ΖΩΑ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ
Αγαπημένοι μας φίλοι,
Ο πλανήτης μας κινδυνεύει! Το περιβάλλον μολύνεται, άνθρωποι αρρωσταίνουν και πολλά ζωάκια κινδυνεύουν να εξαφανιστούν!
Κάτι πρέπει να γίνει!! Πρέπει να ανάλαβουμε δράση για να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας και να ζήσουμε όλοι καλύτερα!!!
Γι’ αυτό το λόγο κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας, αυτό το διάστημα , αποφασίσαμε να ασχοληθούμε, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με τα ζωάκια που κινδυνεύουν και βρίσκονται υπό εξαφάνιση!
-Ποια ζώα κινδυνεύουν στην Ελλάδα; Για ποιους λόγους; Μπορούμε να τα βοηθήσουμε και πως; Είναι μερικά απο τα ερωτήματα που προσπαθήσαμε να απαντήσουμε και να βρούμε λύσεις!!!
Δείτε τις δράσεις μας!!!
Αρχικά, τα παιδιά ερωτούνται ποια ζώα πιστεύουν πως κινδυνεύουν στον ελλαδικό χώρο, και μας απαντούν!
Στη συνέχεια, ανακαλύπτουμε τα ζώα, από πηγές στο διαδίκτυο και δημιουργούμε πίνακα αναφοράς!
Στο άλλο τμήμα, μίλησαν και για τα ζωάκια που κινδυνεύουν σε όλο τον κόσμο και έφτιαξαν με τη σειρά τους, πίνακα αναφοράς!
Ζωγραφίζουν το ζώο που τους έκανε εντύπωση….
Δραματοποιούμε τα ζωάκια που μάθαμε!
Για καλύτερη εμπέδωση, παίζουμε παιχνίδια….
- Παιχνίδι μνήμης.
Τα ζωάκια τοποθετούνται κάτω και τα παρατηρούμε για μερικά λεπτά.
Στη συνέχεια, τα σκεπάζουμε!
Κάποιος κλείνει τα μάτια και πρέπει να βρει ποιο ζώο λείπει!
Θα βρεις το σωστό ζωάκι;
Είκονες των ζώων τοποθετούνται σε διάφορα σημεία στο πάτωμα και τα παιδιά της κάθε ομάδας πρέπει να τα εντοπίσουν σωστά για να πάρουν 1 πόντο.
Φυσικά, το παιχνίδι έληξε με ισοπαλία!!
- Γλωσσικά παιχνίδια
- Αντιστοίχισης εικόνας με λέξη
2. Ανασύνθεσης λέξεων
Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας ζώο……
Στη συνέχεια, ομαδοποιούμε τα ζώα και τα διακρίνουμε σε αυτά που ζουν: στη στεριά, στο νερό, στον αέρα!
Έπειτα, τα παιδιά παρατηρούν εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο και καλούνται να εντοπίσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα.
Ακολουθεί σχετική συζήτηση με βάση τη ρουτίνα σκέψης : ” Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”.
https://tvxs.gr/news/ellada/fotia-sti-rodo-nekra-2-500-zoa-stachti-200-000-stremmata
Τα παιδιά, σε μια δράση ενσυναίσθησης, μπαίνουν στη θέση των ζώων που απειλούνται!
Σε χαρτόνι, καταγράφουμε τα παράπονα και τις σκέψεις των ζώων που μας ζητούν βοήθεια!
Μαθαίνουμε ότι υπάρχουν και διάφορες οργανώσεις ανθρώπων , που νοιάζονται και προσπαθούν να τα βοηθήσουν !
Πρέπει όμως όλοι μας να κάνουμε το ίδιο! Να μην αδιαφορούμε!!!
Γνωρίζουμε το γράμμα και τη φωνούλα του , από την οποία ξεκινα η λέξη ζώα: το Ζ,ζ
Συμπληρώνουμε και φύλλο εμπέδωσης για να δούμε αν θυμόμαστε αυτά που είπαμε.
Στα επόμενα εργαστήρια , θα ασχοληθούμε διεξοδικά με ένα ζώο από την κάθε κατηγορία (στεριά, νερό, αέρας).
ΣΤΕΡΙΑ: ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ
Ο Καφετούλης, ένας καφέ αρκούδος, επισκέπτεται το σχολείο μας!
Ζητάει να βοηθήσουμε αυτόν και τους φίλους του, αφού πρώτα μας μιλήσει για τη ζωή του!
Μας λέει πληροφορίες γύρω από τη ζωή , τις συνήθειες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Παρατηρούμε φωτογραφικό υλικό και παίζουμε παιχνίδια σε σχέση με τη ζωή του, στη γωνιά της φύσης και παρατήρησης!
Φτιάχνουμε χειροτεχνία με την καφέ αρκουδίτσα να κοιμάται, ήρεμη στη φωλιά της!
Μας μαθαίνει το παιχνιδοτράγουδο: “Θα πάω για αρκούδες” που μας αρέσει πολύ!!!
Το τραγουδάμε, το παίζουμε, αναπαριστούμε και χαρτογραφούμε τη διαδρομή στο πάτωμα και στη συνέχεια σε χαρτί!
ΝΕΡΟ: ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΡΕΤΑ- ΚΑΡΕΤΑ
Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο στο Youtube για τη ζωή της χελώνας Καρέτα – Καρέτα , αλλά και της φώκιας Μονάχους – Μονάχους! Ακολουθεί σχολιασμός και διεξαγωγή συμπερασμάτων!
Μαθαίνουμε αρκετές πληροφορίες για τις χελωνίτσες αυτές, για τη ζωή τους, τα μικρά τους αλλά και τους κινδύνους που διατρέχουν!
Εξοπλίζουμε τη γωνια της φύσης και παρατήρησης με σχετικό υλικό, παίρνουμε μεγενθυντικό φακό και ….ανακαλύπτουμε!!!!
Δημιουργούμε χελωνίτσες Καρέτα- Καρέτα απο χάρτινα πιάτα , που τα ζωγραφίζουμε με τέμπερες και διακοσμούμε το ταμπλό μας!
Ένας συμμαθητής μας φέρνει στο σχολείο μας τη δική του χελώνα του νερού , τη μικρή Σταλίτσα!
Μας τη συστήνει, μας λέει για τον τρόπο που τη φροντίζει, την παρατηρούμε, της δίνουμε να φάει και μας κρατάει συντροφιά μια ολόκληρη μέρα στο σχολείο!
ΑΕΡΑΣ: ΜΑΥΡΟΠΕΤΡΙΤΗΣ, ΤΟ ΓΕΡΑΚΙ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΣΤΗΝ ΣΚΥΡΟ
Μιας και κατοικούμε στην Εύβοια, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε ένα πουλί που απειλείται στην περιοχή μας, στην κοντινή Σκύρο, το μεταναστευτικό γεράκι, τον Μαυροπετρίτη!
Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο και διαβάζουμε πληροφορίες από έντυπο υλικό , που μας έχει έρθει στο σχολείο, εκ μέρους της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρείας, για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας της Σκύρου!
Μαθαίνουμε πληροφορίες για τη διαδρομή που διανύει απο τη Μαδαγασκάρη για να έρθει στις βραχώδεις ακτές της Σκύρου, για τη ζωή και για τους κινδύνους που διατρέχει.
Συμπληρώνουμε φύλλο εμπέδωσης της διαδρομής που κάνει, σε παγκόσμιο χάρτη!
Ζωγραφίζουμε , σε φύλλο εργασίας , τι πιστεύουμε ότι είδε ο Μαυροπετρίτης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του!
Ζωγραφίζουμε τον Μαυροπετρίτη , από το έντυπο υλικό, που βρήκαμε μέσα στο φάκελο της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρείας .
Και εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε άλλες σελίδες, για να παίξουμε, σχετικά παζλ!
Γνωρίζουμε το γράμμα που ξεκινά το όνομα του Μαυροπετρίτη: το Μ, μ!
Κλεινουμε αυτό το θεματικό κύκλο, με μια αφίσα που αναρτήθηκε στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας, αποτέλεσμα ομαδοσυνεργατικής εργασίας των δυο τμημάτων!
Έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους γονείς και φίλους μας , απέναντι στο θέμα της απειλής αλλά και της προστασίας των ζώων!
Όλοι πρέπει να κινητοποιηθούμε για να κερδίσουμε έναν όμορφο, υγιή πλανήτη, με όλα τα πλάσματα του θεού ευτυχισμένα και χαρούμενα!!!!
Σας ευχαριστούμε και ελπίζουμε με τις δράσεις μας, να προσθέσαμε κι εμείς ένα λιθαράκι για την προστασία και βοήθεια αυτών των ζώων!!!!