Με ανοιξιατικη διάθεση…..

Άνοιξη!!! Τι όμορφη εποχή! Μια εποχή γεμάτη χρώματα, εικόνες και αρώματα!!!!

Ελάτε μαζί μας να τα δούμε όλα ….με ανοιξιάτικη διάθεση!!!

Η Άνοιξη ξεκινά παραδοσιακά, με το δέσιμο του ασπροκόκκινου βραχιολιού στο χέρι! Το Μαρτάκι!!!

Το βραχιολάκι αυτό, παίρνει το όνομά του από τον πρώτο μήνα της Άνοιξης, τον Μάρτη.

Πάιζουμε και δημιουργούμε,  με τη λέξη Μάρτιος!

Τι γνωρίζουν όμως τα παιδιά για την εποχή της Άνοιξης; Τα ρωτάμε και απαντούν!

Οι απαντήσεις τους γίνονται αφίσα και ένα μεγάλο ανοιξιάτικο λουλούδι!

IMG 8457

Διαβάζουμε το γράμμα της Σούλας, της Ανοιξούλας και επιβεβαιώνουμε αν όλα όσα είπαμε είναι σωστά!

IMG 8458

Παρατηρούμε σχετικό εποπτικό υλικό.

IMG 8612

Διαβάζουμε ανοιξιάτικα ποιήματα και τα ζωγραφίζουμε.

Την Άνοιξη, η φύση πρασινίζει και γεμίζει λουλούδια!

Παρατηρούμε διάφορα λουλούδια! Συζητάμε , σχολιάζουμε, συμπεραίνουμε!!

Και  δημιουργούμε τα δικά μας λουλούδια  με μπόλικο κέφι…..

Διακοσμούμε και τα παράθυρά μας με όμορφα ανοιξιάτικα λουλούδια !

Μετά τον Μάρτη, παίζουμε με τον Απρίλιο!

Μας γνωρίζει τα ψέματά του….με την Πρωταπριλιά! Παίζουμε το παιχνίδι: “Αλήθεια ή Ψέμματα;” και παρακολουθούμε στο YouTube, το ψηφιακό παραμύθι: “Ο ψεύτης βοσκός”!

Στο ολοήμερο τμήμα, τα παιδάκια μας, γιόρτασαν την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, στις 2 Απριλίου και δημιουργήσαν όμορφους σελιδοδείκτες , που συνόδεψαν τα βιβλία που δανείστηκαν!

Στο μάθημα των αγγλικών, μαθαίνουμε τα ζωάκια που αγαπούν την εποχή της Άνοιξης και παίζουμε μαζί τους!

Την Άνοιξη γυρίζουν και τα αποδημητικά πουλιά! Και αποφασίζουμε να ασχοληθούμε μαζί τους και να τα γνωρίσουμε!

Άραγε ξέρουμε κάτι για αυτά τα πουλιά;

Δείτε τι μας είπαν τα παιδιά…

IMG 8610

Στη συνέχεια παρατήρουμε ανάλογο εποπτικό υλικό.

Ζωγραφίζουμε χελιδόνια, που μας μαθαίνουν τα κάλαντα της Άνοιξης, τα χελιδονίσματα …

Φτιάχνουμε πελαργούς , στεκόμαστε σαν αυτούς και ταξιδεύουμε μαζί τους κατά την  επιστροφή τους στην Ελλάδα!

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο, με αποδημητικά πουλιά… Πως χτίζουν τις φωλιές τους, τι τρώνε, πως πετάνε στο ταξίδι της επιστροφής τους, πως γεννούν και μεγαλώνουν τα μωρά τους….κ.α.

Ακολουθώντας ένα σχέδιο δράσης, εργαζόμαστε ομαδοσυνεργατικά, χωριζόμαστε σε τρεις ομάδες και χτίζουμε τις δικές μας φωλιές, που θα φιλοξενήσουν τους πελαργούς μας!

Τα παιδιά χρησιμοποιούν υλικά μέσα απο την τάξη τους και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια ασφαλή φωλιά για τους πελαργούς τους ώστε να γεννήσουν τα αβγά τους!

ΟΜΑΔΑ 1:

ΟΜΑΔΑ 2:

ΟΜΑΔΑ 3:

Και αφού οι πελαργοί μπήκαν μέσα στις νέες τους φωλιές , έφτασε και η ώρα να γεννήσουν τα αβγά τους! Με ασφάλεια πλέον…!

Τα παιδιά, εκείνα πάλι αποφασίζουν με τι υλικό θα δημιουργήσουν τα αβγά…. Χρησιμοποιούν χαρτί κουζίνας και πλαστελίνη!

Τέλος , μαθαίνουμε και το γράμμα Π,π από τις λέξεις, πουλιά και πελαργός!

Την περίοδο της εποχής της Άνοιξης γιορτάσαμε και τηγλυκιά μας μανούλα!!!

Δείτε τι δημιουργήσαμε για τη γιορτή της μητέρας!

Κόψαμε όμορφες πεταλούδες  που μετέφεραν τη συνταγή για μια υπέροχη μαμά!!

Όλα τα παιδάκια  ανάμειξαν τα υλικά και δημιούργησαν την υπέροχη μαμά τους!

 

 

Επίσης, φτιάξαμε ένα όμορφο λουλουδόκηπο με τα λογάκια από….καρδιάς των παιδιών μας για τις μανούλες τους! Συνεχίζουν την πρόταση: “Αγαπώ τη μαμά μου γιατί….”

Στο τέλος, κλείσαμε την γιορτινή ημέρα με το τραγούδι: ” Η καλύτερη μαμά του κόσμου”!

Χρόνια Πολλά μανούλες!!!!

IMG 9248

 

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Το Πάσχα πλησιάζει! Όλοι ανυπομονούμε να το γιορτάσουμε και να χαρούμε!

Τι ξέρουμε όμως για το Πάσχα; Τι έθιμα πραγματοποιούμε για να το υποδεχτούμε και να το γιορτάσουμε; Απολαύστε το …. Πάσχα , μέσα απο τα μάτια των παιδιών μας!!!

Αρχικά εντοπίζουμε, μέσα απο τη μέθοδο της ιδεοθύελλας, τι ξέρουν τα παιδάκια μας για το Πάσχα!

 

Παρατηρούμε εποπτικό υλικό και κάνουμε σχόλια! Καταλήγουμε σε συμπεράσματα! Διαβάζουμε  βιβλία με τη ζωή του Χριστού και τα Πάθη του!

Δημιουργούμε αφίσα με τα πασχαλινά έθιμα!

Δημιουργούμε, σταδιακά, το βιβλιαράκι του Πάσχα!

Πρώτα, ζωγραφίζουμε το εξώφυλλο!

Στη συνέχεια, ζωγραφίζουμε σταδιακά, τις εθιμοτυπικές εργασίες της Μεγάλης Εβδομάδας!

Τη Μεγάλη Πέμπτη βάφουμε τα αβγά!

Τη Μεγάλη Παρασκευή στολίζουμε και προσκυνούμε τον Επιτάφιο!

Το Μεγάλο Σάββατο, πηγαίνουμε στην εκκλησία για να γιορτάσουμε την Ανάσταση! Ανάβουμε λαμπάδες και τσουγκρίζουμε κόκκινα αβγά!

Τέλος, κλείνουμε το βιβλιαράκι με την Κυριακή του Πάσχα! Χαιρόμαστε και ψήνουμε το αρνί στη σούβλα!

Και κάπως έτσι, ετοιμάσαμε τα βιβλιαράκια του Πάσχα!

Στη συνέχεια, διαβάζουμε και συζητάμε για τα θαύματα του Χριστού και ζωγραφίζουμε αυτό που μας έκανε περισσότερο εντύπωση!

Δημιουργούμε χειροτεχνίες …. με αβγουλάκια, για να στολίσουμε το σχολείο μας!

Δημιουργούμε με πασχαλινή διάθεση ….

