E twinning
H2O The liquid of life
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ1΄τάξης συμμετέχοντας στο project αυτό, ασχολούνται και εμβαθύνουν στη σπουδαιότητα του νερού στην καθημερινή μας ζωή και στην ανάγκη εξοικονόμησής του. Συνδυαστικά με τα γνωστικά αντικείμενα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης περιβάλοντος , της Ιστορίας, των Τ.Π.Ε., των Αγγλικών και της Φυσικής Αγωγής , καλλεργούνται δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, αναδεικνύεται η δημιουργικότητα και συνδυάζεται η καινοτομία με την παράδοση .
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους κανόνες ασφαλείας και ευγενείας που διέπουν τη συμμετοχή στην πλατφόρμα, παίζοντας διαδικτυακά παιχνίδια .
Αφού έκαναν την έρευνά τους, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών ανάρτησαν πληροφορίες στην εφαρμογή padlet για το Φράγμα της Θέρμης που υπάρχει στην περιοχή μας, ενώ έδωσαν ιδέες για δραστηριότητες και πειράματα με το νερό.
Παράλληλα έδωσαν τη θέση του σχολείου μας στο χάρτη των συμμετεχουσών σχολείων, όπως μπορείτε να δείτε από το σύνδεσμο:
https://padlet.com/magnus179s/h2o-the-liquid-of-life-map-of-the-project-812lg3v4aj25k3je
Δεν έλειψε και η ετυμολογική αναζήτηση της λέξης «νερό». Με λίγα λόγια αναζητήσαμε και εντοπίσαμε γιατί το νερό λέγεται έτσι σε βασικές γλώσσες.
Κάθε εβδομάδα και μια νέα πρόκληση. Σχεδίασαν ηλεκτρονικά την πρότασή τους για το logo του project. Δυστυχώς όμως δεν ήμασταν εμείς οι νικητές του διαγωνισμού.
Στην έρευνά μας για τα φυσικά νερά της περιοχής μας οι μαθητές παρουσίασαν , εκτός από το φράγμα της Θέρμης, το Θερμαικό κόλπο που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, τον ποταμό Ανθεμούντα γνωστό ήδη από τη Μυθολογία, καθώς στις όχθες του μονομάχησε ο Ηρακλής με τον τρισώματο ή τρικέφαλο βασιλιά Γηρυόνη εκτελώντας τον δέκατο άθλο του και τη λίμνη Βόλβη. Τις παρουσιάσεις όλων των συμμετεχουσών χωρών μπορείτε να δείτε ακολουθώντας το σύνδεσμο:
https://padlet.com/meseliasli/waters-around-our-schools-gohylmap3fk0ts5e
Οι μαθητές εκτέλεσαν επιστημονικό πείραμα , για τη διάθλαση του φωτός όταν περνά από υλικά με διαφορετική πυκνότητα (π.χ. αέρας – νερο). Το πείραμα μπορείτε να παρακολουθήσετε στη διεύθυνση:https://youtu.be/Ggn1OXsTcVI
ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αντίστοιχα πειράματα που πρότεινα οι εταίροι και γιατί όχι να τα εκτελέσουν και οι ίδιοι.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί οργανωθήκαμε σε ομάδες . Αποτελώντας μέλη της ροζ ομάδας δημιουργήσαμε σε συνεργασία με σχολείο της Τουρκίας και της Ρουμανίας πόστερ με θέμα το νερό στην καθημερινή μας ζωή.
Απολαύσαμε ιδιαίτερα τη διαδικασία κατά την οποία γίναμε συγγραφείς και βάλαμε τη δική μας πινελιά στην ιστορία του Μπομπο της σταγόνας. Το ηλεκτρονικό βιβλίο που γράψαμε και φιλοτεχνήσαμε με την ίδια ομάδα εταίρων , μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους. Είμαστε σε αναμονή ολοκλήρωσης και ανυπομονούμε για το τελικό αποτέλεσμα.