4 Οκτωβρίου! Παγκόσμια ημέρα Προστασίας των Ζώων!

Στις 4 Οκτωβρίου , στο σχολείο μας ήρθε ένας επισκέπτης και μας έφερε δώρα!

 

Μας επισκέφτηκε ο Ασπρούλης, ένα γλυκό προβατάκι! Μας έφερε αυτοκόλλητα ζωάκια που θα μας βοηθούν να καθόμαστε. Κάθε πρωί, όλοι διαλέγουμε από ένα ζωάκι (δεν ξέρουμε ποιο είναι) και πρέπει να το αντιστοιχήσουμε με το ίδιο ζωάκι που μας έχει κολλήσει, σε μια θεσούλα στα παγκάκια μας!

Μέχρι και πίνακα με τα ονόματα μας έφτιαξε ο Ασπρούλης ! Για να κολλάμε το ζωάκι που πετύχαμε και να μην μπερδευόμαστε!

IMG 6615

Επίσης, μας εξηγεί ότι ήρθε στο σχολείο μας για μας μιλήσει για την παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων! Μας δείχνει και εποπτικό υλικό!

IMG 6617         IMG 6626

Μας διαβάζει και ένα παραμυθάκι στο διαδίκτυο: “Λάκυ, το αδεσποτάκι”

ΛΑΚΥ ΤΟ ΑΔΕΣΠΟΤΑΚΙ – Χρήστος Κουλαξίζης (ebook & audiobook)

Πηγή: https://www.ebooks4greeks.gr/laky-to-adespotaki

Συζητάμε και σχολιάζουμε για το πως πρέπει να φερόμαστε στα ζώα! Μαθαίνουμε ότι υπάρχουν φιλοζωϊκές οργανώσεις που βοηθούν αδέσποτα ζωάκια!Υποσχόμαστε να τα αγαπάμε και να τα φροντίζουμε!

Όλοι μαζί φτιάχνουμε μια αφίσα με τίτλο: “Αν τα ζώα μιλούσαν θα μας έλεγαν….”

Τα παιδιά εκφράζουν τις ιδέες τους και τις καταγράφουμε!

IMG 6627

Δημιουργούμε μια αφίσα ομαδικά!

image 6483441

Παίζουμε παριστάνοντας ζωάκια!

Γινόμαστε και καγκουρό που πηδούν μέσα και έξω απο τη φωλιά τους! Προσοχή όμως γιατί μπορεί οι εντολές να μας  μπερδέψουν!!!!

Παίζουμε και με τα τρισδιάστατα ψηφιακά ζωάκια που επισκέφτηκαν το σχολείο μας!

Δημιουργούμε ένα σελιδοδείκτη προς τιμήν των ζώων που γιορτάζουν και τον πάμε δώρο στο σπίτι μας!

Στο ολοήμερο τμήμα, τα παιδάκια δημιουργούν επιπλέον και καπελάκια- σκυλάκια Δαλματίας!

IMG 6666

Την επόμενη μέρα, συζητάμε για τα αγαπημένα μας ζωάκια και τα ζωγραφίζουμε!

Επίσης παίζουμε με παιχνίδια που μας έφερε ο Ασπρούλης….Ντόμινο, παιχνίδι μνήμης, κ.α.

Τραγουδάμε και χορεύουμε με τραγούδια που σχετίζονται με ζώα!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΖΩΑΚΙΑ

Απο την τελεία στις γραμμές!

Πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να κρατούν το μολύβι σωστά; Πόσο σημαντικό είναι να μπορούν να σχεδιάζουν μια γραμμή;

Στο άρθρο αυτό, θα σας δείξουμε πως από μια τελεία περάσαμε στις γραμμές!

Όλα ξεκίνησαν με την παρακολούθηση του ψηφιακού παραμυθιού: ” Η τελεία ” του Peter Reynolds, στο YouTube.

Ακολούθησε σχολιασμός και συζήτηση του παραμυθιού.

Μετά από αυτό, τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν τις δικές τους τελείες και να βοηθήσουν την Λία. (Το πρωτότυπο φύλλο εργασίας προέρχεται από αναζήτηση στο διαδίκτυο).

Συνεργαζόμαστε και φτιάχνουμε με τα σώματά μας τελείες και παίζουμε κινητικά παιχνίδια!

IMG 6579                  IMG 6581

Τελείες ….γίνονται και τα στεφάνια μας ! Παίζουμε με αυτές και εμπεδώνουμε διάφορες τοπολογικές έννοιες, αλλά και έννοιες σχετικές με την βίωση του σώματός μας: μέσα, έξω, γύρω από /οκλαδόν, κουτσό,φτέρνες , δάχτυλα των ποδιών , γόνατα, κ.α.

Μαθαίνουμε ότι οι τελείες χρησιμοποιήθηκαν στην ζωγραφική και δημιούργησαν την τεχνοτροπία με τίτλο “Πουαντιγισμός” (από τη γαλλική λέξη ΠΟΥΑ που σημαίνει τελεία). Διαβάζουμε  πληροφορίες στο διαδίκτυο, μαθαίνουμε ττους κύριους εκπροσώπους και σχολιάζουμε πίνακές τους.