Ζωγραφίζουμε πασχαλινές κοτούλες και αντιγράφουμε πασχαλινές λεξούλες…

Παίζουμε ομαδικά και επιτραπέζια πασχαλινά παιχνίδια!

Παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια, ανασύνθεσης λέξεων! Παίζουμε με την ευχή: ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Εξασκούμαστε στη Ρομποτική – STEM, μέσα από το Πάσχα!Γινόμαστε προγραμματιστές, αλλά και ρομποτάκια – Λαγοί και Κοτούλες που αναζητούν πασχαλινά αβγά!

Αναβιώνουμε κάποια από τα πασχαλινά έθιμα…

Βάφουμε τα κόκκινα αβγά!

Γλυκές μανούλες και γιαγιάδες, για άλλη μια φορά, γίνονται πολύτιμοι βοηθοί μας !

Μας βοηθούν, όχι μόνο στη διακόσμηση των αβγών μας, αλλά  και στο ζύμωμα και ψήσιμο από τα πεντανόστιμα Λαζαράκια μας!!!

Το ζύμωμα και η προετοιμασία της γέμισης!

Το πλάσιμο, η διακόσμηση και τα ψημένα Λαζαράκια μας!!

 

Σειρά έχουν οι πασχαλινές δημιουργίες που θα λάβουμε ως δώρα, για το σπίτι!

Όμορφες πασχαλινές καρτούλες…

Υπέροχες πασχαλινές κοτούλες, με αυγοθήκες, που γεμίζουν με τα κόκκινα αβγά μας!

Σακουλίτσες με ξύλινα διακοσμητικά αβγά, που τα βάφουμε μόνοι μας! Μέσα είναι γεμάτες με λαχταριστά σοκολατάκια και ζαχαρωτά αλλά και το δικό μας χειροποίητο λαζαράκι!!!

Δεν γίνεται όμως, να φύγουμε για πασχαλινές διακοπές και να μην έχουμε παίξει ένα πασχαλινό κυνήγι αβγού!

– Παιδιά ετοιμαστείτε! Ο πασχαλινός λαγός σας έχει κρύψει 20 αβγά στην αυλή που πρέπει να τα βρείτε! Εάν τα καταφέρετε, σας περιμένουν εκπλήξεις!!! Ανακοινώνουμε στα παιδάκια μας και χοροπηδούν!!

-Λάβετε θέσεις και φύγαμε!!!!

Γίνεται η καταμέτρηση και ….φυσικά τα παιδιά μας, έχουν βρει όλα τα αβγά!!!!

IMG 9199

Ο λαγός κερνά στα παιδιά σοκολατάκια και τους ετοιμάζει ένα υπέροχο πασχαλινό ….πικ-νικ, στην αυλή!!

Οι κουβέρτες στρώνονται, οι χυμοί σερβίρονται και …. αφού μας τα κερνάει ο λαγός ….τρώμε και λίγα ανθυγιεινά (πατατάκια, γαριδάκια)!

Ευχαριστούμε κύριε Λαγέ!! Καλό Πάσχα!!!

Οι μέρες πέρασαν ! Το σχολείο θα κλείσει για τις διακοπές του Πάσχα!

Ολες οι προετοιμασίες ήταν υπέροχες! Είμαστε περήφανοι για τις όμορφες δράσεις και δημιουργίες μας! Θα τα ξαναπούμε  μετά τις διακοπές με νέες…. περιπέτειες!

Φεύγουμε με μια αγκαλιά κατασκευές και μια αγκαλιά αγάπης για όλο τον κόσμο, τραγουδώντας τα κάλαντα του Λαζάρου!

Σας ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας:

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 

Σχολική εκδρομή

Στα πλαίσια της ψυχαγωγίας και της επαφής με τη φύση και το περιβάλλον, την περίοδο της Άνοιξης, επισκεφτήκαμε ένα υπέροχο γήπεδο ποδοσφαίρου, ανάμεσα σε δέντρα, πράσινο και καθαρό αέρα!

Πρόκειται για τον χώρο με τα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, στον ιππόδρομο Χαλκίδας!

Η ιδιοκτήτρια και  η ειδική εμψυχώτρια- γυμνάστρια, υποδέχτηκαν με αγάπη τα παιδάκια μας και τους πρόσφεραν, μέσα από ένα οργανωμένο πρόγραμμα, μοναδικές και χαρούμενες στιγμές!

Γυμνάστηκαν μαζί τους, έπαιξαν παιχνίδια “Survivor”, χόρεψαν, αλλά και ξεναγήθηκαν στο χώρο ιππασίας, όπου και παρατήρησαν τα αλογάκια!

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, διασκέδασαν και πέρασαν φανταστικά! Φυσικά, θέλουν να ξαναπάνε και…σύντομα!!!

Ελάτε μαζί μας, να δούμε φωτογραφίες, από μια αξέχαστη εκδρομή!!!

Μπαίνοντας στο χώρο του γηπέδου!

IMG 9114

Κάνουμε γυμναστική και χορεύουμε! Περνάμε τέλεια!

Παίζουμε ελεύθερα ποδόσφαιρο και ότι άλλο μας αρέσει!!!

Τρελαθήκαμε με τα παιχνίδια “survivor”!!!!

Στο δρόμο για τα αλογάκια!!

Ωρα για ξεκούραση και φαγητό! Μας κέρασαν και χυμό!

Όλα ήταν τέλεια!!! Περάσαμε υπέροχα!!!

Ευχαριστούμε!! Θα ξαναέρθουμε σίγουρα!!!

 

 

 

 

Πρόσκληση σε ομιλία

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

Αγαπητοί γονείς ,

Θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε σε ομιλία με θέμα :

« Όρια στην προσχολική και σχολική ηλικία. Οι δυσκολίες και τα οφέλη της αποτελεσματικής οριοθέτησης».

Η ομιλία θα προσεγγίσει τις δυσκολίες που συχνά συναντάμε ως γονείς και εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά μας να βάλουμε όρια σε συμπεριφορές των παιδιών μας, όπως η χρήση της τεχνολογίας, η ατομική υγιεινή, οι σχέσεις στην οικογένεια. Θα διερευνήσει επίσης τρόπους αποτελεσματικής οριοθέτησης χωρίς συγκρούσεις και εντάσεις.

Ομιλίτρια : Βασιλική Χριστοπούλου,  Ψυχολόγος / Συστημική – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το 18ο Δημοτικό Σχολείο στην αίθουσα εκδηλώσεων, την Τετάρτη 17 Απριλίου και ώρα 18:00 .

Σας περιμένουμε όλους

Οι νηπιαγωγοί του 26ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας

IMG 8810

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Γ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη)

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ Γ΄ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

IMG 7904

Στον ΄Γ Θεματικό Κύκλο, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, “ταξιδέψαμε” ανάμεσα στις ηπείρους! Επισκεφτήκαμε διάφορες χώρες του κόσμου και γνωρίσαμε διάφορους λαούς! Παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά τους, ήρθαμε σε επαφή με τον πολιτισμό τους, φάγαμε τα φαγητά τους και διασκεδάσαμε μαζί τους! Γενικά, περάσαμε υπέροχα, κάναμε νέους φίλους και επιστρέφουμε χαρούμενοι και πλούσιοι σε εμπειρίες και γνώσεις!!!

Στόχος του ταξιδιού μας ήταν να έρθουμε σε επαφή με την έννοια της διαφορετικότητας!Να κατανοήσουμε ότι στην γη μας κατοικούν άνθρωποι, που μπορεί να είναι διαφορετικοί μεταξύ τους αλλά όλοι έχουν τις ίδιες ανάγκες! Σε όλες τις ηπείρους , οι άνθρωποι έχουν ανάγκη για ένα σπίτι να μένουν, για οικογένεια και φίλους, για  φαγητό, διασκέδαση……! Να αισθανθούμε ενεργοί πολίτες του κόσμου, που ζουν, ενδιαφέρονται και φροντίζουν γι’ αυτόν!

