Η νυφούλα του Χειμώνα

Έξω μπορεί να έχει κρύο και παγωνιά, αλλά ένα γενναίο δεντράκι, βιάζεται να ανθίσει!!!

Ποιο είναι αυτό το δέντρο;;;;

Μα φυσικά, η όμορφη αμυγδαλιά, που είναι γνωστή και ως νυφούλα του Χειμώνα ή του Χιονιά!!!

Τα βάζα μας γεμίζουν με κλαδάκια ανθισμένης αμυγδαλιάς, που γίνονται η αφορμή για να μάθουμε χρήσιμες πληροφορίες για το δεντράκι αυτό!!!

IMG 1573Παρακολουθούμε στο YouTube τον μύθο της Αμυγδαλιάς!

Μυρίζουμε, ακουμπάμε και παρατηρούμε κλαδάκια αμυγδαλιάς!

Στη συνέχεια, παρατηρούμε τους καρπούς της αμυγδαλιάς, τα αμύγδαλα, στις διάφορες μορφές τους!

Ζωγραφίζουμε αμυγδαλιές!

Τι μπορούμε  να φτιάξουμε με τα αμύγδαλα;

IMG 1566

Στο τέλος, μαθαίνουμε και το γραμματάκι που ξεκινάει η αμυγδαλίτσα, το Α,α!

IMG 1572

 

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ : Πρόσκληση για ζεστό κακάο

Πρόσκληση για ζεστό κακάο

Το σχολείο της φιλίας μας προσκαλεί σε ένα διαφορετικό ραντεβού! Ένα ραντεβού για ζεστό κακάο με συνοδευτικά μπισκοτάκια!!!

Ποιος μπορεί να αρνηθεί μια τέτοια πρόσκληση;;;;

Και φυσικά, εμείς ήμασταν όλοι εκεί!!!

Τα υλικά, ζαχαρη και κακάο, μπήκαν μέσα στην κατσαρόλα με το νερό και δημιούργησαν ένα υπέροχο  ρόφημα, που….. μας έσπασε τις μύτες!!!!

Τα μπισκοτάκια δε, μας ενθουσίασαν καθώς τα βουτούσαμε μέσα στο κακάο!!!

Εεεεε!!! Εντάξει! Μια φορά στο ….τόσο , επιτρέπεται και κάτι ανθυγιεινό!!! 😆 

Το ραντεβού μας ήταν υπέροχο και μας έδωσε την αφορμή για να ασχοληθούμε με τις φυσικές επιστήμες.

Συγκεκριμένα, αποτέλεσε την αφορμή για να πειραματιστούμε με τη διαλυτότητα!

Άραγε όλα τα υλικά διαλύονται;Πάμε να δούμε το πείραμα των παιδιών και τα αποτελέσματα του!!!

 

Δημιουργούμε πίνακα με κάποια  υλικά  και καλούμαστε να υποθέσουμε ποια πιστεύουμε ότι διαλύονται και ποια όχι.

Κάποια από τα υλικά που πειραματιστήκαμε είναι: ζάχαρη, αλάτι, καφές, ρύζι, άμμος, κλαδάκια, πετραδάκια, κανέλα, τέμπερα κ.α.

IMG 1499

Τα παιδιά υποθέτουν και γράφουμε το σύνολο των ναι και των όχι, στην ανάλογη στήλη.

Στη συνέχεια πειραματιζόμαστε και καταλήγουμε σε συμπεράσματα!

Στο τέλος, συμπληρώνουμε φύλλο αξιολόγησης, για να δούμε τι κατανοήσαμε από το πείραμα.

Τα παιδάκια μας, ως μικροί επιστήμονες, είναι φοβεροί!!!

Συγχαρητήρια, παιδιά!!!

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ: Χειμωνιάτικα αξεσουάρ

Στα πλαίσια της σύσφιξης των σχέσων, της εξομάλυνσης τυχόν προβλημάτων και της δημιουργίας ενός υγειούς κλίματος συνύπαρξης και αποδοχής, ξεκινήσαμε το project: “Το σχολείο της φιλίας”!

Τα παιδιά και των δυο τμημάτων δραστηριοποιούνται, παίζουν και δημιουργούν από κοινού!

Τα τμήματα ανακατεύονται, τα παιδιά συνεργάζονται, έρχονται πιο κοντά και δημιουργούν όμορφες και χαρούμενες στιγμές μεταξύ τους!!!!

“Έφερες τα χειμωνιάτικα αξεσουάρ σου;”

Τα παιδιά καλούνται να φέρουν στο σχολείο τα χειμωνιάτικα αξεσουάρ τους: κασκόλ, σκουφιά και γάντια.

Και το παιχνίδι αρχίζει……

  • Μέτρησε πόσα είναι τα κασκόλ; Πόσοι έχουν σκουφιά; …..

  • Σειροθετούμε κασκόλ (από το μακρύτερο στο κοντύτερο και αντίστροφα)

  • Τα γάντια μπερδεύτηκαν! Ποιος θα τα ξεμπερδέψει;

  • Ποιος θα ντυθεί πιο γρήγορα;

  • Τα κασκόλ έχουν γίνει…ποτάμι!!! Πρόσεξε μην πέσεις μέσα!

Τα παιδιά διασκεδάζουν, μαθαίνουν και βελτιώνουν τις σχέσεις τους!

Μετά το παιχνίδι, σειρά έχει η δημιουργία!!! Οι ομάδες συνεργασίας είναι έτοιμες και η τραπεζαρία μας γίνεται ένα μεγάλο εργαστήρι ! Μπογιές, χαρτιά , ψαλίδια και κόλλες παίρνουν φωτιά και μια μεγάλη χειμωνιάτικη αφίσα στολίζει την είσοδο του σχολείου μας!!!!

Μπράβο παιδιά! Συνεργαστήκατε τέλεια και το αποτέλεσμα βγήκε καταπληκτικό!!!!!

 

 

Κρύο, κρύο, παγωνιά! Έφτασε ο χειμώνας παιδιά!

Η εποχή μας άλλαξε! Το κρύο έγινε πιο τσουχτερό και τα ρούχα μας πιο ζεστά!Ήρθε ο χειμώνας  με τους όμορφους του μήνες! Eμείς ντυθήκαμε χοντρά και ξεκινήσαμε τις χειμωνιάτικες δράσεις μας!

-Τι συμβαίνει γύρω μας όταν έρχεται ο Χειμώνας; Ρωτάμε τα παιδιά! Δείτε τι απάντησαν!

Παρατηρούμε εποπτικό υλικό, συζητάμε και ζωγραφίζουμε χειμωνιάτικες εικόνες!

“Όταν έρχεται ο Χειμώνας χιονίζει και φτιάχνουμε χιονάνθρωπο”, λένε τα περισσότερα παιδιά μας και δημιουργούν…..

ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟ

 

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ

ΧΙΟΝΙ

Τα παιδιά φτιάχνουν απο χαρτί κουζίνας, χάρτινες μπάλες χιονιού! Μετράνε πόσες έφτιαξε ο καθένας τους και γράφουμε τον αριθμό σε χαρτάκια!

Βρίσκουμε τις περισσότερες και λιγότερες χιονόμπαλες, τον μεγαλύτερο και μικρότερο αριθμό!

Στο τέλος, πιάνουμε από μια χούφτα χιόνι και….. ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΧΙΟΝΟΠΟΛΕΜΟ!!!!!

Στη συνέχεια, ασχολούμαστε με τα χειμωνιάτικα ρούχα!

-Ποια χειμωνιάτικα ρούχα και αξεσουάρ γνωρίζετε; Ρωτάμε και τα παιδιά μας απαντούν!

Εργαζόμαστε ομαδοσυνεργατικά (σε ζευγάρια) και ζωγραφίζουμε ένα χειμωνιάτικο ρούχο που επιλέγουμε!Γράφουμε και το όνομά του!

Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια τις ομαδικές δημιουργίες μας!

Στο τέλος, κόβουμε τα ρούχα και τα ονόματα τους και δημιουργούμε μια ομαδική αφίσα με τα χειμωνιάτικα ρούχα!

Ντύνουμε όλοι μαζί τον Άκη, τον Χειμωνάκη!

