Εθνικά υπερήφανα παρέλασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Ν.
Μουδανιών συμμετέχοντας στις εορταστικές εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου 2025.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!
Μαρ 22
Πείραμα του Ερατοσθένη
Στο πλαίσιο της δράσης «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της
ακτίνας της Γης-2025» που διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων
Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ) σε συνεργασία με το
Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών &
Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) και το Ελληνικό
τμήμα του European Space Education Resource Office (ESERO Greece), μαθητές και
μαθήτριες της Γ΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Νέων Μουδανιών υλοποίησαν με μεγάλη
ακρίβεια το πείραμα στην αυλή του σχολείου.
Η δράση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 (Εαρινή Ισημερία) και
ώρα 12:34. Οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση της συντονίστριας εκπαιδευτικού
και των υπόλοιπων εκπαιδευτικών, μέτρησαν και υπολόγισαν την ακτίνα της Γης,
μέσα σε κλίμα συνεργασίας, επικοινωνίας και δημιουργικότητας, συμμετέχοντας σε
ένα από τα 10 πιο όμορφα πειράματα στην ιστορία των Μαθηματικών και της
Φυσικής.
Μαρ 21
Δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού
Στο πλαίσιο Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας το Κέντρο Υγείας Νέων Μουδανιών, το τρέχον
σχολικό έτος 2024-2025, υλοποίησε στο σχολείο μας, μετά την από κοινού επιλογή, δράσεις
ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στους θεματικούς άξονες:
1. Εφηβεία, Α΄ τάξη, 1 διδακτική ώρα, Δευτέρα 27 και Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025,
2. Σεξουαλική Αγωγή, Γ΄ τάξη, 1 διδακτική ώρα, Δευτέρα 10 και Παρασκευή 14
Φεβρουαρίου 2025,
3. Διαχείριση Καπνού, Α΄ τάξη, 1 διδακτική ώρα, Τρίτη 4 και Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025,
4. Αλκοόλ, Γ΄ τάξη, 1 διδακτική ώρα, Δευτέρα 17 και Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025.
Οι δράσεις/παρεμβάσεις αυτές συντονίζονται και υλοποιούνται από το Υπουργείο Υγείας
σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο πλαίσιο
αγωγής υγείας σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο με στόχο την ενημέρωση και την
ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.
Ευχαριστούμε το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Νέων Μουδανιών για τη συνεργασία και
τη συμβολή του στην επίτευξη του σημαντικού αυτού εγχειρήματος.
Μαρ 21
Συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών της Γ΄ Τάξης του 2ου Γυμνασίου στην Έρευνα PISA
Την Τετάρτη 19 Μαρτίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του 2ου
Γυμνασίου Νέων Μουδανιών που είχαν επιλεγεί, συμμετείχαν στην έρευνα PISA, μια
παγκόσμιας εμβέλειας εκπαιδευτική αξιολόγηση που διεξάγεται από τον ΟΟΣΑ.
Όλα κύλησαν ομαλά, με τους μαθητές/τις μαθήτριες να ανταποκρίνονται με
υπευθυνότητα και σοβαρότητα στη διαδικασία. Οι συντονιστές/συντονίστριες της
έρευνας ευχαριστούν θερμά όλους τους συμμετέχοντες για την άψογη συνεργασία
τους, συμβάλλοντας στην επιτυχία της διεξαγωγής της έρευνας στο σχολείο μας.
Συγχαρητήρια σε όλους/όλες για την προσπάθεια!
Μαρ 12
Ολοκλήρωση του προγράμματος παροχής δωρεάν ιατρικών εξετάσεων – «Ίδρυμα Ορμύλια»
Το 2ο Γυμνάσιο Νέων Μουδανιών ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία τη δράση
– πρόγραμμα παροχής δωρεάν ιατρικών εξετάσεων με επισκέψεις, σε μορφή
σχολικής εκπαιδευτικής εκδρομής, στο «Ίδρυμα Ορμύλια»
https://ormyliafoundation.gr/. Οι επισκέψεις αυτές πλαισιώθηκαν με
ευχάριστες εκπαιδευτικές κι άλλες εποικοδομητικές δραστηριότητες
(αθλητικές, καλλιτεχνικές κλπ), ώστε να αποτελούν μια χαροποιό και
δημιουργική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.
