Κι εμείς, τα νηπιαγωγάκια, μαθαίνουμε τραγούδια, μιλάμε για τα γεγονότα, διαβάζουμε βιβλία, δημιουργούμε όμορφες κατασκευές και χειροτεχνίες και φυσικά, γιορτάζουμε, με τιμή και καμάρι, τα σημαντικά αυτά γεγονότα της λαμπρής ημέρας, της 25ης Μαρτίου!
Αφού συζητάμε και διαβάζουμε βιβλία για τα γεγονότα που συνέβησαν, μπαίνουμε σε δράση…..
Δημιουργούμε ομαδικά τον Έλληνα τσολιά και καταγράφουμε τον ρουχισμό του.
Ζωγραφίζουμε, κόβουμε, κολλάμε και δημιουργούμε, Ελληνόπουλα, σημαιάκια , δάφνινα στεφάνια…
Ζωγραφίσουμε τσολιάδες και Ελληνοπούλες….σε ελεύθερο σχέδιο!
Αλλά και το … Κρυφό σχολειό!!!
Δημιουργούμε καδράκια με τους ήρωες και τις ηρωϊδες του 1821!
Φτιάχνουμε κονκάρδες, που θα τις φορέσουμε τη μέρα της γιορτής μας !
Ομαδικά, δημιουργούμε στεφάνι, που το προσφέρουμε με τιμή στους ήρωες της επανάστασης του 1821!
Το σχολείο μας, είναι έτοιμο γιορτινό, με τα σημαιάκια και τις κατασκευές μας, για υποδεχτούμε τους γονείς μας και να τους παρουσιάσουμε τη γιορτή μας!
Ας αρχίσουν οι χοροί και τα τραγούδια!!!!
Τα παιδιά, παραμονή της 25ης Μαρτίου, τραγουδούν τον “Θούριο”, του Ρήγα Φεραίου.
Στη συνέχεια, τα αγόρια μας, χορεύουν, ως γνήσια Ελληνόπουλα, “Τα κλεφτόπουλα”.
Και τα κορίτσια μας, χορεύουν με καμάρι, σαν τις Σουλιώτισσες!!!!
Σειρά έχει, η μαθητική μας παρέλαση, με τη συνοδεία της μαθητικής μπάντας του δημοτικού μας!
Σας ευχαριστούμε θερμά!!!!!
Ακολουθεί, ομαδικά από τα παιδάκια του νηπιαγωγείου, ποίημα για την κατάθεση δάφνινων κλαδιών στο Ηρώο μας!
Και τα παιδιά, καταθέτουν δάφνες, προς τιμή των ένδοξων ηρώων μας!
Κλείσαμε τη γιορτή μας, φυσικά, με τον Εθνικό μας Ύμνο!
Στην πραγματικότητα , δεν το λένε μόνο, αλλά το τραγουδάνε!
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας , σε μια δράση ομαλής μετάβασης για το δημοτικό, καλωσορίζουν την Άνοιξη, τραγουδώντας τα κάλαντα της Άνοιξης , τα “Χελιδονίσματα” , στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Η χαρά τους είναι πολύ μεγάλη, γιατί για άλλη μια φορά θα επισκεφτούν το δημοτικό σχολείο , θα περπατήσουν στους μεγάλους του διαδρόμους, θα επισκεφτούν τις τάξεις των μαθητών και θα έρθουν σε επαφή με παιδιά και δασκάλους!
Ανυπομονούν να τα ετοιμάσουν όλα! Κατασκευάζουν χελιδονάκια για να κρατούν στο χεράκι τους, μαθαίνουν τα κάλαντα και κατασκευάζουν δυο μεγάλες χελιδόνες , που θα τις προσφέρουν ως δώρο στα δύο τμήματα της Α΄ δημοτικού!
Δείτε φωτογραφίες από την επίσκεψή μας στο δημοτικό!
Φεύγοντας από το νηπιαγωγείο για το δημοτικό.
Στους διαδρόμους του δημοτικού! Η Διευθύντρια του σχολείου και εκπαιδευτικό προσωπικό , υποδέχονται και ξεναγούν τα παιδάκια μας!
Τα παιδιά επισκέπτονται τα δυο τμήματα της Α΄ τάξης. Λένε τα κάλαντα, χαρίζουν τα δώρα τους και ως αντάλλαγμα , τους κερνάνε, γλυκές καραμελίτσες!
Περάσαμε πολύ όμορφα στο δημοτικό! Τα παιδάκια μας ανυπομονούν για την επόμενη από κοινού δράση!
Και σίγουρα, δεν θα αργήσει!!!!!!
