτυγμένο κόσμο δεν φτάνει το ποσοστό ανακύκλωσης που επιτυγχάνουν οι Ζαμπαλίν, δουλεύοντας ακάματα. Χωρίς εκείνους το Κάιρο θα είχε πνιγεί, κυριολεκτικά, στα απορρίμματά του.
    Οι μαθητές καλωσορίζουν την ανακύκλωση στη τάξη τους. Εάν έχουν ήδη ξεκινήσει, μπορούν να επεκταθούν και σε άλλα είδη που ανακυκλώνονται, πχ ηλεκτρικές συσκευές, αυτοκίνητα, μπαταρίες, λάμπες κτλ.
    Δημιουργούμε ένα padlet  (Ανακύκλωση από σχολεία και γονείςοπου:

α)τα σχολεία αναρτούν συνθέσεις που έχουν φτιάξει οι μαθητές αποκλειστικά από ανακυκλώσιμα υλικά,

β) καλούμε τους γονείς των μαθητών της Οικοσυμμαχίας να κάνουν αναρτήσεις σχετικά με την ανακύκλωση που κάνουν στο σπίτι τους

 γ) δίνουμε challenge στους γονείς να πειραματιστούν,  βάζοντας σε μία γλάστρα στη μία πλευρά για παράδειγμα μία φλούδα από κάποιο φρούτο και στην άλλη ένα πλαστικό καπάκι. Οι γονείς καλούνται να ανατροφοδοτούν το padlet για την πορεία του πειράματος.

  • Ρουτίνα σκέψης “Ομορφιά και αλήθεια”

Αναλύοντας μια συγκεκριμένη  εικόνα από την γειτονιά των Ζαμπαλίν τα παιδιά χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη ρουτίνα και βρίσκουν τις αλήθειες που κρύβονται πίσω από μια φαινομενική ομορφιά.

  • Δράση No waste
    Κάθε σχολείο θα διαλέξει ένα φρούτο ή λαχανικό και θα προσπαθήσει να το χρησιμοποιήσει όλο με διάφορους τρόπους  χωρίς να πάει τίποτα χαμένο! Θα τα καταφέρουμε να μη πετάξουμε απολύτως τίποτα; Εμείς ασχοληθήκαμε με το αβοκάντο. Το φάγαμε σκέτο, σε φρουτοσαλάτα, φτιάξαμε αβοκάντο τοστ , βάλαμε το κουκούτσι του στο νερό γαι να βγάλει ρίζες,το φυτέψαμε σε γλάστρα και ρίξαμε τις φλούδες στον κομποστοποιητή.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΕΝΥΑ

  • Ο Andrew, στέλνει γράμμα στους μαθητές και βρίσκεται πάνω σε ένα ζώο της ζούγκλας. Τους λέει ότι βρίσκεται στη σαβάνα,  στη Κένυα και τους καλεί να ψάξουν να βρουν πληροφορίες για τα ζώα της ζούγκλας. Κάθε σχολείο φτιάχνει 1 ζώο της επιλογής του σε μεγάλο ποστερ  με όποια τεχνική προτιμά.  Εμείς φτιάξαμε μία τίγρη με μικτά ανκυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά

Δείτε εδώ  όλα τα εκθέματα των ζώων που φτιάχτηκαν από τους μαθητές της Οικοσυμμαχίας σε μια απίθανη ψηφιακή gallery.