Μια όμορφη χειροτεχνία STEAM απο τα παιδιά του ολήμερου!

Παίζουμε παιχνίδι μνήμης με τα χειμωνιάτικα ρούχα και μετράμε ποιος θυμήθηκε τα περισσότερα!!!

Στο μάθημα των αγγλικών ντύνουμε τον Mr Froggy, ονοματίζοντας τα ρούχα του!

Παίζουμε και δεύτερο παιχνίδι εμπέδωσης του νέου λεξιλογίου! Το “Mystery Box”!!!!

-Τι να κρύβει άραγε ; Μπορείς να μαντέψεις και να το πεις; Ρωτάει η  κυρία Πόπη τα παιδιά  και απαντούν στα αγγλικά φυσικά!!!

Τον Ιανουάριο, εκτός απο τον Άγιο Βασίλη, γιορτάζουμε και  τους 3 μεγάλους πατέρες της Εκκλησίας, τους 3 Ιεράρχες!

Συζητάμε για τη ζωή τους και την προσφορά τους στην παιδεία και στα γράμματα, ακούμε το απολυτύκιο των 3 Ιεραρχών  και κατασκευάζουμε σχετική εικόνα !

Ο νέος χρόνος 2025

Επιστροφή στα σχολεία μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές!

Βρεθήκαμε ξανά όλοι μαζί και φυσικά δεν γίνεται να μην υποδεχτούμε το 2025 χωρίς να κόψουμε βασιλόπιτα!

Όποιος κερδίσει το φλουρί κερδίζει και ένα  δώρο!

 

Μπράβο στη μικρή μας μαθήτρια που έτυχε το φλουρί! Να είναι πάντα τυχερή στη ζωή της!

Το δώρο είναι ένα βιβλίο!!! Κάλη ανάγνωση!!!!

Ο χρόνος άλλαξε και εμείς παίζουμε και δημιουργούμε με το  νέο έτος, το 2025!

Τι ευχόμαστε για το νέο έτος;

Ο νέος χρόνος, μας δίνει την αφορμή να συζητήσουμε πιο διεξοδικά για τις 4 εποχές , τα χαρακτηριστικά και τους μήνες τους!

Δραματοποιούμε συνήθειες της κάθε εποχής!

Παίζουμε παιχνίδα χρονικής ακολουθίας!

Ζωγραφίζουμε τις 4 εποχές!

Χειροτεχνούμε με τις 4 εποχές!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – 1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα

“Ο εαυτός μου και οι άλλοι”

Στον 1ο θεματικό κύκλο δεξιοτήτων συναναποφασίσαμε να ασχοληθούμε με έννοιες όπως διαφορετικότητα και   αλληλοσεβασμός! Συγκεκριμένα, μαθαίνουμε να σεβόμαστε τον ευατό μας αλλά και τους άλλους. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.  Επιπλέον, προσπαθούμε να εμβαθύνουμε στον εσωτερικό μας κόσμο και να ανακαλύψουμε τα συναισθήματά μας. Προσπαθούμε να υιοθετήσουμε έναν “σωστό” τρόπο διαχείρησης των συναισθημάτων μας,  άλλα και έκφρασής τους προς τους άλλους γύρω μας, με γνόμωνα πάντα την αξία της ενσυναίσθησης!

Εργαστήριο 1: “Κοιτάζοντας τον εαυτό μου στον καθρέφτη”

Γνωρίζουμε και περιγράφουμε τον εαυτό μας μέσα από έναν καθρέφτη! Πως είμαστε; Τι χαρακτηριστικά έχουμε στο πρόσωπό μας;

Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε κοινά χαρακτηριστικά, αλλά ταυτόχρονα και διαφορετικά! Υπάρχουν μεταξύ μας φυσικές διαφορές, που μας κάνουν ξεχωριστούς και μοναδικούς!

Παρατηρούμε και σχολιαζουμε πορτρέτα διάσημων ζωγράφων !

IMG 0268

Στη συνέχεια, δημιουργούμε τα δικά μας πορτρέτα!

Εργαστήριο 2: “Ας γνωριστούμε καλύτερα”

Η μασκότ της τάξης μας , ο Αστερούλης, μας “παρουσιάζεται” και μας μιλάει για εκείνον!

IMG 0270

Θα ακολουθήσει η δική μας σειρά!

Αρχικά, θα παίξουμε ένα παιχνίδι με τον “τροχό  γνωριμίας”! Ανάλογα που θα τύχουμε πρέπει να απαντήσουμε μια ερώτηση για τον εαυτό μας!

Σε δεύτερη φάση, τα παιδιά παρουσιάζουν ένα αγαπημένο τους αντικείμενο και μιλάνε για τον εαυτό τους! Κατανοούν ότι σε όλους μας αρέσει ή δεν μας αρέσει κάτι , αλλά ο καθένας μας έχει διαφορετικές προτιμήσεις!

Επιπλέον, συμπληρώνουν και σχετικό φύλλο γνωριμίας και όποιος θέλει το παρουσιάζει στην ολομέλεια!

Ακόμη, δημιουργούν πανό, με πράγματα που τους αρέσουν και με αυτά που δεν τους αρέσουν!

IMG 1649

Εργαστήριο 3: “Ο υπέροχος εαυτός μου”

Στο εργαστήριο αυτό, εστιάζουμε στην μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου! Όλοι μας είμαστε άνθρωποι αλλά ο καθένας μας είναι μοναδικός και διαθέτει κάτι που τον κάνει ξεχωριστό!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους!

Διαβάζουμε το παραμύθι: “Ο Αυτιάς”

IMG 0347

Τα παιδιά καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο Αυτιάς μπορεί να είχε μεγάλα αυτιά αλλά αυτό τον έκανε και ξεχωριστό! Το ιδιαίτερο αυτό γνώρισμά του,  βοήθησε αυτόν και τους φίλους του, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι δεν μπορούσαν!Όποτε όλοι πρέπει να είμαστε περήφανοι, χαρούμενοι  και να σεβόμαστε τον υπέροχο εαυτό μας!!!!!

Ρωτάμε τα παιδιά τι είναι αυτό που τους κάνει ξεχωριστούς  , μοναδικούς και να νιώθουν περηφάνια και απαντούν…

 

Μάλιστα, δημιουργούν με τις απαντήσεις τους, τον δικό τους,  “Ξεχωριστό  εαυτό”!

Εργαστήριο 4: “Διαφορετικότητα”

Παρακολουθούμε στο διαδίκτυο, το βίντεο:Το δώρο”. Σταματάμε τη ροή της ιστορίας σε τακτά χρονικά σημεία και ακολουθούμε την τεχνική των ερωτοαπαντήσεων.

Τι δώρο να περιέχει το κουτί;

-Τι αισθάνεται το αγόρι με το δώρο του;

-Τι αισθάνεται το σκυλάκι;

-Πως πιστεύετε ότι θα αντιδράσει το σκυλάκι; ……..

Ακολουθεί συζήτηση και διεξαγωγή συμπερασμάτων!

Το αγόρι και το σκυλάκι μπορεί να είναι διαφορετικοί αλλά θέλουν κι εκείνοι να παίξουν, να χαρούν και να διασκεδάσουν!Όλοι, ανεξάρτητα από το πως είμαστε,  έχουμε τις ίδιες ανάγκες! Όλοι χαιρόμαστε ή λυπόμαστε, όλοι πεινάμε, όλοι έχουμε ανάγκη από μια οικογένεια ή από φίλους…..και όλοι θέλουμε να μας σέβονται και να μας εκτιμούν!

Ακολούθως, ρωτάμε τα παιδιά….

Τι σημαίνει διαφορετικός; Τι διαφορές έχουμε οι άνθρωποι μεταξύ μας; Δείτε τις απαντήσεις των παιδιών μας!

IMG 0312           IMG 1652

Παρατηρούμε και σχολιάζουμε ανάλογο εποπτικό υλικό! Εστιάζουμε κυρίως, στα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Εξηγούμε τον όρο  ΑΜΕΑ  και συζητάμε !

Μιλάμε για την διαφορετικότητα και για τον σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε στους συνανθρώπους μας, που μπορεί να διαφέρουν  από εμάς! Τους στηρίζουμε και τους βοηθάμε με την στάση μας και δεν τους κοροιδεύουμε ή τους απομονώνουμε!