Ελάτε μαζί μας, σε μια φανταστική ξενάγηση σε χώρες και λαούς του κόσμου!


Εργαστήριο 1:

“Συνταξιδεύοντας στον κόσμο”

Ένα ποταμόπλοιο , με το όνομα “Κοσμοπολίτες”, μονοπολεί την προσοχή μας! Χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω – Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”, τα παιδιά παρατηρούν, σχολιάζουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα για τον προορισμό του ποταμόπλοιου, για τους επιβάτες, για το σκοπό του ταξιδιού!

Καταλήγουμε λοιπόν σε συμπεράσματα όπως:

  • Όλοι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ποταμόπλοιο για να ταξιδέψουν.
  • Ταξιδεύουν πολλές μέρες , γι’ αυτό μένουν μέσα σε αυτό.
  • Το ποταμόπλοιο μεταφέρει πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους.
  • Δεν είναι όλοι φίλοι,  αλλά γνωρίζονται στο ποταμόπλοιο.
  • Το ποταμόπλοιο μεταφέρει και ζώα.
  • Μάλλον κάνουν ένα ταξίδι στον κόσμο.
  • Ομόφωνα αποφασίζουμε ότι θέλουμε κι εμείς να ταξιδέψουμε για να γνωρίσουμε τον κόσμο!

Τι σημαίνει ότι στο ποταμόπλοιο ταξιδεύουν πολλοί και διαφορετικοί άνθρωποι; Είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίδιοι;

Τα παιδιά απαντούν…

IMG 7806          IMG 8738

Καπως έτσι , εισάγουμε την έννοια της διαφορετικότητας των ανθρώπων .

Βλέπουμε και σχολιάζουμε διάφορους ανθρώπους στο διαδίκτυο και διαβάζουμε σχετικά παραμύθια .

Κολλάμε και ζωγραφίζουμε διαφορετικούς ανθρώπους, σε διαφορετικές προσωπικές στιγμές.

Συμπεραίνουμε πως μπορεί όλοι οι άνθρωποι να είμαστε διαφορετικοί αλλά είμαστε και όλοι ίσοι!Όλοι είμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι όταν μας εκτιμούν, μας αγαπούν και δεν μας μειώνουν για τις “διαφορές” μας!

IMG 8737

Μαθαίνουμε, τραγουδάμε, χορεύουμε αλλά και ζωγραφίζουμε το: “Αν όλα τα παιδιά της Γης”!


Εργαστήριο 2

“Προετοιμασία ταξιδιού”

Στο προηγούμενο εργαστήριο, αποφασίσαμε ομόφωνα , ότι θέλουμε να ταξιδέψουμε για να γνωρίσουμε τον κόσμο. Τι θα χρειαστεί να πάρουμε μαζί μας; Τι χρειάζεται ένας ταξιδιώτης;

Ρωτάμε τα παιδιά και απαντούν…..

IMG 7961

Τα παιδιά, στη συνέχεια, παρακολουθούν και συμμετέχουν διαδραστικά σε παρουσίαση PowerPoint, που τους εξηγεί και τα προετοιμάζει για να γίνουν σωστοί και ολοκληρωμένοι ταξιδιώτες του κόσμου! Τέλος, συμπληρώνουν φύλλο αξιολόγησης των όσων έμαθαν!

Σε επόμενη δραστηριότητα, “βγάζουμε” διαβατήρια!

Για που θα ταξιδέψουμε άραγε στον κόσμο;

Φέρνουμε την υδρόγειο σφαίρα, την γυρίζουμε και διαλέγουμε στην τύχη διάφορα μέρη στον κόσμο! Ακούμε πρωτόγνωρες χώρες ή προορισμούς!

Τα παιδιά θέλουν να τα γνωρίσουν όλα!

Ήρθε λοιπόν,  η ώρα, να γνωρίσουμε τις ηπείρους της Γης! Παρατηρούμε  τον παγκόσμιο χάρτη, μετράμε τις ηπείρους και μαθαίνουμε τα ονόματά τους!

IMG 7847

Τα γράφουμε όπως… μπορούμε!

Ακολούθησαν παιχνίδια εμπέδωσης και αντιστοίχισης   με τα ονόματα και το σχήμα των ηπείρων!

Τέλος, δημιουργήσαμε, ομαδοσυνεργατικά, στα πλαίσια αξιολόγησης των γνώσεων,  τον δικό μας παγκόσμιο χάρτη που τον αγκαλιάζουν παιδιά του κόσμου!

Αφού γνωρίσαμε τις ηπείρους, ας πάμε να γνωρίσουμε και διάφορες χώρες τους!

Θα ταξιδέψουμε σε διάφορες μεγάλες πόλεις του κόσμου! Θα μας ξεναγήσουν παιδιά που κατοικούν σε αυτές!Θα γίνουμε φίλοι και θα περάσουμε τέλεια!

Η ανυπομονησία των παιδιών μας είναι μεγάλη!  Τι λέτε, παιδιά, φύγαμε;;;


Εργαστήριο 3

“Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη”

Το ταξίδι μας πρόκειται να ξεκινήσει! Θα αναχωρήσουμε σε λίγες μέρες από την πόλη μας, τη Χαλκίδα,  με προορισμό κάπου στην Ευρώπη!

Τι ξέρουν, όμως,  τα παιδιά για την πόλη και την χώρα τους;

Ξέρουν ότι μένουν στην Χαλκίδα που ανήκει στην Ελλάδα . Επίσης, ότι είμαστε Έλληνες και μιλάμε ελληνικά!

Μαθαίνουν ότι η Χαλκίδα, γεωγραφικά ανήκει στο νησί της Εύβοιας και η Ελλάδα στην Ευρώπη.

Για να κατανοήσουν καλύτερα, τα παιδιά, τη γεωγραφική θέση της Χαλκίδας και της Ελλάδας, παρατηρούν χάρτες και κάνουν αναζήτηση μέσω Google -Earth!

Βρίσκουν ακόμη και το σχολείο μας!

 

Παίζουμε παιχνίδι εμπέδωσης !

Συμπληρώνουμε φύλλο αξιολόγησης!

Ξαναθυμόμαστε τη σημαία της Ελλάδας! Την εντοπίζουμε ανάμεσα σε άλλες και γνωρίζουμε και την σημαία της Ευρωπαικής Ένωσης!

Τα παιδιά είναι πλέον έτοιμα για  ταξίδι! Ετοιμάζουν βαλίτσες και βγάζουν εισιτήριο για ευρωπαΐκό προορισμό!

Θα επισκεφτούν την Ιταλία και συγκεκριμένα θα προσγειωθούν στην Ρώμη! Το ταξίδι και η ξενάγηση θα γίνει μέσω παρουσίασης PowerPoint!

Τα παιδιά προσομοιώνουν μια αληθινή πτήση, περνώντας τον έλεγχο διαβατηρίων και εισιτηρίων, λαμβάνοντας αριθμημένες θέσεις και οδηγίες του καπετάνιου για την πτήση τους!

Καλό ταξίδι παιδιά!

Προσγειωθήκαμε στη Ρώμη, όπου μας υποδέχτηκε μια μικρή ιταλίδα, η Ενρίκα, για να μας ξεναγήσει!

IMG 7954

Παρατηρούμε τα χαρακτηριστικά της, μαθαίνουμε ότι μιλάει ιταλικά. Μας μαθαίνει να χαιρετάμε και να λέμε καλημέρα στα ιταλικά!

CIAO

BOUON GIORNO

Μας γνωρίζει τη σημαία της Ιταλίας…

IMG 7956

…και μας ξεναγεί στα πιο σημαντικά αξιοθέατα της χώρας της. Ταυτόχρονα, παρατηρούμε και σχετικούς ταξιδιωτικούς οδηγούς !

Επισκεπτόμαστε το Κολοσσαίο, την Φοντάνα ντι Τρέβι, τον πύργο της Πίζας! Βγάζουμε φωτογραφίες  και περνάμε υπέροχα!