Πηγή: https://www.bestnews.gr/poyantigismos-zografiki-gia-mikroys-kai-megaloys/

Πωλ Σινιάκ, Το ατμόπλοιο Hirondelle στον Σηκουάνα,1901

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν με την τεχνική του πουαντιγισμού και διακοσμούν τις παλάμες τους, που θα χρησιμοποιηθούν στο συμβόλαιο της τάξης.

Τι θα γίνει αν ενώσουμε πολλές τελείες στη σειρά;

Τα παιδιά καλούνται να συνεργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν διάφορους σχηματισμούς βάζοντας τελείες στη σειρά. Χρησιμοποιούν υλικά που επιλέγουν και τους θυμίζουν τελείες!

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις γραμμές!

Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας ενώνοντας τελείες για να δημιουργήσουμε γραμμές!

Φτιάχνουμε τον Αστερούλη!!!!!

Γνωρίζουμε διάφορα είδη γραμμών!

IMG 6595

Και φυσικά τις αναπαράγουμε …..σε αλεύρι!!!!

Τέλος σχεδιάζουμε γραμμές και σε χαρτί!

Διακοσμούμε τα μαλλιά της Φθινοπωρούλας, που τα ανακάτεψε ο αέρας, για να μην αισθάνεται άσχημα!

Σίγουρα οι γραμμές θα μας βοηθήσουν σε επόμενό μας θέμα: “Γνωριμία με τα αρχικά των ονομάτων μας”!

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο!

Σεπτέμβριος! Τα σχολεία ξεκίνησαν!Οι αίθουσες, τα προαύλεια γέμισαν από παιδικές φατσούλες και φωνούλες! Κάποια παιδάκια είναι παλιά, κάποια καινούρια…Όλα όμως έχουν τις ίδιες ανάγκες για να νιώσουν ασφαλή, χαρούμενα και να γνωρίσουν νέους φίλους!

Πάμε να τα δούμε όλα απο την αρχή!!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΠΑΙΔΙΩΝ

Τα δωράκια καλωσορίσματος των παιδιών!

 Η ΠΡΩΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΑ

IMG E6382

Η ΠΡΩΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ:

Κάτι φοβερό συμβαίνει στο σχολείο μας! Έρχεται να μας επισκεφτεί  η βασίλισσα της νύχτας και φέρνει μαζί της το αγαπημένο της ραβδί, τον Αστερούλη! Φυσικά, θα γίνει η μασκότ της τάξης μας και θέλει να μας γνωρίσει όλους!!

– Θέλω να γνωρίσω νέους φίλους! Πως σε λένε φιλαράκι; μας ρωτάει ο Αστερούλης και απαντάμε!!

Και τις επόμενες μέρες έρχεται και λέμε τα ονομάτά μας, αλλα και το αγαπημένο μας φαγητό, χρώμα……..!

Μας αρέσει να μας επισκέπτεται η βασίλισσα της νύχτας με τον Αστερούλη!!!!!

Βέβαια, και στα Αγγλικά,  η κυρία, μας γνωρίζει έναν καινούριο φίλο, τον BUDDY, ένα ελεφαντάκι,  που θέλει να γνωριστούμε και να παίζουμε μαζί όλη την χρονιά!

Το μουσικό καπέλο:  Όποιος το φορά λέει δυνατά το όνομά του!

 

IMG 6426

Η χαρούμενη μπαλίτσα, που μας έφερε η κυρία των Αγγλικών. Πετάγεται και όποιο παιδάκι την πιάνει, πρέπει να λέει το όνομά του!

IMG 6406      IMG 6405 1

Μπαλονοπαιχνιδίσματα: Τα παιδιά πρέπει να συνεργαστούν, να δείξουν ευελιξία και να εξασκήσουν τις κινητικές τους ικανότητες.

Το μπαλόνι: Γινόμαστε και ένα μπαλόνι που φουσκώνει και ξεφουσκώνει, με τα σώματά μας!

Βρες το φιλαράκι σου και κάνε ότι σου πω: Τα παιδιά πρέπει να βρουν ένα φίλο με  ίδιο χρώμα αστεράκι και να κάνουν ζευγάρια. Στην συνέχεια πρέπει να εκτελούν σε ζευγάρια, τις εντολές που ακούνε.

Βρες το αστεράκι: Στην αρχή, τρέχουμε να βρούμε  ο καθένας ένα αστεράκι. Στη συνέχεια όμως, τα αστεράκια εξαφανίζονται σταδιακά και πρέπει να κάνουμε ομάδα με κάποια άλλα παιδάκια και να γνωριστούμε μαζί τους. Ενώ στο τέλος, μένει ένα μόνο αστεράκι και πρέπει όλοι να φτιάξουμε μια μεγάλη παρέα γύρω του, που φυσικά θα είναι και η παρέα της τάξης μας!

Παιχνίδια ευλιγισίας, ισορροπίας και αναζήτησης κινητικών ικανοτήτων- σωστής διαχείρισης των μερών του σώματος:

Παιχνίδι ταχύτητας και λεπτής κινητικότητας! Ποιος θα τοποθετήσει πιο γρήγορα τα μπαλάκια;

 Μην σου πέσει το μπαλάκι! Παιχνίδι συνεργασίας – εμπέδωσης των εννοιών πάνω -κάτω:

Παίζουμε παιχνίδια και συνεργαζόμαστε στις “γωνιές απασχόλησης” καθημερινά! Δημιουργούμε και διασκεδάζουμε χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.

Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να παίζουμε δημιουργικά κατά τα διαλείμματα:

Παιχνίδια με τα χρώματα στα αγγλικά:

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Δημιουργούμε το λουλούδι της φιλίας! Κάθε παιδί χρωματίζει ένα πέταλο και όλοι μαζί συνθέτουμε το λουλούδι μας!

Τι κάνω στο σχολείο μου;  Τα παιδιά λένε τις απόψεις τους, γράφονται σε μπαλονάκια και στη συνέχεια τα κολλούν, ζωγραφίζουν και δημιουργούν μια ομαδική αφίσα!

 

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Φυσικά, τις πρώτες μέρες στο σχολείο μαθαίνουμε τους κανόνες της παρεούλας, της τάξης, της αυλής αλλά και τους κανόνες σωστής  λειτουργίας του σχολείου και χρήσης των υλικών.

  • Ο κύριος Κανονούλης μας μαθαίνει τους κανόνες της τάξης. Τι πρέπει να κάνω και τι πρέπει να αποφεύγω να κάνω.

(Το οπτικοποιημένο υλικό με τους κανόνες το δανειστήκαμε απο αγαπημένες συναδέλφους στο διαδίκτυο).

  • Δημιουργούμε και το “συμβόλαιο” της τάξης μας και δίνουμε τα χέρια!

Και το άλλο τμήμα δημιουργεί το δικό του συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης!

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΡΟΥΤΙΝΕΣ…..

Μαθαίνουμε και εξασκούμαστε στις καθημερινές ρουτίνες: Αλλαγη καιρού, ημέρες της εβδομάδας ,έτος -εποχές -μήνες, ημερομηνία, παρουσίες – απουσίες….

Φτιάχνουμε το δικό μας πίνακα με τις ημέρες της εβδομάδας αντιστοιχίζοντας την κάθε ημέρα, με ένα αντικείμενο, που ξεκινά με την ίδια συλλαβή ή φωνούλα με την ημέρα, κατά επιλογή των παιδιών.

Στη συνέχεια δημιουργούμε παιχνίδι αντιστοίχησης λέξεων και εικόνων και το παίζουμε στην παρεούλα.

Αυτά και άλλα πολλά συμβαίνουν στο σχολείο μας!! θα τα πούμε σε επόμενα άρθρα!!!!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2023 – 2024

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός της νέας σχολικής χρονιάς 2023 -24, θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα, 11/09/2023 και ώρα 9:00 π.μ. στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.

Καλή σχολική χρονιά

Οι νηπιαγωγοί του 26ου νηπιαγωγείου Χαλκίδας

ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ

IMG 5805

Έφτασε το καλοκαίρι! Ιούνιος μήνας , ο μήνας που τελείωνουν τα σχολεία και θα αποχαιρετιστούμε!

Όλα και όλοι στο σχολείο ετοιμάζονται για την τελική ευθεία….

Τα εξώφυλλα μπαίνουν στους φακέλους, τα συρτάρια αδειάζουν,οι φάκελοι εργασιών των παιδιών είναι έτοιμοι για να τους δοθούν και να σημάνει η λήξη του σχολείου, τα δωράκια είναι στη θέση τους, το προγραμμα μετάβασης ολοκληρώνεται, οι πρόβες της καλοκαιρινής γιορτής έχουν ολοκληρωθεί και ετοιμαζόμαστε να ανοίξουμε την αυλαία! Πάμε να τα δούμε όλοι μαζί!

 

Τα εξώφυλλα για τους φακέλους των εργαστηρίων δεξιοτήτων

IMG 5821

Οι φάκελοι με τις  ζωγραφιές των παιδιών μας.

Τα νήπια που θα μεταβούν στο δημοτικό σχολείο εκφράζονται και μας λένε τις εντυπώσεις τους αλλά και τις προσδοκίες τους για το δημοτικό. Όλα καταγράφονται σε χαρτόνια. Επίσης, τα παιδιά ζωγραφίζουν το 18ο δημοτικό σχολείο! Όλα μαζί,  αναρτώνται αρχικά στην είσοδο του σχολείου μας και στη συνέχεια σε τοίχο του δημοτικού σχολείου.

Και κλείνουμε με την καλοκαιρινή μας γιορτή που ήταν εμπευσμένη απο τον Δ΄Θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων : “STEM και διάστημα”!

Τίτλος της γιορτής : “Μια γιορτή στη γειτονιά του Ήλιου”.

Τα σκηνικά της γιορτής μας!

 

Στιγμιότυπα της καλοκαιρινής μας γιορτής!

Αυτά από εμάς για τη φετινή σχολική χρονιά!!

Θα τα ξαναπoύμε το Σεπτέμβρη με αρκετά νέα πρόσωπα, με νέες θεματικές αλλά πάντα με την ίδια διάθεση για χαρά και δημιουργία!!!

Σας ευχαριστούμε 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- Δ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

STEM / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ  ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Στον 4ο θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διαπραγματευτήκαμε νέες μεθοδολογίες , όπως αυτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής (STEM) μέσα από το θέμα του διαστήματος.

