Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης για την Εσωτερική Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας «Ενισχύοντας το ρόλο του εκπαιδευτικού, συμβάλλουμε σε μια καλύτερη κοινωνία», και στον Άξονα: «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις» , υλοποιήθηκαν οι παρακάτω ενδοσχολικές επιμορφώσεις σε συνεργασία με το 6ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς.
H 1η ενδοσχολική επιμόρφωση υλοποιήθηκε από το 6ο Νηπ/γείο Καλαμαριάς την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022
με θέμα: « Εκπαίδευση στη κλιματική αλλαγή και τις φυσικές καταστροφές».
Επιμορφώτρια ήταν η κ. Βίκυ Ιππέκη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, Δρ.Περιβαλλοντικών Επιστημών Α.Π.Θ., M.ed. στις Επιστήμες της Αγωγής Α.Π.Θ.
Η ενδοσχολική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε μέσω webex.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν συνολικά 8 εκπαιδευτικοί και από τα δύο Νηπ/γεία.
Στιγμές από την επιμόρφωση:
Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών σε επίπεδο τάξης για τους λόγους που η γη έχει “παράπονα από τους ανθρώπους”. Αφού παραδεχτήκαμε ότι, σπαταλάμε νερό και ενέργεια, καίμε τα δάση, μολύνουμε τις θάλασσες, γεμίζουμε την ατμόσφαιρα καυσαέρια και αφού γνωρίσαμε τους τρόπους με τους οποίους συμβαίνουν στη γη όλα αυτά μέσα από πειράματα, βίντεο, παραμύθια, αποφασίσαμε να δράσουμε. Αποτέλεσμα των δράσεων μας υπήρξε η συμμετοχή μας σε ένα από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης με δημιουργία μακέτας «σκουπιδοχώρα»( με ανακυκλώσιμα υλικά) με την οποία πήραμε μέρος στο διαγωνισμό “BravoSchools”
Η 2η Ενδοσχολική επιμόρφωση υλοποιήθηκε από το νηπιαγωγείο μας την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022 με θέμα: «Σχέδιο Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης σε φυσικές καταστροφές».
Εισηγητής ήταν ο υπεύθυνος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Καλαμαριάς κος Χρυσόστομος Γιώτης. Η ενδοσχολική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στο χώρο του Νηπ/γείου.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν συνολικά 8 εκπαιδευτικοί και από τα δύο Νηπ/γεία.
Στιγμές από την επιμόρφωση:
Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών (σεισμοί,πλημμύρες, πυρκαγιές) και συγκεκριμένα για τον σεισμό (καταιγισμός ιδεών ). Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το τι είναι ο σεισμός, τι κάνω σε περίπτωση σεισμού, πως προστατεύομαι .
Έγινε άσκηση ετοιμότητας σεισμού
Μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης
“Σεισμός, σεισμός μη σε πιάνει πανικός……”
Η 3η Ενδοσχολική επιμόρφωση υλοποιήθηκε από το Νηπ/γείο μας την Τετάρτη 6 Απριλίου 2022 και με θέμα: «Πρώτες βοήθειες». Εισηγητής ήταν ο υπεύθυνος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Καλαμαριάς κος Χρυσόστομος Γιώτης. Η ενδοσχολική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στο χώρο του Νηπιαγωγείου.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν συνολικά 8 εκπαιδευτικοί και από τα δύο Νηπ/γεία.
Στιγμές από την επιμόρφωση:
Αναπτύχθηκαν δραστηριότητες με στόχο να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι τα ατυχήματα μικρά ή μεγάλα είναι μέρος της καθημερινότητας μας και να μάθουν να τα αντιμετωπίζουν και να τα προλαμβάνουν. Να γνωρίζουν τι να κάνουν όταν χτυπήσουν αυτά ή οι φίλοι τους και να μην τους πιάνει πανικός. Οργανώθηκε επίσης και υλοποιήθηκε πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών από ομάδα εθελοντών διασωστών. Με βιωματικό τρόπο και μέσα από μικρές ιστορίες τα παιδιά γνώρισαν τις αρχές των πρώτων βοηθειών, με στόχο την ευαισθητοποίησή τους, την κατανόηση των τεχνικών και την ενθάρρυνσή τους να σώσουν μια ζωή!
Το πιο σημαντικό όμως είναι, έμαθαν να καλούν το 112!!! Τον αριθμό που σώζει ζωές.
Μέσα από το συμβολικό παιχνίδι εφάρμοσαν όσα έμαθαν.
Η 4η Ενδοσχολική επιμόρφωση οργανώθηκε από το 6ο Νηπ/γείο Καλαμαριάς την Τρίτη 3 Μαΐου 2022 με θέμα: «Πρασινίζω την αυλή μου-Προστατεύω το κλίμα». Επιμορφώτρια ήταν η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης ,Δρ. Περιβαλλοντικών Επιστημών Α.Π.Θ., M.ed. στις Επιστήμες της Αγωγής Α.Π.Θ. κ. Βίκη Ιππέκη Η ενδοσχολική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε εξ ́αποστάσεως μέσω webex.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν συνολικά 8 εκπαιδευτικοί και από τα δύο Νηπ/γεία.
Στιγμές από την επιμόρφωση:
Ακολούθησε: Προβληματισμός – διερεύνηση σε επίπεδο τάξης σε σχέση με την αυλή μας.
Καταιγισμός ιδεών-προτάσεις βελτίωσης στα πλαίσια δημιουργίας λουλουδόκηπου. Υλοποίηση των προτάσεων με τη συνεργασία γονέων (αγορά λουλουδιών,Φύτευση)
Γράψαμε και τοποθετήσαμε ταμπελάκια με τα ονόματα των λουλουδιών, υιοθετήσαμε ανά ομάδες παιδιών ένα λουλούδι και αναλάβαμε τη φροντίδας του.
Τα παιδιά αποτυπώνουν το πριν και το μετά:
Ερωτηματολόγιο τελικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών:
https://docs.google.com/forms/d/1wCGPEw3AdVGumHLTx0cRuQ-3wiNsoITzCS6Rgeacarw/edit