Οι δωρεάν γενικές ιατρικές εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του
«Ιδρύματος Ορμύλια», σε συνεργασία με την Γ’ Παιδιατρική του Γενικού
Νοσοκομείου του ΑΠΘ «Ιπποκράτειο» και το «Ίδρυμα Ορμύλια Παναγία η
Φιλανθρωπινή», σύμφωνα με τις οδηγίες της Αμερικανικής Παιδιατρικής
Ακαδημίας και της UNICEF και περιελάμβαναν: • Ύψος, βάρος, δείκτη μάζας
σώματος, • Αξιολόγηση για πιθανή σκολίωση, • Αρτηριακή πίεση, • Γενική
αίματος, • Γενική ούρων, • Καρδιακή και πνευμονική λειτουργία (άσθμα), •
Σπιρομέτρηση (επικουρικά καθ’ υπόδειξη των ιατρών), • Βασική
οφθαλμολογική εξέταση, αδρό έλεγχο οπτικής οξύτητας, •
Ωτορινολαρυγγολογική εξέταση, • Εκτίμηση επιπέδων σίτισης και ποιότητας
διατροφής, • Αξιολόγηση για συμπτώματα δυσεντερίας και
•Ηλεκτροκαρδιογράφημα (επικουρικά καθ’ υπόδειξη των ιατρών).
Η μεταφορά στο «Ίδρυμα Ορμύλια» έγινε δωρεάν, η συμμετοχή των
μαθητών/τριών ήταν υπό την προϋπόθεση της έγγραφης δήλωση συναίνεσης
του γονέα/κηδεμόνα και με την σημείωση – υπόδειξη – επιλογή των
επιθυμητών από τις παραπάνω ιατρικές εξετάσεις.
Οι επισκέψεις στο «Ίδρυμα Ορμύλια» πραγματοποιήθηκαν ημέρα Τρίτη σε
ώρες σχολείου, ανά τμήμα όλων των τάξεων του σχολείου, Γ1 8/10, Γ2 29/10,
Γ3 19/11, Β1 17/12/2024, Β2 & Β3 21/1, Γ4 & Β4 28/1, Α1 & Α2 4/2 και
τελευταία των Α3 & Α4 την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025.
Μετά τις ιατρικές εξετάσεις, αν υπήρχε επάρκεια χρόνου, πραγματοποιήθηκε
επίσκεψη και στην παράπλευρη μοναστική κοινότητα του Ιερού Κοινοβίου
Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, η πρόληψη είναι καλύτερη από την θεραπεία και είναι
υποχρέωσή μας να μεταδώσουμε και στα παιδιά μας την καλή συνήθεια των
προληπτικών εξετάσεων από μικρή ηλικία ώστε να γίνουν σιγά σιγά ρουτίνα
που θα τους ακολουθεί και στην ενήλικη ζωή τους.
Ευχαριστούμε θερμά το «Ίδρυμα Ορμύλια» για την καταπληκτική και άψογη
συνεργασία, το προσωπικό, τους εξωτερικούς συνεργάτες και όλους/όλες,
όσους/όσες, συνετέλεσαν στην παροχή των ιατρικών και όχι μόνον
υπηρεσιών αλλά και στην υπέροχη φιλοξενία των μαθητών/τριών του
σχολείου μας. Είναι περισσότερο από βέβαια η, εις το εξής, συμμετοχή μας
στα προγράμματα που θα υλοποιεί το «Ίδρυμα Ορμύλια».
