ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Δ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

STEM / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ  ΚΑΙ ΝΕΡΟ

Στον 4ο θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διαπραγματευτήκαμε νέες μεθοδολογίες , όπως αυτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής (STEM) μέσα από το θέμα του νερού. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, που στην αρχή λιγάκι μας φόβισε, αλλά στο τέλος καταλήξαμε να το αγαπήσουμε και να ενθουσιαστούμε!!!

 Πάμε να δούμε μαζί τα βήματα που ακολουθήσαμε!

Στην αρχή, γίνεται γνωριμία με το θέμα που επιλέξαμε για να προσεγγίσουμε το  πρόγραμμα STEM . Γνωρίζουμε το νερό και τη χρήση του….

Τι εικόνες σας έρχονται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη νερό;

Που υπάρχει  νερό; Τι μορφή έχει; Στο σχολείο μας που βρίσκουμε νερό;

Τα περισσότερα παιδιά γνωρίζουν τη μορφή της σταγόνας και έτσι δημιουργούμε ένα πίνακα ιδεών,  στολισμένο με σταγόνες! Όσο για τις ιδέες τους είναι απίστευτες! Δείτε κι εσείς!!!

Παρακολουθούμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο με θέμα το νερό και τις σταγόνες.

Γνωρίζουμε τον Σταγονούλη και την Σταγονούλα , που μας μαθαίνουν τον κύκλο του νερού!

Παίζουμε παιχνίδια σειροθέτησης με τον κύκλο του νερού ,  τον δραματοποιούμε, τον ζωγραφίζουμε και φυσικά δημιουργούμε τους δικούς μας Σταγονούληδες και Σταγονούλες!

 Κάνουμε πειράματα με το νερό!

Ποια υλικά επιπλέουν και ποια βυθίζονται στο νερό;

Οι διάφορες μορφές του νερού: στερεό, υγρό, αέριο

Τι θα συμβεί στο νερό εάν το τοποθετήσουμε στο….

Τα παιδιά παρατηρούν, υποθέτουν και στο τέλος καταλήγουν σε συμπεράσματα!

Τι θα συμβεί στο νερό αν ζεσταθεί; Παρατηρούν τους υδρατμούς , για τους οποίους έχουν μιλήσει στον κύκλο του νερού.

Τι θα συμβεί στον πάγο εάν τον βγάλουμε από την κατάψυξη;

Στη συνέχεια,  μιλάμε στα παιδιά για τη ρομποτική και τον προγραμματισμό. Τους εξηγούμε την αξία και τη χρήση του στο σύγχρονο τρόπο ζωής μας αλλά και τη σημασία του για την εξέλιξη της τεχνολογίας! Εσείς παιδιά έχετε δει ρομπότ; Έχετε κάποιο ανάλογο παιχνίδι στο σπίτι σας;

Μαθαίνουμε σταδιακά στα παιδιά τα σύμβολα – βέλη του κώδικα προγραμματισμού: μπροστά-πίσω, δεξιά-αριστερά, αρχή-τέλος.

Ώρα για παιχνίδι παιδιά!!!

Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους ! Κάποιοι είναι οι προγραμματιστές και κάποιοι τα ρομπότ – σταγόνες! Στόχος τους είναι να κατευθύνουν σωστά τις σταγόνες της θάλασσας για να φτάσουν στις φίλες τους σταγόνες -σύννεφα. Τα βήματα γίνονται σταδιακά και χρησιμοποιούνται ανάλογες αριθμητικές καρτέλες και σύμβολα.

Τα παιδιά δεν χορταίνουν να παίζουν!

Ας το δυσκολέψουμε λιγάκι! Οι προγραμματιστές πρέπει να διαβάσουν συγκεκριμένο κώδικα σε καρτέλα και τα ρομπότ να τους εκτελέσουν!

Αυτή τη φορά, κερδίζουν στο τέλος και ένα θησαυρό (μια καραμέλα). Ε! Δεν γίνεται να χάσουν!

Στο σχολείο μας, ένα παιδάκι έφερε και ένα παιχνίδι ρομπότ που λειτουργούσε με νερό. Ήταν προγραμματισμένο να χορεύει, να περπατάει και να μιλάει…. ρομποτικά!

Ο κώδικας προγραμματισμού του ήταν στο τηλεχειριστήριο του!

Συνεχίσαμε και με άλλες δραστηριότητες για το νερό…

Ανασυνθέτουμε τη λέξη νερό, με πεζά και κεφαλαία…

Αλλά δεν μας φτάνει μόνο αυτό!

Ανασυνθέτουμε τη λέξη νερό, μέσω κώδικα προγραμματισμού, σε επιδαπέδιο παιχνίδι γραμμάτων, στην αυλή του σχολείου μας. Οι προγραμματιστές λένε τον κώδικα για την αναζήτηση του κάθε γράμματος  και τα ρομπότ εκτελούν !Ανασυνθέτουμε τη λέξη…..ρομποτικά!!!!