Για το τέλος , σας αφήσαμε να απολαύσετε κι εσείς τα κάλαντα της Ανοιξης, σε ένα βίντεο που βρήκαμε μέσω videoLink (ασφαλές Youtube).
Το τριώδιο έχει ανοίξει! Οι άνθρωποι, η πόλη μας αλλά και το σχολείο μας έχει μπει σε κλίμα γιορτινό και το κέφι για τον προσεχή ερχομό της Αποκριάς αρχίζει να μεγαλώνει!
Κέφι, γλέντι και χοροί, χρώματα, σερπαντίνες, κομφετί και διάθεση καρναβαλιού έχει πλημμυρίσει το σχολείο μας.
Πάμε να δούμε κάποιες από τις αποκριάτικες δράσεις μας!
Πρώτη και καλύτερη ….ο εορτασμός της Τσικνοπέμπτης!
Όπως το καλεί το έθιμο, ψήσαμε τα κρεατάκια μας…. κοτομπουκιές , που τις συνοδέψαμε με πατατούλες!
Και του χρόνου, παιδιά, με υγεία και χαρά!
Εμπνευσμένοι από τον Β΄ θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια δεξιοτήτων για την οδική ασφάλεια, μεταμφιεστήκαμε σε φανάρια κυκλοφορίας και το χαρήκαμε, χορεύοντας παραδοσιακά αποκριάτικα τραγούδια! Δεν γινόταν η Τσικνοπέμπτη μας να κλείσει χωρίς μεταμφίεση και γλέντι!
Αλήθεια, τι ξέρουν τα παιδιά για τις Απόκριες;
Η ιστορία του μικρού Αρλεκίνου μας μεταφέρει στον κόσμο του καρναβαλιού.
Φτιάχνουμε και εμείς τον δικό μας Αρλεκίνο σε χαρτί του μέτρου…
Φτιάχνουμε μάσκες του Αρλεκίνου και μεταμφιεζόμαστε…
Δημιουργούμε χειροτεχνίες με Αρλεκίνους….
Παρατηρούμε διάφορες στολές και μεταμφιέσεις στο διαδίκτυο, βλέπουμε βίντεο με αποκριάτικες εικόνες και εκδηλώσεις στην Ελλάδα και όχι μόνο…. Μιλάμε για τον εορτασμό του καρναβαλιού στην Ελλάδα και για τα έθιμα που τηρούνται.
Δημιουργούμε ομαδικά το παραδοσιακό έθιμο με το Γαϊτανάκι
Ζωγραφίζουμε κλόουν και δημιουργούμε αστείες και όμορφες κατασκευές!
Στα αγγλικά μας, η Kiki, μεταμφιέζεται και μας γνωρίζει τους φίλους της, με στολές ! Αλλά και η ίδια, στη συνέχεια, παίρνει διάφορες μορφές , φορώντας μάσκες!
Και φυσικά δεν γίνονται Απόκριες, χωρίς αποκριάτικο πάρτυ!
Ξεκινάμε με ζωγραφική και παρουσίαση των στολών μας!
Μπράβο, παιδιά, είστε υπέροχοι!!!
Συνεχίζουμε με παραδοσιακούς χορούς (Πως το τρίβουν το πιπέρι, Ο Χαραλάμπης, το Γαϊτανάκι) αλλά και με χορούς ξένης προέλευσης, όπως η Ταραντέλα!
Συνεχίσαμε με παιχνίδι και κεφάτη διάθεση, ανάμεσα στις σερπαντίνες!
Βέβαια, τις Απόκριες, ακολουθεί η Καθαρή Δευτέρα με τα Κούλουμα, γι’αυτό και ….
Ζωγραφίσαμε χαρταετούς…
Και τους κατασκευάσαμε ατομικά και ομαδικά……
Και κλείνουμε με την Κυρά Σαρακοστή, που θα μας βοηθάει να μετράμε τις μέρες μέχρι να φτάσουμε στο Πάσχα!
Μας αρέσει αυτή η εποχή, γιατί μας φέρνει όμορφες γιορτές αλλά και γιατί ντύνει τη φύση στα λευκά και μας συναρπάζει με τα παιχνίδια της….
Χιονοπόλεμος, χιονάνθρωποι, νερόλακοι, κρυσταλλάκια και χιονονιφάδες, αλλά και τόσα άλλα…..που μας κάνουν να αγαπάμε την κρύα αυτή εποχή του χρόνου!
Πάμε όλοι μαζί να απολαύσουμε τις χειμωνιάτικες δραστηριότητές μας!
Ο Άκης ο Χειμωνάκης , μας συστήνει την όμορφη εποχή του με ένα γράμμα – εικονόλεξο!