Από τη Διεύθυνση του 2 ου Γυμνασίου Νέων Μουδανιών
Μαρ 10
Διαδικτυακός Εκφοβισμός, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Ενημέρωση για τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό – Cyberbullying,
Πανελλήνια Ημέρα, κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας, 6η Μαρτίου, κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού πραγματοποιήθηκε, ανήμερα την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, ενημέρωση από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρία You in Europe με έδρα τα Νέα Μουδανιά, ενημέρωση – βιωματικού τύπου επιμόρφωση με θέμα “Διαδικτυακός Εκφοβισμός – Cyberbullying”, των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης, την 2η διδακτική ώρα (09:00-10:00 π.μ.) στην αίθουσα των πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου.

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 οι μαθητές/τριες του σχολείου παρακολούθησαν κινηματογραφική ταινία περιεχομένου σχετικού με τη σχολική βία και τον εκφοβισμό. Το μήνυμα πρέπει να μεταδίδεται ξεκάθαρο προς κάθε κατεύθυνση και με κάθε τρόπο, καμία μορφή βίας και εκφοβισμού δεν είναι αποδεκτά στο σχολείο αλλά και γενικότερα στην κοινωνία. Καμία ανοχή, σπάμε τη σιωπή!
Μαρ 08
Διδακτική Επίσκεψη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.
Την Παρασκευή 7 Μαρτίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής,
πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή της χορωδίας του σχολείου μας στο Τμήμα
Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους
χώρους του Τμήματος, να δούνε και να γνωρίσουν μουσικά όργανα, κάποια από τα
οποία δεν συναντούμε πλέον συχνά, ενώ όσοι από τους/τις μαθητές/τριες
επιθυμούσαν, είχαν την ευκαιρία να παίξουν τσέμπαλο και πιάνο με ουρά.
Ακολούθησε ξενάγηση στη βιβλιοθήκη του Τμήματος στην οποία εκτός των άλλων
είδαν από κοντά μία λατέρνα και ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας της. Η
ξενάγηση ολοκληρώθηκε στο στούντιο του Τμήματος, όπου είχαν την ευκαιρία να
ενημερωθούν για τα βασικά τεχνικά στοιχεία μιας επαγγελματικής ηχογράφησης
αλλά και να ηχογραφήσουν και οι ίδιοι, βιώνοντας τη διαδικασία και αποκτώντας τη
συγκεκριμένη εμπειρία.

Φεβ 25
14-2-2025 ΚΡΗΤΗ 5η ΗΜΕΡΑ
Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ,
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, ΕΡΕΥΝΑ – ΤΡΟΠΟΙ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
14 Φεβρουαρίου 2025, 5η και τελευταία ημέρα της πενθήμερης
εκπαιδευτικής εκδρομής στην Κρήτη.
Μια ημέρα γεμάτη εικόνες, γνώσεις και αξέχαστες εμπειρίες!
Ξεκινήσαμε με μια μαγευτική επίσκεψη στο CRETAquarium, όπου οι μαθητές και
οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον θαλάσσιο κόσμο της
Μεσογείου. Συμμετείχαν σε ένα διαδραστικό πρόγραμμα, ανακαλύπτοντας τη
βιοποικιλότητα του βυθού και τις απειλές που αντιμετωπίζουν τα θαλάσσια
οικοσυστήματα.
Η επόμενη στάση μας ήταν ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού, το κέντρο του
Μινωικού πολιτισμού. Μέσα από την ξενάγηση, οι μαθητές/μαθήτριες ταξίδεψαν
πίσω στον χρόνο, μαθαίνοντας για τον θρυλικό βασιλιά Μίνωα, τον μύθο του
Μινώταυρου και τα εντυπωσιακά ανάκτορα με τις πολύχρωμες τοιχογραφίες.
Η συνέχεια μας οδήγησε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, όπου θαυμάσαμε
από κοντά ανεκτίμητα μινωικά εκθέματα, όπως ο Δίσκος της Φαιστού και οι
τοιχογραφίες της Κνωσού. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από την τέχνη και τον
πολιτισμό της Μινωικής Κρήτης.
