Εκπαιδευτικά Προγράμματα
2023-2024 |
«Αξίες και δικαιώματα: διαβάζοντας βιβλία της Άλκης Ζέη και της Ζώρζ Σαρή»
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ :2023-2024 |
Οι μαθητές των Δ΄ και Ε΄ τάξεων
διαβάζουν βιβλία, από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου μας,
των δύο σπουδαίων Ελληνίδων συγγραφέων
και γνωρίζουν τη ζωή και το έργο τους
μέσα από αυτά και συμμετέχουν στη δράση “Αξίες και δικαιώματα: διαβάζοντας βιβλία της Άλκης Ζέη και της Ζώρζ Σαρή”
σε συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και της Παιδικής του Βιβλιοθήκης «Μυρσίνη Ζορμπά»
Η δράση πραγματοποιείται
με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση της Άλκης Ζέη και της Ζωρζ Σαρή, τ
ων δύο πολύ σημαντικών συγγραφέων βιβλίων για παιδιά και νέους –και όχι μόνο–,
ενώ επικεντρώνεται στις αξίες που διατρέχουν το συγγραφικό τους έργο,
όπως η ελευθερία, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός του άλλου, η δικαιοσύνη, η ανθρωπιά, η φιλία, η ειρήνη.
Στα βιβλία της Άλκης Ζέη και της Ζωρζ Σαρή γίνεται συχνά αναφορά,
άμεση ή έμμεση, στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των παιδιών:
το δικαίωμα στη ζωή, την επιβίωση και την ανάπτυξη, το δικαίωμα στην εκπαίδευση και το παιχνίδι, στην έκφραση και την ελευθερία γνώμης.
Υπεύθυνοι Εκπ/κοί: Παλαμιώτου Βασιλική, Παπαϊωάννου Βασιλική, Γκαραγκούνου Αρετή(χορογραφία), Χατζηαγγελάκη Ασημίνα (μουσική -τραγούδι)
Το παρακάτω αρχείο περιλαμβάνει όλες τις δράσεις που έτρεξαν όλη τη χρονιά από τους μαθητές/τριες των Δ΄και Ε΄τάξεων:
Δημιουργία ψηφιακού ebook. Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος (27/1) 1)Παρουσίαση βιβλίου « GRAPHIC NOVEL και ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ: Διδακτικές Προτάσεις και Εφαρμογές για την Α/θμια και τη Δ/θμια Εκπ/ση» 2)Δρώμενο της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας με τίτλο: “Το κίτρινο μπαλόνι” |
Στα πλαίσια της λειτουργίας της Βιβλιοθήκης μας και μέσω του αρχειακού υλικού της (Τοπική Ιστορία),
το σχολείο μας συμμετέχει σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το ΔΗΚΙ,
στην παρουσίαση του βιβλίου των συγγραφέων Γεωργία Καραντώνα και Τασούλα Τσιλιμένη
« GRAPHIC NOVEL και ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ: Διδακτικές Προτάσεις και Εφαρμογές για την Α/θμια και τη Δ/θμια Εκπ/ση»
την Τετάρτη 24-1-2024 και ώρα 19:00μ.μ. στον χώρο του Μουσείου Πόλης του Βόλου
μέσα από ένα δρώμενο με λόγο, μουσική και κίνηση (θα παρουσιάσουν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης)
και υπεύθυνες τις Εκπ/κούς: Μουζαλά Δέσποινα, Χατζηαγγελάκη Ασημίνα,
Γκαραγκούνου Αρετή, Αδαλόγλου Μάριος, Νιτσάκη Αναστασία.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Μαρίζα Ντεκάστρο, κριτικός βιβλίου, συγγραφέας, παιδαγωγός
Βασιλική Γιακουμάκη, Επίκουρος Καθηγήτρια, Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας & Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Και οι συγγραφείς του βιβλίου:
Τασούλα Τσιλιμένη, Καθηγήτρια ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Γεωργία Καραντώνα, υποψ. διδάκτωρ ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Χαιρετισμό θα απευθύνουν:
ο Πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Βόλου, κ. Μαρσέλ Σολομών
και η Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Μαγνησίας, κα. Βασιλική Μαντζώρου.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΔΡΩΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ
“Το κίτρινο μπαλόνι”
Αφιέρωμα στη μνήμη των 1.500.000 παιδιών του ολοκαυτώματος.
‘Ένα πρότζεκτ για τη διδασκαλία του ολοκαυτώματος
μέσα απο το αρχειακό υλικό του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου,
Λόγος – Μουσική – Κίνηση –
Ένας ύμνος στα ανθρώπινα δικαιώματα.