Γνωρίσαμε το ηλιακό μας σύστημα, πραγματοποιήσαμε διαγαλαξιακά ταξίδια, γνωρίσαμε νέους εξωγήινους φίλους  και παίξαμε και λύσαμε υπέροχους “διαστημικούς” κώδικες που μας έφεραν πιο κοντά στην εκπαιδευτική ρομποτική.

Πάμε να δούμε αναλυτικά:

Ξεκινήσαμε με τον βασιλιά του ηλιακού μας συστήματος , με τον ήλιο.

Άραγε, τα παιδιά ξέρουν πληροφορίες για τον ήλιο και ποιες είναι αυτές;

IMG 5304

Τα παιδιά ξέρουν αρκετά και τα βοηθάμε με κατάλληλο εποπτικό υλικό να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

Τα συναρπάζει η πυρακτώδης εικόνα του ήλιου και θέλουν να τη ζωγραφίσουν .

IMG 5298

Δημιουργούν εναλλακτικά ήλιους με ζωγραφική χάρτινων πιάτων.

Στο διάστημα, γύρω από τον ήλιο, κινούνται οι πλανήτες . Ανάμεσα τους βρίσκεται και η Γη, ο δικός μας όμορφος πλανήτης! Η Γη κινείται και οι κινήσεις της , σε σχέση με τον ήλιο,  δημιουργούν το φαινόμενο της ημέρας – νύχτας.

Βλέπουμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο και παίζουμε παιχνίδια για την κατανόηση του φαινομένου.

Πειραματιζόμαστε και με την υδρόγειο σφαίρα και ένα φακό για καλύτερη εμπέδωση. Χρησιμοποιούμε ένα αυτοκόλλητο για να εντοπίζουμε την πόλη μας πάνω στην υδρόγειο και ξεκινάμε… Γυρίζουμε την υδρόγειο ενώ ο “ακίνητος” φακός είναι αναμμένος. Πότε είναι μέρα, πότε είναι νύχτα στη Χαλκίδα;

IMG 5305

Όλοι μαζί, κατασκευάζουμε τα σύμβολα της ημέρας και της νύχτας στον ουρανό.

Συμπληρώνουμε και σχετικό φύλλο εργασίας που βρήκαμε στο διαδίκτυο.

IMG E5310

Εισάγουμε την πρώτη μορφή κώδικα, σε κάτι οικείο για τα παιδιά μας! Πρέπει να φτιάξουν ένα κώδικα με βάση ένα μοτίβο.

Στην αρχή δημιουργούμε μοτίβα με τουβλάκια για  να τα …θυμηθούμε!

Επειτα, ολοκληρώνουμε μοτίβα με καρτέλες εμπνευσμένες από το θέμα μας.

Στο τέλος, πρέπει να ολοκληρώσουμε όλοι (ατομικά) τον κώδικα-μοτίβο, για να βοηθήσουμε τον ήλιο να…. φέρει τη μέρα στη Γη!

Μπράβο, παιδιά! Τα καταφέρατε!

Κι επειδή μας άρεσε ο κώδικας- μοτίβο, δημιουργούμε έναν μεγάλο πύραυλο,  που θα μας ταξιδέψει όλους στο διάστημα, ακολουθώντας χρωματικά μοτίβα από τουβλάκια!!!!

Στο διάστημα υπάρχουν και αλλά αστέρια εκτός από τον ήλιο που σχηματίζουν μεταξύ τους αστερισμούς, με όμορφες ονομασίες. Διαβάζουμε σχετικό βιβλίο.

IMG 5448Οι αστερισμοί μας οδηγούν σε μια άλλη μορφή κωδικοποίησης, μέσω αναπαραγωγής προτύπου ! Πρέπει να αναπαράγουμε τους ίδιους αστερισμούς  με βάση το πρότυπο που μας δίνεται.

IMG 5590

Στη συνέχεια γνωρίζουμε το ηλιακό μας σύστημα. Ποιους πλανήτες περιλαμβάνει, τι απόσταση έχουν από τον ήλιο, τι μέγεθος έχουν….;

Συγκεντρώνουμε πολλές σχετικές πληροφορίες από το διαδίκτυο, που μας βοηθούν να λύσουμε απορίες και να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας.

Δημιουργούμε ομαδικά το ηλιακό μας σύστημα!

Το δημιουργούμε και ατομικά…

IMG 5625

Στη συνέχεια, παίζουμε παζλ γνωριμίας με τα διάφορα ουράνια σώματα του ηλιακού μας συστήματος, παιχνίδια σειροθέτησης των πλανητών σε σχέση με την απόστασή τους από τον ήλιο…..

 

Οι αστροναύτες ταξιδεύουν με τα διαστημόπλοιά τους και γνωρίζουν τους πλανήτες. Μαθαίνουμε πληροφορίες για τον τρόπο ζωής τους στα ταξίδια τους, βλέπουμε την εκτόξευση ενός πυραύλου της ΝΑΣΑ…….

-Άραγε , αν ήσουν αστοναύτης σε ποιον πλανήτη θα ήθελες να πας; ρωτάμε τα παιδιά και εκείνα ζωγραφίζουν!

