Με μαρκαδόρους αλλά και με πινέλα και χρώματα σταθήκαμε στο καβαλέτο και κάναμε χειμωνιάτικα σχέδια.. 🙂
Και φυσικά θελήσαμε να γεμίσουμε τη τάξη με χιονανθρωπάκια…. 😀
Μικρά, μεγάλα, από χαρτόνι, από βαμβάκι, από πλαστικά πιάτα, από αλουμινόχαρτο, από σφουγγάρι.… από.. από… παντού χιονάνθρωποι.. που στο τέλος χορεύουν τρελά!!!!
Τους φτιάξαμε και με πλαστελίνη.. 2 κύκλοι,, ένας μικρός και ένας μεγαλύτερος.. τους κολλήσαμε σε χαρτόνι και προσθέσαμε τα υπόλοιπα μέλη τους..
Φτιάξαμε και χιονάνθρωπο στην παρεούλα με τα τουβλάκια και πολύ φαντασία!!!
Φτιάξαμε και 1 μεγάλο χιονάνθρωπο να στολίζει τον τοίχο του διαδρόμου…Την μεγάλη του κοιλίτσα… την φτιάξαμε αφού κάθε παιδί έκοψε έναν χάρτινο κύκλο και ζωγράφισε μέσα μία χειμωνιάτικη εικόνα..
Στη συνέχεια, διαβάσαμε και παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή την ιστορία “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” του Μάνου Κοντολέων, το οποίο και ζωγραφίσαμε όπως μπορούσαμε…
Την επόμενη μέρα είχαμε όρεξη για μαγικά!!!!! 😀
Σε ένα κομμάτι νάυλον, βάλαμε δακτυλομπογιά.. απλώσαμε με πινέλο.. πήραμε μια μπατονέτα στο χέρι.. σχεδιάσαμε ό,τι θέλαμε σε χειμωνιάτικο ρυθμό.. βάλαμε από πάνω ένα Α4..το πατήσαμε καλά… και τσουπ…το τύπωμα μας εμφανίστηκε και ενθουσιαστήκαμε πολύ!!!! 😀
Φτιάξαμε και τα αγαπημένα μας «μικρά βιβλία» με χειμωνιάτικο περιεχόμενο για να στολίσουμε το «χειμωνιάτικο πιτσιλωτό μας δέντρο», που στην κορυφή βάλαμε 1 όμορφο χιονάνθρωπο!!! 😀
Μιλήσαμε και για τα ζωάκια που κοιμούνται τώρα τον χειμώνα.. Είδαμε σχετικά βίντεο στον υπολογιστή και κάναμε χειροτεχνία με την αρκουδίτσα που κοιμάται!!!
Φτιάξαμε και πιγκουινάκια με ρολά υγείας και φαντασία…
Και γίναμε και σκιερςςς να κάνουμε βόλτες με τα παγοπέδιλά μας στα βουνά… 😀
Φτιάξαμε και παιχνίδια στον υπολογιστή με τη βοήθεια της εφαρμογής learningApps…
Παιχνίδι μνήμης. αντιστοίχισης εικόνας και αριθμών, χειμωνιάτικα κρυπτόλεξα..
Με χαρά σας παρουσιάζουμε το 2ο φύλλο της εφημερίδας μας «Τα Αστεράκια»….
Στο νηπιαγωγείο «γράφουμε… ζωγραφίζοντας» και τα παιδιά υπαγορεύουν το κείμενό τους..
Το 2ο φύλλο που ετοιμάσαμε και σας παρουσιάζουμε είναι με τα νέα του μήνα Ιανουαρίου, τα οποία ζωγράφισαν τα παιδιά όπως ήθελαν.. και μας τα υπαγόρευσαν…
«Διαβάστε μας»…ηλεκτρονικά και εάν επιθυμείτε υπάρχει και στην τάξη μας για να την ξεφυλλίσετε και από κοντά!!! Θα ακολουθήσει και επόμενο φύλλο…
“Εύχομαι να πάω στη Disneyland, Paris” (Αθηνά, 15 ετών)
Η ευχή της μικρής Αθηνάς που είχαμε υιοθετήσει από το Αστέρι της Ευχής 2023 – 2024…
Το ταξίδι της Αθηνάς έχει δρομολογηθεί χάρη σε όλους όσους συμμετείχαμε (παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί) που με τόση αγάπη αγκαλιάσαμε την ευχή και το όνειρο ενός μικρού παιδιού!! 😀
Το πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχής από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής κατά το σχολικό έτος 2023-2024 έφτασε στο σχολείο μας.