Μαθαίνουμε και άλλους εναλλακτικούς τρόπους κωδικοποίησης ! Εκτελούμε κώδικα συμμετρίας με μαρκαδόρους διαφόρων χρωμάτων!

Σε τι μας χρησιμεύει το νερό; Πόσο σημαντικό είναι για το περιβάλλον και τον άνθρωπο; Τα παιδιά δίνουν απαντήσεις….

InkedIMG 2022 LI

Αν δεν είχαμε νερό , η ζωή μας θα ήταν ίδια; Πως θα ήταν άραγε;

Φυσικά και στα αγγλικά μας μάθαμε, παίξαμε και δραματοποιήσαμε,  λέξεις και εκφράσεις σχετικές με το ….. “water”!

IMG 2062

Μια μαθήτρια του σχολείου, έφερε στο σχολείο ένα παιχνίδι – έκπληξη, ένα παιχνίδι ρομποτικής για παιδιά!

Ένας καινούριος φίλος , ένα ποντίκι -ρομπότ, έκανε την εμφάνισή του και μας ξετρέλανε όλους με τον κώδικα προγραμματισμού του!

Όλοι θέλουν να γίνουν προγραμματιστές και να κατευθύνουν το ποντικάκι!

Στο τέλος των εργαστηρίων, τα παιδιά όχι μόνο έχουν καταφέρει να διαβάζουν και να  εκτελούν κώδικα προγραμματισμού αλλά και να δημιουργούν καθένα το δικό του!

IMG 2125     IMG 2124

Σας αξίζουν πολλά μπράβο παιδιά! Συγχαρητήρια!!!!

 

Πασχαλινές δραστηριότητες

Οι διακοπές του Πάσχα έφτασαν και τα σχολεία έκλεισαν για λίγο!

Λύπη, συμπόνοια, ελπίδα , χαρά …είναι μερικά από τα συναισθήματα που νιώθουμε αυτές τις άγιες μέρες!

Η πορεία του Χριστού έως την Σταύρωσή του αλλά και η Ανάσταση του που ακολουθεί, μας καθηλώνουν!

Στο σχολείο μας είπαμε και φτιάξαμε πολλά , προκειμένου να υποδεχτούμε το Πάσχα!

Δείτε μερικά από αυτά που κάναμε…..

Αρχικά, είπαμε τι ξέραμε για το Πάσχα και τα έθιμα του!

IMG 1577

Ζωγραφίσαμε και το έθιμο που μας αρέσει περισσότερο!

Βίντεο, παραμύθια, εικόνες, τραγούδια μας γεμίζουν με όμορφες εικόνες και εμείς τις ζωγραφίζουμε στο χαρτί!

Δημιουργήσαμε και στολίσαμε με φαντασία τα δικά μας χάρτινα αυγά, με τα οποία στολίσαμε την τάξη μας!

IMG 1576

Φτιάξαμε και χειροτεχνίες με πασχαλινά καλαθάκια…..

Φτιάξαμε τρισδιάστατα αυγουλάκια αλλά και μόμπιλε με  αυγουλάκια!

Δεν έλειψαν και τα πασχαλινά στεφάνια , με τι άλλο;;;; Μα φυσικά με πολύχρωμα αυγά!

IMG 1944

Δημιουργήσαμε και πρωτότυπα πασχαλινά καδράκια…

Φτιάξαμε και πασχαλινά καπέλα….

InkedIMG 1943 LI

Πολλά αυτά που συζητήσαμε και μάθαμε για τη ζωή του Χριστού! Τα θαύματα, τα Πάθη του αλλά και την Ανάστασή του! Κάποια τα αποδώσαμε και μέσα από την εικαστική τέχνη!

Ένας πασχαλινός λαγός παίζει μαζί μας ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού! Άραγε θα τον βρούμε;;;

Πάμε να ψάξουμε…. ακολουθώντας τα στοιχεία!!!

Τελικά τα καταφέραμε! Ο θησαυρός μας…. ανταμοίβει ….γλυκά!!!

Η miss Helen παίζει μαζί μας παιχνίδι με πασχαλινά αυγά και μας υπενθυμίζει τα χρώματα και τους αριθμούς!

“I need 1 green egg…”

Αναβιώσαμε και κάποια από τα έθιμα της Μ. Εβδομάδας! Το σχολείο μας μετατράπηκε σε ένα μεγάλο πασχαλινό εργαστήρι!

Φτιάξαμε , με τη βοήθεια των γλυκών μας μαμάδων , πασχαλινά κουλουράκια!

Και βάψαμε τα δικά μας κόκκινα αυγά…. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!!!

IMG 1948Αυγουλάκια , κουλουράκια και άλλα γλυκίσματα, στόλισαν το πασχαλινό καλαθάκι που φτιάξαμε και πήραμε ως δώρο την τελευταία μέρα του σχολείου!

