Εσωτερικός κανονισμός για το σχολικό έτος 2025-26

Διαβάστε εδώ τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου μας, σύμφωνα με την επικύρωση του συλλόγου διδασκόντων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.

Πρόσληψη Σχολικού Τροχονόμου

Το συμβούλιο σχολικής κοινότητας του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας προκηρύσσει τη θέση της σχολικής τροχονόμου για το σχολικό έτος 2025-26. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν αίτηση στο γραφείο της Διεύθυνσης του σχολείου έως Παρασκευή 5/09/2025 και ώρα 13:00.

5 Messenger creation 28659C83 781E 4A28 9EA0 A9B8545EAF52

Τελευταία συνάντηση του έργου Erasmus+ ‘Innovative STEAM Teaching in the Digital ERA’

Η τελευταία συνάντηση του προγράμματος στο οποίο συμμετέχει το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε στη Βουλγαρία μεταξύ 25 και 27 Αυγούστου. Σε αυτή το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους Καζάνα Αθηνά, συντονίστρια του προγράμματος, Παππά Παναγιώτη, Μούστου Γαβριέλλα και Θέου Σοφία.

Η διεθνής διάσκεψη πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Ekzarh Antim I στο Kazanlak της Βουλγαρίας και την παρακολούθησαν δάσκαλοι από την Βουλγαρία, την Εσθονία, την Νορβηγία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα. Παρουσιάστηκαν μαθήματα καινοτόμα και διεπιστημονικά, εκπονημένα μέσω της συνεργασίας διεθνών ομάδων, τα οποία μάλιστα συγκεντρώθηκαν σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, διαθέσιμο στον καθένα προς χρήση.

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι στο συνέδριο ήταν η Ρουμιάνα Γκρόζεβα, συντονίστρια εταίρος του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Zagore και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Σόφιας St. Kliment Ohridski, η αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Παιδαγωγική Σχολή του Θρακικού Πανεπιστημίου – Στάρα Ζαγορά, Aksenia Tileva, διευθυντές και εκπαιδευτικοί σε σχολεία και νηπιαγωγεία από το δήμο Καζανλάκ.

Την ημερίδα άνοιξε η κ. Ραντιάνα Στεφάνοβα, Διευθύντρια του σχολείου Ekzarh Antim I, η οποία υποδέχτηκε όλους τους παρευρισκόμενους, καθώς και η γενική συντονίστρια του έργου Natasha Dzhurkova, η οποία παρουσίασε το έργο και τα αποτελέσματά του στο κοινό.

Κατά τη διάρκεια του συνέδριου παρουσιάστηκαν δέκα (10) διεπιστημονικά και καινοτόμα σχέδια μαθήματος, δημιουργημένα από διεπιστημονικές ομάδες εκπαιδευτικών όλων των προαναφερθέντων χωρών στη διάρκεια των διακρατικών συναντήσεων και δοκιμασμένα στο σχολείο του εκάστοτε εταίρου σε κάθε διεθνή συνάντηση, καθώς και στα σχολεία των υπόλοιπων εταίρων σε δεύτερο χρόνο. Οι παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκαν στα βουλγαρικά και στα αγγλικά, ενώ υπήρχε επίσης χώρος για πρακτικά εργαστήρια, στα οποίο οι συμμετέχοντες ήταν σε θέση να ενημερωθούν για τα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν καθώς και για την πρακτική εφαρμογή των σχεδίων μαθημάτων.

Πέρα από την επιστημονική εργασία, μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τον πολιτισμό, την φύση και την ιστορία της γειτονικής Βουλγαρίας, κάνοντας την συμμετοχή μας εξαιρετικά εποικοδομητική.

Εν κατακλείδι η συνάντηση αποδείχθηκε μια αξιοσημείωτη στιγμή σε επαγγελματικό και ανθρώπινο επίπεδο, ενώ συνέβαλε στην ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας και διαπολιτισμικής κατανόησης μεταξύ των εταίρων.