Συμπληρώνουμε φύλλα κατανόησης και εμπέδωσης!

Ψηφίζουμε, μέσω υπολόγιστή, ποιο αξιοθέατο μας άρεσε περισσότερο!

Περισσότερους πόντους κέρδισε ο Πύργος της Πίζας!

Γι’ αυτό και επιλέξαμε αυτό το αξιοθέατο για να βγάλουμε μια ομαδική αναμνηστική φωτογραφία!

Για να ξεκουραστούμε, πήγαμε σε τοπικά εστιατόρια και φάγαμε πίτσα και μακαρονάδα, τα αγαπημένα φαγητά των Ιταλών!

“Ιταλοί σεφ” , έφτιαξαν για εμάς σπέσιαλ λιχουδιές!!!

Η Ενρίκα μας έδωσε τη συνταγή της πίτσας και φτιάξαμε και φάγαμε και στο σχολείο!

Ευχαριστούμε πολύ, Ενρίκα, για τη συνταγή! Ηταν πεντανόστιμες οι πίτσες!!!

Φυσικά, φαγητό χωρίς διασκέδαση δεν γίνεται! Η Ενρίκα μας μαθαίνει να χορεύουμε με την ιταλική παραδοσιακή μουσική : “Ταραντέλα”!

IMG 7958

Όμως η μέρα μας δεν τελείωσε εκεί!Πεταχτήκαμε λιγάκι μέχρι και τη Βενετία!

Τι όμορφα που περάσαμε !

Κάναμε βόλτα στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, φάγαμε λαχταριστό ιταλικό παγωτό και κάναμε βαρκάδα με την γόνδολα!!!

Όμως όλα τα ωραία τελειώνουν και εμείς πρέπει να φύγουμε από την Ιταλία! Όμως δεν στενοχωριόμαστε, γιατί μας περιμένουν νέες ταξιδιωτικές περιπέτειες!!

Τα διαβατήρια μας περιλαμβάνουν πλέον τη σφραγίδα -σημαία της Ιταλίας και οι αποσκευές μας ένα αυτοκόλλητο ιταλικό “σουβενίρ”!

Συμπληρώνουμε και σχετικό φύλλο αξιολόγησης του ταξιδιού!

IMG 8732

Δημιουργούμε όλοι μαζί  με χαρτοκοπτική και κολλάζ τη σημαία και το χάρτη της Ιταλίας!

Επιβίβαζόμαστε στο αεροπλάνο , φορώντας ιταλικά καπέλα και ….πετάμε για νέες χώρες!!!

IMG 8723

CIAO ITALY


Εργαστήριο 4

“Ταξιδεύοντας στην Ασία”

Σε αυτό το εργαστήριο αφήνουμε την Ευρώπη και βγάζουμε  εισιτήριο για Ασία! Θα επισκεφτούμε την Κίνα και συγκεκριμένα θα προσγειωθούμε στην πόλη του Πεκίνο!

Προσδεθείτε και η πιλότος θα μας ταξιδέψει με ασφάλεια!

Φτάνοντας, θα μας υποδεχτεί, μια μικρά Ασιάτισσα, η Σου, που θα μας γνωρίσει την χώρα της  και θα μας ξεναγήσει! Η ξενάγηση γίνεται μέσω παρουσίασης PowerPoint!

Παρατηρούμε τη φίλη μας και βλέπουμε ότι έχει κάποια διαφορετικά χαρακτηριστικά από εμάς! Κιτρινωπό χρώμα, σχιστά μάτια, άλλα ρούχα….

Παρατηρούμε και σχολιάζουμε εποπτικό υλικό για τους ασιάτες και την ήπειρό τους!

IMG 8044

Γνωρίζουμε τη γλώσσα τους, τη γραφή τους ,την σημαία τους…..!

Φοράμε τα καλά μας και βγαίνουμε βόλτα στο Πεκίνο ! Η Σου μας πηγαίνει σε μουσική κινέζικη “σκηνή” , όπου παρακολουθούμε χορούς και δρώμενα του κινεζικού πολιτισμού!

Μας άρεσε τόσο πολύ το θέαμα, που αποφασίσαμε να χορέψουμε κι εμείς …”με χίλια χέρια”!

Κινέζες χορεύτριες αναλαμβάνουν να μας μάθουν να χορεύουμε με βεντάλιες!

IMG 8711 1

Μετά από τέτοια ενέργεια που καταναλώσαμε, εννοείται, ότι πεινάσαμε!!! Και φυσικά , τι φάγαμε στην Κίνα; Ένα απο τα αγαπημένα τους φαγητά, τα νουντλς!

Η Σου, μας εξήγησε ότι οι κινέζοι τρώνε το φαγητό τους με “Chopsticks”, ξυλάκια, αλλά εμείς, ως γνήσιοι Ευρωπαίοι, φάγαμε νουντλς με πηρούνι! 😉

Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο γεμάτοι όμορφες εικόνες! Ξεκουραζόμαστε και είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα!

Την επόμενη μέρα, πρωί – πρωί, ετοιμαστήκαμε και φύγαμε για ξενάγηση! Είδαμε και θαυμάσαμε πολλά αξιοθέατα!

IMG 8085

Αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε, ήταν το Σινικό τείχος!Περπατήσαμε πάνω του, θαυμάσαμε την όμορφη θέα και μαγευτήκαμε!!!

Μας άρεσε τόσο πολύ που θέλαμε να το φτιάξουμε κι εμείς στο σχολείο, με τον δικό μας τρόπο!

Το απογευματάκι, περπατήσαμε ανάμεσα σε παγόδες, τα κινεζικά κτίρια με τις πολλές και περίεργες σκεπές! Όλα έγιναν πιο εντυπωσιακά,οταν άναψαν παντού όμορφα φαναράκια!!!

IMG 8045 1Την τελευταία μέρα, την αφιερώσαμε σε ψώνια και σουβενίρ!

Κινέζοι μαγαζάτορες μας έδειξαν και αγοράσαμε “ξυλάκια” , αλλά και όμορφα , χρυσοκέντητα μεταξωτά καδράκια!

IMG 8045Για σουβενίρ από την Κίνα πήραμε όλοι, υπέροχα φαναράκια!

Θαυμάσαμε και δοκιμάσαμε και παραδοσιακή κινεζική φορεσιά!

Στο τέλος του προγράμματος, συνεργαστήκαμε και κάθε τμήμα δημιούργησε μια ομαδική εργασία με θέμα από το ταξίδι μας!

Φυσικά , συμπληρώσαμε και διάφορα φύλλα  εμπέδωσης ή αξιολόγησης του ταξιδιού μας στην Κίνα!

Και βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία με την Σου, από το ταξίδι μας στην Κίνα της Ασίας!

Η σφραγίδα της Κίνας μπήκε στο διαβατήριό μας, το αυτοκόλλητο σουβενίρ στη βαλίτσα μας και λάβαμε θέσεις για το επόμενο ταξίδι στον κόσμο!

ΑΝΤΙΟ ΚΙΝΑ


Εργαστήριο 5 

“Ταξιδεύντας στην Αφρική”

Σειρά στο ταξίδι μας στον κόσμο, έχει η ήπειρος της Αφρικής! Βγάζουμε εισιτήριο και επιβιβαζόμαστε!

Που βρίσκεται στον χάρτη ; Ποιες χώρες περιλαμβάνει; Παρατηρούμε σχετικό εποπτικό υλικό και συμπληρώνουμε φύλλο αναγνώρισης της ηπείρου στον χάρτη!

Στην μεγάλη αυτή ήπειρο, θα επισκεφτούμε την χώρα της Αιγύπτου και συγκεκριμένα, θα προσγειωθούμε στο Κάιρο! Προσδεθείτε και φύγαμε!

IMG 8118 IMG 8121

Στο αεροδρόμιο, μας περιμένει ένας αιγύπτιος μικρός φίλος, ο Αμάρι! Θα είναι ο ξεναγός μας !