Η φαντασία μας, μας μεταμορφώνει σε αστροναύτες και με τα διαστημόπλοιά μας πηγαίνουμε στον πλανήτη που ακούμε το όνομα του. Ένα παιχνίδι ανίχνευσης και εμπέδωσης των νέων πληροφοριών.

Άραγε υπάρχει ζωή σε άλλους πλανήτες; Υπάρχουν εξωγήινα όντα; Τι μορφή θα έχουν;

Ερωτήματα των παιδιών που μας δίνουν τροφή για γνώση, ανάπτυξη του προφορικού μας λόγου και διασκέδαση!!!

Μπαίνουμε στον επιδαπέδιο πυραυλό μας και εκτοξευόμαστε για άλλους πλανήτες! Τι θα συναντήσουμε εκεί που θα φτάσουμε; Τα παιδιά εκφράζονται και αφήνουν την φαντασία τους ελεύθερη!

Ζωγραφίζουν τους εξωγήινους που συνάντησαν……

Ανάμεσα στα διαστημικά τους ταξίδια, καλούνται να αποκωδικοποιήσουν ένα νέο κώδικα , παρατήρησης και αναγνώρισης χρωμάτων και σχημάτων!

Και φυσικά, δεν γινόταν να αφήσουμε τα παιδιά χωρίς αναστοχασμό και να δούμε αν τους έμεινε κάτι από τις νέες γνώσεις που έλαβαν! και έτσι δημιουργήσαμε ένα τεράστιο πύραυλο…. αναστοχασμού!!

Επίσης, έκαναν διαγαλαξιακά φανταστικά ταξίδια και κατά το μάθημα της αγγλικής γλώσσας και ήρθαν σε επαφή με ονομασίες ουράνιων σωμάτων στα αγγλικά, χόρεψαν, τραγούδησαν και έπαιξαν.

Ώρα να έρθουν στα παιδιά σε επαφή με προγραμματισμό, κωδικοποίηση μέσω ρομποτικής (STEM) !

Τα φέρνουμε λοιπόν σε επαφή με τα σύμβολα των αλγόριθμων στην ρομποτική.

Παίζουμε μαζί τους , τα συνδέουμε με εντολές και δημιουργούμε κώδικες εμπέδωσής τους.

IMG 5586

Τα παιδιά κατανοούν ότι στην ρομποτική υπάρχει ένας προγραμματιστής που “δίνει” τις εντολές και ένα ρομπότ που τις εκτελεί!

Σε αρχικό στάδιο, τα παιδιά παίρνουν ρόλους προγραμματιστή και ρομπότ και φτιάχνουν προφορικούς κώδικες. Πρέπει να καταθύνουν τον ρομπότ -εξωγήινο,  σωστά ανάμεσα στα αστέρια, ώστε να καταφέρει να βρει τον πλανήτη του.

Στην συνέχεια τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν κώδικες και να κατευθύνουν το ρομπότ.

Σε τελικό στάδιο δημιουργούν και επιλύουν μόνα τους κώδικες προγραμματισμού.

Τα παιδιά ενθουσιάζονται με τη ρομποτική και θέλουν να φέρουν τα ρομποτάκια τους στο σχολείο. Και κάπως έτσι άρχισαν οι ρομποτικές επισκέψεις….

Οι επισκέπτες ρομπότ μας  έδωσαν την ευκαιρία για να γνωρίσουμε στα παιδιά μας τον διαστημικό ποντικούλη μας!

Η χαρά τους απερίγραπτη! Θέλουν όλα να φτιάξουν κώδικες και να του δώσουν εντολές!

Ο διαστημικός ποντικούλης θα τους βοηθήσει στη δημιουργία ενός διαστημόπλοιου μέσω της τεχνικής tangram.

Αρχικά τα παιδιά πρέπει να αποκωδικοποιήσουν τα σωστά βήματα και να δημιουργήσουν τον πύραυλο σύμφωνα με το πρωτότυπο!

Σε επόμενο στάδιο, πρέπει να αναπαράγουν τη συγκεκριμένη γνώση αλλά και να ανέβουν επίπεδο! Πρέπει να δημιουργήσουν κώδικα και να κατευθύνουν τον διαστημικό ποντικούλη ώστε να συλλέξει το χαμένο κομμάτι για να εκτοξευθεί ο πύραυλος!!!!

IMG 5694

Και η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρανε πολύ καλά! Μπράβο παιδιά!!!

Βέβαια, συνέχισαν και με όμορφες κατασκευές….

Έφτιαξαν πυραυλάκια από ρολό χαρτιού τουαλέτας και πολύχρωμα χαρτιά!

Μάλιστα τους άρεσε τόσο πολύ αυτή η θεματική ενότητα, που αποφάσισαν η καλοκαιρινή τους γιορτούλα να έχει θέμα εμπνευσμένο από το διάστημα!

Και έτσι δημιουργούν διαστημικά καπελάκια που θα τα φορούν εκείνη την ημέρα της γιορτής.

Ζωγραφίζουν πυραυλάκια που θα διακοσμήσουν την κάρτα πρόσκληση για τη γιορτή μας!

Για το τέλος αφήσαμε στα παιδιά ένα προσομοιωτικό διαγαλαξιακό ταξίδι  μέσω υπολογιστή (που ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο), με το οποίο διασκέδασαν αφάνταστα!!!