Τα παιδιά δημιουργούν με διάφορους τρόπους “διαφορετικούς” ανθρώπους!

  • Με ζωγραφική, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι:

IMG 0327

  • Με οικοδομικό υλικό, ένα αγοράκι και ένα κοριτσάκι που κουτσαίνει:

IMG 0326

  • Με χαρτοκοπτική και με αστεία διάθεση, δημιουργώντας τα αστεία πορτρέτα:

Εργαστήριο 5: “Συναισθάνομαι! Μπαίνω στη δική σου θέση!”

Στο εργαστήριο αυτό , τα παιδιά, μέσα απο μια διάφορες δραστηριότητες, μπαίνουν στην θέση των συνανθρώπων τους με ειδικές ανάγκες!

Συναισθάνονται τη φυσική τους δυσκολία ή ιδιαιτερότητα  και μαθαίνουν την αξία του αλληλοσεβασμού και της κοινής αποδοχής του άλλου, μαζί με τα προτερήματα ή μειονεκτήματα του!

  • Ζωγραφική με το στόμα:
  • Περπατώ χωρίς να βλέπω:

Χωρίς βοήθεια

Με βοήθεια:

  • Αναγνωρίζω ήχους χωρίς να βλέπω:

Νοηματική γλώσσα ( Το αλφάβητο στη νοηματική)

Τα παιδιά, πλέον, συναισθάνονται και αποδέχονται την διαφορετικότητα στους άλλους! Κατανοούν πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε τους γύρω μας! Κατανοούν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι  ίσοι και πως μπορούμε όλοι να συνυπάρχουμε αρμονικά και να είμαστε φίλοι! Δημιουργούν αφίσα για να το μεταδώσουν στους γύρω τους!

Τέλος, μαθαίνουμε πως σέβομαι τους άλλους, όχι μόνο με τις πράξεις μου, αλλά και με το λόγο μου! Μαθαίνουμε και φυλάμε τις καλές και ευγενικές λέξεις και κλείνουμε σε σακιά ή κάδους απορριμάτων και πετάμε  τις άσχημες και κακές λέξεις!

Οι καλές λέξεις μεγαλώνουν και ομορφαίνουν το δέντρο της ζωής!!!

Οι άσχημες λέξεις γίνονται χώμα και κλείνονται σε σακιά!!!!

Εργαστήριο 6: “Τι νιώθω σήμερα;!”

Τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με τα συναισθήματά τους;

Τι σημαίνει όμως συναίσθημα; Ποια συναισθήματα ξέρουν τα παιδιά; Δείτε τις απαντήσεις τους….

 

Διαβάζουμε  σχετικά βιβλία και συζητάμε!

Παίζουμε με το ζάρι των συναισθημάτων και:

  • Αναγνωρίζουμε τις “εκφράσεις” που παίρνει το πρόσωπό μας, ανάλογα με το συναίσθημά μας ! Χαρά, λύπη, φόβος , θυμός…..
  • Μιμούμαστε τις εκφράσεις!!!

Στη συνέχεια, στο ένα τμήμα, δημιουργούμε όλοι μαζί τον Βασιλιά Συναισθηματούλη, που θα μας βοηθήσει να πούμε πως αισθανόμαστε!

Κάθε παιδί διαλέγει την έκφραση – συναίσθημα που το εκφράζει και μας λέει, με τη βοήθεια του βασιλιά Συναισθηματούλη, τι αισθάνεται και γιατί!

Στο άλλο τμήμα, φτιάχνουμε τα συναισθηματο-ανθρωπάκια και κρατώντας αυτό που μας αντιπροσωπεύει, λέμε τι αισθανόμαστε!

Τα παιδιά μοιράζονται τις σκέψεις τους και δείχνουν τα συναισθήματά τους! Αλληλεπιδρούν, ζητούν βοήθεια, κατανόηση, συμπαράσταση, συγνώμη…. Λύνουν τις διάφορές τους και ξεπερνούν τυχόν προβλήματα μεταξύ τους!