Πρόγραμμα eTwinning W.I.S.H. – We Invite Students Here

screenshot 20241028 003401 canva

Το τμήμα Ε1 του σχολείου μας συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning W.I.S.H. (We Invite Students Here), μια πρωτοβουλία βασισμένη στη δύναμη της αφήγησης και της φαντασίας των παιδιών. Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε στις ευχές των μαθητών και στη σύνδεσή τους με θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η φιλία και η προσωπική ανάπτυξη.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες όπως κατασκευές, παιχνίδια, αφήγηση ιστοριών και δημιουργική γραφή. Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στην αγγλική γλώσσα, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση των γλωσσικών τους δεξιοτήτων.

Μέσα από το W.I.S.H., οι μαθητές ανέπτυξαν την αναγνωστική τους κατανόηση, ενίσχυσαν την κριτική τους σκέψη και εξοικειώθηκαν με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Επιπλέον, απόκτησαν αυτοπεποίθηση, εξέφρασαν τις σκέψεις και τις επιθυμίες τους, ενώ ταυτόχρονα έμαθαν να συνεργάζονται με άλλα παιδιά μέσα από ένα δημιουργικό και υποστηρικτικό πλαίσιο.

Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του προγράμματος αποτέλεσε η επικοινωνία με μαθητές από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες, να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς και να δημιουργήσουν φιλίες πέρα από τα σύνορα.

Screenshot 2024 10 21 063352

Beyond the frame

Τα  στερεότυπα των δύο φύλων είναι προκαταλήψεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν οι γυναίκες και οι άνδρες καθώς και οι ρόλοι που πρέπει να αναλαμβάνουν  καθημερινά στη ζωή τους.
Οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης  εργάστηκαν στο eTwinning πρόγραμμα με τίτλο ‘Beyond the frame” και κατανόησαν τη δύναμη των προκαταλήψεων  και τον περιορισμό που επιβάλλουν αυτές τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες.  Η  εκπαίδευση,  είναι εκείνη που μπορεί να σπάσει το κατεστημένο και  να καταβάλλει κάθε δυνατή  προσπάθεια για να εκπαιδεύσει  θετικά σχετικά με τα στερεότυπα. Η ισότιμη  και ποιοτική στάση απέναντι στα δύο φύλα είναι χαρακτηριστικά που  προάγουν  την ευημερία  και τον σεβασμό.

Πρόγραμμα eTwinning ” Little Citizens! Voices of the Future”

Τα τμήματα Ε1 και ΣΤ2 του σχολείου μας υλοποίησαν το πρόγραμμα eTwinning “Little Citizens! Voices of the Future” σε συνεργασία με σχολεία της Τουρκίας.

Το πρόγραμμα είχε ως στόχο να προετοιμάσει τους μικρούς μαθητές ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες σε μία πιο ανεκτική, δημιουργική και κοινωνικά συνειδητοποιημένη κοινωνία.

Με όχημα το σχολείο, το έργο προωθεί:

  • Την καλλιέργεια της ενεργούς πολιτειότητας
  • Την κατανόηση και τον σεβασμό σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα
  • Την ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικότητας
  • Την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και του ψηφιακού γραμματισμού
  • Την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα
  • Την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της ικανότητας έκφρασης και σε μία ξένη γλώσσα

Με το Little Citizens Voices of the Future προετοιμάζουμε τους αυριανούς πολίτες, δίνοντας τους τα εφόδια να κάνουν τον κόσμο καλύτερο!