 

 

Δράσεις ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο

Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης  από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό πραγματοποιήσαμε,  σε συνεργασία με τον γυμναστή και τη γυμνάστρια του 18ου Δημοτικού σχολείου Χαλκίδας , κοινές δράσεις  την ώρα της Φυσικής Αγωγής , με μαθητές και μαθήτριες τμημάτων της Α΄και Β΄Τάξης.

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή μεταξύ τους, αλληλοεπίδρασαν αλλά και συνεργάστηκαν στα πλαίσια  αθλοπαιδιών! Νήπια και μαθητές διασκέδασαν και χάρηκαν με τις δράσεις!

Τα νήπια ενθουσιάστηκαν που βρίσκονταν στο μεγάλο προαύλιο του δημοτικού! Προσέφεραν κάρτες και ομαδικές ζωγραφιές σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για να δείξουν την ευγνωμοσύνη και τη χαρά τους.

Υποδοχή στον προαύλιο χώρο του σχολείου

Προετοιμασία και κανόνες του παιχνιδιού – Διαχωρισμός σε ομάδες

Παιχνίδι και διασκέδαση

Καταμέτρηση και ανάδειξη των νικητών

Ευχαριστήρια δώρα για την υπέροχη φιλοξενία και δράση από τα παιδιά του νηπιαγωγείου για το δημοτικό!

Περάσαμε υπέροχα στο Δημοτικό!!!!

Σας ευχαριστούμε

Ανοιξιάτικες γιορτούλες!!

Η μυρωδάτη Άνοιξη με τα πολλά της χρώματα, περιέχει και γιορτούλες μικρές σε διάρκεια αλλά πολύ σημαντικες!

Μια τέτοια γιορτή είναι αυτή, της Πρωτομαγιάς!

Τα παιδάκια μας μύρισαν λουλούδια και αναφέραμε το έθιμο για την κατασκευή στεφανιού με λουλούδια, άκουσαν και συζήτησαν για την εργατική πρωτομαγιά και στο τέλος δημιούργησαν ένα όμορφο ανοιξιάτικο μπουκέτο , που το πρόσφεραν για δώρο στο σπίτι τους!

Προς το τέλος της άνοιξης πάλι γιορτάσαμε και υμνήσαμε τις γλυκιές μας μανούλες!

Τις γράψαμε ευχούλες, συζητήσαμε για το πως μπορούμε να τις βοηθάμε για να τις ξεκουράζουμε και δημιουργήσαμε για εκείνες!!!

Και τι άλλο θα μπορούσαμε να προσφέρουμε στη μαμά μας, παρά μια υπέροχη και μεγάλη καρδιά, για να της δείξουμε ποσο πολύ την αγαπάμε!!!

Το κάθε παιδάκι, ζωγράφισε και μια όμορφη ζωγραφιά  για τη μανούλα του (το πρωτότυπο σχέδιο προέρχεται  απο συναδέλφους στο διαδίκτυο). Την τυλίξαμε σε σχήμα πάπυρου και  την προσφέραμε στη μανούλα μαζί με την καρδούλα!

Ειπαμε, γράψαμε και στολίσαμε την προσφώνηση ΜΑΜΑ , με ….. παραλλαγές!!

Και στο τέλος, υποδεχτήκαμε τις μανούλες και όχι μόνο … με τα δωράκια τους και με ένα γλυκό τραγούδι που βρήκαμε στο Youtube !!!

Αφιερωμένο σε όλες τις μανούλες!!!

IMG 5675

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Γ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Στα πλαίσια του Γ΄ Θεματικού κύκλου, στα εργαστήρια δεξιοτήτων, αυτή τη χρονιά τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το δάσος , με τα αγαθά που μας προσφέρει, με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει, καθώς και τους τρόπους που μπορούμε να τους αποφύγουμε, προστατεύοντάς το.

Πάμε να τα δούμε όλα από την αρχή …..

Σε πρώτη φάση τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν μια μέρα που επισκέφτηκαν ένα δάσος και τι παρατήρησαν εκεί. Με αυτό τον τρόπο θα συλλέξουμε πληροφορίες για τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.

Στη συνέχεια, συζητάμε και σχολιάζουμε τα έργα τους . Κατόπιν, βλέπουμε στο internet εικόνες από διάφορα δάση στον κόσμο, μικρά και μεγάλα. Παρατηρούμε ότι όλα έχουν δέντρα, πολλά φυτά αλλά και ζώα.

Φτιάχνουμε ομαδικά το δικό μας δάσος!

Αλλά και ατομικά!!!

Μαθαίνουμε και τη φωνούλα που ξεκινά η λέξη … δάσος. Μαθαίνουμε  το  Δ, δ.

Όλα τα δάση έχουν όμως τα ίδια δέντρα; Ποια δέντρα συναντάμε στα ελληνικά δάση;

Παρατηρούμε και σχολιάζουμε ανάλογο ψηφιακό υλικό στο internet.

Εκτυπώνουμε εικόνες δέντρων, φτιάχνουμε πίνακα αναφοράς και παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια, αναγνώρισης και αντιστοίχισης, με τις ονομασίες των δέντρων.