Το πρόγραμμα Αστέρι της ευχής εδώ και 25 χρόνια αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του οργανισμού μας ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά.
Έτοιμη και η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό του προγράμματος Αστέρι της Ευχής, Make a wish
Πολλές φορές επιλέγουμε να κάνουμε ομαδικές εργασίες, προωθώντας τη συνεργασία και την αλληλεγγύη στους μικρούς μας μαθητές. Έτσι λοιπόν σκεφτήκαμε να κάνουμε ομαδικά το ημερολόγιο που θα στολίζει τη τάξη μας για το 2024.
Τα παιδιά, ανά δύο (έγινε κλήρωση για την ανάδειξη των ζευγαριών!!!), συζήτησαν και αποφάσισαν τι θα ζωγραφίσουν στο χαρτί που τους δόθηκε. Αφού κάθε μήνας ολοκληρωνόταν…, τους “συναρμολογούσαμε” και το ημερολόγιο μας.. είναι ΕΤΟΙΜΟ!!
Μία χαρτόκουτα, μαρκαδόροι και πολύ πολύ φαντασία….και η βιβλιοθήκη για να βάζουμε τα “μικρά βιβλία” μας αλλά και τις εφημερίδες που δημιουργούμε… είναι ΕΤΟΙΜΗ!!! Στο πλάι φυσικά και γράψαμε το όνομα μας ως “συγγραφείς” που γίναμε!!! Εκεί πια περνάμε στιγμές, ανατρέχοντας όποτε θέλουμε για να τα διαβάζουμε!!! 😀
Η δράση «Μικρά βιβλία» εντάσσεται στα πλαίσια της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής σε επίπεδο στόχων και δεξιοτήτων, μέσων και υλικών, μεθόδων εργασίας και τύπων αξιολόγησης με σκοπό τη ρήξη της σχολικής ρουτίνας, την αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και ικανοτήτων των μαθητών καθώς και την άρση του σχολικού αποκλεισμού (βλ. Kahn, 2010, Przesmycki, 1991).
Η δράση ακολουθεί τις αρχές της παιδαγωγικής Freinet, όπως:
σεβασμός στην ελεύθερη έκφραση,τις επιλογές και τα ενδιαφέροντα των μαθητών (τα παιδιά διαλέγουν τα θέματα των μικρών βιβλίων, γράφουν μικρά κείμενα ή κάνουν μόνο ζωγραφική, τα μεγαλύτερα χρησιμοποιούν και τις νέες τεχνολογίες )
μάθηση μέσω της εμπειρίας (με τη μέθοδο της δοκιμής και του λάθους για τη σύνταξη των μικρών βιβλίων και τη δημοσίευσή τους)
συνεργασία (τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους και ευθύνες για τη δημιουργία του βιβλίου)
επικοινωνία με άλλο σχολείο
κίνητρο για μάθηση (οι μαθητές κάνουν κάτι που έχει νόημα για αυτά και τα ευχαριστεί, μοιράζονται εμπειρίες και χαίροντα για τα έργα τους)
Μικρά βιβλία…πώς;
Με αφορμή μια θεματική με την οποία ασχολούμαστε
Σύνδεση με ευρωπαϊκά προγράμματα, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, προγράμματα καινοτόμων δράσεων
Η αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων πλησιάζει.. και εμείς έχουμε μεγάλη χαρά που μαζί με τον Δεκέμβρη που ξεκίνησε.. ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες για τα Χριστούγεννα, που τόσο αγαπάμε! 🎄🌟🎄🌟
Ο Δεκέμβριος λοιπόν είναι αφιερωμένος στα Χριστούγεννα και στην εορταστική ατμόσφαιρα που σιγά σιγά αρχίζει να μας “περικυκλώνει” ευχάριστα!!! Ξεκινήσαμε συζήτηση με τα παιδιά για το τί γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα και με τη βοήθεια ενός σχετικού βίντεο που παρακολουθήσαμε στην ομάδα αναφερθήκαμε στη Γέννηση του Χριστούλη.