IMG 8123Μας γνωρίζει τη χώρα του, τη σημαία της και παίζουμε μαζί του, ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης !

Μας μιλά στη γλώσσα του και μας συστήνει τα αδέρφια του! Παρατηρούμε ομοιότητες και διαφορές τους με εμάς!

IMG 8127

Μας προσκαλεί στο σπίτι τους για φαγητό και τρώμε το αγαπημένο του αιγυπτιακό φαγητό, τα “Φαλάφελ”.

IMG 8130

Μετά το φαγητό, βγήκαμε βόλτα στην όμορφη αγορά του Χαν Ελ- Χαλίλι! Περίεργες μυρωδιές, χρώματα, πρωτόγνωρες φιγούρες και ομιλίες !

Φυσικά, ψωνίσαμε διάφορα μπαχαρικά και χαλάκια, δώρα για τους δικούς μας!

IMG 8128Όλοι μας ανυπομονούμε για την επίσκεψή μας …….. στις Πυραμίδες!

Φύγαμε οδικώς και όταν φτάσαμε εκεί μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη! Όμορφες καμήλες θα μας ξεναγούσαν γύρω από τις Πυραμίδες!

IMG 8149

Θαμπωθήκαμε από τη μεγαλοπρέπεια και την ομορφιά των πυραμίδων, αλλά και της επιβλητικής Σφίγγας!

Θέλουμε κι εμείς να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε την Πυραμίδα του Χέοπα, αλλά… με τα δικά μας υλικά!

IMG 8291

Μαθαίνουμε  για τον αρχαίο πολιτισμό των αιγυπτίων! Διαβάζουμε σχετικά ιστορικά βιβλία!

Και δημιουργούμε τους δικούς μας Φαραώ!

IMG 8672

Οι Αιγύπτιοι βασιλείς και βασίλισσες της αρχαιότητας, εμπνέουν και την αποκριάτικη μεταμφίεσή μας! Φοράμε το στέμμα, τον μανδύα και τα βραχιόλια μας και χορεύουμε σε αιγυπτιακούς ρυθμούς!

Ως αποχαιρετιστήριο δώρο στον Αμάρι, φτιάξαμε, συνεργατικά, αφίσα  με τις πυραμίδες της Αιγύπτου!

Σίγουρα κι αυτό το ταξίδι, θα μας μείνει αξέχαστο! Φεύγουμε γεμάτοι από εικόνες και συναισθήματα! Είμαστε έτοιμοι για νέες περιπέτειες!

Σφραγίζουμε διαβατήρια με την σημαία της Αιγύπτου και …..Πάμε για άλλα!!!

 

ΑΝΤΙΟ ΑΦΡΙΚΗ 


 

Εργαστήριο 6

“Ταξιδεύοντας στην Αυστραλία”

Επόμενος προορισμός μας στον κόσμο, θα είναι η ήπειρος της Ωκεανίας! Συγκεκριμένα, θα επισκεφτούμε τη χώρα της Αυστραλίας!

Βγάλαμε εισιτήριο και επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για Σίδνεϋ!

Ο καπετάνιος μας έδωσε οδηγίες και απογειωθήκαμε!!!!

Ο καπετάνιος, κατά τη διάρκεια της πτήσης, μας έδωσε λίγες πληροφορίες για την Αυστραλία!

Ζωγραφίσαμε, για εμπέδωση, τον χάρτη της Αυστραλίας!

Η θέα του Σίδνεϋ από ψηλά, πριν προσγειωθούμε, μας αφήσε άφωνους!

IMG 8480

Μόλις προσγειωθήκαμε, μας υποδέχτηκε μια γλυκιά αυστραλιανή μικρή, η Ολίβια!

IMG 8475

Η Ολίβια μας μιλά γαι την χώρα και τους φίλους  της, για τη σημαία τους, για τα φαγητά που τους αρέσουν και μας ξεναγεί σε αξιοθέατα!

 

Πως είναι οι φίλοι της; Μοιάζουν με εμάς, παιδιά, τι λέτε…..;

Η Ολίβια, μας πήγε να δούμε τη θέα απο τη μεγάλη γέφυρα του Σίδνεϋ!

IMG 8479

Είναι φανταστικά! Απέναντι είδαμε το επιβλητικό κτίριο της όπερας!

IMG 8481

Το βράδυ, η Ολίβια , κανόνισε να πάμε εκεί και να ακούσουμε όπερα!

Την επόμενη ημέρα, επισκεφτήκαμε το μεγάλο αυστραλιανό ζωολογικό κήπο! Γνωρίσαμε πολλά και περίεργα ζώα που τα ταϊσαμε και τα θαυμάσαμε!

Η Ολίβια, θέλει να μας μιλήσει για την ιστορία της Αυστραλίας ! Μας μιλά για τους Αβορίγινες, ιθαγενείς της χώρας της!

Παρατηρήσαμε εικόνες τους, κάναμε συγκρίσεις με εμάς και γενικότερα, μιλήσαμε για τον τρόπο ζωής τους!

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν τα “Μπούμερανγκ”, είδος όπλου των Αβορίγινων! Προσπαθήσαμε κι εμείς να κυνηγήσουμε όπως εκείνοι!

Παρατηρήσαμε ότι τους άρεσε να διακοσμούν τα “μπούμερανγκ” και όχι μόνο, με μικροσκοπικές τελείες , τη μια δίπλα στην άλλη!

Αυτή την τεχνική, την χρησιμοποιήσαμε κι εμείς σε αναμνηστικές αφίσες που δημιουργήσαμε!

Χρησιμοποιήσαμε και ξύσμα ξυλομπογιών για να βάψουμε τον χάρτη, στην μια αφίσα!

Επίσης, δημιουργήσαμε ομαδικά, εργασία με μάσκες Αβορίγινων, ζωγραφισμένες με τελείες!

Έφτασε η ώρα της αναχώρησης από την Αυστραλία! Σφραγίσαμε το διαβατήριο μας με την Αυστραλιανή σημαία και πήραμε το αεροπλάνο της επιστροφής για Ελλάδα!!!

BYE BYE AUSTRALIA


Εργαστήριο 7 

“Απολογισμός και αξιολόγηση του ταξιδιού μας στον κόσμο!”

Όλοι επιστρέψαμε στην Ελλάδα γεμάτοι με όμορφες αναμνήσεις, εμπειρίες και υπέροχα σουβενίρ!

Το πιο σημαντικό όμως σημείο του ταξιδιού μας στον κόσμο είναι οι νέοι φίλοι! Μπορεί να μην μιλάμε την ίδια γλώσσα , να μην μένουμε σε ίδια σπίτια και να μην φοράμε τα ίδια ρούχα, αλλά όλοι έχουμε την ανάγκη να περνάμε όμορφα, να διασκεδάζουμε και να είμαστε με αγαπημένα πρόσωπα! Κι εμείς, αυτά τα παιδιά του κόσμου που γνωρίσαμε, τα αγαπήσαμε και αποκτήσαμε μαζί τους δυνατούς δεσμούς φιλίας! Σίγουρα, στο μέλλον, θα τα ξαναπούμε!!!

Επίσης, μέσα από τα ταξίδια μας,  κατανοήσαμε ότι όλοι οι άνθρωποι του κόσμου είναι σημαντικοί και έχουν σπουδαία πράγματα να μας παρουσιάσουν! Αρκεί και εμείς να είμαστε ευγενικοί, να τους σεβόμαστε και να τους δίνουμε την ευκαιρία να μας τα δείξουν!

Τα παιδιά του ολοήμερου, δημιουργούν προς τιμή όλων των ανθρώπων,  αναμνηστικές μολυβοθήκες με τα παιδιά του κόσμου!

IMG 8872

Τα ταξίδια μας σταματούν για λίγο καιρό!  Βαλίτσες, διαβατήρια και εισιτήρια τακτοποιούνται! Νιώθουμε γεμάτοι από εμπειρίες και φίλουςκαι ανυπονομονούμε για τα επόμενα  που θα ακολουθήσουν!