Στη συνέχεια, συμπληρώνουμε ανάλογο φύλλο εργασίας.

Όμως τα δάση δεν αποτελούνται μόνο από δέντρα! Έχουν και πολλά και διάφορα φυτά!

Άραγε ποια γνωρίζουν τα παιδιά;

IMG 4859

Και αφού τα παιδάκια μας μίλησαν , είδαμε και ανάλογο ψηφιακό εποπτικό υλικό στο διαδίκτυο.

Επιπλέον στα δάση κατοικούν και πολλά ζωάκια! Ποια ζώα  λέτε να γνωρίζουν τα παιδιά που κατοικούν στα ελληνικά δάση; Πάμε να δούμε….

IMG 4862

Τα παιδιά ξέρουν πραγματικά πολλά ζώα! Το θέμα τα ενθουσιάζει!

Διαβάζουμε ανάλογα βιβλιαράκια και παίζουμε ομαδικά παιχνίδια.

Εκτυπώνουμε ζωάκια, τα κόβουμε, τα κολλάμε και τα διακοσμούμε μέσα από τη ζωγραφική!

Φτιάχνουμε πίνακες αναφοράς με τα ζώα του δάσους.

 

Και στα αγγλικά μας , αφιερώσαμε το μάθημα μας , στα ζώα του δάσους!

Βλέπουμε εικόνες και μαθαίνουμε τα ονόματα τους…

IMG 4871

Και στη συνέχεια, παίζουμε παιχνίδι και διασκεδάζουμε μαθαίνοντας!

Για να δούμε, καταλάβαμε ποια ζωάκια ζουν τελικά στα ελληνικά δάση;

Όλα αυτά υπάρχουν μέσα στα δάση. Γιατί όμως το δάσος είναι σημαντικό; Τι μας προσφέρει;

Δημιουργούμε μια αφίσα με τις ιδέες μας!

Παρατηρούμε και σχολιάζουμε ανάλογο εποπτικό υλικό , που βρίσκουμε στο διαδίκτυο από αγαπητές συναδέλφους!

Συμπληρώνουμε φύλλο εμπέδωσης.

Διαβάζουμε σχετικό βιβλίο και μπαίνουμε σε σκέψεις!

IMG 5071

Το δάσος μας προσφέρει τόσα πολλά , εμείς όμως το προσέχουμε και το προστατεύουμε ή όχι; Άραγε κινδυνεύει ένα δάσος και από τι; Τα παιδιά εκφράζουν τις ιδέες τους και είναι καταλυτικά!

Τις γνώσεις τους θα εμπλουτίσει  η πυροσβέστης, Ντάσιου Ζησούλα, που επισκέφτηκε το σχολείο μας.

Μίλησε στα παιδιά, για τις ομορφιές των δασών αλλά και για τους κινδύνους που διατρέχουν , κυρίως από ενέργειες των ανθρώπων!

Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετική παρουσίαση  που επικεντρώθηκε στις πυρκαγιές.

Μαθαίνουν τα πυροσβεστικά μέσα που χρησιμοποιούνται για μια κατάσβεση, τους κινδύνους που διατρέχουν οι πυροσβέστες αλλά και που μπορούμε να απευθυνθούμε σε περίπτωση πυρκαγιάς!

Τα παιδιά , στο τέλος, συμπληρώνουν φύλλο εμπέδωσης. Καταγράφουν την εικόνα ενός δάσους πριν και μετά από μια πυρκαγιά!

Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα δάση είναι πολύ όμορφα και απαραίτητα για τη ζωή του πλανήτη μας και γι’ αυτό το λόγο πρέπει ο καθένας μας χωριστά, ως ενεργός πολίτης, να τα αγαπά και να τα προσέχει!

Διαδίδουν λοιπόν το μήνυμά τους , με μια ξεχωριστή αφίσα!

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΚΑΙ ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΔΑΣΗ!!!


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΠΕΑ ΔΙΡΦΥΩΝ

Ο θεματικός κύκλος έκλεισε με μια πραγματικά ξεχωριστή επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ ΔΙΡΦΥΩΝ, όπου τα παιδιά υπό την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτικών, βίωσαν, ανακάλυψαν, άκουσαν και γνώρισαν μύθους και αλήθειες για το δάσος αλλά και τις ομορφιές που περιέχει! Περπατήσαμε και εξερευνήσαμε το φαράγγι της Αγάλης!

Πραγματικά, μικροί και μεγάλοι, επιστρέψαμε στο σχολείο μας, με άριστες εντυπώσεις, όμορφες εικόνες και με περισσότερες γνώσεις γύρω από τα δάση.

Σας ευχαριστούμε θερμά, γι’ αυτή την όμορφη ξενάγηση και τις υπέροχες δράσεις που την ακολούθησαν!

Aς απολαύσουμε όλοι μαζί το βίντεο από την εκδρομή μας!!!

 

 

Πασχαλινές δράσεις

Το Πάσχα είναι μια μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας.! Η Ανάσταση του Χριστού, γεμίζει τις καρδιές μας,  με αγάπη και ελπίδα !

Μικροί και μεγάλοι προετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη αυτή μέρα! Το ίδιο κάναμε κι εμείς στο σχολείο μας!

Απολαύστε τις δραστηριότητές μας!