Το στόλισμα του δέντρουστις τάξεις μας και οι πόρτες μας ήταν οι πρώτες επιθυμίες που οι μικροί μας μαθητές/τριες ζητήσαν με ανυπομονησία.. Σε αυτό βοήθησαν και οι αγαπημένοι μας γονείς, οι οποίοι με χαρά συμμετείχαν στο στολισμό, κάτι που μας έκανε ιδιαίτερα χαρούμενους, μιας που για ακόμα μια φορά ανταποκρίθηκαν και συνεργαστήκαν στην όλη διαδικασία..
Στη συνέχεια, αρχίσαμε να μετράμε αντίστροφα… 😀 (ατομικά και ομαδικά..) και γεμίσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης με χριστουγεννιάτικες ιστορίες και παραμύθια για να διαβάζουμε με την πρώτη ευκαιρία..
Μπροστά από το καβαλέτο... πήραμε πινέλα και χρώματα.. και γεμίσαμε χριστουγεννιάτικες δημιουργίες να στολίσουμε τους τοίχους του σχολείου μας.. 😆
ΑΑΑ…φτιάξαμε και κάποια μικρά δεντράκια, κόβοντας πολύχρωμα χαρτάκια και τα κολλήσαμε σε χαρτόκουτα, όπως θέλαμε..
Η χαρτόκουτα που χρησιμοποιήσαμε μας έδωσε μια ακόμα ιδέα… Βρήκαμε μια μεγαλύτερη και φτιάξαμε ένα τρισδιάστατο δέντρο.. το δικό μας “πιτσιλωτό” δέντρο όπως το ονομάσαμε, αφού το γεμίσαμε με πολύχρωμες πιτσίλες 😉 😀
Το στολίσαμε με τα “μικρά βιβλία” του κάθε παιδιού. Μέσα σε αυτά τα μικρά βιβλία τα παιδιά γράφουν/ζωγραφίζουν πράγματα για τον εαυτό τους. Στο τέλος, το κάθε παιδί το κρεμάει με το μανταλάκι όπου επιθυμεί.. 😆
και το τοποθετήσαμε δίπλα στο δέντρο της τάξης..
Ένα ακόμα τρισδιάστατο δέντρο με ευχές των μικρών μας μαθητών..
Φτιάξαμε ένα ακόμα “ευχόδεντρο”… με ευχές μέσα σε μια μπάλα.. ευχές για ΑΓΑΠΗ, ΥΓΕΙΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ,ΧΑΡΑ,ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ & ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ.. 🙂 και πολύ πολύ χρυσόσκονη!!!!
Φτιάξαμε και στολίδιαγια τον στολισμό της τάξης με γλωσσοπίεστρα και πούλιες, αλλά και με πηλό για να προσθέσουμε στο δέντρο του σπιτιού μας..
Κάναμε και εργαστήριο με τους αγαπημένους μας γονείς!!! 🙂
Φτιάξαμε μαζί χριστουγεννιάτικα δέντρα με κουκουνάρια και είδη χειροτεχνίας..
Σειρά είχαν οι κάρτες, για να ευχηθούμε στις οικογένειές μας ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!Κόψαμε, κολλήσαμε, γράψαμε με τον δικό μας τρόπο και τις χαρίσαμε με αγάπη!!
Η σειρά να παίξουμεμε παιχνίδια αντιστοίχισης, μνήμης, ταξινόμησης, γραμμάτων και άλλα φτιαγμένα με το ψηφιακό εργαλείο learningapps.