winner logo

Καλοκαιρινή γιορτή

Τα παιδιά μας, οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης του σχολείου μας , με όπλα τους το ταλέντο και την καλοκαιρινή τους διάθεση, παρουσίασαν το θεατρικό έργο ‘Κωμοδύσσεια¨ της Μαρίας Κίτρα. Την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, η αυλή του σχολείου γέμισε με φωνές και γέλια. Οι προσκαλεσμένοι υποκλίθηκαν στο ταλέντο των μαθητών, γέλασαν και διασκέδασαν με τους αστείους διαλόγους, τα τραγούδια και τους χορούς. Το πρόγραμμα της καλοκαιρινής, σχολικής γιορτής άνοιξε με χαιρετισμό της διευθύντριας του σχολείου κα Αριστέα Παπαδημητρίου , η οποία ευχαρίστησε τους γονείς για τη στήριξη των παιδιών τους , καθώς και τους εκπαιδευτικούς για το έργο τους. Συγκινητική ήταν η στιγμή της βράβευσης από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, των μαθητών της ΣΤ’ τάξης, οι οποίοι αποχαιρέτησαν το δημοτικό κι άνοιξαν τα φτερά τους για την επόμενη βαθμίδα. Στο τέλος ακολούθησε πάρτι στο προαύλιο του σχολείου

Καλό καλοκαίρι!

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!

  1. InCollage 20250614 190451191InCollage 20250614 190930015

” Εκπαιδευτική επίσκεψη της Β’ τάξης στην Πυροσβεστική υπηρεσία Καρδίτσας”

  Η Πυροσβεστική υπηρεσία Καρδίτσας, ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα του σχολείου μας για ενημέρωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας, σε θέματα αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών (πυρκαγιάς, πλημμύρας, σεισμού), στον χώρο της Πυροσβεστικής.
  Έτσι, την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, επισκέφθηκαν την Πυροσβεστική υπηρεσία Καρδίτσας. Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Μελέτης του Περιβάλλοντος και των Εργαστηρίων δεξιοτήτων.
  Εκεί μας υποδέχτηκε ο Διοικητής της υπηρεσίας , κύριος Κίτσιος Λάμπρος και όλο το Πυροσβεστικό σώμα.
  Έπειτα, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στον θάλαμο επιχειρήσεων, επίδειξη ενός πυροσβεστικού οχήματος και του εξοπλισμού του, καθώς και ενημέρωση για τον εξοπλισμό του πυροσβέστη. Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με τον εξοπλισμό, επιβιβάστηκαν στο πυροσβεστικό όχημα, φόρεσαν κράνη πυροσβεστών και έριξαν νερό με τη μάνικα. Οι κύριοι Μπαντέλης και Κορομπίλιας, αφού έκαναν μια εξαιρετική παρουσίαση, συζήτησαν με τους μαθητές για την απόκτηση καλών πρακτικών σε καταστάσεις κινδύνου και έλυσαν όλες τις απορίες τους. Ανέφεραν επίσης, τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης της πυρκαγιάς στο σπίτι ή στο δάσος.
  Έτσι, μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί κατανόησαν τις δυσκολίες και τους κινδύνους του επαγγέλματος του πυροσβέστη, καθώς και τη σημαντικότατη και σπουδαία προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο, σε θέματα και ζητήματα πρόληψης και αντιμετώπισης πυρκαγιών και φυσικών καταστροφών.
  Ευχαριστούμε θερμά τον Διοικητή της Πυροσβεστικής υπηρεσίας Καρδίτσας και όλο το Πυροσβεστικό σώμα για την καταπληκτική ενημέρωση – επίδειξη, αλλά και για τη ζεστή προσέγγιση- επικοινωνία των πυροσβεστών  προς τους μαθητές μας! Πραγματικά ήταν μία υπέροχη εμπειρία! Σας ευχόμαστε καλή δύναμη στο σημαντικό έργο σας!
viber image 2025 05 15 13 09 56 526 viber image 2025 05 15 12 51 20 356 viber image 2025 05 15 12 50 45 160 viber image 2025 05 15 12 50 44 907 viber image 2025 05 15 12 50 44 838

4η Διακρατική Συνάντηση Εταίρων του Προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχει το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας

Το σχολείο Vastseliina Gümnaasium στο Vorü της Εσθονίας φιλοξένησε την 4η Διακρατική Συνάντηση Εταίρων του προγράμματος Erasmus+ “STEAM Innovative Teaching in the Digital Era” στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας. Οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Μηλίτση, εκπαιδευτικός της ΣΤ’ Τάξης, Αγλαΐα Αναστασοπούλου, εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας μαζί με εκπαιδευτικούς από τα συνεργαζόμενα σχολεία της Βουλγαρίας (συντονίστρια χώρα), της Πορτογαλίας (Μαδέρα), της Εσθονίας και της Νορβηγίας, συμμετείχαν στην τελευταία διεθνική συνάντηση του έργου που πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως τις 10 Μαΐου.