  • Παίζω με τα ζώα
    Τα σχολεία χωρίζονται σε ζευγάρια.  Το ένα σχολείο δίνει αίνιγμα/ γρίφο  (που το έχουν φτιάξει οι μαθητές)  στο άλλο σχολείο, ώστε το δεύτερο  να ανακαλύψει για ποιο ζώο μιλάει. Ή δίνει μόνο ένα κομμάτι φωτογραφίας του ζώου. Το επόμενο σχολείο όταν το ανακαλύψει, γράφει το όνομα του ζώου και τα δύο σχολεία φτιάχνουν από μια ζωγραφιά του ζώου. Στη συνέχεια, τα δύο σχολεία συνεργάζονται και βρίσκουν πληροφορίες αλλά και ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτό το ζώο . Καταγράφουν  τις πληροφορίες και προσθέτουν ένα μικρό εκπαιδευτικό βίντεο από το διαδίκτυο για το ζώο αυτό. Το νηπιαγωγείο μας συνεργάστηκε με το 60 ,νηπιαγωγείο Χαλκίδας και έψαξε να βρει για τον κροκόδειλο.
  • Γνωρίζουμε την ζωή στην Κένυα μέσα από ένα πίνακα

O Andrew στέλνει γράμμα στα παιδιά και τους λέει πως γνώρισε έναν νέο φίλο από την Κένυα κι ότι τον φιλοξενεί και μας δίνει 4 φωτογραφίες από την καθημερινότητα του παιδιού . Τα σχολεία χωρίζονται σε 4 ομάδες και δουλεύουν σε μία από τις φωτογραφίες με μία ρουτίνα σκέψης. Εμείς χρησιμοποιούμε την ρουτίνα σκέψης: “: Creative Questions”

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ

  • Πόστερ Κίνας – συνεργατικό (ομαδική) εργασία. Μετα από έρευνα στο διαδίκτυο  συλλέγουμε πληροφορίες   και εικόνες και γνωρίζουμε την Κίνα.
  • Κάθε σχολείο  ζωγραφίζει ένα στοιχείο, και  το “ανεβάζει” στο συνεργατικό.

Εμείς φτιάξαμε την κινέζα.

  • Μέσα από ένα γράμμα του  Andrew, ο οποίος  ταξιδεύει πάνω σε μια Σαΐτα από πάπυρο, φορώντας μάσκα και  προσγειώνεται στο Σινικό Τείχος,    μας παρουσιάζει   το περιβαλλοντκό πρόβλημα της Κίνας με την μόλυνση του αέρα. Προβληματιζόμαστε και προσπαθούμε συνεργατικά να βρούμε  αιτίες και λύσεις . Εμείς θεωρήσαμε ότι τα σκουπύδια είναι μια από τις αιτίες της μόλυν

Ακούστε  εδώ  τα αίτια του προβλήματος της μόλυνσης που εντόπισαν οι μαθητές.

  • Χρησιμοποιώντας την ρουτίνα σκέψης : “Δημιουργικές ερωτήσεις” αναλύουμε τα κινέζικα γράμματα και φτιάχνουμε 3 ερωτήσεις και τις φανταστικές τους απαντήσεις δύνοντας τα σαν πρόκληση στο 6ο νηπιαγωγείο Χαλκίδας για να ζωγραφίσουν όποια απάντηση θελήσουν.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΒΡΑΖΙΛΙΑ

  • Το γλυπτό των δικαιωμάτων

Ομαδική Συμμετοχή ως Οικοσυμμαχία στο συνέδριο του Μαΐου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (ΕΚΠΑ)  Υφαίνοντας Ιστορίες . Εμείς διαλέξαμε το δικαίωμα του παιδιού στην Εθνικότητα

  • “Η Φωνή της Γνώσης”Ο πίνακας  απεικονίζει μέσα από λέξεις και φράσεις που έχουν γράψει  οι μαθητές της Οικοσυμμαχίας  τον αγώνα των ανθρώπων . κατά του αναλφαβητισμού με την ελπίδα για το μέλλον
  • Συμμετοχή σε ομαδική δράση με την Οικοσυμμαχία για την δημιουργία ενός silent book

Λεπτομέρειες παρακολουθήστε στην παρακάτω διεύθυνση:  Δράση για την δημιουγία σελίδας για ένα silent book

Δείτε το silent book

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΑΜΕΡΙΚΗ ( ΗΠΑ)