IMG 8813

Κλείσαμε τον Γ΄Θεματικό κύκλο, με μια ομαδική αξιολόγηση μέσω παρουσίασης PowerPoint!

Αλλά και με δράσεις μέσα στην τάξη του σχολείου μας!

Τα παιδιά, παρατηρούν τον παγκόσμιο χάρτη που εφτιάξαν και πρέπει να εντοπίσουν τις ηπείρους, τα ονόματά τους, τις σημαίες τους, αλλά και ότι είδαν, όταν τις επισκέφτηκαν!

Συγχαρητήρια, μικροί ταξιδιώτες, αποκτήσατε πολλές νέες γνώσεις του κόσμου που μας περιβάλλει!!!Τα καταφέρατε τέλεια!!!

Τα παιδιά, νιώθουν περηφάνια και χαρά! Δεν θέλουν να ξεχάσουν τα ταξίδια τους και πολύ περισσότερο τους νέους φίλους που απόκτησαν!

Βγάζουν λοιπόν,  ένα σύνθημα, που όταν θα το λένε, θα θυμούνται όλες τις υπέροχες στιγμές με τους νέους αυτούς ανθρώπους που γνώρισαν στον κόσμο!

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

Ενώνουν τα χέρια γύρω από τη γη μας και το βροντοφωνάζουν σε όλους!!!!

IMG 8556

 

ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ

 

 

25 Μαρτίου

25 Μαρτίου, ημέρα διπλής γιορτής!

Γιορτάζει η πατρίδα μας  και η εκκλησία μας!

Τα παιδιά αρχικά, παρατηρούν και σχολιάζουν σχετικό εποπτικό υλικό.

IMG 8389

Διαβάζουμε και βρίσκουμε πληροφορίες σε ιστορικές εγκυκλοπαίδειες!

IMG 8395

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ελληνόπουλα και ελληνοπούλες, προς τιμή των ηρώων της επανάστασης του 1821!

Ζωγραφίζουν σημαιάκια για να στολίσουμε το σχολείο μας!

Ζωγραφίζουν και δημιουργούν κρίνους, προς τιμή του ευαγγελισμού της Παναγίας!

Φτιάχνουν σημαιάκια για να τα κρατήσουν την ημέρα της γιορτής!

Συμπληρώνουν φύλλα εργασίας με σχετικές λεξούλες!

IMG 8697

Γνωρίζουν το γράμμα Τ,τ του Τσολιά και του Τσαρουχιού!

Στη γιορτή της 25ης Μαρτίου, φορούν γαλανόλευκα ρούχα ή παραδοσιακές φορεσιές .

Αρχικά, ζωγραφίζουν ότι τους έκανε περισσότερο εντύπωση από αυτά που είδαν και άκουσαν για αυτή την διπλή γιορτή!

Έπειτα, τραγουδούν στους γονείς τους, το Θούριο του Ρήγα και χορεύουν παραδοσιακά τραγούδια:” Τα Κλεφτόπουλα, Η Γερακίνα, Το λεμονάκι”.

Κατόπιν, παρελάζουν, κρατώντας τα σημαιάκια που έφτιαξαν! Κλείνουν την γιορτή με τον εθνικό μας Ύμνο!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ

Απόκριες

Απόκριες! Μια περίοδος που ξετρελαίνει μικρούς και μεγάλους! Χρώματα, χοροί, τραγούδια και μεταμφιέσεις και άφθονο κέφι!!

Κι εμείς στο σχολείο μας διασκεδάσαμε, χαρήκαμε και ξεφαντώσαμε με την τρελή Αποκριά!!

Πάμε να σας ξεναγήσουμε στις αποκριάτικες δράσεις μας!!!

Ξεκινήσαμε με την αναζήτηση πρότερων γνώσεων γύρω από το θέμα!

IMG 8170

Συνεχίσαμε με σχολιασμό, συζήτηση και διατύπωση συμπερασμάτων , παρατηρώντας σχετικό εποπτικό υλικό!

IMG 8168

Σειρά έχει, ο εορτασμός της Τσικνοπέμπτης!!

Αγαπημένες μαμάδες, για άλλη μια φορά, μας βοηθούν και μας ξετρελαίνουν με υπέροχες λιχουδιές!!

Αρώματα , τσικνίσματα και υπέροχες γεύσεις απο τηγανιτές πατάτες, κρεατάκι – γύρο, πιτούλες , αλλά και χυμούς , γλυκάκια και ζαχαρωτά!!! Μέχρι και τζατζίκι  και ειδική “σως” , φτιάξανε οι αγαπημένοι γονείς μας!!

Και εμείς τα απολαύσαμε όλα!!!!

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΑΜΑΔΕΣ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!!

“Τι μπορούμε να ψήσουμε την Τσικνοπέμπτη;” ρωτάμε τα παιδιά και ζωγραφίζουν.

IMG 8257      IMG 8221

Φυσικά , δεν γίνεται να γιορτάσουμε την  Τσικνοπέμπτη, χωρίς μεταμφίεση! Εμπνευσμένοι απο τα ταξίδια στον κόσμο, στα πλαίσια των Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων, ντυθήκαμε βασιλιάδες και βασίλισσες της Αιγύπτου! Φτιάξαμε στέμμα, βραχιόλια και περικάρπια αλλά και όμορφους μανδύες!!

Μαθαίνουμε για τα έθιμα της αποκριάς στην Ελλάδα και παίζουμε παιχνίδι αντιστοίχισης, μέσα από παρουσίαση powerpoint και κινητών καρτέλων-εθίμων.

Στο τέλος τοποθετούμε τις καρτέλες-έθιμα  στον χάρτη της Ελλάδας!

IMG 8209 1

Μιλάμε για τον βασιλιά του καρναβαλιού! Γνωρίζουμε τον κλόουν!

Κάνουμε αστείες γκριμάτσες, λέμε ανέκδοτα και διαβάζουμε αστεία ποιήματα για κλόουν!

IMG 8154

Φτιάχνουμε χειροτεχνίες με κλόουν!

IMG 8674

Δημιουργούμε ομαδικές αποκριάτικες  αφίσες

Παίζουμε παιχνιδόλεξα και μαθαίνουμε το γράμμα Α,α της Αποκριάς !

Παιζουμε  και διασκεδάζουμε με ψηφιακά παιχνίδια!

Φτιάχνουμε όμορφες μάσκες!

Διαβάζουμε την ιστορία του Αρλεκίνου, της Ζωρζ Σαρή,  και λύνουμε τον κώδικα της αποκριάς , που μας βάζει, ως δοκιμασία, ο Αρλεκίνος!!!

Αν τα καταφέρουμε, θα ντυθούμε όλοι με στολές και θα γλεντήσουμε, κάνοντας ένα αποκριάτικο πάρτυ!

IMG 8282

Συγχαρητήρια! Τα καταφέραμε να λύσουμε τον κώδικα! Φύγαμε για το αποκριάτικο πάρτυ!!!!

-Παιδιά, φορέστε στολές και ελάτε να διασκεδάσουμε!!

Αστυνόμοι, νύφες, βασίλισσες και νίντζα….. Παρουσιάζουμε τη στολή μας!!!

Και μετά την ζωγραφίζουμε!

Παίζουμε παιχνίδια και διασκεδάζουμε, τρώμε γλυκές και αλμυρές λιχουδιές που έφεραν οι γονείς μας και χορεύουμε παραδοσιακά τραγούδια!

Μετά απο το αποκριάτικο γλέντι, σειρά έχουν οι εθιμοτυπικές εκδηλώσεις  της Καθαρής Δευτέρας!

Φτιάχνουμε χαρταετούς!

Ο χαρταετός μας μαθαίνει το σχήμα του ρόμβου!Σκεφτόμαστε αντικείμενα που έχουν σχήμα ρόμβου και στη συνέχεια, δημιουργούμε με ρόμβους!

