Το 2ο Γυμνάσιο φτιάχνει αρώματα
Υπάρχουν πολλές μέθοδοι για να παρασκευάσει κανείς άρωμα. Στο σχολείο μας επιλέξαμε τη μέθοδο που περιλαμβάνει εκχύλιση σε οινόπνευμα, διήθηση και ανάμειξη με νερό και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα γυναικείο και ένα ανδρικό άρωμα.
Τα βασικά βήματα για την παρασκευή των αρωμάτων ήταν τα εξής:
- Επιλέξαμε και προετοιμάσαμε τα αρωματικά συστατικά.
Επιλέξαμε βιολογική λεβάντα και αποξηραμένο λοβό βανίλιας για το γυναικείο άρωμα και λιβάνι (ρητίνη) και αποξηραμένη καλέντουλα για το αντρικό. Όλα τα συστατικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν υψηλής ποιότητας και ασφαλή για το δέρμα.
- Αναμείξαμε τα αποξηραμένα συστατικά σε αδρανές γυάλινο δοχείο.
Κάναμε ανάμιξη σύμφωνα με την επιθυμητή συνταγή αφού προηγουμένως τα τεμαχίσαμε και τα πιέσαμε στο γουδί ώστε να απελευθερώσουν τα αιθέρια έλαια που περιέχουν.
- Προσθέσαμε οινόπνευμα.
Προσθέσαμε αλκοολούχο λοσιόν του εμπορίου – κατάλληλη για παρασκευή αρωμάτων – στο μείγμα των αρωματικών φυτών – καρπών – ρητίνης, σε κατάλληλη αναλογία.
- Αφήσαμε να γίνει εκχύλιση.
Τοποθετήσαμε το μείγμα σε σκοτεινό και δροσερό μέρος για τρεις εβδομάδες ώστε να μεταφερθούν τα αρώματα από τα αποξηραμένα συστατικά μέσα στο οινόπνευμα.
- Κάναμε διήθηση.
Απομακρύναμε τα στερεά συστατικά του μείγματος από τα υγρά χρησιμοποιώντας χωνί και χαρτί διήθησης (φίλτρο).
- Κάναμε δοκιμή και προσαρμογή.
Δοκιμάσαμε τα αρώματα που προέκυψαν μετά τη διαδικασία της εκχύλισης και προσθέσαμε ροδόνερο ώστε να αραιώσουμε το διάλυμα του οινοπνεύματος που προέκυψε αλλά και για να ενισχύσουμε το τελικό αποτέλεσμα ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ενός αρώματος.
- Ανακατέψαμε.
Ανακατέψαμε καλά το μείγμα για να διασφαλίσουμε την ομοιογενή κατανομή των συστατικών.
- Εμφιαλώσαμε.
Μεταφέραμε το τελικό άρωμα σε κατάλληλα μπουκάλια για αρώματα.
Τα αρώματα παρασκεύασε η Β΄ Γυμνασίου με συντονίστρια τη χημικό του σχολείου κ. Στέλλα Καταραχιά και η δράση αυτή ήταν συμβατή με τις ενότητες “2.2.1 Μείγματα”, “2.2.2 Διαλύματα”, “2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων” της διδακτέας ύλης του μαθήματος Χημεία B΄ Γυμνασίου.