Μας συστήνει τους τρεις μήνες του Χειμώνα
Και παίζουμε λεκτικά παιχνίδια με τις ονομασίες τους….
Ζωγραφίζουμε τον χειμώνα!
Δημιουργούμε ομαδικά ένα χειμωνιάτικο τοπίο…
Δημιουργούμε και ατομικά , όμορφες χειμωνιάτικες χειροτεχνίες!
Στολίζουμε τα παράθυρά μας με χιονισμένα τοπία.
Φτιάχνουμε όμορφες κατασκευές με χιοναθρώπους.
Παρατηρούμε και ανακαλύπτουμε τη θερμοκρασία περιβάλλοντος , πως μεταβάλλεται (εσωτερικό – εξωτερικό περιβάλλον) καθώς και τα όργανα μέτρησης της θερμοκρασίας.
Μέσα
έξω
Παρατηρούμε και μελετούμε τις διάφορες θερμοκρασίες του νερού (ζεστό, κρύο, παγωμένο, σε θερμοκρασία δωματίου)
Διάφορες θερμοκρασίες του νερού
Παρατήρηση
Και μελέτη
Υποθέτουμε και πειραματιζόμαστε με το νερό και κατανοούμε πως δημιουργούνται το Χειμώνα, το χιόνι και οι πάγοι.
Καταλήγουμε σε συμπεράσματα
Μιλάμε για τις αισθήσεις μας κατά την εποχή του Χειμώνα. Συμπληρώνουμε σχετικό φύλλο εργασίας.
-Ποιο φρούτο και ποιο λαχανικό του Χειμώνα γνωρίζεις; ρωτάμε τα παιδιά . Δείτε τις απαντήσεις τους.
Με τα φρούτα και τα λαχανικά του Χειμώνα και δημιουργούμε πίνακες αναφοράς.
Δημιουργούμε πίνακες και ταυτόχρονα παίζουμε παιχνίδι αναγνώρισης λέξεων
Ψηφίζουμε και το αγαπημένο φρούτο και λαχανικό μας!
Και ζωγραφίζουμε όπως μπορούμε ….χειμωνιάτικα φρούτα και λαχανικά!
Στα αγγλικά, η Kiki, μας μαθαίνει τα ρούχα και τα αξεσουάρ του χειμώνα.
Ενώ, σε επόμενο μάθημα, μας συστήνει τα ζώα των πάγων!
Φυσικά, ανάμεσα στις χειμωνιάτικες δράσεις μας , ήταν και ο εορτασμός των Τριών Ιεραρχών. Δείτε τις δημιουργίες των παιδιών μας!
Πραγματικά ο χειμώνας είναι μια μαγευτική εποχή!!!! Σε επόμενη ανάρτηση θα σας παρουσιάσουμε τις φοβερές δράσεις μας για τις Απόκριες!!!
Επιστροφή στα σχολεία από τις διακοπές των Χριστουγέννων!
Ένας νέος χρόνος ξεκινά και ανυπομονούμε να μας φέρει πολλά και όμορφα δώρα!
-Καλώς ήρθες 2023! Λέμε στο σχολείο και μαθαίνουμε την ονομασία και την γραφή του νέου μας έτους….
Τι στόχους έχουμε για το 2023; Συζητάμε , ζωγραφίζουμε και τους γράφουμε….
Με αφορμή το νέο έτος, συζητάμε ξανά για τον χρόνο , την εναλλαγή των εποχών και των μηνών! Παίζουμε και εκπαιδευτικά παιχνίδια για εμπέδωση των γνώσεων!
Ζωγραφίζουμε τις 4 εποχές του χρόνου
Διαβάζουμε ανάλογα παραμύθια
Βέβαια, ο ερχομός νέου έτους δεν γίνεται χωρίς την κοπή βασιλόπιτας!
Φτιάξαμε στην αρχή, με φαντασία, στα αγγλικά μας βασιλόπιτα. Ονομάσαμε τα υλικά, τα ανακατέψαμε, βάλαμε το φλουρί και κόψαμε , νοερά τα κομμάτια! Ποιος είναι ο τυχερός; Ποιο κομμάτι έχει;
Απολαύστε τώρα και την πραγματική κοπή της βασιλόπιτας μας!
Και η τυχερή μαθήτρια του 2023 ,που βρήκε το φλουρί , άνοιξε το δωράκι της , με μεγάλη χαρά!
Μακάρι το νέο έτος να φέρει υγεία, τύχη και χαρά σε όλα τα παιδιά του κόσμου!
Στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος: “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” εργαζόμαστε στον δεύτερο θεματικό κύκλο:
Ζω καλύτερα – Ευ ζην : Οδική Ασφάλεια
Στα πρώτα εργαστήρια του κύκλου ασχοληθήκαμε με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Τι είναι όμως κυκλοφοριακή Αγωγή; Τι γνωρίζουν τα παιδιά σχετικά με την οδική ασφάλεια και με τη σωστή κυκλοφορία στους δρόμους; Δείτε τι μας είπαν….
Στη συνέχεια διαβάζουμε εκπαιδευτικό παραμύθι για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και κάνουμε συζητήσεις κατανόησης.
Ο κύριος ΚΟΚ ενθουσιάζει τα παιδιά! Γίνεται η αφορμή πολλών συζητήσεων, παιχνιδιών αλλά και κατασκευών!
Μας γνωρίζει τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη! Φτιάχνουμε αυτοκινητόδρομο και προσπαθούμε να εφαρμόσουμε όσα ακούσαμε και είδαμε!
Ζωγραφίζουμε τα φανάρια των πεζών
Αλλά τους δίνουμε και φύλλα εμπέδωσης γνώσεων να συμπληρώσουν….
Και στα αγγλικά παίζουμε παιχνίδι με τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη, και μαθαίνουμε τις εκφράσεις: STOP ……GO……
Παρακολουθούμε διάφορα ψηφιακά εκπαιδευτικά βίντεο και παρατηρούμε ανάλογο εποπτικό υλικό!
Για να δούμε τι έμεινε στα παιδιά από αυτά που είδαν και άκουσαν!
Επαναλαμβάνουμε κανόνες συμπεριφοράς των πεζών ανθρώπων στους δρόμους και τι πρέπει να προσέχουν για να είναι ασφαλείς.
Επιπλέον , καταγράφουμε κανόνες συμπεριφοράς των οδηγών και τι οφείλουν να προσέχουν όταν κυκλοφορούν και οδηγούν, αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουμε ως επιβάτες στα μέσα μεταφοράς!
Τα παιδιά για άλλη μια φορά ανταποκρίθηκαν και απάντησαν με επιτυχία!
Οι αυτοσχέδιοι αυτοκινητόδρομοι στην τάξη , έχουν ξετρελάνει τα παιδάκια μας! Μέχρι και φανάρια έχουμε, που μας τα δάνεισε η μαμά ενός μαθητή μας! Για να δούμε, θα καταφέρουμε να κυκλοφορήσουμε με ασφάλεια στους δρόμους; Κάποιοι γινόμαστε οδηγοί, άλλοι πεζοί και άλλοι επιβάτες!
Μπράβο παιδιά ! Τα καταφέρατε μια χαρά!
Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε αυτοκίνητα , παίζουμε και γράφουμε τη λέξη “αυτοκίνητο”
Φτιάχνουμε χειροτεχνίες και κατασκευές!
Δημιουργούμε καδράκι υπενθύμισης για να φοράμε πάντα ζώνη, για το αυτοκίνητο των γονιών μας!
Σε επόμενο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τη σημασία αλλά και την ερμηνεία των σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Μάλιστα φτιάξαμε και τα δικά μας σήματα που τα χρησιμοποιούμε στα παιχνίδια με τον αυτοκινητόδρομο του σχολείου μας!
Γνωριμία με τα σήματα
Επιλογή και κατονομασία σημάτων
Δημιουργία σημάτων με καπάκια, καλαμάκια και πλαστελίνη
Έτοιμα τα σήματα !
Εμπέδωση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας.
-Ποιο σήμα κρατάς;
Θυμόμαστε τα σχήματα μέσα από τα σήματα….
Και φυσικά προγραμματίζουμε και επισκεπτόμαστε το πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής της πόλης μας! Μια εκδρομή που τα παιδιά μας την χάρηκαν και την απόλαυσαν!
Συγκέντρωση και ενημέρωση για τον ΚΟΚ από τον υπεύθυνο του πάρκου.
Από τη θεωρία στην πράξη ως πεζοί…
Από τη θεωρία στην πράξη και ως οδηγοί…..ποδηλάτων!
Σε επόμενα εργαστήρια μαθαίνουμε για τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς. Ρωτάμε τα παιδιά ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζουν και τα καταγράφουμε.
Φτιάχνουμε αφίσα με τα μέσα μεταφοράς.
Ζωγραφίζουμε μέσα μεταφοράς ελεύθερα αλλά και με την τεχνική στένσιλ.
Και στα αγγλικά μαθαίνουμε και τραγουδάμε για τα μέσα μεταφοράς….
Τέλος, ομαδοποιούμε τα μέσα μεταφοράς ανάλογα με το που κινούνται.