Οι χριστουγεννιάτικες δημιουργίες και κατασκευές συνεχίζονται καθημερινά στις τάξεις μας.. Με βάζα, πήλινα δοχεία και γιορτινές χαρτοπετσέτες φτιάξαμε τα κηροπηγιάκια μας, που θα στολίσουν το σπίτι μας..
Έτοιμα και τα κεράσματα με τις γλυκιές λιχουδιές για τους μικρούς μας μαθητές.. 🙂
Ξεκινήσαμε να ετοιμαζόμαστε για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας που πλησιάζει…
Αρχικά, ετοιμάσαμε τις προσκλήσειςγια να καλέσουμε την οικογένειά μας…
Στη συνέχεια, αρχίσαμε να φτιάχνουμε κατασκευές για τα σκηνικά μας… Η μανούλα της μαθήτριάς μας, Δανάης, μας έδωσε με χαρά κατασκευές χριστουγεννιάτικες από χαρτόκουτα για να στολίσουμε με τη φαντασία μας και το ταλέντο μας.. και φυσικά..σηκώσαμε μανίκια και ξεκινήσαμε.. Ευχαριστούμε..:-)
καθώς βάψαμε και τα βαγόνια του “τρένου της χαράς”, που μας σχεδίασε και κατασκεύασε η μαμά του αγαπημένου μας Νικόλα.. 🙂 Ευχαριστούμε…
Ανάμεσα στα εργαστήρια των κατασκευών… συζητάμε για τα χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικά έθιμα… Και κουβέντα με κουβέντα…φτιάξαμε την εορταστική άλφα-βήτα!!!
κάναμε ένα διάλλειμα από την άλφα βήτα γιατί ξαφνικά ακούσαμε ένα πολύ διασκεδαστικό τραγούδι για τον αγαπημένο μας “τρελό” Άγιο Βασίλη…. σηκωθήκαμε από τις καρέκλες μας και αρχίσαμε να χορεύουμε με κέφι και χαρά… 😉 😀 😛
Μετά τον φτιάξαμε και σε παζλ.. 🙂
Τον κολλήσαμε και με χαρτοπετσέτα σε ένα πιάτο για “καδράκι”..
Τον σχεδιάσαμε και μόνοι μας όπως μπορέσαμε… για να τον “ζωντανέψουμε”... με τη βοήθεια του sketch metademolab.com… και τους βάλαμε όλους μαζί πάνω στο έλκηθρο και τον Ρούντολφ να αρχίσουν το ταξίδι τους… 😀
Το τρισδιάστατο δέντρο.. το δικό μας “πιτσιλωτό” δέντρο… το γεμίσαμε πλέον με χριστουγεννιάτικα “μικρά βιβλία”...με εικόνες που μας έρχονται στο μυαλό και μας θυμίζουν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά..
Ο μικρός μας μαθητής, Αλέξανδρος, συμμετείχε στον 12ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής με θέμα “Περιστέρι Πολλών Αστέρων – Χριστούγεννα στην πόλη μας”. Η ζωγραφιά του επελέγη ανάμεσα στα 50 καλύτερα έργα που θα κοσμούν την πλατεία Εθνικής Αντίστασης στο Περιστέρι.
Με χαρά και καμάρι έφερε στο Νηπιαγωγείο μας τον έπαινό του και την ευχαριστήρια επιστολή που έλαβε από τον Δήμαρχο Περιστερίου, κύριο Παχατουρίδη. Ευχαριστούμε πολύ όσους συμμετείχαν στη δράση, καθώς και τους αγαπητούς γονείς που στηρίζουν την οποιαδήποτε δράση προτείνουμε και συμμετέχουν ενεργά!! 😀
Και φυσικά με πολύ καμάρι φωτογραφήθηκε μπροστά από το έργο του!!
Συγχαρητήρια Αλέξανδρε!!!
Συγχαρητήρια και σε όλα τα παιδάκια που συμμετείχαν στην όμορφη δράση του Δήμου Περιστερίου!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.