Εννοείται ότι συζητάμε για τα Κούλουμα, τη νηστεία της Σαρακοστής και το σαρακοστιανό τραπέζι!

Άραγε, ποια είναι η Κυρά – Σαρακοστή;;

Φτιάχνουμε την Κυρά- Σαρακοστή ατομικά , για να την πάρουμε στο σπίτι…

Αλλά και ομαδικά, για το σχολείο! Θα της κόβουμε μετά την Καθαρή Δευτέρα, κάθε Σάββατο ένα πόδι!Ένα για την κάθε εβδομάδα που περνάει, για να φτάσουμε στο Πάσχα!

Είμαστε πλέον έτοιμοι να μετρήσουμε και να υποδεχτούμε το Πάσχα!

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

 

 

 

 

Ο Φλεβάρης με τις ομορφιές του!!!

Φεβρουάριος, Φλεβάρης, Κουτσοφλέβαρος, Κουτσός, Κουντουρός…..και άλλες πολλές είναι οι ονομασίες για τον τελευταίο μήνα του Χειμώνα!

Μπορεί να είναι ο μήνας με τις λιγότερες μέρες, αλλά κρύβει μέσα του πολλές ομορφιές και τρέλες!!!!

Ελάτε μαζί μας να δούμε και να γνωρίσουμε καλύτερα τον όμορφο αυτό μήνα!!!

Μαθαίνουμε τις φωνούλες του ονόματος ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ και παίζουμε μαζί τους!

Διαβάζουμε το παραμύθι : “Ο Γλεντζοφλέβαρος”, της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη, συζητάμε και ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση!

20211022154947 o glentzoflevaros

IMG E7846

Διαβάζουμε το ποίημα: “Φλεβάρης” και το επεξεργαζόμαστε! Συζητάμε και παρατηρούμε την εικόνα!

IMG 7748

Μαθαίνουμε πληροφορίες γι΄αυτόν , καθώς και ότι ανθίζει τις αμυγδαλιές!

Να, λοιπόν μια υπέροχη ευκαιρία, για να παρατηρήσουμε και να πλυμμηρίσουν οι αισθήσεις μας με τα κάλλη της αμυγδαλιάς!

Βάζα με αμυγδαλιές ομορφαίνουν το σχολείο μας, αλλά και κλαδιά και καρποί, τοποθετούνται στην γωνιά της φύσης και παρατήρησης και αναλαμβάνουμε …δουλειά!!!

Τα παιδιά παρατηρούν τα άνθη, τα μυρίζουν , τα ακουμπούν!

IMG 7907

Χρησιμοποιούμε και έντυπο υλικό για να γνωρίσουμε και να συλλέξουμε πληροφορίες!

IMG 7749

Τα παιδιά ενθουσιάζονται και αναλαμβάνουν δράση!!!

Ζωγραφίζουν ομαδικά, με ειδικούς μαρκαδόρους, στα παράθυρα του σχολείου την αμυγδαλιά!

Δημιουργούν ομαδικά, την ανθισμένη αμυγδαλιά, συνδυάζοντας τέμπερα και πλαστελίνες!

Δημιουργούν ατομικές χειροτεχνίες με τεχνική τυπώματος μπατονέτας!

Στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά διακοσμούν την πόρτα τους με μια ολάνθιστη αμυγδαλιά και ζωγραφίζουν όμορφα κλαδιά!

IMG 8071

Χορεύουμε και διασκεδάζουμε με το τραγούδι: “Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά”.

Γράφουμε σχετικές λέξεις στην γωνιά της γραφής.

Αλλά, φρεσκάρουμε και τους αριθμούς μας και κάνουμε….. μαθηματικές πράξεις!

Κλείνουμε το άρθρο μας με το παιδάκι του μήνα! Ζωγραφίζουμε και αποχαιρετούμε τον Φλεβάρη!!!!

Είστε έτοιμοι να υποδεχτούμε την Άνοιξη;;;; 😉

 

Επίσκεψη στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας

IMG 7644Στα πλαίσια του Β΄Θεματικού κύκλου, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που αφορούσε την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα τα απειλούμενα ζώα, επισκεφτήκαμε το Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας.

Οι αρμόδιοι υπάλληλοι και οι διδάσκοντες του Εργαστηρίου, υποδέχτηκαν με μεγάλη ευγένεια και αγάπη τα παιδάκια μας!

Αρχικά, τους παρουσίασαν διάφορες τεχνικές ζωγραφικής και έργα τέχνης μαθητών του εργαστηρίου, με βιντεοπροβολέα , σε ειδική αίθουσα παρουσιάσεων!

Κατόπιν, τα ξενάγησαν στα εργαστήρια, όπου και έλαβαν δράση!

Χωρισμένα σε δυο τμήματα και υπό την επίβλεψη των ζωγράφων -διδασκόντων,  τα παιδιά καθοδηγήθηκαν στη δημιουργία έργων ζωγραφικής με μπογιές σε χαρτόνια, με θέμα:

“Τα μπερδεμένα ζωάκια”

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, με τη χρήση των πινέλων και των διάφορων χρωμάτων! Άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη και …δημιούργησαν!!!

-Κυρία, εγώ θα φτιάξω μια θαλάσσια χελώνα με κέρατα κόκκινου ελαφιού!!! λέει ένας μαθητής.

-Κι εγώ, ένα γουρούνι με αυτιά λύγκα και μουστάκι! Μπορεί να προσθέσω και πόδια λύκου!! λέει μια άλλη μαθήτρια!

Αυτά και άλλα εντυπωσιακά είπαν και έκαναν τα παιδάκια μας! Πάμε να τα δούμε αναλυτικά!!!

 

Στο δρόμο για το Εργαστήρι!!

Υποδοχή και παρουσίαση διαφόρων εκθεμάτων στο χώρο!

Παρουσίαση έργων τέχνης και διαφόρων τεχνοτροπιών!

Είσοδος στα εργαστήρια, διαμοίραση υλικών και ……τα παιδιά δημιουργούν!

Στην συνέχεια, ακολούθησε μια μικρή επίσκεψη, στην εξωτερική αυλή του Εργαστηρίου και αφού τους ευχαριστήσαμε και τους αποχαιρετήσαμε όλους, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής!

Το σίγουρο είναι, ότι περάσαμε μια πολύ όμορφη και δημιουργική μέρα!

Τα έργα των παιδιών θα εκτεθούν , μετά το τέλος του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σε ανοικτή έκθεση ζωγραφικής στο χώρο του σχολείου μας!

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του Εργαστηρίου Τέχνης Χαλκίδας!

Περάσαμε υπέροχα!!!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Β΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΖΩΑ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ 

Αγαπημένοι μας φίλοι,

Ο πλανήτης μας κινδυνεύει! Το περιβάλλον μολύνεται,  άνθρωποι αρρωσταίνουν και πολλά ζωάκια κινδυνεύουν να εξαφανιστούν!

Κάτι πρέπει να γίνει!! Πρέπει να ανάλαβουμε δράση για να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας και να ζήσουμε όλοι καλύτερα!!!

Γι’ αυτό το λόγο κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας, αυτό το διάστημα , αποφασίσαμε να ασχοληθούμε, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με τα ζωάκια που κινδυνεύουν και βρίσκονται υπό εξαφάνιση!

-Ποια ζώα κινδυνεύουν στην Ελλάδα; Για ποιους λόγους; Μπορούμε να τα βοηθήσουμε και πως; Είναι μερικά απο τα ερωτήματα που προσπαθήσαμε να απαντήσουμε και να βρούμε λύσεις!!!

Δείτε τις δράσεις μας!!!

 

Αρχικά, τα παιδιά ερωτούνται ποια ζώα πιστεύουν πως κινδυνεύουν στον ελλαδικό χώρο, και μας απαντούν!

IMG 7414

Στη συνέχεια, ανακαλύπτουμε τα ζώα, από πηγές στο διαδίκτυο και δημιουργούμε πίνακα αναφοράς!