Συζητάμε και καταγράφουμε τις απόψεις μας στο ερώτημα : “Τι ξέρεις για το Πάσχα;”

IMG 5153

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ελεύθερα πασχαλινές εικόνες.

IMG 5036        IMG 5035

Διαβάζουμε για την ιστορία του Χριστού μας μέχρι την Ανάσταση Του, αλλά και παρακολουθούμε πολλά ανάλογα ψηφιακά βίντεο, για εμπέδωση.

IMG 5155

Αλήθεια, τι ευχόμαστε το Πάσχα; Μαθαίνουμε και παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια με πασχαλινές ευχές!

Λύνουμε τον μυστικό κώδικα του Πάσχα…

Φτιάχνουμε την ακροστιχίδα με την ευχή: “Καλό Πάσχα”.

Μαθαίνουμε και πασχαλινές ευχές στα αγγλικά και ζωγραφίζουμε ανάλογη κάρτα.

– HAPPY EASTER, παιδιά!!!

Στα αγγλικά, η Kiki μας φέρνει πασχαλινό εποπτικό υλικό και μας μαθαίνει νέες λεξούλες…

Μαζί της παίζουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού, που είναι φυσικά σοκολατένια πασχαλινά αυγουλάκια! Βρείτε τα όλα, παιδιά!!!!

Και για το τέλος, ένα χορευτικό  αγγλικό τραγούδι με πασχαλινά κουνελάκια!!!!

Δημιουργούμε με πασχαλινή διάθεση….

  • πασχαλινά καλαθάκια
  • πασχαλινά μόμπιλε

 

  • Κοτούλες και κοτοπουλάκια
  • πασχαλινά στεφανάκια και όχι μόνο….

-Τί πασχαλινά έθιμα γνωρίζετε; ρωτάμε τα παιδιά. Απαντούν και καταγράφουμε τις απαντήσεις τους.

IMG E5154

Συζητάμε και παρακολουθούμε βίντεο για τα πασχαλινά έθιμα και αναβιώνουμε κι εμείς κάποια με τη σειρά μας!

Βάφουμε κόκκινα αυγά… για τα καλαθάκια μας!

Αλλά και παίζουμε παιχνίδια  μαθηματικής σκέψης με πασχαλινά αυγά….

Και στο μάθημα των αγγλικών μας παίζουμε παιχνίδια με πασχαλινά αυγά …

-What  colour is the easter egg in the easter basket? ρωτά η miss Helen το παιδί που κρύβεται και εκείνο απαντά.

Ένα παιχνίδι που τους υπενθυμίζει τα χρώματα αλλά και τους βοηθά να εμπεδώσουν τις πασχαλινές λεξούλες.

Φυσικά, φτιάχνουμε και κατασκευές που θα είναι τα πασχαλινά δωράκια των παιδιών στους γονείς τους αλλά και για τα ίδια.

Καδράκια με πασχαλινό κουνελάκι που εύχεται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Καπελάκια πασχαλινού λαγού και  καλαθάκια – καροτάκια που τα γεμίσαμε με σοκολατάκια και τα κόκκινα αυγά μας!

Τα παιδιά γράφουν πάνω ευχές για Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

Καπέλα Λαγού φτιάξαμε που μας ενέπνευσαν για να μάθουμε μία ακόμη φωνούλα-γράμμα , το γράμμα Λ. λ .

Παίξαμε και το παιχνίδι του λαγού στο δάσος, ανασκαλίζοντας για άλλη μια φορά έννοιες όπως: πίσω, μπροστά, δίπλα, ανάμεσα, γύρω-γύρω….

Την τελευταία μέρα πριν κλείσουμε για τις διακοπές του Πάσχα, την αφιερώσαμε μόνο σε παιχνίδι και διασκέδαση!

Ο σοκολατένιος λαγός του Πάσχα βάζει στα παιδιά δοκιμασίες….

Το πασχαλινό κυνήγι αυγών ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί σε δυο στάδια! Κατά το πρώτο, τα παιδιά πρέπει να βρουν και να συγκεντρώσουν τα κρυμμένα αυγά …

Και κατά το δεύτερο, πρέπει να συνθέσουν τα παζλ με τα πασχαλινά αυγά….

Μπράβο παιδιά! Τα καταφέρατε τέλεια!!!!

IMG 5255 1

Φυσικά, δεν γινόταν ο λαγός να αφήσει τα παιδιά χωρίς βραβείο!

Δυο μεγάλα σοκολατένια λαγουδάκια, ευγενική χορηγία του καλού μας μπαμπά και φοβερού ζαχαροπλάστη , του Κου Μάριου Παππά, περίμεναν πάνω στον πάγκο της κουζίνας μας, για να μοιραστούν στα παιδάκια μας!

IMG 5215 1        IMG 5214 1

Η ανυπομονησία των παιδιών μεγάλη! Γι ‘ αυτό……

-Πάμε παιδιά! Το αξίζετε!

Η μέρα έκλεισε με τα κάλαντα του Λαζάρου από τα παιδάκια μας στο σχόλασμα του σχολείου!

 

Να είμαστε όλοι καλά και η Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού να γεμίζει με φως, αγάπη και καλοσύνη τις καρδιές μας!!!!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