Το απόγευμα δόθηκε ελεύθερος χρόνος στο κέντρο του Ηρακλείου, όπου οι
μαθητές/μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν για άλλη μια φορά την πόλη,
τις τοπικές γεύσεις και αγόρασαν τα τελευταία αναμνηστικά τους από την εκδρομή.
Μετά από πέντε αξέχαστες ημέρες, γεμάτες όμορφες εμπειρίες, έφτασε η ώρα της
επιστροφής. Με τις βαλίτσες μας γεμάτες αναμνήσεις και τη χαρά ζωγραφισμένη στα
πρόσωπά μας, πήραμε κατά τις έξι το απόγευμα το δρόμο για το αεροδρόμιο,
αφήνοντας πίσω μας μια Κρήτη που θα θυμόμαστε για πάντα!
Θερμά ευχαριστούμε όλες και όλους, όσους στήριξαν, βοήθησαν, συνεργάστηκαν,
συμμετείχαν και με κάθε τρόπο συνετέλεσαν στην επιτυχία της εκδρομής μας!
Φεβ 24
13-2-2025 ΚΡΗΤΗ 4η ΗΜΕΡΑ
Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ,
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, ΕΡΕΥΝΑ – ΤΡΟΠΟΙ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
4η ημέρα, 13 Φεβρουαρίου 2025, πενθήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στην
Κρήτη.
Η ημέρα ξεκίνησε με μια συναρπαστική επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
του Ηρακλείου. Εκεί, οι μαθητές/μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη
μοναδική πανίδα και χλωρίδα της Κρήτης και να δουν εντυπωσιακά εκθέματα.
Στη συνέχεια, αναχωρήσαμε για το πανέμορφο Ρέθυμνο. Πρώτος σταθμός, η
ιστορική Μονή Αρκαδίου, ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία της Κρητικής
Επανάστασης. Με δέος περπατήσαμε στους χώρους της μονής, ακούγοντας την
ιστορία της ηρωικής αντίστασης του 1866.
Αμέσως μετά, μεταφερθήκαμε στο κέντρο του Ρεθύμνου, όπου περιηγηθήκαμε στο
Ενετικό λιμάνι και την παλιά πόλη. Τα στενά σοκάκια, τα πανέμορφα αρχοντικά και
τα γραφικά μαγαζάκια μας μετέφεραν σε μια άλλη εποχή. Φυσικά, δεν παραλείψαμε
να απολαύσουμε την υπέροχη κρητική φιλοξενία και τα τοπικά εδέσματα.
Το απόγευμα είχαμε μια ξεχωριστή εμπειρία σε γνωστό ζαχαροπλαστείο του
Ρεθύμνου, όπου παρακολουθήσαμε από κοντά την τέχνη του ανοιγμένου φύλλου με
το χέρι! Οι μαθητές/μαθήτριες εντυπωσιάστηκαν από τη δεξιοτεχνία και τη
λεπτομέρεια της διαδικασίας και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε
παραδοσιακά γλυκά.
Η ημέρα μας έκλεισε με μια επίσκεψη στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ρεθύμνου, όπου
είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τις καρναβαλικές στολές του
Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού 2025! Τα εντυπωσιακά σχέδια, τα ζωντανά χρώματα
και η δημιουργικότητα των στολών μάς έβαλαν αμέσως σε αποκριάτικο κλίμα και
μας έκαναν να ανυπομονούμε για το φημισμένο καρναβάλι της πόλης.
Μετά από μια γεμάτη μέρα πλούσια σε εμπειρίες, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής
για το Ηράκλειο, όπου φτάσαμε το βράδυ γεμάτοι/ες εικόνες, γνώσεις και όμορφες
αναμνήσεις!























