Στο σχολείο μας σε τακτά χρονικά διαστήματα ασχολούμαστε με διάφορα θέματα. Σειρά έχει η γνωριμία μας με κάποια επίπεδα σχήματα!
Συγκεκριμένα γνωρίσαμε: τον κύκλο, το τρίγωνο, το τετράγωνο και το ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο!
Πάμε να δούμε όλοι μαζί κάποιες δραστηριότητες απο αυτές που κάναμε μέσα στην τάξη….
-Ποια σχήματα αναγνωρίζετε; ρωτάμε τα παιδιά μας, για να εντοπίσουμε τις προυπάρχουσες γνώσεις τους.
Στη συνέχεια επικεντρωνόμαστε στον κύκλο. Τα παιδιά αναφέρουν κυκλικά αντικείμενα που γνωρίζουν.
Διαβάζουμε ποιηματάκι για τον κύκλο και ζωγραφίζουμε κυκλικά αντικείμενα.
Στη συνέχεια δημιουργούμε τον κύριο Κυκλάκη που μας παίζει παιχνίδια με …. κύκλους (Γύρω- γύρω όλοι, περπατώ – περπατώ εις το δάσος κ.α.)
Τέλος δημιουργούμε χειροτεχνίες …. με κύκλους!
Συνέχεια έχει το τρίγωνο σχήμα!
Ο Κυκλάκης χρειάζεται φιλαράκι! Γι ‘ αυτό…..
Δημιουργούμε την Τριγωνούλα , που μας μιλάει για το τρίγωνο σχήμα! Ευθείες , γωνίες , κορυφές….
Μαζί της συνθέτουμε τρίγωνα με ξυλάκια!
Εντοπίζουμε ποια τριγωνικά αντικείμενα γνωρίζουν τα παιδιά και τα γράφουμε σε χαρτί!
Διαβάζουμε το ποιηματάκι για το τρίγωνο και ζωγραφίζουμε τριγωνικά αντικείμενα!
Κόβουμε τρίγωνα και τα χρησιμοποιούμε σε όμορφες δημιουργίες!
Ας πάμε τώρα στα δυο επόμενα σχήματα που έχουν ομοιότητες μεταξύ τους αλλά είναι και διαφορετικά!
Το τετράγωνο και το ορθογώνιο!
Εντοπίζουμε τις διαφορές και ομοιότητές τους και δημιουργούμε τα ανάλογα σχηματανθρωπάκια!
Τώρα έγιναν όλα μια όμορφη παρέα που διακοσμεί το σχολείο μας !
Εντοπίζουμε ορθογώνια και τετράγωνα αντικείμενα γύρω μας!
ορθογώνια
Τετράγωνα
Και φυσικά δημιουργούμε όμορφες χειροτεχνίες μαζί τους!
Τέλος, όλα τα σχήματα μαζί, μας βοηθούν να φτιάξουμε ομαδικά, την “Σχηματούπολη”.
Βέβαια, η αναζήτηση των σχημάτων δεν σταματάει εδώ! Καθημερινά και ανάλογα το θέμα μας, μας δίνονται πολλές ευκαιρίες για να γνωρίσουμε πολλά ακόμη όμορφα σχηματάκια! Και είμαστε έτοιμοι να τα συμπεριλάβουμε στην όμορφη παρέα μας!
Δείτε τις χριστουγεννιάτικες και πρωτοχρονιάτικες δραστηριότητες μας:
1 Δεκέμβρη….. και μετράμε αντίστροφα για τα Χριστούγεννα! Κάθε μέρα ζωγραφίζουμε και μια μπαλίτσα στο χριστουγεννιάτικο δέντρο μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή, στο λαμπερό αστέρι , που θα μας φέρει τα Χριστούγεννα!
Σε αυτό μας βοηθούν και τα ξωτικά που μας φέρνουν και το δικό τους ημερολόγιο έκπληξη, φορτωμένο με σοκολατένια δωράκια!
Ζωγραφίζουμε μια χριστουγεννιάτικη ζωγραφιά για να τα ευχαριστήσουμε!
Και στη συνέχεια….. στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας!
Δημιουργούμε χριστουγεννιάτικες χειροτεχνίες……
Γράφουμε χριστουγεννιάτικες λεξούλες
Και μαθαίνουμε το γράμμα των Χριστουγέννων, το Χ, χ.
Μιλάμε για τα χριστουγεννιάτικα έθιμα και ζωγραφίζουμε αυτό που μας έκανε εντύπωση!
Στέλνουμε και τις Χριστουγεννιάτικες ευχές μας…. με το δικό μας τρόπο!
Στα αγγλικά φτιάχνουμε ομαδικά ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο και ευχόμαστε ” Merry Christmas”!!!
