Μάι 21
Δράσεις και Συμμετοχές της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 2ου Γυμνασίου Ν. Μουδανιών
Α. Επίσκεψη στο ξενοδοχείο «Ikos Oceania»
Την Τρίτη 20 Μαΐου, η Περιβαλλοντική Ομάδα του 2ου Γυμνασίου Νέων
Μουδανιών, στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος «Κλιματική αλλαγή:
τουρισμός, θαλάσσιο περιβάλλον, συνέπειες, έρευνα – τρόποι αντιμετώπισης»,
πραγματοποίησε επίσκεψη στο ξενοδοχείο Ωκεάνια στην πόλη των Ν. Μουδανιών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ιδιαίτερα
ενδιαφέρουσα και ουσιαστική παρουσίαση για τα μέτρα που εφαρμόζει το ξενοδοχείο
με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Με ενθουσιασμό και ενεργή συμμετοχή,
υπέβαλαν τα δικά τους ερωτήματα, συμμετέχοντας ενεργά στον προβληματισμό για
την περιβαλλοντική βιωσιμότητα στον τομέα του τουρισμού.
Ευχαριστούμε θερμά τη διεύθυνση για τη φιλοξενία, καθώς και τα εξειδικευμένα
στελέχη του ξενοδοχείου για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση και την προθυμία
τους να μοιραστούν τις γνώσεις τους ως ειδικοί σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ τάξης για την
υποδειγματική τους παρουσία, την ενεργό συμμετοχή τους σε όλες τις δράσεις του
προγράμματος, καθώς και για τη σημειολογικού χαρακτήρα εθελοντική τους
προσπάθεια στην αποκομιδή των απορριμμάτων από την αυλή του σχολείου με την
επιστροφή από την επίσκεψη.
Β. Συμμετοχή στη διαδικτυακή παρουσίαση των αποτελεσμάτων Σχολικών
Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Την Τετάρτη 21 Μαΐου η Περιβαλλοντική Ομάδα του 2ου Γυμνασίου Νέων
Μουδανιών, συμμετείχε στη διαδικτυακή παρουσίαση των αποτελεσμάτων
προγραμμάτων που εκπόνησαν, κατά το σχολικό έτος 2024-2025, τα συνεργαζόμενα
σχολεία στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Τουρισμός και
Περιβάλλον», συντονιστικός φορέας του οποίου είναι το Κέντρο Εκπαίδευσης για το
Περιβάλλον και την Αειφορία – Κ.Ε.ΠΕ.Α. Αρχανών – Ρούβα – Γουβών.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας webex με στόχο την
επικοινωνία και την αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών σε θέματα που σχετίζονται
με τον βιώσιμο τουρισμό που σχετίζεται με το φυσικό ή δομημένο περιβάλλον της
περιοχής αναφοράς.
Οι μαθητές/τριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 2ου Γυμνασίου Νέων Μουδανιών
ενημερώθηκαν, αντάλλαξαν πληροφορίες και κατέθεσαν τις προτάσεις και τις ιδέες
τους μαζί με τις εμπειρίες που συνέλεξαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του
Σχολικού Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα: «Κλιματική
αλλαγή: τουρισμός, θαλάσσιο περιβάλλον, συνέπειες, έρευνα – τρόποι
αντιμετώπισης».
Μπράβο παιδιά! Συνεχίστε να μας κάνετε περήφανους!
Μάι 18
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Κέντρο Βυζαντινού Πολιτισμού «Ιουστινιανός»
Την Παρασκευή 2 Μαΐου και την Πέμπτη 8 Μαΐου, τα τμήματα της Β΄ τάξης
του Γυμνασίου μας επισκέφθηκαν το Κέντρο Βυζαντινού Πολιτισμού «Ιουστινιανός»
στα Νέα Φλογητά, γνωστό και ως «Μετόχι Φλογητών» – ένα ιστορικό συγκρότημα με
ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και πολιτιστική αξία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν στην έκθεση ψηφιδωτών,
τοιχογραφιών και εκκλησιαστικών αντικειμένων, γνωρίζοντας τις τεχνικές και την
αρχιτεκτονική των πρώτων χριστιανικών ναών. Στη συνέχεια, παρακολούθησαν με
ενδιαφέρον τις μεθόδους συντήρησης χειρόγραφων, εικόνων και κεραμικών αγγείων,
όπως εφαρμόζονται στα εργαστήρια του κέντρου, μαθαίνοντας ταυτόχρονα για το
επάγγελμα του συντηρητή αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Η ξενάγηση
ολοκληρώθηκε με την περιοδική έκθεση «Η Επανάσταση του 1821 στη Χαλκιδική»,
με προβολή τρισδιάστατου ιστορικού ντοκιμαντέρ και παρουσίαση σημαντικών
τεκμηρίων της εποχής: όπλα και προσωπικά αντικείμενα αγωνιστών, επιστολές από
το αρχείο του Εμμανουήλ Παπά, καθώς και μια διαδραστική εφαρμογή που
ζωντάνευε τον αγώνα των Χαλκιδικιωτών.
Η επίσκεψη συνδύασε ιδανικά την ιστορική γνώση με τη βιωματική μάθηση
και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για όλους και όλες. Θερμές ευχαριστίες στους
αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, κα Αρχοντία
Πολυζούδη και κ. Νικόλαο Μερτζιμέκη, για την άριστη ξενάγηση και τη φιλοξενία
τους.

Μάι 15
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος η Ημέρα Σχολικού Επαγγελματικού
Προσανατολισμού για τους/τις μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Ν.
Μουδανιών, με πρωτοβουλία του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.
Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την Ημερίδα και συμμετείχαν
με ενθουσιασμό στις βιωματικές ασκήσεις αυτογνωσίας με στόχο να απαντήσουν σε
ερωτήματα όπως: ποιος είμαι, τι είναι σημαντικό για εμένα, τι μπορώ και τι θέλω να κάνω.
Επίσης μέσα από στοχευμένη συζήτηση αλλά και έναν εποικοδομητικό διάλογο οι
μαθητές/τριες επιχείρησαν να σχεδιάσουν τη σταδιοδρομία τους, να ενημερωθούν για τις
εκπαιδευτικές επιλογές που έχουν, να πληροφορηθούν για τις σχολές και τα τμήματα όλων
των επιστημονικών πεδίων καθώς και τις προοπτικές τους στην αγορά εργασίας, να
ανακαλύψουν τους επαγγελματικούς τομείς που τους ενδιαφέρουν και ταιριάζουν με την
προσωπικότητά τους, καθώς και να καθορίσουν τι είναι σημαντικό για αυτούς.
Σχεδιάζοντας από νωρίς τα βήματα της σταδιοδρομίας τους, οι έφηβοι μαθαίνουν να
θέτουν στόχους και μεθοδικά να προχωρούν στην κατάκτησή τους.

Μάι 13
Σχολική Δραστηριότητα Εκπαιδευτικού Προγράμματος Αγωγής Υγείας
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο
«Προσέχω – προλαμβάνω – απολαμβάνω τη ζωή» οι μαθητές και οι μαθήτριες του
τμήματος Γ1 με τις εκπαιδευτικούς που το υλοποιούν πραγματοποίησαν με προσοχή
σχολική δραστηριότητα πεζοπορίας στην παραλία των Νέων Μουδανιών, τη Δευτέρα 12
Μαΐου 2025 τις δύο πρώτες διδακτικές ώρες, με έναν ηλιόλουστο ανοιξιάτικο καιρό σε έναν
καταγάλανο ουρανό, προλαμβάνοντας και απολαμβάνοντας τη ζωή.

Μάι 13
1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Τοπικής-Προφορικής Ιστορίας Χαλκιδικής
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες του τμήματος Α1 του 2ου
Γυμνασίου Ν. Μουδανιών!
Τη Δευτέρα 13 Μαΐου, στο κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο Πολυγύρου, οι
μαθητές/μαθήτριες του τμήματος Α1 του σχολείου μας έλαμψαν με την παρουσία και
τη συμμετοχή τους στο 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Τοπικής – Προφορικής Ιστορίας
Χαλκιδικής!
Ανάμεσα σε 12 σχολεία της Δ.Ε. Χαλκιδικής, οι δικοί μας μαθητές και οι δικές μας
μαθήτριες ήταν οι νεότεροι συμμετέχοντες, όμως στάθηκαν ισάξια στο πλευρό
μεγαλύτερων μαθητών/μαθητριών, με θάρρος, υπομονή και επιμονή. Με σεβασμό
στην ιστορία του τόπου μας και με υπευθυνότητα παρουσίασαν ένα μέρος της
εργασίας τους, με τίτλο «Ερευνητές –Ερευνήτριες της ζωντανής μνήμης» κάνοντας
όλους/όλες εμάς υπερήφανους!
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά για την εξαιρετική τους προσπάθεια, αλλά και
στις εκπαιδευτικούς που τα στήριξαν! Συνεχίζουμε με την ίδια διάθεση για μάθηση,
δημιουργία και συνεργασία!
Μάι 12
Διδακτική Επίσκεψη στα Εργαστήρια Κατεύθυνσης των Τομέων του Εργαστηριακού Κέντρου – Ε.Κ. Νέων Μουδανιών
Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες, οι τελειόφοιτοι
μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική
επίσκεψη στα Εργαστήρια Κατεύθυνσης των Τομέων του Εργαστηριακού Κέντρου –
Ε.Κ. Νέων Μουδανιών, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
και πιο συγκεκριμένα της ενότητας «Επαγγελματικός Προσανατολισμός».
Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις εργαστηριακές εγκαταστάσεις
και να ενημερωθούν διεξοδικά για τις δυνατότητες και τις επαγγελματικές ευκαιρίες
που παρέχουν οι Τομείς και οι Ειδικότητες που προσφέρονται και λειτουργούν στο
ΕΠΑ.Λ. Ν. Μουδανιών.
Ευχαριστούμε θερμά τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς για τη φιλοξενία καθώς και
για τη λεπτομερή και επισταμένη ενημέρωση των μαθητών μας.

Μάι 09
1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Τοπικής-Προφορικής Ιστορίας Χαλκιδικής
«Όταν τα επώνυμα μιλούν: Το Α1 ταξιδεύει στην τοπική ιστορία»
Πώς μπορεί ένα επώνυμο να αφηγηθεί μια ιστορία; Πόσα ίχνη της τοπικής μας
ταυτότητας κρύβονται μέσα στις λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά, χωρίς να το
σκεφτόμαστε; Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Α1 ανέλαβαν να το
ανακαλύψουν μέσα από μια πρωτότυπη ερευνητική διαδρομή που συνδέει τη
γλωσσολογία με την ιστορία και την προσωπική μνήμη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Α1 του σχολείου μας θα
πραγματοποιήσουν διδακτική επίσκεψη την Τρίτη 13 Μαΐου 2025 στο Δημοτικό
Θέατρο Πολυγύρου, με σκοπό τη συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ Τοπικής και
Προφορικής Ιστορίας.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, θα παρουσιάσουν τη συλλογική εργασία με τίτλο
«Ερευνητές – Ερευνήτριες της ζωντανής μνήμης», η οποία φωτίζει πτυχές της
τοπικής ιστορίας των Νέων Μουδανιών μέσα από τη μελέτη των επωνύμων των
μαθητών και μαθητριών του 2ου Γυμνασίου Νέων Μουδανιών.
Οι μαθητές/μαθήτριες εργάστηκαν ομαδικά, εκπαιδεύτηκαν σε τεχνικές συνέντευξης
και ενημερώθηκαν για την ιστορική εξέλιξη της πόλης. Εστιάζοντας στην
ετυμολογική και γλωσσολογική ανάλυση των επωνύμων, αξιοποίησαν ως βασική
πηγή τους σχολικούς καταλόγους. Η έρευνά τους περιλάμβανε κατηγοριοποίηση και
στατιστική επεξεργασία των δεδομένων, με στόχο την ανάδειξη των επικρατέστερων
τύπων επωνύμων.
Το πρόγραμμα συνέβαλε ουσιαστικά στην ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων, στην
καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και στην ενίσχυση της διαγενεακής
επικοινωνίας.
Μάι 09
4ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή Γ΄ τάξης στην Κέρκυρα-4η ημέρα
4η ημέρα – Τετάρτη 30/4/2025
Την τελευταία ημέρα της εκδρομής μας, αφού πήραμε το πρωινό στο ξενοδοχείο, στις 10:00π.μ.
ανεβήκαμε στο καράβι και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Περίπου στις 13:00 μ.μ. φτάσαμε
στα Ιωάννινα για φαγητό και για μία σύντομη περιήγηση στην πόλη. Στις 15:00 μ.μ. ξεκινήσαμε
το οδικό ταξίδι της επιστροφής. Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με την άφιξή μας στα Νέα
Μουδανιά στις 20:30.
Παιδιά και συνοδοί επιστρέψαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις από το νησί της Κέρκυρας,
γεμάτοι εμπειρίες και αναμνήσεις!
Μ’ αυτήν την εκδρομή ολοκληρώθηκε ο κύκλος της Γυμνασιακής ζωής των παιδιών και ήταν η
τελευταία κοινή εμπειρία πριν πάρουν το δρόμο για το Λύκειο. Με τη δύναμη, λοιπόν, της
φιλίας, τη χαρά της κοινής εμπειρίας και την ελπίδα για όλα όσα θα έρθουν, ευχόμαστε στα
παιδιά να μείνουν ενωμένα, αληθινά και γεμάτα όνειρα!

Μάι 09
4ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή Γ΄ τάξης στην Κέρκυρα-3η ημέρα
3η ημέρα – Τρίτη 29/4/2025
Μετά το πρωινό κατευθυνθήκαμε με το λεωφορείο στην Παλαιοκαστρίτσα και ανεβήκαμε με τα
πόδια στην Ιερά Μονή Παναγίας Παλαιοκαστρίτσας, η οποία ιδρύθηκε το 1225. Εκεί,μετά το
προσκύνημα και την περιήγηση στους χώρους του μοναστηριού, επισκεφθήκαμε το ενυδρείο
«Corfu Aquarium». Με τη βοήθεια του εξειδικευμένου προσωπικού, γνωρίσαμε την τοπική
θαλάσσια ζωή με γνωστά είδη, όπως αστερίες, καβούρια, χταπόδια και διεθνή ερπετά και
αμφίβια όπως φίδια, βατράχια, ιγουάνα, χελώνες.
Το μεσημέρι επισκεφθήκαμε το Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας, τον Δωρικό ναό του Αγίου
Γεωργίου και το Ανάκτορο των Αρχαγγέλου Μιχαήλ και Αγίου Γεωργίου που βρίσκεται στη
βόρεια πλευρά της Σπιανάδα, όπου στεγάζεται το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης.
Το βράδυ γευματίσαμε σε γνωστή δημοφιλή ταβέρνα με μουσική και χορό.




























