Η ομάδα των εταίρων συμμετείχε σε υπαίθρια μαθήματα: οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές υλοποίησαν ένα πειραματικό μοντέλο προσομοίωσης ηφαιστειακής έκρηξης, με στόχο την κατανόηση του φαινομένου της ηφαιστειακής δραστηριότητας με τους μαθητές της Δ’ Δημοτικού, ενώ με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου μελέτησαν τη ζωή και τη βιοποικιλότητα του ποταμού Piusa. Επιπλέον, διεθνείς ομάδες προετοίμασαν και υλοποίησαν δύο μαθήματα για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν εργαστήρια με καλές πρακτικές στη διδασκαλία STEAM. Εκ μέρους της ομάδας τους σχολείου μας η κ. Ειρήνη Μηλίτση παρουσίασε το μάθημα «Adopting the park of our neighbourhood» και η κ. Αγλαΐα Αναστασοπούλου το μάθημα «What if cars could run on water?».

Οι εταίροι εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες και δημιούργησαν δύο καινοτόμα μαθήματα Μαθηματικών: το «Μια φορά κι έναν καιρό ένα κλάσμα: Η ιστορία των χαμένων κομματιών» για την Δ΄ Δημοτικού και το «3D Γεωμετρικά Σχήματα» για την Α΄ Γυμνασίου, τα οποία υλοποιήθηκαν στο εσθονικό σχολείο.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν τον εσθονικό πολιτισμό, έμαθαν έναν παραδοσιακό εσθονικό χορό, επισκέφθηκαν το Επισκοπικό Κάστρο Vastseliina, γνώρισαν την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του προσκυνηματικού πολιτισμού, τον πλούτο και την αρχιτεκτονική κληρονομιά της παλιάς πόλης του Ταλίν και παρακολούθησαν μια πλούσια και ενδιαφέρουσα σχολική συναυλία.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση μαθητών από τα πέντε συνεργαζόμενα σχολεία, δίνοντάς τους την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά ανταλλάσσοντας απόψεις.

Η εβδομάδα του έργου ήταν ουσιαστική και συναισθηματικά φορτισμένη, ενισχύοντας τη διεθνή συνεργασία και τη διαπολιτισμική κατανόηση.

Οι καλές πρακτικές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του έργου από την ομάδα των εταίρων θα παρουσιαστούν σε συνέδριο στο Γυμνάσιο ” Ekzarh Antim I” από τις 25 έως τις 27 Αυγούστου 2025 στο Kazanlak της Βουλγαρίας.

EIKONA 1 EIKONA 2 EIKONA 3 EIKONA 4 EIKONA 6 EIKONA 5

Πρόγραμμα eTwinning “FOR A CLEAN WORLD”

Στο σχολείο μας υλοποιείται το πρόγραμμα eTwinning “FOR A CLEAN WORLD” από τους μαθητές του τμήματος Ε1, σε συνεργασία με σχολεία της Τουρκίας. Στόχοι του προγράμματος είναι να αναπτύξουν οι μαθητές οικολογική συνείδηση και να δράσουν για την προστασία της φύσης και των παραδόσεων.

Μέσα από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν και να συλλέξουν πληροφορίες για τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία τους στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή, να επικοινωνήσουν στην Αγγλική γλώσσα μέσω διαδικτυακών συναντήσεων, να εργαστούν δημιουργικά και συνεργατικά για τη συγγραφή και εικονογράφηση ηλεκτρονικού βιβλίου. Στο τέλος κατασκεύασαν με ανακυκλώσιμα υλικά ένα όχημα που κινείται με νερό!

viber image 2025 04 14 10 12 49 824

https://www.youtube.com/shorts/D38e3HtJx1U