Επίσης τα παιδιά ζωγραφίζουν αγγλική χριστουγεννιάτικη κάρτα!
Σειρά έχουν οι πρωτοχρονιάτικες δραστηριότητες!
Τι ξέρουμε για την Πρωτοχρονιά;
Πρωτοχρονιά χωρίς Άγιο Βασίλη δεν γίνεται……
Γράφουμε το όνομα του και τον ζωγραφίζουμε….
Παίζουμε και παιχνίδια μαζί του! Ποιος θα ντύσει πιο γρήγορα τον Άι – Βασίλη;
Και τι περιμένουν τα παιδάκια από τον Άγιο Βασίλη; Δώρα ….φυσικά!
Τα παιδιά λοιπόν, ετοιμάζουν το γράμμα τους για τον Άγιο Βασίλη ! Ζωγραφίζουν ή και γράφουν το δωράκι που θέλουν και από κάτω του φτιάχνουν μια ζωγραφιά!
Τα γράμματα των παιδιών τα βάζουμε σε ένα μεγάλο φάκελο , με αποστολέα τον αγαπημένο Άγιο, στο Βόρειο Πόλο!
Σε λίγες μέρες το σχολείο θα κλείσει για τις γιορτές! Κι εμείς θα αποχαιρετιστούμε με δώρα και μια όμορφη Χριστουγεννιάτικη γιορτή!
Ετοιμάζουμε λοιπόν την κάρτα – πρόσκληση για να την μοιράσουμε στις οικογένειες μας!
Φτιάχνουμε και κουραμπιεδάκια για να κεράσουμε στην γιορτή τους καλεσμένους, και όχι μόνο! Θα φάμε και στο σχολείο μας αλλά και θα γεμίσουμε με αυτούς ,το χριστουγεννιάτικο πουγκάκι που θα ετοιμάσουμε ως δώρο για τις γιορτές, μαζί με άλλες γλυκές λιχουδιές και εκπλήξεις!
Τα δωράκια μας για φέτος θα είναι , ένα ημερολόγιο για τη νέα χρονιά, και το χειμωνιάτικο σπιτάκι -πουγκί, γεμάτο με γλυκές λιχουδιές!
Πριν τη γιορτή μας και το κλείσιμο του σχολείου, στα πλαίσια και των δράσεων της μετάβασης, επισκεφτήκαμε το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς μας για να τους πούμε τα κάλαντα των Χριστουγέννων!
Συγκεκριμένα, μας υποδέχτηκε η Διευθύντρια του σχολείου με κεράσματα , που μας οδήγησε μέσα στους χώρους του σχολείου και καταλήξαμε στα δυο τμήματα της Α’ τάξης , όπου και τους είπαμε τα κάλαντα. Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων μας κέρασαν γλυκές λιχουδιές και εμείς τους χαρίσαμε, ως δώρο, χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές που έγραψαν τα παιδιά! Τα παιδιά το χάρηκαν και ταυτόχρονα είχαν μια όμορφη εικόνα του δημοτικού σχολείου.
Και κλείνουμε με την όμορφη γιορτούλα μας! Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, γι’ αυτό και ανταμείφθηκαν με τον ερχομό του Άγιου Βασίλη , που ήρθε φορτωμένος με δώρα!
Τα παιδιά λένε τις ιδέες τους και καταγράφονται. Στην συνέχεια , βλέπουμε ανάλογο εποπτικό υλικό και συμπληρώνουμε κενά ή διορθώνουμε τυχόν λανθασμένες ιδέες.
Γνωρίζουμε τους τρεις μήνες του Φθινοπώρου και παίζουμε με τα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους…
Κάποια παιδιά φέρνουν θησαυρούς από τη φθινοπωρινή φύση και τους παρατηρούμε!
Δημιουργούμε φθινοπωρινά τοπία….
Φθινόπωρο σημαίνει….πρώτες βροχές!
Και δημιουργούμε τις δικές μας βροχερές χειροτεχνίες!
Στ ολοήμερο τμήμα τα παιδιά ζωγραφίζουν φθινοπωρινά στεφανάκια και στολίζουν τα παράθυρα του σχολείου.
Μέσα στο Φθινόπωρο γιορτάζει και η Αεροπορία μας! Με την γιορτή των Ταξιαρχών! Τα παιδιά του ολοήμερου κατασκευάζουν αεροπλάνα.
Στον πρώτο θεματικό κύκλο, ασχοληθήκαμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα και συγκεκριμένα με τα δικαιώματα των παιδιών.
Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα και ανάγκη για μια όμορφη και ήρεμη ζωή και η κοινωνία μας πρέπει να φροντίζει για αυτό αλλά και να τα προστατεύει σε περιπτώσεις που οι συνθήκες δεν είναι κατάλληλες.
Όλοι εμείς, μικροί και μεγάλοι, οφείλουμε ως ενεργοί πολίτες, να ενημερωνόμαστε και να βοηθάμε όταν μπορούμε!
Τα παιδιά λοιπόν , σε πρώτη φάση, απαντούν στο ερώτημα: ” Τι χρειάζονται τα παιδιά για να είναι χαρούμενα;”
Εξηγούμε στα παιδιά, πως όλα αυτά που είπαν πως χρειάζονται για να είναι χαρούμενα, είναι αγαθά που πρέπει όλα τα παιδάκια του κόσμου να έχουν στη ζωή τους! Όλα αυτά μαζί τα ονομάζουμε δικαιώματα των παιδιών!
Στη συνέχεια, διαβάζουμε το ψηφιακό παραμύθι: “Το μαγικό πανί” που βρήκαμε στο διαδίκτυο, μέσω Youtube.
Όταν τους τα στερούν ή δεν τα έχουν , πρέπει να προσπαθούμε να τα βοηθήσουμε για να τα αποκτήσουν! Τους εξηγούμε πως υπάρχουν διάφορες ομάδες ανθρώπων και οργανώσεις στον κόσμο, που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των παιδιών , όπως εiναι η UNICEF.
Παρακολουθούμε σχετικό βίντεο στη σελίδα της UNICEF: https://www.unicef.org/
Η παγκόσμια κοινότητα δεσμεύτηκε να προστατεύει τα δικαιώματα των παιδιών με την υιοθέτηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Από τότε, η 20η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού. (Πηγή: http://www.nimazois.org/)
Διαβάζουμε όλοι μαζί την “Χάρτα των δικαιωμάτων των παιδιών”
(Πηγή:https://blogs.sch.gr/21nipstavr/)
Άραγε έχουν καταλάβει τα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να τηρούνται τα δικαιώματα τους; Απεικονίζουν πως αισθάνονται όταν αυτό συμβαίνει…
Τέλος, τα παιδιά δημιουργούν αφίσες με τα δικαιώματα των παιδιών.
Επιθυμία τους είναι να τις δούνε οι μεγάλοι και με αυτό τον τρόπο να μεταφέρουν το δικό τους ανθρωπιστικό μήνυμα!
Εργαστήρια 3-5
Στα επόμενα εργαστήρια επικεντρωθήκαμε σε κάποια σημεία της χάρτας των δικαιωμάτων περισσότερο από τα άλλα .
Συγκεκριμένα στο:
Αρχικά γίνεται αναφορά στο γεγονός ,ότι όλα τα παιδάκια έχουν δικαίωμα να έρθουν στη ζωή και ότι κανείς δεν πρέπει να τους το στερεί.
Συζητάμε ότι κάθε παιδί έχει λόγω ύπαρξης και είναι μοναδικό και σημαντικό!
Όλα τους έχουν στοιχεία που τα κάνουν να ξεχωρίζουν και συνθέτουν τη δική τους προσωπικότητα! Ο εαυτός μας είναι μοναδικός!!!!
Για να δούμε τι εννοούμε όταν λέμε …. εαυτός
Ένας καθρέφτης μπαίνει στην παρεούλα μας και ….κάνουμε συστάσεις, αλλά και όχι μόνο!!!!
Δημιουργούμε κατασκευή με τον εαυτό μας στον καθρέφτη!
Αλλά και ζωγραφίζουμε τα πορτρέτα μας!
Ποια στοιχεία μας κάνουν μοναδικούς; Εξηγούμε ότι κάθε άνθρωπος έχει εξωτερικά χαρακτηριστικά αλλά και εσωτερικά, που έχουν να κάνουν με τα συναισθήματά μας και πως τα εκφράζουμε στους γύρω μας!
Δημιουργούμε μοναδικούς ανθρώπους με την τεχνική του κολλάζ σε συνδυασμό με ζωγραφική.
Στη συνέχεια δείχνουμε στα παιδιά την αστυνομική μας ταυτότητα και αναφέρουμε τα στοιχεία που περιέχει και που την καθιστούν μοναδική!
Τα παιδιά δημιουργούν τη δική τους προσωπική ταυτότητα και την παίρνουν στο σπίτι τους!
Για τη δημιουργία της ταυτότητας χρειάστηκε να μετρήσουμε και το ύψος μας …
Στο μάθημα των αγγλικών μας μαθαίνουμε τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθουμε….
-How are you feeling today? Ρωτάει η Kiki τα παιδιά….