Το συνοδεύσαμε με μια πασχαλινή καρτούλα, αλλά και ένα όμορφο πασχαλινό καπέλο λαγού! Δείτε κι εσείς….

Η πασχαλινή μας κάρτα!

Το πασχαλινό καπελάκι -λαγουδάκι!

Και το πασχαλινό μας καλαθάκι!

Τέλος , κρατώντας τα καλαθάκια μας , τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στους γονείς μας και αποχαιρετηθήκαμε για τις πασχαλινές μας διακοπές!!!!

Και του χρόνου με υγεία , παιδιά!!!!!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΄Γ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ – ΕΝΕΡΓΩ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ

ΕΝΕΡΓΩ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ- ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Στον ΄Γ θεματικό κύκλο, διαπραγματευτήκαμε πολύ σημαντικά θέματα που μας γνώρισαν νέες έννοιες! Ξεκινήσαμε με το γεγονός ότι πάνω στη γη μας ζουν πολλοί αλλά ταυτόχρονα και διαφορετικοί  μεταξύ τους άνθρωποι. Μιλήσαμε για έννοιες όπως: διαφορετικότητα , ρατσισμός, ισότητα των ανθρώπων και ανθρώπινα δικαιώματα.

Τα παιδιά παρατηρούν, συζητούν και διερωτώνται, κατανοούν και καταλήγουν σε συμπεράσματα!

Πάμε να δούμε κάποια από αυτά που κάναμε…..

Δίνουμε στα παιδιά φύλλο ανίχνευσης γνώσεων για τη διαφορετικότητα,

Γιατί το παιδάκι είναι μόνο του; Τι έχει συμβεί; Τι να αισθάνεται άραγε;

Τα παιδιά απαντούν και μας εκπλήσσουν πάλι με τις ιδέες τους…..

Διαβάζουμε και συζητάμε τις ιδέες όλων. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το παιδί αυτό δεν αισθάνεται ωραία γιατί κάποιοι το κοροϊδεύουν! Είναι διαφορετικό από εκείνους….

Τι σημαίνει ότι κάποιος είναι διαφορετικός ; Σε τι διαφέρουν μεταξύ τους οι άνθρωποι; Δείτε τι είπαν τα παιδιά….

 

Παρατηρούμε στο διαδίκτυο αλλά και όχι μόνο,  εποπτικό υλικό,  με εικόνες  από διαφορετικούς ανθρώπους….

Στα αγγλικά μας μαθαίνουμε να ονοματίζουμε τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά: a nose, two eyes, two ears….

Και φυσικά φτιάχνουμε και τους δικούς μας διαφορετικούς, αστείους χαρακτήρες…..

Διαβάζουμε και διάφορα παραμυθάκια….

 

Μας βοηθούν να καταλάβουμε πως όταν κάποιος είναι διαφορετικός  από τους υπόλοιπους δεν σημαίνει ότι δεν αξίζει ή ότι πρέπει να ντρέπεται και να προσπαθεί να αλλάξει! Όλοι έχουμε κάτι που μας κάνει ξεχωριστούς και μοναδικούς! Όλοι είμαστε άνθρωποι που κατοικούμε πάνω στην όμορφη γη μας!

Συζητάμε και για την έννοια του ρατσισμού . Κανείς άνθρωπος δεν πρέπει να νιώθει μειονεκτικά! Όλοι είμαστε ίσοι και θα ζούμε πιο όμορφα και ειρηνικά, όταν σεβόμαστε ο ένας τον άλλο!

Βλέπουμε , διαβάζουμε και σχολιάζουμε ανάλογο εποπτικό υλικό που δανειστήκαμε από αγαπητές συναδέλφους στο διαδίκτυο!

Φτιάχνουμε και σχετική αφίσα για να τη δούνε και οι γονείς μας και να καταλάβουν κι εκείνοι!

Στη συνέχεια, γνωρίζουμε διάφορους ανθρώπους  σε όλο τον κόσμο.

Μαθαίνουμε συνήθειες και τον τρόπο ζωή τους , βλέπουμε τις χώρες που κατοικούν και γενικά μαθαίνουμε για τις μεγάλες ηπείρους της γης μας αλλά και για τις διάφορες φυλές μεταξύ των λαών.

Στο μάθημα των αγγλικών μας, η miss Helen, μας μαθαίνει τις ηπείρους και τα ονόματα τους. Τραγουδάμε και χορεύουμε , ακούγοντας και λέγοντας τις λεξούλες που μόλις γνωρίσαμε. Τι όμορφα που περνάμε!

Ιδιαίτερη εντύπωση μας κάνει η Αφρική  με τις φυλές της, αλλά και η Αμερική με τους ινδιάνους και τους Ινουίτ!

Συλλέγουμε πληροφορίες από βιβλία , χάρτες αλλά και το διαδίκτυο.

Γνωρίζουμε σε πρώτη φάση, την Αφρική με τους αφρικάνους….

Ζωγραφίζουμε κάποιους ιθαγενείς της ηπείρου….

Παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια αντιστοίχισης σχετικών λέξεων

Στη συνέχεια, τα παιδιά επιθυμούν να γνωρίσουν  ιθαγενείς και κατοίκους της Αμερικής…..

IMG 1320

Ιδιαίτερη εντύπωση τους κάνουν οι Ινδιάνοι…

Δημιουργούμε τις δικές μας  ινδιάνικες σκηνές!

Φτιάχνουμε ινδιάνικα καπέλα και μεταμφιεζόμαστε σε ινδιάνους, που πάνε για κυνήγι, χορεύουν και τρώνε στον καταυλισμό τους!

 

Στα τελευταία εργαστήρια του κύκλου ασχοληθήκαμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα και ιδιαίτερα με τα δικαιώματα των παιδιών!

Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους και λένε τι χρειάζονται για να είναι χαρούμενα….

Κατανοούμε ότι όλοι οι άνθρωποι, όπως και τα παιδιά, έχουμε ανάγκες που κάνουν τη ζωή μας πιο όμορφη και νιώθουμε ευτυχισμένοι !Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι όμως το ίδιο τυχεροί! Κάποιοι έχουν περισσότερα, κάποιοι λιγότερα και κάποιοι καθόλου!

Το σίγουρο είναι ότι όλοι έχουμε υποχρεώσεις αλλά έχουμε και δικαιώματα !Τα δικαιώματα αυτά είναι τα ίδια για όλους τους ανθρώπους της γης  και πρέπει να τα διεκδικούμε, να τα υπερασπιζόμαστε και να τα προστατεύουμε.

Μαθαίνουμε για το έργο κοινωνικών ομάδων και οργανώσεων για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως: UNICEF, Το χαμόγελο του παιδιού κ.α.

Παρακολουθούμε βιντεάκια και παρατηρούμε ανάλογο εποπτικό υλικό…

Μαθαίνουμε τα δικαιώματα των παιδιών , τα αντιγράφουμε και ζωγραφίζουμε αυτό που μας έκανε εντύπωση.

Φτιάχνουμε αφίσες που αναγράφουν τα δικαιώματα των παιδιών

Αλλά δημιουργούμε και ατομικό πλακάτ σε σχήμα καρδιάς με το δικαίωμα των παιδιών της καρδιάς μας! το πάμε σπίτι και συζητάμε με τους γονείς και φίλους μας!

Όλοι αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο των παιδιών και των ανθρώπων!!!

Ας χορέψουμε λοιπόν όλοι μαζί και ας τραγουδήσουμε για να ενωθούν οι φωνές μας και να εισακουστούν στα πέρατα της Γης!

ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ (παιδική χορωδία Σπ. Λάμπρου)

25η Μαρτίου

Στο σχολείο μας γιορτάσαμε και χαρήκαμε με την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, μιλήσαμε, κατασκευάσαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε αλλά και απαγγείλαμε ποιήματα με μεγάλη τιμή και καμάρι!

Απολαύστε μαζί μας, τις δράσεις μας για την 25η Μαρτίου!

 

Ζωγραφίσαμε ελληνικές σημαιούλες σε σχήμα καρδιάς…

Φτιάξαμε καδράκια με τσαρουχάκια,  πάνω σε χάρτινα πιατάκια….

IMG 1561 1

Φτιάξαμε ομαδικές εργασίες …..

Ζωγραφίσαμε τσολιαδάκια αλλά και  εικόνες από το παραμύθι “Τα Ελληνάκια”

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε παραδοσιακά τραγούδια : “Μάνα μου, τα κλεφτόπουλα” , το “Χορό του Ζαλόγγου”……

Φτιάξαμε εικόνες για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου αλλά και κρίνους , για να γιορτάσουμε αυτή τη διπλή γιορτή!

Και με όλα αυτά στολίσαμε το σχολείο μας για να κάνουμε την γιορτή μας!

Και η μέρα της σχολική γιορτής έφτασε!

Χορέψαμε, είπαμε τα ποιήματά μας και με τους κρίνους στα χέρια μας, φύγαμε γεμάτοι χαρά και περηφάνια!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

 

Τι κάναμε τις Απόκριες!

Οι Απόκριες είναι η γιορτή της χαράς και του γλεντιού! Μια γιορτή που την απολαμβάνουν μικροί και μεγάλοι!

Χρώματα, φορεσιές, μάσκες, τραγούδια και χοροί……

Αν μη τι άλλο, στο νηπιαγωγείο μας διασκεδάσαμε αφάνταστα!