Επίσης, κατανοούν πως με τη στάση και τη συμπεριφορά τους μπορεί να επηρεάσουν την ψυχολογία των φίλων τους και όχι μόνο!Κατανοούν την έννοια του συνεργάζομαι και σέβομαι τους άλλους γύρω μου!!!

Τέλος, μαθαίνουμε το γράμμα Σ, σ, ς που ξεκινά η λέξη Συναισθήματα!

IMG 0703

Εργαστήριο 7: “Χαρά – Λύπη – Θυμός!”

Τα παιδιά αποφασίζουν πως με τα συναισθήματα που θέλουν να ασχοληθούμε περισσότερο είναι : Χαρά, Λύπη, Θυμός!

ΧΑΡΑ

-Τι σε κάνει χαρούμενο /-η; Ρωτάμε τα παιδιά και απαντούν!

IMG 0702

Τις απαντήσεις μας τις καταγράφουμε και σε φύλλο εργασίας !

Δημιουργούμε το δέντρο της χαράς και γράφουμε τι μας κάνει χαρούμενους!

ΛΥΠΗ

-Τι σε κάνει λυπημένο; Πως μπορούμε να ξεπεράσουμε τη λύπη μας;  Ρωτάμε τα παιδιά και απαντούν….

Τις απαντήσεις μας τις καταγράφουμε και σε φύλλο εργασίας!

Δημιουργούμε κατασκευή με το “Φάρμακο κατά της λύπης”!!!

ΘΥΜΟΣ

-Τι με κάνει να θυμώνω; Πως μπορώ να ξεπεράσω το θυμό μου; Ρωτάμε και δείτε τι απαντούν τα παιδιά….

 

Διαβάζουμε την ιστορία του πράσινου δράκου, που μας βοηθά να κάψουμε σκέψεις που μας θυμώνουν!!

Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας

Διαβάζουμε το βιβλίο:“Όταν θυμώνω” και ανακαλύπτουμε τρόπους για να διώξουμε και να ξεπεράσουμε το θυμό μας!

IMG 1167

Διαβάζουμε και το βιβλίο συναισθημάτων , που μας προτείνει ασκήσεις”γιόγκα”, για να ηρεμούμε όταν θυμώνουμε !

Βέβαια, βλέπουμε και συζητάμε και ανάλογο εποπτικό υλικό που βρήκαμε στο διαδίκτυο …..

Και τα παιδιά του ολοημέρου φτιάχνουν το……. θυμόμετρο!!!

Κλείνουμε το εργαστήριο με δραστηριότητες αξιολόγησης!!!

 

 

 

 

Χριστούγεννα ήρθαν πάλι! Χαρείτε μικροί, μεγάλοι!

Τα σχολεία έκλεισαν για να γιορτάσουμε και να χαρούμε τις μεγάλες γιορτές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων!

Στο σχολείο μας , προετοιμαστήκαμε για να τις υποδεχτούμε μέσα απο διάφορες όμορφες δραστηριότητες, συζητήσεις, αναγνώσεις και…. δρώμενα!

Και φυσικά, θέλουμε να σας τα δείξουμε όλα!!!

  1. Μετράμε αντίστροφα μέχρι τα Χριστούγεννα

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ 

2. Στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου και χριστουγεννιάτικοι χοροί

3. Ιδεοθύελλες για τα Χριστούγεννα

4. Τραγουδάμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα με τριγωνάκια

5. Χριστουγεννιάτικες χειροτεχνίες για το στολισμό του σχολείου

6. Τι ξέρω για τον Αϊ Βασίλη;

7. Πρωτοχρονιάτικες Χειροτεχνίες

ΑΓΙΟ ΒΑΣΙΛΑΚΙΑ , ΚΕΡΑΚΙΑ, ΜΠΙΣΚΟΤΟΥΛΗΔΕΣ ΚΑΙ ΣΠΙΤΑΚΙΑ ΖΑΧΑΡΩΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

8. Γράμμα στον Αϊ Βασίλη

9.Παιχνίδια με τον Αϊ βασίλη

10. Ευχές μέσα απο την καρδιά μας

11. Ζωγραφίζουμε παιδιά!!!