Το “Colour Monster” τα βοηθά, σε επόμενο μάθημα, να εμπεδώσουν τα συναισθήματα, σε συνδυασμό με τα χρώματα! Ανάλογα με τη διάθεση που έχει, αλλάζει και το χρώμα του!
Τέλος, ζωγραφίζουν το τερατάκι με βάση τη δική τους διάθεση και ονοματίζουν το συναίσθημά τους!
Έπειτα, συζητάμε για τον εαυτό μας και για όλα αυτά που μας κάνουν ξεχωριστούς…
Και τα απεικονίζουν σε ανάλογο φύλλο εργασίας …..
Όλα τα παιδιά είναι ξεχωριστά και μοναδικά και οφείλουμε να τα σεβόμαστε! Πρέπει μεταξύ μας να υπάρχει κατανόηση και αλληλοσεβασμός!
Άραγε πως δείχνουμε τον σεβασμό μας στους άλλους γύρω μας; Δημιουργούμε μια αφίσα με τις ιδέες μας για να τις μοιραστούμε μαζί σας!
Σεβασμό δείχνουμε στους άλλους όταν είμαστε ευγενικοί με τις πράξεις μας αλλά και με τα λόγια μας.
Δημιουργούμε λοιπόν ομαδικά πίνακες με ευγενικές και γλυκές λεξούλες λεξούλες! Τις άσχημες τις πετάμε….. στα σκουπίδια!
Εργαστήρια 6 και 7
Στα επόμενα εργαστήρια επικεντρωθήκαμε στο δικαίωμα Νο 7 της Χάρτας των Δικαιωμάτων για τα παιδιά.
Συζητάμε για τη σημασία της οικογένειας στη ζωή μας και για το πόσο τυχεροί είμαστε που την έχουμε κοντά μας, να μας προσέχει, να μας φροντίζει !Είναι οι δικοί μας άνθρωποι που νοιάζονται για εμάς και μας αγαπούν!
Παρατηρούμε ανάλογο εποπτικό υλικό και αναφέρουμε τα διάφορα είδη οικογενειών που υπάρχουν στην κοινωνία μας! Διαβάζουμε σχετικά ποιήματα αλλά και γνωρίζουμε την ….ρίμα!
Για πάμε να γνωρίσουμε τις οικογένειες των παιδιών μας καλύτερα!
Ζωγραφίζουν την οικογένειά τους και δημιουργούν όμορφες χειροτεχνίες…
Μετρούν τα μέλη της οικογένειάς τους και τα κατατάσσουν σε πίνακα .
Οι περισσότερες οικογένειες στην τάξη πόσα μέλη έχουν ;
Καταλήγουμε στο συμπέρασμα , ότι οι τετραμελείς οικογένειες είναι πιο πολλές !
Δεν λείπουν φυσικά και τα γλωσσικά παιχνίδια!
Παίζουμε παιχνίδι αντιστοίχισης λέξεων σχετικών με το θέμα.
Και στο μάθημα των αγγλικών μαθαίνουμε τραγουδάκια και σχετικό λεξιλόγιο! Με τη βοήθεια του μικρού κοάλα, της Kiki,της μασκότ της τάξης μας , περνάμε όμορφα αλλά και γνωρίζουμε νέες λέξεις: ” Dad, Mum, sister,……”
Μαθαίνουμε και τα γεύματα που τρώνε οι οικογένειες στην Αυστραλία , τη χώρα καταγωγής της Kiki….
Με την οικογένεια μας περνάμε πολλές στιγμες της ζωής μας και κάνουμε διάφορα πράγματα μαζί, ευχάριστα ή και όχι.
Για να δούμε τι λένε τα παιδιά…..
Τις προφορικές τους ιδέες , στην συνέχεια, τις αποτυπώνουν στο χαρτί!
Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η οικογένεια είναι σημαντική και πολύτιμη για όλα τα παιδιά! Και πως όταν αυτή για διάφορους λόγους δεν υπάρχει ή δεν φέρονται σωστά κάποια μέλη της προς τους υπόλοιπους, πρέπει το κράτος να επεμβαίνει και να βοηθά!
Κλείνοντας τον πρώτο θεματικό κύκλο, μικροί και μεγάλοι, έχουμε την ανάγκη να δείξουμε εμπράκτως την αγάπη μας για τα παιδιά και να τους δώσουμε λίγη χαρά!
Μιας και πλησιάζουν Χριστούγεννα, που είναι η γιορτή της αγάπης, θέλουμε να στείλουμε το δικό μας μήνυμα αγάπης και υποστήριξης σε όλα τα παιδάκια του κόσμου, με την μικρή συνεισφορά μας μέσω του “MAKE A WISH”.
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή