Συμμετοχή του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού σε πρόγραμμα Erasmus+KA2 “healTH AT School”

Το 2ο Γυμνάσιο Αλμυρού φιλοξένησε από τις 11 – 16 Φεβρουαρίου 2019 οκτώ καθηγητές και καθηγήτριες και είκοσι μαθητές και μαθήτριες από το σχολείο Integrierte Gesamtschule Nordend, Frankfurt της Γερμανίας, Bajai III, Bela Gimnazium, Baja της Ουγγαρίας και Bolyai Farkas High School, Tirgu Mures της Ρουμανίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA2 με τίτλο “healTH AT School”. Οι μαθητές και μαθήτριες από τις τρεις χώρες φιλοξενήθηκαν από οικογένειες των μαθητών  του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού και μαζί με τους καθηγητές τους  έλαβαν μέρος στις δράσεις του προγράμματος με τίτλο : “We are against bullying” με σκοπό την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.

      

Ειδικότερα οι τρεις αποστολές και οι εκπαιδευτικοί–μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας Erasmus+ του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού, οι φιλόλογοι Μιχαλακοπούλου Χαρούλα και Μπουκώρου Μαρία, η καθηγήτρια καλλιτεχνικών Γκαραγκούνη Παυλίνα και ο καθηγητής Φυσικής Ειδικής Αγωγής Τσώνος Δημήτρης με τριάντα μαθητές και μαθήτριες του σχολείου συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας με αντικείμενο τον σχολικό εκφοβισμό.

Επίσης πήραν μέρος σε βιωματικό εργαστήριο  (θεατρικό παιγνίδι) με σκοπό την καλλιέργεια ενσυναίσθησης ως μέσο αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, με συντονίστρια την κυρία Αντονέλα Χήρα, μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Επίσης απάντησαν σε ψυχομετρικά τεστ για την ανίχνευση των συναισθηματικών τους δεξιοτήτων και αξιοποίησαν ψηφιακές πλατφόρμες.

Οι μαθητές και μαθήτριες Erasmus+ με την καθοδήγηση της καθηγήτριας καλλιτεχνικών, Γκαραγκούνη Παυλίνας, σχεδίασαν σκηνή bullying σε τοίχο του σχολείου, με καλούς και κακούς χαρακτήρες των κόμικς.  Γνώρισαν το έργο του Νορβηγού ζωγράφου Edward Munch “Scream” και αξιοποίησαν μια παραλλαγή του  πίνακα ζωγραφίζοντας το πρόσωπο ενός θύματος bullying. Τέλος σχεδίασαν ανθρώπινες φιγούρες που προσομοίωναν θύματα του bullying μέσα στις οποίες έγραψαν συνθήματα antibullying.

      

Η ομάδα Erasmus+ γνώρισε το φυσικό περιβάλλον και τον πολιτισμό της περιοχής της Θεσσαλίας. Επισκέφτηκε το Διαχρονικό Μουσείο της Λάρισας, τα μοναστήρια των Μετεώρων, το αρχαιολογικό θέατρο της Λάρισας, τα αξιοθέατα του Βόλου, την Δημόσια Βιβλιοθήκη, τον ναό των Αγίων Ταξιαρχών και  τον  παλιό σιδηροδρομικό σταθμό στις Μηλιές του Πηλίου. Η εβδομάδα Erasmus+ έκλεισε με το αποχαιρετιστήριο πάρτι στην Αποθήκη της Αλατοστράτας στον Αλμυρό.

        

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ UNESCO ΣΤΟ ΕΒΡΑΪΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019, η Β’ τάξη του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εβραϊκό Μουσείο και τη Συναγωγή της Θεσσαλονίκης. Το 2ο Γυμνάσιο Αλμυρού,  το μοναδικό στη Μαγνησία και ένα από τα τέσσερα σε ολόκληρη τη Θεσσαλία, ανήκει από το 2015 στο Δίκτυο Συνεργαζομένων Σχολείων της UNESCO (ASPnet) και υλοποιεί μια σειρά από προγράμματα που σχετίζονται με την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, την Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη, την Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά, την Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Η εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της τελευταίας Θεματικής και με αφορμή  την καθιέρωση της 27ης Ιανουαρίου ως Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος.

Τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019, το 2ο Γυμνάσιο, σε ειδικό αφιέρωμα, τίμησε τη μνήμη των έξι εκατομμυρίων Εβραίων που εξοντώθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, εκ των οποίων περίπου 77.000 ήταν Έλληνες Εβραίοι.

Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνόδεψαν ο Δ/ντής Βοϊβόνδας Σταύρος και οι καθηγήτριες Πετράκη Άννα και Μιχαλακοπούλου Χαρίκλεια, συντονίστριες του Σχολείου UNESCO-ASPnet για το  2ο Γυμνάσιο Αλμυρού, οι οποίες επιμελήθηκαν και το σχετικό ενδοσχολικό αφιέρωμα.

Συμμετοχή του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού στην Πορτογαλία με πρόγραμμα Erasmus+KA2

Το 2o Γυμνάσιο Αλμυρού συμμετέχει ως εταίρος σε πρόγραμμα Erasmus+KA2 με τίτλο «Europa, Migrations and Citizenship», («Ευρώπη, μετανάστες, πρόσφυγες και ιθαγένεια») για την διετία 2017 – 19. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια σύμπραξη σχολείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γαλλία, Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία) με αντικείμενο την ανταλλαγή γνώσεων και καλών πρακτικών σχετικά με την ενσωμάτωση των προσφύγων και μεταναστών στην Ευρώπη.

Το 2o Γυμνάσιο Αλμυρού στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος έστειλε από τις 09-15 Δεκεμβρίου 2018 τις φιλολόγους, Μιχαλακοπούλου Χαρούλα και Μπουκώρου Μαρία καθώς και τους μαθητές της Γ’ τάξης, Γρηγόρη Αλεξάνδρου και Δημήτρη Κολοκύθα στην νότια Πορτογαλία, για να συμμετέχουν στις δράσεις που διοργάνωσε το σχολείο Agrupamento de Escolas de Castro Marim.

Οι καθηγητές και μαθητές του προγράμματος Erasmus+ΚΑ2, κατά την διάρκεια της παραμονής τους στην πόλη Castro Marim, συμμετείχαν σε εργαστήρια και σε Art Graffiti σχετικά με το θέμα των μεταναστών και προσφύγων στην Ευρώπη. Επισκέφτηκαν το Δημαρχείο της πόλης Castro Marim με το ομώνυμο κάστρο της καθώς και το Μουσείο Αλατιού “Casa do Sal”, την ΜΚΟ «EME TSH Algarve» στην πόλη Faro, όπου ενημερώθηκαν για το «Human Trafficking», την πόλη Vila Real de Santo António, το φράγμα της λίμνης Odeleite και το ακρωτήρι Sagres με το ομώνυμο κάστρο του, το οποίο βρίσκεται στο πιο νοτιοδυτικό άκρο της Ευρώπης.