….ένα μαθητολόγιο “Β’ Πλήρες Δημ Σχολείον θηλέων Βόλου” 1905 – 1929 παράλληλες ζωές κοριτσιών … Εβραιοπούλες Χριστιανές … – 1929 – 1943 “Μικτόν” συνύπαρξη … ευτυχία …
1943….η μισαλλοδοξία, ο ρατσισμός, ο φόβος του διαφορετικού δεν αποτελούν μόνο λέξεις αλλά την ανθρώπινη απαξίωση… … μια βαλίτσα.. …ένα τρένο.. …μία κούκλα, “η αγαπημένη μας Ζάζα”.. …τρία μπαλόνια στον ουρανό..
“το παιδί που δεν έζησε” ως σύμβολα ιστορικής μνήμης που διασώζουν την ιστορική αλήθεια
και ένα παιδί – ο μαθητής – μαθήτριά μας – που την ερευνά , την μαθαίνει, την τραγουδά και αναφωνεί “ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ”
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΜΟΥΖΑΛΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΧΑΤΖΗΑΓΓΕΛΑΚΗ ΑΣΗΜΙΝΑ – ΜΟΥΣΙΚΟΣ
ΓΚΑΡΑΓΚΟΥΝΟΥ ΑΡΕΤΗ – ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΔΑΛΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΟΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΓΛΩΣΣΩΝ, 2023-2024 |
Όλες οι τάξεις του σχολείου
Η 26η Σεπτεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στον εορτασμό των γλωσσών.
Κάθε τέτοια ημέρα ενώνουν τη φωνή τους το Συμβούλιο της Ευρώπης (Council of Europe),
το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (European Center for Modern Languages)
και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission), με σχολεία, Πανεπιστήμια, γλωσσικά ινστιτούτα, εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και απλούς πολίτες απ’ όλη την Ευρώπη και τον κόσμο
για να εορτάσουν τον γλωσσικό πλούτο της Ευρώπης και του πλανήτη, με ποικίλες εκδηλώσεις.
Οι μαθητές μας δημιούργησαν ομαδικές εργασίες (πόστερς) με θέμα κοινές παροιμίες σε διαφορετικές γλώσσες, συνεργάστηκαν για να ανακαλύψουν πώς καλημερίζουμε σε εννέα διαφορετικές χώρες,
ανταγωνίστηκαν σε διαγωνισμό ορθογραφίας στα αγγλικά, τραγούδησαν
και έβαλαν τα δυνατά τους να χτίσουν το Big Ben! (τρισδιάστατο παζλ)
Υπεύθυνη Εκπ/κός: Χρηστονάση Ελένη
Η συμμετοχή του σχολείου μας αναρτήθηκε στην Πλατφόρμα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών ,
την οποία μπορείτε να δείτε και στον παρακάτω σύνδεσμο και να ψηφίσετε την συμμετοχή μας στο κουτάκι που λέει: “Vote for event”.
2022-2023 |
«Το άγαλμα που κρύωνε» .Ένα ταξίδι στην ιστορία του Μικρασιατικού Ελληνισμού. |
Συμμετέχουν όλες οι τάξεις του σχολείου
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την Παιδική Εφηβική Βιβλιοθήκη του «Στέκι Παιδιού» της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Μαγνησίας σε συνεργασία με το σχολείο μας με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Η Παιδική Βιβλιοθήκη αξιοποιώντας την πολύχρονη εμπειρία στη διοργάνωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με θέμα την ιστορία και την αρχαιολογία και σε συνεργασία με το τμήμα εικαστικών εργαστηρίων για παιδιά (ζωγραφική – κεραμική) θα πραγματοποιήσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή (1922 – 2022). Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Το άγαλμα που κρύωνε» βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Χρήστου Μπουλώτη, αρχαιολόγου – συγγραφέα, και αναφέρεται στο άγαλμα που βρέθηκε το 1922 σε ανασκαφές του Έλληνα αρχαιολόγου Κουρουνιώτη στον αρχαιολογικό χώρο του Βουλευτηρίου ή Γεροντικού της Νύσας ( Η Νύσα ήταν αρχαία ελληνική πόλη της Ανατολίας, της οποίας τα ίχνη συναντούμε σήμερα στην περιφέρεια του Σουλτανχισάρ, της Επαρχίας Αϊδινίου της Τουρκίας, 50 χλμ. ανατολικά της πόλης της Εφέσου.) Κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής το άγαλμα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα και παραδόθηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο . Από τότε φέρει το όνομα: «το προσφυγάκι» και εκτίθεται στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό του μικρασιατικού ελληνισμού από την αρχαιότητα μέχρι την καταστροφή του 1922, μέσα από τις επιστήμες της ιστορίας, της αρχαιολογίας, της γεωγραφίας, τη λογοτεχνία, τις μαρτυρίες, τα ιστορικά ντοκουμέντα, τα έργα τέχνης και το λαϊκό πολιτισμό.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε τάξεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και είναι προσαρμοσμένο ανά ηλικία και τάξη και ολοκληρώνεται με εργαστήρια ζωγραφικής και κεραμικής όπου τα παιδιά θα δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι: 1 Νοεμβρίου 2022 έως 31 Μαρτίου 2023
Η υπεύθυνη στο «Στέκι Παιδιού»
Τσιμά Παρασκευή
Εγκαίνια Έκθεσης Παιδικής Ζωγραφικής και Κεραμικής του Εκπ/κού Προγράμματος «Το άγαλμα που κρύωνε» |
Στιγμιότυπα από την εκδήλωση μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο |
2020-2021 |
“Πώς θυμόμαστε το 1821” |
Τάξη Δ΄
Μια σχολική δράση τοπικής ιστορίας.
Οι μαθητές μελετούν το παρελθόν και εξοικειώνονται με τη δουλειά του ιστορικού, του ερευνητή και του
αρχειονόμου. Στόχος της προτεινόμενης δράσης είναι να εντοπιστούν στην ευρύτερη περιοχή όπου βρίσκεται η σχολική μονάδα υλικά τεκμήρια που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση του 1821: πλατείες, βιβλία, αντικείμενα τέχνης, κ.ά. Στη συνέχεια, η σχολική ομάδα καλείται να πραγματοποιήσει έρευνα για τα υλικά τεκμήρια που εντόπισε και να καταγράψει τα στοιχεία σε μια ειδική ψηφιακή φόρμα διαδικτυακά (Ψηφιακό Αποθετήριο 1821 Digital Archive στη θέση ΣΧΟΛΕΙΑ και στη συνέχεια ΜΝΗΜΕΙΑ). Δες παρακάτω:
https://1821.digitalarchive.gr/schools/index.php
Γινόμαστε ερευνητές
- Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες.
- Η κάθε ομάδα
εργάστηκε μελετώντας ιστορικές πηγές, αρχεία του σχολείου και ιστορικά κτίσματα της πόλης.
Αντικείμενα μελέτης
- Ιστορικό βιβλίο(1890):Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως του Φρανσουά Πουκεβίλ. Περιλαμβάνει 200 εικόνες ανάμεσα στα κείμενα- Αρχείο της βιβλιοθήκης του σχολείου.
- Δίπλωμα απονομής μεταλλίων(1934):Απονεμήθηκε στο 2ο εξατάξιο Δ.Σ. Βόλου από τη ιστορική και λαογραφική εταιρεία των Θεσσαλών(εν Αθήναις) για τη συμπλήρωση 50 ετών από την απελευθέρωση της Θεσσαλίας το 1881- Αρχείο της βιβλιοθήκης του σχολείου.-Περιλαμβάνει μετάλλιο χάλκινο με τη μορφή του Ρήγα Φεραίου και τα λόγια του: «Σπόρον ελευθερίας έσπειρεν…
- Ερείπια Οθωμανικού κάστρου
Αποτελέσματα δράσης
Οι μαθητές στο πλαίσιο της δράσης εξασκήθηκαν στην επικοινωνία έχοντας κατά νου κάποιο συγκεκριμένο σκοπό. Ενθαρρύνθηκαν να επικοινωνούν σε ομάδες με κανόνες και να κάνουν παρουσιάσεις μπροστά σε ολόκληρη την τάξη ή σε μια μεγαλύτερη ομάδα και γνωστοποίησαν τις εργασίες τους προφορικά ή γραπτά.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΒΙΒΛΙΟ-ΠΟΥΚΕΒΙΛ.pdf
ΤΟ ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΚΑΣΤΡΟ ΣΤΑ ΠΑΛΑΙΑ ΒΟΛΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ PADLET-ΤΟ ΕΝΔΟΞΟ 1821 ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Δ1
https://padlet.com/pavasolamito/padlet-f8z47sfladoy1x8o
Πρόγραμμα Ά μαθητικού συνεδρίου
https://blogs.sch.gr/2dimvoloumag/files/2021/05/ATT00022-1.pdf
Συμμετοχή του σχολείου μας στο 1ο Πανθεσσαλικό Μαθητικό e-Συνέδριο, 14-15 Μαΐου 2021 με θέμα:
“Το 1821 μέσα από τα μάτια των παιδιών”
που διοργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Θεσσαλίας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε
συνεργασία με το ΠΕ.Κ.Ε.Σ Θεσσαλίας, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και των Κέντρων Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης Ελασσόνας-Κισσάβου, Μακρινίτσας, Μουζακίου, Περτουλίου-Τρικκαίων.
https://blogs.sch.gr/2dimvoloumag/files/2021/05/ATT00025-1.pdf
Υπεύθυνοι Εκπ/κοί: Μουζαλά Δέσποινα, Παλαμιώτου Βασιλική
2016-2017 |
“Η γειτονιά μας μέσα από τις φωτογραφίες…” |
Τάξη ΣΤ΄
Ζώντας ένα εκπαιδευτικό παρόν μέσα από ένα ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο.
2013-2014 |
“Το φαγητό είναι τρόπος ζωής” |