12. Ζύμωμα και ψήσιμο χριστουγεννιάτικων μπισκότων

13. Χριστουγεννιάτικες κατασκευές για το…..σπίτι!

ΚΑΡΤΑ – ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΜΕ ΕΥΧΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΚΑΡΤΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΟΡΤΗΣ

ΓΙΟΡΤΙΝΟ ΚΑΠΕΛΑΚΙ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΕ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΩΤΑ 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ 2025

ΚΑΜΠΑΝΟΥΛΑ -ΠΟΤΗΡΑΚΙ

14. Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στους γονείς κρατώντας και χτυπώντας τις καμπανούλες μας!

IMG 1082 1

15. Επίσκεψη στην δημόσια βιβλιοθήκη Ψαχνών για ανάγνωση χριστουγεννιάτικης ιστορίας!

 

16. Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας – ” Η στολή του Αϊ Βασίλη”

 

Αυτά από εμάς!!!! Σας ευχόμαστε μέσα απο την καρδιά μας:

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ 

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΥΓΕΙΑ , ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Κουκλοθέατρο: “Ο εγωιστής γίγαντας”

Το κουκλοθέατρο είναι κάτι που μας αρέσει πολύ! Τα παιδιά έχουν μια ιδιαίτερη σχέση και έκφραση μέσα από το κουκλοθέατρο!

Γι ΄αυτό και εμείς στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων : “Ο εαυτός μου και οι άλλοι”, αποφασίσαμε να καλέσουμε στο σχολείο μας, “Το κουκλοθέατρο Λαμίας”, της Αναστασίας Ξηρομερίτου και να παρακολουθήσουμε την παράσταση:  ” Ο εγωιστής γίγαντας”.

Η παράσταση ενθουσίασε τα παιδιά αλλά και τους έδωσε μαθήματα ανθρωπιάς και αγάπης!

Βιώσαμε συναισθήματα όπως: φόβο, θυμό, μοναξιά, αγάπη, λύπη, χαρά κ.α. κατά τη διάρκεια της ιστορίας! Οι κούκλες – ήρωες  ζωντάνεψαν στην σκηνή το παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ και μας συνεπήραν!

Ευχαριστούμε πολύ το κουκλοθέτρο Λαμίας για την όμορφη αυτή εμπειρία!

 

Σκηνές από την παράσταση!

Διαδράσεις , πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την παράσταση!

Παρουσίαση των κουκλών του παραμυθιού!

Εδώ Πολυτεχνείο!!!

Στο σχολείο μας, γιορτάσαμε την Επέτειο του Πολυτεχνείου!

Αφιερώσαμε κάποιες μέρες προετοιμασίας και συζήτησης γύρω απο το θέμα της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας για να καταλήξουμε στα γεγονότα εκείνων των ημερών!

Ειδικότερα….

Διαβάσαμε το παραμύθι της Ευγενείας Φακίνου, “ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ”.

IMG 0590 Αντιγραφή

Η ιστορία συνεπήρε τα παιδιά και στάθηκε αφορμή για να μιλήσουμε για τις δύσκολες αυτές έννοιες: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ – ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ

Μεταφερθήκαμε, παρακολουθώντας και παρατηρώντας ανάλογο εποπτικό υλικό, στα γεγονότα του Πολυτεχνείου!

IMG 0597 1

Παρατηρήσαμε και συγκρίναμε  τις δυο εικόνες!

IMG 0597

-Τι βλέπετε στην πρώτη εικόνα; ρωτήσαμε τα παιδιά.

Τα παιδιά αφού πρώτα περιγράφουν το κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο, στη συνέχεια ονοματίζουν το κτίριο:

  • παλάτι
  • μουσείο
  • θέατρο
  • σπίτι
  • σχολείο κ.α.

Έπειτα, τα παιδιά παρατηρούν την δεύτερη εικόνα, την περιγράφουν και λένε τι πιστεύουν ότι συνέβη.

-Σεισμός

-Ανεμοθύελλα

-Καταιγίδα

-Πόλεμος κ.α.

Εξηγούμε με σύντομα και απλά λόγια τι έγινε στο Πολυτεχνείο!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν το δικό τους Πολυτεχνείο!

IMG 0613

Μιλάμε για τους φοιτητές και για  έννοιες όπως ειρήνη, ελευθερία….

Τα παιδιά στο ολοήμερο τμήμα, δημιουργούν το συμβολο τις ειρήνης, με τον δικό τους τρόπο!

IMG 0694

Ακούμε  και βλέπουμε πανό με τα συνθήματά των φοιτητών! Τα γράφουμε και παίζουμε με αυτά, γλωσσικά παιχνίδια!

Δημιουργούμε ομαδικά το Πολυτεχνείο!

Στο όλοήμερο τμήμα, τα παιδιά συνεργάζονται και αποδίδουν με καλλιτεχνική διάθεση….

IMG 0693

Ακούμε και μαθαίνουμε το τραγούδι: ” Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”.

Οι στίχοι του τραγουδιού μας εμπνέουν και δημιουργούμε ομάδικα  μια όμορφη αφίσα!

Εμείς στο σχολείο μας, επιλέγουμε να έχουμε δημοκρατία! Έτσι λοιπόν, χειροτεχνούμε την κυρία Δημοκρατία, που την πέρνουμε μαζί μας την ημέρα της γιορτής! Είναι το δικό μας μήνυμα προς τους μεγάλους:

“Μακάρι στον κόσμο μας να βασιλεύει πάντα η Δημοκρατία!”

Μαθαίνουμε και το γραμματάκι Π,π του Πολυτεχνείου!

IMG 0622

Την ημέρα της γιορτής τραγουδάμε, ζωγραφίζουμε και φυσικά κλείνουμε την εορταστική ημέρα με το κουκλοθέατρο της αγαπημένης μας ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗΣ!!!

ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 

28 Οκτωβρίου

Η μεγάλη ημερά της 28ης Οκτωβρίου πλησιάζει  και εμείς στο νηπιαγωγείο μας ετοιμαζόμαστε για να τη γιορτάσουμε!

IMG 0349

Ξεκινάμε με την ανάγνωση του βιβλίου: “ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ  ΓΙΑΤΙ;”, που αποτελεί την αφορμή να αναφέρουμε, να συζητήσουμε και να κατανοήσουμε τα γεγονότα που συνέβησαν πριν χρόνια, την 28η Οκτωβρίου 1940.

Παρατηρούμε ανάλογο εποπτικό υλικό και παρακολουθούμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκυο!

Το ηχηρό ΟΧΙ, γίνεται παιχνίδι ανασύνθεσης λέξεως…

Γίνεται κατασκευή….

Επίσης, από το ηρωικό ΟΧΙ, γνωρίζουμε και το γραμματάκι Ο, ο!!!

Συζητάμε για τα οφέλη της ειρήνης στο κόσμο, αλλά και για τις άσχημες επιπτώσεις του πολέμου!

Τα παιδιά επιλέγουν την ειρήνη και καταδικάζουν τον πόλεμο! Για το λόγο αυτό, εκφράζονται μοναδικά!

Άραγε τι ρίχνει ένα πολεμικό αεροπλάνο όταν πετά και τι ένα αεροπλάνο της ειρήνης;

Επιλέγουν, πλέον, να πετούν στους ουρανούς,  όχι πολεμικά αεροπλάνα αλλά αεροπλάνα ΕΙΡΗΝΗΣ!

Οι σκέψεις τους γίνονται και ατομική εργασία!

Στο ολοήμερο τμήμα, τα παιδάκια μας, φτιάχνουν γιρλάντα με σημαιούλες και ζωγραφίζουν το κανόνι της ειρήνης!

IMG 0426

Φυσικά, τα παιδιά ζωγραφίζουν και σημαιάκια, που θα κυματίζουν στα χεράκια τους την ημέρα της γιορτής!

Ζωγραφίζουν ελεύθερα, ότι τους έκανε εντύπωση από τα γεγονότα που άκουσαν και είδαν!

Στο τέλος, γιορτάζουμε την ένδοξη αυτή ημέρα… με τραγούδια, ζωγραφική, παρέλαση και ψέλνοντας τον Εθνικό μας Ύμνο κάτω από την Ελληνική σημαία!!!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