Γράμμα του Andrew

  • Γνωριμία με την ανθυγιεινή και υγιεινή διατροφή

Με αφορμή το γράμμα του Andrew , τα σχολεία της Οικοσυμμαχιας ασχολούνται με την υγιεινή και την ανθυγιεινή διατροφή και χωρίζονται σε ομάδες . Εμεις έπρεπε να ανακαλύψουμε πόσο φαγητό σπαταλάμε. Για δυο εβδομάδες λοιπόν καθημερινά καταγράφαμε ποσο υγιεινά ήταν τα πρωινά μας και ζυγίζαμε πόσο φαγητό δεν τρώγαμε και το πετούσαμε. Δώσαμε και μια λύση στο πρόβλημα της σπατάλης φαγητού στα σχολεία άλλων περιοχών σαν σχολείο αγροτικής περιοχής είπαμε ότι μπορούμε να δίνουμε τα αποφάγια μας στα οικόσιτα ζώα μας.

  • Ανάλυση με την ρουτίνα σκέψης Βλέπω-Σκέφτομαι -Αναρωτιέμαι

Παρατήρηση πίνακα ζωγράφου με θέμα το φαγητό – διατροφή στην Αμερική – προώθηση έτοιμων γευμάτων (κονσέρβες καλαμποκιών) – εννοιολογική διασύνδεση με τα συντηρητικά των τροφών

  • Βιβλίο συνταγών

Το  κάθε σχολείο έφτιαξε  μία υγιεινή συνταγή την κατέγραψε και φτιάχτηκε ένα βιβλίο συνταγών για όλη την οικοσυμμαχία

  • Συνεργατική ζωγραφιά

¨Ολα τα σχολεία συναντιούνται διαδυκτιακά , παρουσιάζουν τα έργα τους και  σε ένα ασπροπίνακα ηλεκτρονικά προσπαθούν να ζωγραφίσουν ταυτόχρονα ένα χάμπουργκερ υγιεινό. Μετα την ζωγραφιά την ανεβάζουμε στο ΑΙ. MAGIC SCHOOL και μας παρουσιάζει σε  φωτογραφία την ζωγραφιά μας.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ 

  •  Ο Άντριου μας ζήτησε μόλις έφτασε στην Αυστραλία να μελετήσουμε και να βρούμε πληροφορίες σχτικά με την μόλυνση  των θαλασσών.
  • Διαβάσαμε το βιβλίο ΤΟ ΧΑΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ  και το  Σ΄ΑΓΑΠΑΩ ΜΠΛΟΥ    και  προβληματιστήκαμε αρκετά.

Παρακολουθήσαμε στο διαδύκτιο βίντεο σχετικά με τη μόλυνση των θαλασσών και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι θαλάσσιες χελώνες.

 

Ακολούθησαν εργασίες ομαδικές και ατομικές για την θαλάσσια χελώνα και περιβαλλοντικά μηνύματα, ειπωμένα και γραμμένα από τους μαθητές.

  • Για τα  No plastic schools φτιάχνουμε ένα Freinet βιβλίο, με θεμα τη πλαστική μόλυνση των θαλασσών και ήρωα τον Andrew. Δουλεύουμε σε ζευγάρια σε μορφή σκυταλοδρομίας για να φτιαχτεί η ιστορία (εικόνα -λέξεις).Καμπάνια κατά της χρήσης πλαστικού.
  • Κάνουμε καθαρισμό κοντινής παραλίας και παρατήρηση με την μέθοδο του slow looking .  Μελετούν άμμο από παραλία με μικροσκόπια/φακούς εντοπίζουν στοιχεία.
  • Το  καλοκαίρι καλούμε τους γονείς και παρουσιάζουμε σαν γιορτή τη θάλασσα και όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πλάσματα της θάλασσας από την ανθρώπινη δραστηριότητα.