Feed
Άρθρα
Σχόλια

      Την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014, στο πλαίσιο του Προγράμματος « Ακρόπολη και Αναστήλωση» που διοργανώθηκε από την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ), ομάδα μαθητών της  Α’ Λυκείου με υπεύθυνους  καθηγητές, τον κο Κατσίπη Μιχάλη και την κα Ξαγοράρη Κατερίνα , επισκέφθηκε τον ιστορικό χώρο της Ακρόπολης, περιηγήθηκε στα μνημεία  και ενημερώθηκε

από τους αρχαιολόγους της Υπηρεσίας τόσο για την ιστορία τους, όσο και για τα αναστηλωτικά έργα και τις επεμβάσεις που πραγματοποιούνται. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές έκαναν προγραμματισμένες στάσεις στα εργοτάξια και  ήρθαν σε επαφή με ειδικούς -αρχαιολόγους, μαρμαροτεχνίτες, λιθοξόους, συντηρητές έργων τέχνης, φωτογράφους, αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς- που τους πληροφόρησαν για τις εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης των μνημείων, πρόσφατες και παλαιότερες. Έτσι, πέρα από το ταξίδι στην ιστορία- για τον Παρθενώνα, το Ερέχθειο , το ναό της Αθηνάς Νίκης ,  τους φιλονικούντες θεούς , Αθηνά και Ποσειδώνα-  ήταν  μια ευκαιρία για τα παιδιά να αντικρίσουν τα μνημεία και από μια άλλη οπτική γωνία, στην πορεία τους μέσα στο χρόνο, που έχει συντελέσει και αυτός στη φθορά τους, όπως βεβαίως και οι καταστροφικές επεμβάσεις Χριστιανών, Σταυροφόρων ,Οθωμανών και οπωσδήποτε του Έλγιν.

      Ειδικότερα,  οι μαθητές άντλησαν πληροφορίες και ανακάλυψαν ενδιαφέροντα στοιχεία για:

·         τα προβλήματα των μνημείων και τα αίτια των επεμβάσεων(π.χ. όξινη βροχή)

·         τη μέθοδο και τα είδη των επεμβάσεων στα μνημεία της Ακρόπολης

·         τα μηχανήματα, τα σύγχρονα υλικά(π.χ.τιτάνιο) και τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στην αναστήλωση

·         τη συντήρηση επιφανείας των αρχιτεκτονικών μελών και το συνταίριασμά τους

·         την τεκμηρίωση, την ανάλυση και την έρευνα σε θέματα αναστήλωσης

·         τα επαγγέλματα που εμπλέκονται με την αναστήλωση

Οπωσδήποτε, συνειδητοποίησαν την ανάγκη προστασίας και διαφύλαξης των μνημείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, μέσα από το έργο πλήθους ειδικοτήτων που εργάζονται  υπό αντίξοες συνθήκες για το σκοπό αυτό.

       Επίσης, πρέπει σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε ότι, πριν πραγματοποιηθεί η επίσκεψη στο Βράχο, τα παιδιά προετοιμάστηκαν με υλικό, έντυπο, φωτογραφικό και ψηφιακό, που παραχωρήθηκε από το ΥΣΜΑ στο σχολείο μας. Ταυτόχρονα,  ασκήθηκαν στη «Γλαύκα» (http://www.ysma.gr/theglafkaproject/), μια διαδικτυακή εκπαιδευτική εφαρμογή, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, που στόχο έχει, αρχικά σε επίπεδο θεωρίας, να πληροφορήσει τους μαθητές για τα αναστηλωτικά έργα και τις εργασίες συντήρησης με οπτικοποιημένο υλικό και να τους «προετοιμάσει» κατάλληλα, ώστε να προχωρήσουν σε ένα δεύτερο επίπεδο,  πράξης τώρα πια, όπου καλούνται να περάσουν επιτυχώς κάποιες δοκιμασίες. Η « Γλαύκα», σε κάθε περίπτωση, κέρδισε τις εντυπώσεις και κατόρθωσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους  με την πρωτοτυπία των παιχνιδιών και την ελκυστικότητα των γραφικών. Τέλος, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο, που παραδόθηκε στο ΥΣΜΑ για περαιτέρω διερεύνηση και βελτίωση της εφαρμογής.    

Ξαγοράρη Κατερίνα, Φιλόλογος

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων