ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – 2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΥΓΕΙΑ – ΔΙΑΤΡΟΦΗ

“Τρέφομαι σωστά για να έχω δόντια γερά”

Στον 2ο Θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή και κατα πόσο αυτή μπορεί να επηρεάσει την υγεία των δοντιών μας.

Τα παιδιά μαθαίνουν κανόνες υγιεινής διατροφής, διακρίνουν τα υγιεινά από τα ανθυγιεινά τρόφιμα και κατανοούν πόσο επηρεάζει η καλή ή η κακή διατροφή μας τα δόντια μας. Επίσης, μαθαίνουν για τις ασθένειες των δοντιών και κατανοούν πως μπορούν να τις αποφύγουν. Γνωρίζουν τους κανόνες υγιεινής των δοντιών και αποφασίζουν να τους τηρούν καθημερινά!!!

Πάμε όμως να τα δούμε αναλυτικά……

Εργαστήριο 1: “Υγιεινά  vs Ανθυγιεινά”

Για αρχή, παίζουμε ένα παιχνίδι διάκρισης τροφών  για να δούμε αν τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα.

Η αλήθεια είναι πως σχεδόν όλα τα παιδιά γνωρίζουν τι πρέπει να τρώνε πιο συχνά και τι να αποφεύγουν.

Παρακολουθούμε  βίντεο στο YouTube για το τι πρέπει να ψωνίζουμε  για να τρώμε σωστά!

Μετα από αυτό το βίντεο και σχετική συζήτηση, τα παιδιά αποφασίζουν πως το Μαγαζάκι του σχολείου μας, πρέπει να πουλάει μόνο υγιεινά τρόφιμα !

Και κάπως έτσι δημιουργούμε………. το Μαγαζάκι της Υγιεινής διατροφής!!

Όλα τα τρόφιμα απλώνονται σε ένα πανί και αρχίζουμε δουλειά…. Φρούτα, λαχανικά, αβγά , κρεατικά και πουλερικά μπαίνουν στα καλάθια με χαρά!

Τα παιδιά συμπληρώνουν και φύλλο αξιολόγησης για τα υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα!

Τι πραγματικά τρώνε όμως τα παιδιά; Επιλέγουν το σωστό ; Ξέρουν τους κινδύνους που κρύβει μια ανθυγιεινή διατροφή για τη ζωή και το σώμα τους;

Εργαστήριο 2: “Τα οφέλη της υγιεινής διατροφής”

Παρακολουθούμε τα βίντεο  στο YouTube και συζητάμε για τα οφέλη μιας υγιεινής διατροφής! Τα παιδιά μαθαίνουν ότι όταν τρώνε σωστά έχουν υγεία. Έχουν σώμα γερό, δόντια γερα, δύναμη και ενέργεια για παιχνίδι! Δεν αρρωσταίνουν συχνά , είναι χαρούμενα και ευδιάθετα! Επίσης, κατανοούν ότι μια σωστή διατροφή περιλαμβάνει όλες τις τροφές αλλά με μέτρο! Κάποιες πρέπει να τις τρώμε περισσότερο και άλλες λιγότερο και να τις αποφεύγουμε!

Στη συνέχεια παίζουμε παιχνίδι μνήμης με διάφορα τρόφιμα!

Η μάγισσα/ Ο μάγος της διατροφής κρύβει κάτω από ένα χαρτόνι διάφορα τρόφιμα. Κάθε φορά όμως εξαφανίζει κι από ένα! Ποιο λείπει άραγε;;;;Είναι υγεινό ή ανθυγιεινό;Μας βοηθάει ή κάνει κακό στην υγεία;

Εργαστήριο 3: “Διατροφή και δόντια”

Διαβάζουμε το παραμύθι :

-Ποια μικρά πλασματάκια είναι αυτά; Πως τα λένε; Που κατοικούν; Τι προκαλούν στα δόντια του παιδιού;

Τα παιδιά μαθαίνουν για τα μικρόβια των δοντιών, που τα χαλάνε , όταν τρώνε ανθυγιεινές τροφές. Αποφασίζουν να ανακαλύψουν τις ύπουλες τροφές που καταστρέφουν τα δόντια μας , για να τις αποφεύγουν!!!

Παιχνίδι ομαδοποίησης: “Το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι”

Τα παιδιά καλούνται να βρούν ποιες τροφές κάνουν το δοντάκι να χαίρεται και ποιες  να λυπάται!

Συμπληρώνουν και ατομικό φύλλο αξιολόγησης των γνώσεων που έλαβαν.

Στα παιδιά άρεσε πολύ αυτή η δραστηριότητα και για το λόγο αυτό, στο ολοήμερο τμήμα , κατασκεύασαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι, αλλά και συνεργάστηκαν σε μια ομαδική δραστηριότητα!

Εργαστήριο 4: “Οι εχθροί των δοντιών”

Διαβάζουμε το παραμύθι:

Συζητάμε για τους εχθρούς των δοντιών μας: Τερηδόνα, ουλίτιδα, πέτρα

Βλέπουμε σχετικά βίντεο στο YouTube, για να κατανοήσουμε καλύτερα, τις αρρώστιες των δοντιών μας! Επίσης μαθαίνουμε από τι αποτελείται ένα δόντι μας!

Τερηδόνα

Ζωγραφίζουμε και την κυρία Τερηδόνα!!!! Πως την φαντάζεστε παιδιά;;;;

Όσο πιο πολλά γλυκά, γαριδάκια, πατατάκια κ.α. τρώμε και πίνουμε αναψυκτικά και χυμούς (μη φυσικούς), τόσο πιο εύκολο είναι τα δόντια μας να αρρωστήσουν και να σαπίσουν !

Πρέπει να τα τρώμε με μέτρο, αραιά και που και να φροντίζουμε πολύ καλά την υγιεινή των δοντιών μας! Πρέπει αμέσως μετά να τα καθαρίζουμε και γενικότερα να τα προσέχουμε.

Εργαστήριο 5: “Οι σύμμαχοι των δοντιών”

Στο κέντρο παρατήρησης και φυσικών επιστημών , τα παιδιά ανακαλύπτουν νέα αντικείμενα!

Πρόκειται για προϊόντα Στοματικής Υγιεινής!Τα παιδιά τα παρατηρούν, σχολιάζουν και συμπεραίνουν!

Έπειτα, παρακολουθούν  βίντεο στο YouTube:

Κατανοούν πως για να είναι τα δόντια μας πάντα γερά, δυνατά και για να έχουμε ένα λαμπερό χαμόγελο πρέπει να τα προσέχουμε και να τα φροντίζουμε! Με ποιο τρόπο;

Έχοντας πάντα τους συμμάχους των δοντιών κοντά μας:

  • Υγιεινή διατροφή
  • Οδοντόβουρτσα
  • Οδοντόκρεμα
  • οδοντικό νήμα
  • Οδοντίατρο

Τα δόντια μας πρέπει να τα πλένουμε κάθε μέρα, πρωί, μεσημέρι , βράδυ και να επισκεφόμαστε τον οδοντίατρο κάθε εξάμηνο!

-Πόσο συχνά τα πλένουν τα παιδάκια μας;

Για να διαπιστώσουμε τι ισχύει αλλά και για να προωθήσουμε μια σημαντική συνήθεια στην καθημερινότητά τους, μοιράζουμε έντυπο εβδομαδιαίας έρευνας (τη δανειστήκαμε απο συναδέλφους στο διαδίκτυο) για την υγιεινή των δοντιών. Τα παιδιά το συμπληρώνουν και το επιστρέφουν στο σχολείο.

Και μιας και μιλάμε για Υγιεινή των δοντιών…….. μαθαίνουμε το γράμμα Υ,υ!

Εργαστήριο 6: Επίσκεψη και ενημέρωση από παιδοδοντίατρο

Το σχολείο μας επισκέφτηκε παιδοδοντίατρος που μας μίλησε για την στοματική υγιεινή . Μας ρωτά για να δει τι έχουμε μάθει και κάνουμε μια όμορφη συζήτηση !

 

Μας συμβουλεύει τι να τρώμε για κολατσιό στο σχολείο και μας τονίζει ποιες  τροφές να αποφεύγουμε, που κάνουν κακό στα δόντια μας γιατί κρύβουν μέσα τους πολύ ζάχαρη!

Στην παρέα μας έρχεται και ο καλός της φίλος, ο κροκοδειλάκος, που μας δείχνει πως να πλένουμε και να καθαρίζουμε σωστά τα δόντια μας!

Στη συνέχεια, μας μιλά για τα μέρη του δοντιού και όλοι μαζί ψάχνουμε να εντοπίσουμε πιθανά σημεία που κρύβονται τα μικρόβια!

Μας έχει φέρει και δωράκι , που περιέχει τις χρήσιμες συμβουλές του κροκοδειλάκου, για δόντια γερά, οδοντικό νήμα, μια καινούρια οδοντόβουρτσα και ένα σεντουκάκι (μενταγιόν), για να φυλάξουμε μέσα του το πρώτο νεογιλό δοντάκι που θα βγάλουμε!

Σας ευχαριστούμε πολύ!!!!!

Εργαστήριο 7 :  Αξιολόγηση και όχι μόνο….!!!!

Στο εργαστήριο αυτό, παίζουμε γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια με τα δοντάκια!

Μαθαίνουμε το γράμμα Δ, δ από τα δόντια!!!

Δημιουργούμε αναμνηστικό καπελάκι με τους συμμάχους των δοντιών μας!!!!

Αξιολογούμε τις γνώσεις που λάβαμε, μέσα απο τη δημιουργία μιας αφίσας δυο παιδιών με λαμπερό χαμόγελο, στην οποία καταγράφουμε ότι θυμόμαστε απο τον 2ο θεματικό κύκλο.

Τα παιδιά μας έκαναν καταπληκτική δουλειά!!!Και χρειάζονται μια ανταμοιβή!!!!

Τους αξίζει ένα βραβείο πετυχημένης συμμετοχής στο εργαστήριο!!!!

Μπράβο παιδιά!!!!!