Ελάτε να δούμε κάποια από αυτά που κάναμε……

Είπαμε και γράψαμε τις ιδέες μας για τις απόκριες.

IMG 1318

Διαβάσαμε το παραμύθι του Αρλεκίνου  και τον ζωγραφίσαμε.

Ο κλόουν τις Απόκριες έχει την τιμητική του. Κι εμείς τον τιμήσαμε με διάφορους τρόπους…..

Δημιουργήσαμε με διάφορα υλικά τους δικούς μας κλόουν.

Φτιάξαμε κλόουν με την τεχνική “στένσιλ” και με τέμπερες.

IMG 1332

Με τον κλόουν παίξαμε… γλωσσικά παιχνίδια! Ανασυνθέσαμε την πρόταση ή σε παραλλαγή, βρήκαμε ποια λέξη λείπει από την πρόταση!

Και στο τέλος, φτιάξαμε τα αξεσουάρ του και μεταμφιεστήκαμε σε κλόουν!

Φυσικά, δεν έλειψε και το αποκριάτικο πάρτι!

Φορέσαμε τις στολές μας και διασκεδάσαμε….

Χοροί, σερπαντίνες και το παραδοσιακό γαϊτανάκι!

-Ποιος θα μαζέψει τις περισσότερες σερπαντίνες και γρηγορότερα; Ένας αγώνας ταχύτητας που ξετρέλανε τα παιδιά!

Ζωγραφίσαμε και τις στολές μας…….

Αλλά και στα αγγλικά μας παίξαμε και διασκεδάσαμε μέσα από τις Aπόκριες!

Μάθαμε τις  αποκριάτικες μεταμφιέσεις από τους φίλους μας, τα ζωάκια! Και παίξαμε μαζί τους!

Γίναμε κι εμείς…. “pirates, clowns, witches….”!

Επιπλέον, μια μαγισσούλα έπαιξε ένα χαρούμενο κινητικό παιχνίδι  μαζί μας και μας έμαθε διάφορες  αγγλικές λεξούλες!

-Ελάτε παιδάκια μου…..Run, fly. jump……with me!

IMG 1345

Μην νομίζετε ότι ξεχάσαμε την φοβερή Καθαρή Δευτέρα!

Δημιουργήσαμε τους δικούς μας  υπέροχους χαρταετούς!

Γνωρίσαμε και την Κυρά Σαρακοστή με τα σαρακοστιανά της φαγητά!

IMG 1406  Με ζυμάρι, δώρο από μια γλυκιά μαθήτριά μας!

IMG 1428 Ομαδική κατασκευή , για την τάξη μας!

IMG 1436   IMG 1422  Ατομική κατασκευή, για να την πάρουμε σπίτι μας!

Τι να έφαγε άραγε την Καθαρή Δευτέρα η Κυρά Σαρακοστή;

Ακόμη, παίξαμε πάζλ και ανασυνθέσαμε τη λέξη: ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Αυτά και άλλα πολλά έγιναν στο σχολείο μας!

Το σίγουρο είναι ότι περνάμε πολύ όμορφα και σας ετοιμάζουμε πολλά ακόμη στο μέλλον!!!!!

 

Κάνει κρύο, παγωνιά! Ήρθε ο Χειμώνας παιδιά!

IMG 1286Ο Χειμώνας έφτασε! Φόρεσε την άσπρη του στολή και ήρθε να μας παρουσιαστεί!

Πάμε να  τον γνωρίσουμε μαζί!

Ρωτάμε τα παιδάκια μας τι γνωρίζουν για τον χειμώνα….. Δείτε τι απάντησαν!

IMG 1322

Αφού ακούστηκαν και καταγράφηκαν οι απαντήσεις των παιδιών μας , διαβάσαμε και σχολιάσαμε όλοι μαζί ένα χειμωνιάτικο εικονόλεξο από την αγαπημένη μας συνάδελφο, Τάνια Μάνεση!

Eπίσης παρακολουθήσαμε βίντεο μέσω video.link με χειμωνιάτικες πληροφορίες

Μαθαίνω για τον χειμώνα – Εκπαιδευτικό video picou picou

 

Παίζουμε με χιονόμπαλες…..Πραγματικές! Μας τις έφερε ένας μαθητής μας στο σχολείο….

Αλλά, παίζουμε και με ψεύτικες και κάνουμε αγώνες……

Μιλάμε για τα χειμωνιάτικα ρούχα και αξεσουάρ και δημιουργούμε…….

Αλλά και παίζουμε παραδοσιακά παιχνίδια…..

Ο λύκος στο…. “Λύκε, λύκε είσαι εδώ;” ντύνεται με χειμωνιάτικα ρούχα και αξεσουάρ:

Δημιουργούμε τα δικά μας χιονισμένα τοπία:

IMG 1286

Ας τραγουδήσουμε και το τραγουδάκι του Χειμώνα!

IMG 1324

 

 

 

 

 

 

 

 

Φυσικά , Χειμώνας χωρίς χιονάνθρωπο δεν γίνεται…..

Γι ΄αυτό κι εμείς παίζουμε και φτιάχνουμε  χιονάνθρωπους!

Τραγουδάμε και χορεύουμε  τραγούδια για το χιονάνθρωπο!

ΦΡΟΣΤΥ Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠ ΛΑΜΠΡΟΥ

Δημιουργούμε ένα χιονάνθρωπο …….με χρονική ακολουθία. Τα παιδιά βάζουν τις καρτέλες με χρονική ακολουθία !

Παρακολουθούμε παραμυθάκι με ήρωα ένα βατραχάκι και συζητάμε για τα ζωάκια που κρυώνουν και πέφτουν σε χειμερία νάρκη το χειμώνα

Ενας βάτραχος το χειμώνα

Και φυσικά , φτιάχνουμε όμορφες χειροτεχνίες…

Επίσης, διαβάζουμε το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι: “Το μαγικό γάντι” και ζωγραφίζουμε ανάλογα:

IMG 1285

Ανασυνθέτουμε τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ:

Τέλος , ο Χειμώνας,  μας γνωρίζει και τα αδέρφια του και μαθαίνουμε για τις 4 εποχές του χρόνου.

 

Και δημιουργούμε το ρολόι του χρόνου…..

Φυσικά μαζί με τις εποχές μιλήσαμε και για τους 12 μήνες ! Δεν παραλείψαμε να διαβάσουμε και το παραμύθι :  “Η κυρά -Καλή και οι δώδεκα μήνες”

Η ΚΥΡΑ-ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ / ΚΑΡΑΙΣΚΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ

Αυτά και άλλα πολλά έγιναν στο σχολείο μας!

Εσείς ντυθείτε ζεστά και  απολαύστε τον όμορφο Χειμώνα!!!!

Εγγραφές νηπίων για το νέο Σχ. Έτος 2022 – 2023

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι από τις  01/03/2022 έως και τις 20/03/2022,  πραγματοποιούνται οι εγγραφές νηπίων για τη νέα σχολική χρονιά 2022-2023.

Αναλυτικά οδηγίες θα βρείτε (πατώντας πάνω στο σύνδεσμο) στο παρακάτω έγγραφο :

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Ευχαριστούμε

Οι νηπιαγωγοί του 26ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Β΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7

Στο τελευταίο εργαστήριο του Β΄ Θεματικού κύκλου, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με τα απειλούμενα ζώα της Ελλάδας και του πλανήτη μας.

Δείτε τι κάναμε….

Ερώτημα ανίχνευσης γνώσεων: Από τι κινδυνεύουν τα ζώα στο περιβάλλον;

IMG 1144

Οι ιδέες των παιδιών μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι τις περισσότερες φορές τα ζώα του πλανήτη κινδυνεύουν από ανθρώπινες ενέργειες.

Βλέπουμε σχετικό εποπτικό υλικό στο διαδίκτυο (Πηγή: https://www.maxmag.gr/)

Ελλάδα: 10 είδη ζώων που είναι υπό εξαφάνιση

Συζητάμε για τα ζώα, παρατηρούμε στο χάρτη τις περιοχές που συναντούνται στην Ελλάδα και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.

Ζωγραφίζουμε το ζώο που μας έκανε περισσότερο εντύπωση.

Γινόμαστε κι εμείς ζωάκια που κινδυνεύουν.

Μαθαίνουμε, τραγουδάμε και παίζουμε με το παιχνιδοτράγουδο : Θα πάω για αρκούδες!!!!

Διαβάζουμε σχετικό παραμύθι που μας έφερε μαθητής μας:

IMG 1179

Και βλέπουμε στο διαδίκτυο, ταινία κινουμένων σχεδίων του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου με θέμα τη θαλάσσια χελώνα καρέτα καρέτα και την μεσογειακή φώκια Μονάχους Μονάχους:

Animation Learning with Fiora and Levante 1

Κατασκευάζουμε και τις δικές μας θαλάσσιες χελωνίτσες. Τις πάμε σπίτι για να μεταδώσουμε το μήνυμα : ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ  ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΖΩΑ

Όμως σε όλο τον πλανήτη υπάρχουν  ζώα  που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν! Ο άνθρωπος πρέπει να προσέξει!

Φτιάχνουμε αφίσες και μεταφέρουμε το μήνυμά μας!

Γνωρίζουμε τα απειλούμενα είδη ζώων όλου του πλανήτη και τον μεγάλο  κίνδυνο που διατρέχουν να εξαφανιστούν εντελώς τα επόμενα 10 χρόνια.

Βλέπουμε και σχετικό βίντεο μέσω video.link

10 Animals That May Go Extinct In The Next 10 Years

Γνωρίζουμε και το γράμμα που ξεκινά η λέξη Ζώα

IMG 1210

Βλέπουμε και το βίντεο για το γράμμα Ζ από τη σειρά της εκπαιδευτικής τηλεόρασης : “Ένα γράμμα μια ιστορία”

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ – Το Ζηλιάρικο Ζουζούνι (Ζ)

Τέλος, τα παιδιά ζωγραφίζουν απειλούμενα ζώα του πλανήτη με την τεχνική στένσιλ και με τέμπερες.

Παιδιά, πρέπει όλοι να προσέξουμε και να φροντίσουμε τον πλανήτη μας! Για να έχουμε όλοι μια καλύτερη ζωή !

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Β΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 4-6

Στα 3 επόμενα εργαστήρια που ακολουθούν τα παιδιά του 26ου νηπιαγωγείου Χαλκίδας  γνωρίζουν την ανακύκλωση και …… ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΔΡΑΣΗ!!!!

Πάμε να δούμε αναλυτικά!

Ξεκινάμε με την ανάγνωση του παραμυθιού:

IMG 0993

Τα παιδιά ακούνε την ιστορία και αρχίζουν να συζητούν !Όλα συμφωνούν ότι τα σκουπίδια μπορούν να βρωμίσουν τον πλανήτη μας αλλά και να μας αρρωστήσουν. Πρέπει να αναλάβουν δράση όπως και τα παιδιά της ιστορίας μας!

Κάποια παιδιά έχουν ακούσει τη λέξη ανακύκλωση γιατί κάνουν ήδη και στο σπίτι τους , κάποια άλλα όμως όχι!

Αλήθεια, τι είναι ανακύκλωση;

Παρακολουθούμε ένα βίντεο (μέσω video.link) με τον Πέρη, το περιβάλλον, που μας συστήνει τη φίλη του , την Άννα, την ανακύκλωση…..

Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Αποφασίζουμε να κάνουμε κι εμείς ανακύκλωση και ψάχνουμε για να μάθουμε περισσότερα!

Γνωρίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και γράφουμε και τη λεξούλα…

Παρατηρούμε εποπτικό υλικό και γνωρίζουμε ποια  σκουπίδια μπορούν να ανακυκλωθούν! Αυτά που είναι φτιαγμένα από:

Πλαστικό – Αλουμίνιο – Χαρτί – Λευκοσίδηρο – Γυαλί

–  Αλήθεια παιδιά ποια τέτοια σκουπίδια μπορείτε να σκεφτείτε; Ρωτάμε τα παιδιά. Δείτε τις απαντήσεις τους….

IMG 1008

Βλέπουμε και εκπαιδευτικό  βίντεο στο διαδίκτυο που μας εξηγεί και που μας εξηγεί το ταξίδι των ανακυκλώσιμων σκουπιδιών

ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ – ΕΕΑΑ

 

Για καλύτερη εμπέδωση ομαδοποιούμε εικόνες από διάφορα ανακυκλώσιμα και μη αντικείμενα…..

Συμπληρώνουμε και ατομικό φύλλο αξιολόγησης των γνώσεων…..

InkedIMG 1089 LI

Άραγε, αν η ανακύκλωση είχε μορφή πως θα ήταν ; Δημιουργούμε την κυρία ανακύκλωση…

Όμως θέλουμε να αναλάβουμε ενεργή δράση για αυτό συνεχίζουμε με…… μελέτη πεδίου!

IMG 1072

Νηπιαγωγάκια σε δράση καθαριότητας της σχολικής αυλής και του περιβάλλοντα χώρου!!!! Παίρνουμε γάντια , σακούλες και χαρτόκουτα  και …… δείτε τι καταφέραμε!!!!

  1. Μαζεύουμε σε χαρτοσακούλες τα σκουπίδια της αυλής και του δρόμου που την περιβάλλει

2. Καταμετρούμε τα σκουπίδια που συλλέγουμε

3. Τα ομαδοποιούμε σε ανακυκλώσιμα και μη σκουπίδια και τα πετάμε στους ανάλογους κάδους.

Δείτε τον χώρο ,,,,,,,, πριν και μετά!

Αφού τελειώσαμε με τις εξωτερικές δράσεις , συνεχίζουμε με συζήτηση, παρατηρήσεις και καταλήγουμε σε συμπεράσματα.

Καταμετρήσαμε τα  περισσότερα σκουπίδια που βρήκαμε και καταγράψαμε τα είδη των σκουπιδιών. Τα περισσότερα είναι  από φαγώσιμα είδη των παιδιών του δημοτικού που βρίσκονται στο διπλανό δημοτικό.!

IMG 1116

 

Το περιβάλλον έγινε πολύ πιο όμορφο μετά την επέμβασή μας! Τα σκουπίδια πρέπει να πετιούνται στους κάδους και όχι κάτω!

Αποφασίζουμε να φτιάξουμε πινακίδα και να την κρεμάσουμε στα κάγκελα του σχολείου για να προσέχουμε όλοι!

Τι μήνυμα να γράψουμε; Λέμε όλοι τις ιδέες μας!

IMG 1119

Το μήνυμα που υπερισχύει  είναι το:

ΜΗΝ ΠΕΤΑΤΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΤΩ

Δείτε λοιπόν την πινακίδα που φτιάξαμε!

Φτιάξαμε και πολύ όμορφες δημιουργίες με ανακυκλώσιμα υλικά….

Καδράκια με καπάκια από πλαστικά μπουκάλια και αποκόμματα χαρτιών

Μολυβοθήκες από μεταλλικά κουτιά από …γάλα, σοκολατένια πουράκια , νες καφέ…..

Αυτά και άλλα πολλά έγιναν στο σχολείο μας , αλλά το μήνυμα είναι ένα :

ΚΑΝΩ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Ας ακούσουμε το μήνυμα των παιδιών μας και να το κάνουμε πράξη! Το συνοδεύουμε με το τραγούδι της ανακύκλωσης που μάθαμε στα πλαίσια των δράσεων μας!

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Β΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

IMG 0966

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 1-3 

Στο Β΄ θεματικό κύκλο στα εργαστήρια δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με την φροντίδα και την προστασία του περιβάλλοντος. Ολοκληρώθηκε στα πρώτα 3 εργαστήρια που βοήθησαν πολύ τα παιδάκια μας να καταλάβουν την ανεκτίμητη αξία του περιβάλλοντος και όλων εκείνων που το αποτελούν και το κάνουν μοναδικό αλλά και πολύτιμο για όλους μας….φυτά, ζώα, αέρας, νερό….!!!!

Αρκεί να το προσέχουμε, να το φροντίζουμε και να το αγαπάμε!

Πάμε να δούμε τις δράσεις μας!!!

Αρχικά,  δώσαμε φύλλο ανίχνευσης γνώσεων σύμφωνα με το οποίο η γη έχει αρρωστήσει  και τα παιδιά αναζητούν να βρουν το γιατί;

Στη συνέχεια, όλοι μαζί συγκεντρώσαμε τις ιδέες μας και δείτε τι είπαμε…..

IMG 1108

Τα παιδιά τελικά καταλαβαίνουν πολλά….

Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για τις περισσότερες καταστροφές του περιβάλλοντος ευθύνεται ο άνθρωπος και οι ενέργειες του. Πρέπει να προσέξει και να κάνει κάτι!!!!

Τι μπορούμε να κάνουμε για να τη βοηθήσουμε;

Μήπως να καλέσουμε τη γη στο σχολείο, για να μας πει τα προβλήματά της  έτσι ώστε να τη βοηθήσουμε;

Τα παιδιά της παίρνουν συνέντευξη και εκείνη τους … αποκαλύπτει τα προβλήματα της!!!

 

Βλέπουμε μαζί της σχετικό  βίντεο στο διαδίκτυο , συζητάμε και αναζητούμε  λύσεις για τα προβλήματα του πλανήτη μας!

Ένα παραμύθι για το περιβάλλον

Δημιουργία των παιδιών του ΣΤ2,του 1ου Δημοτικού σχολείου Ν. Μηχανιώνας

Τι μπορούμε να κάνουμε….; Δείτε τι απάντησαν τα παιδιά!

IMG 0951

Έπειτα παρατηρήσαμε όλοι μαζί  εποπτικό υλικό που το βρήκαμε  στο διαδίκτυο (από αξιόλογες και αγαπητές συναδέλφους)….

Διαβάζουμε και ένα υπέροχο παραμύθι….IMG 0992Είμαστε αποφασισμένοι να  βοηθήσουμε τη Γη! Πρέπει οι άνθρωποι να καταλάβουν το λάθος τους και να προσέχουν περισσότερο!

Ζωγραφίζουμε σε χαρτί έναν κόσμο που οι άνθρωποι αδιαφορούν και δίπλα έναν κόσμο που οι άνθρωποι φροντίζουν για το περιβάλλον. Καιρός να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας! Δείτε και αποφασίστε!

Θα φτιάξουμε μια αφίσα να μεταφέρουμε το μήνυμα της αγάπης μας! Μέσα από τη συνεργασία θα τα καταφέρουμε!

Δείτε τις αφίσες μας!

                                                                                                IMG 1092           IMG 0985

Το μήνυμα είναι ένα :

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΚΑΙ ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Φτιάχνουμε και κατασκευή με τη Γη μας χαρούμενη μετά την υπόσχεσή μας να αναλάβουμε δράση και να τη  βοηθήσουμε!

Κάνετε κι εσείς το ίδιο και ακολουθήστε μας και στις επόμενες δράσεις για την προστασία του πλανήτη μας!

Είναι υποχρέωση όλων μας!