Την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2024, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το Β2 τμήμα συμμετείχε σε δράση ευαισθητοποίησης σχετικά με την ακουστική αναπηρία (κώφωση και βαρηκοΐα) και τη νοηματική γλώσσα, από τη μαθηματικό του τμήματος ένταξης του σχολείου, Τζίκου Βασιλική, κάτοχο της Επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.
Οι μαθητές/μαθήτριες, με αφορμή τη χρήση ωτοασπίδων ώστε να νιώσουν βιωματικά την αίσθηση της απώλειας ακοής, ενημερώθηκαν για βασικούς κανόνες συμπεριφοράς απέναντι σε άτομα με ακουστική αναπηρία. Στόχος ήταν να κατανοήσουν ότι οφείλουν να αντιμετωπίζουν ισότιμα και με τον δέοντα σεβασμό κωφά ή βαρήκοα άτομα, ως ανθρώπους με αξιοπρέπεια, συναισθήματα και ανάγκες, όπως όλοι μας.
Έπειτα, ενημερώθηκαν για τη χρήση των νοηματικών γλωσσών, αναγνωρισμένες ως ισότιμες με τις ομιλούμενες γλώσσες και πλήρως αυτόνομες με τη δική τους γραμματική και σύνταξη, καθώς και για τη χειλεανάγνωση.
Μέσω διαδραστικής οθόνης, είδαν το δακτυλικό αλφάβητο και επιχείρησαν να το χρησιμοποιήσουν για να αποδώσουν στη νοηματική τα ονόματά τους, ενώ παρακολούθησαν και βίντεο του Ι.Ε.Π. στην ελληνική νοηματική γλώσσα με ταυτόχρονη μετάφραση (λεξικό). Ακολούθησε ψηφιακό παιγνιώδες κουίζ με τη χρήση tablets και της διαδραστικής οθόνης.
Οι μαθητές/μαθήτριες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και τους δόθηκε το έναυσμα, μέσω συζήτησης, να προβληματιστούν για θέματα αποδοχής της διαφορετικότητας και τη σημαντικότητα της ισότιμης πρόσβασης των κωφών στην επικοινωνία, στην πληροφόρηση, στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην υγεία, ως αναφαίρετα δικαιώματα.