Στο άλλο τμήμα, μίλησαν και για τα ζωάκια που κινδυνεύουν σε όλο τον κόσμο και έφτιαξαν με τη σειρά τους, πίνακα αναφοράς!

Ζωγραφίζουν το ζώο που τους έκανε εντύπωση….

Δραματοποιούμε τα ζωάκια που μάθαμε!

Για καλύτερη εμπέδωση,  παίζουμε  παιχνίδια….

  • Παιχνίδι μνήμης.

Τα ζωάκια τοποθετούνται κάτω και τα παρατηρούμε για μερικά λεπτά.

IMG 7486

Στη συνέχεια, τα σκεπάζουμε!

IMG 7483

Κάποιος κλείνει τα μάτια και πρέπει  να  βρει ποιο ζώο λείπει!

Θα βρεις το σωστό ζωάκι;

Είκονες των ζώων τοποθετούνται σε διάφορα σημεία στο πάτωμα και τα παιδιά της κάθε ομάδας πρέπει να τα εντοπίσουν σωστά για να πάρουν 1 πόντο.

Φυσικά, το παιχνίδι έληξε με ισοπαλία!!

IMG 7510
Το βρήκαμε! Εντοπίσαμε την καφέ αρκούδα!

IMG 7465

  • Γλωσσικά παιχνίδια
  1. Αντιστοίχισης εικόνας με λέξη

2. Ανασύνθεσης λέξεων

Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας ζώο……

Στη συνέχεια, ομαδοποιούμε τα ζώα και τα διακρίνουμε σε αυτά που ζουν: στη στεριά, στο νερό, στον αέρα!

Έπειτα, τα παιδιά παρατηρούν εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο και καλούνται να εντοπίσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα.

Ακολουθεί σχετική συζήτηση με βάση τη ρουτίνα σκέψης : ” Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”.

Ο Μάριος η χελώνα, 100 μοβ μέδουσες και μια πλαστική σακούλα…
https://www.metropolitan-hospital.gr/el/metropolitan-blog/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

 

Φωτιά στη Ρόδο / Νεκρά 2.500 ζώα - Στάχτη 200.000 στρέμματα - tvxs.gr

https://tvxs.gr/news/ellada/fotia-sti-rodo-nekra-2-500-zoa-stachti-200-000-stremmata

 

Τα παιδιά, σε μια δράση ενσυναίσθησης, μπαίνουν στη θέση των ζώων που απειλούνται!

Σε χαρτόνι, καταγράφουμε τα παράπονα και τις σκέψεις των ζώων  που μας ζητούν βοήθεια!

Μαθαίνουμε ότι υπάρχουν και διάφορες οργανώσεις ανθρώπων , που νοιάζονται και προσπαθούν να  τα βοηθήσουν !

Πρέπει όμως όλοι μας να κάνουμε το ίδιο! Να μην αδιαφορούμε!!!

IMG 7462

Γνωρίζουμε το γράμμα και τη φωνούλα του , από την οποία ξεκινα η λέξη ζώα: το Ζ,ζ

Συμπληρώνουμε και φύλλο εμπέδωσης για να δούμε αν θυμόμαστε αυτά που είπαμε.

IMG 7721 1

 

Στα επόμενα εργαστήρια , θα ασχοληθούμε διεξοδικά με ένα ζώο από την κάθε κατηγορία (στεριά, νερό, αέρας).

ΣΤΕΡΙΑ: ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ

Ο Καφετούλης, ένας καφέ αρκούδος, επισκέπτεται το σχολείο μας!

Ζητάει να βοηθήσουμε αυτόν και τους φίλους του, αφού πρώτα μας μιλήσει για τη ζωή του!

Μας λέει πληροφορίες γύρω από τη ζωή , τις συνήθειες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.

Παρατηρούμε φωτογραφικό υλικό και παίζουμε παιχνίδια σε σχέση με τη ζωή του, στη γωνιά της φύσης και παρατήρησης!

Φτιάχνουμε χειροτεχνία με την καφέ αρκουδίτσα να κοιμάται, ήρεμη στη φωλιά της!

Μας μαθαίνει το παιχνιδοτράγουδο: “Θα πάω για αρκούδες” που μας αρέσει πολύ!!!

Το τραγουδάμε, το παίζουμε, αναπαριστούμε και χαρτογραφούμε τη διαδρομή στο πάτωμα και στη συνέχεια σε χαρτί!

ΝΕΡΟ: ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΡΕΤΑ- ΚΑΡΕΤΑ

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο στο Youtube για τη ζωή της χελώνας Καρέτα – Καρέτα , αλλά και της φώκιας Μονάχους – Μονάχους! Ακολουθεί σχολιασμός και διεξαγωγή συμπερασμάτων!

Μαθαίνουμε αρκετές πληροφορίες για τις χελωνίτσες αυτές, για τη ζωή τους, τα μικρά τους αλλά και τους κινδύνους που διατρέχουν!

Εξοπλίζουμε τη γωνια της φύσης και παρατήρησης με σχετικό υλικό, παίρνουμε μεγενθυντικό φακό και ….ανακαλύπτουμε!!!!

Δημιουργούμε χελωνίτσες Καρέτα- Καρέτα απο χάρτινα πιάτα , που τα ζωγραφίζουμε με τέμπερες και διακοσμούμε το ταμπλό μας!

Ένας συμμαθητής μας φέρνει στο σχολείο μας τη δική του χελώνα του νερού , τη μικρή Σταλίτσα!

Μας τη συστήνει, μας λέει για τον τρόπο που τη φροντίζει, την παρατηρούμε, της δίνουμε να φάει και μας κρατάει συντροφιά μια ολόκληρη μέρα στο σχολείο!

ΑΕΡΑΣ: ΜΑΥΡΟΠΕΤΡΙΤΗΣ, ΤΟ ΓΕΡΑΚΙ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΣΤΗΝ ΣΚΥΡΟ 

Μιας και κατοικούμε στην Εύβοια, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε ένα πουλί που απειλείται στην περιοχή μας, στην κοντινή Σκύρο, το μεταναστευτικό γεράκι, τον Μαυροπετρίτη!

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο και διαβάζουμε πληροφορίες από έντυπο υλικό , που μας έχει έρθει στο σχολείο, εκ μέρους της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρείας, για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας της Σκύρου!

Μαθαίνουμε πληροφορίες για τη διαδρομή που διανύει απο τη Μαδαγασκάρη για να έρθει στις βραχώδεις ακτές της Σκύρου, για τη ζωή και για τους κινδύνους που διατρέχει.

Συμπληρώνουμε φύλλο εμπέδωσης της διαδρομής που κάνει,  σε παγκόσμιο χάρτη!

Ζωγραφίζουμε , σε φύλλο εργασίας , τι πιστεύουμε ότι είδε ο Μαυροπετρίτης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του!

Ζωγραφίζουμε τον Μαυροπετρίτη , από το έντυπο υλικό,  που βρήκαμε μέσα στο φάκελο της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρείας .

Και εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε άλλες σελίδες, για να παίξουμε, σχετικά παζλ!

Γνωρίζουμε το γράμμα που ξεκινά το όνομα του Μαυροπετρίτη: το Μ, μ!

IMG 7598

Κλεινουμε αυτό το θεματικό κύκλο, με μια αφίσα που αναρτήθηκε στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας, αποτέλεσμα ομαδοσυνεργατικής εργασίας των δυο τμημάτων!

Έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους γονείς και φίλους μας , απέναντι στο θέμα της απειλής αλλά και της προστασίας των ζώων!

Όλοι πρέπει να κινητοποιηθούμε για να κερδίσουμε έναν όμορφο, υγιή πλανήτη, με όλα τα πλάσματα του θεού ευτυχισμένα και χαρούμενα!!!!

 

Σας ευχαριστούμε και ελπίζουμε με τις δράσεις μας, να προσθέσαμε κι εμείς ένα λιθαράκι για την προστασία και βοήθεια αυτών των ζώων!!!!

IMG 7520