Πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να κρατούν το μολύβι σωστά; Πόσο σημαντικό είναι να μπορούν να σχεδιάζουν μια γραμμή;
Στο άρθρο αυτό, θα σας δείξουμε πως από μια τελεία περάσαμε στις γραμμές!
Όλα ξεκίνησαν με την παρακολούθηση του ψηφιακού παραμυθιού: ” Η τελεία ” του Peter Reynolds, στο YouTube.
Ακολούθησε σχολιασμός και συζήτηση του παραμυθιού.
Μετά από αυτό, τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν τις δικές τους τελείες και να βοηθήσουν την Λία. (Το πρωτότυπο φύλλο εργασίας προέρχεται από αναζήτηση στο διαδίκτυο).
Συνεργαζόμαστε και φτιάχνουμε με τα σώματά μας τελείες και παίζουμε κινητικά παιχνίδια!
Τελείες ….γίνονται και τα στεφάνια μας ! Παίζουμε με αυτές και εμπεδώνουμε διάφορες τοπολογικές έννοιες, αλλά και έννοιες σχετικές με την βίωση του σώματός μας: μέσα, έξω, γύρω από /οκλαδόν, κουτσό,φτέρνες , δάχτυλα των ποδιών , γόνατα, κ.α.
Μαθαίνουμε ότι οι τελείες χρησιμοποιήθηκαν στην ζωγραφική και δημιούργησαν την τεχνοτροπία με τίτλο “Πουαντιγισμός” (από τη γαλλική λέξη ΠΟΥΑ που σημαίνει τελεία). Διαβάζουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, μαθαίνουμε ττους κύριους εκπροσώπους και σχολιάζουμε πίνακές τους.
Πηγή: https://www.bestnews.gr/poyantigismos-zografiki-gia-mikroys-kai-megaloys/
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν με την τεχνική του πουαντιγισμού και διακοσμούν τις παλάμες τους, που θα χρησιμοποιηθούν στο συμβόλαιο της τάξης.
Τι θα γίνει αν ενώσουμε πολλές τελείες στη σειρά;
Τα παιδιά καλούνται να συνεργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν διάφορους σχηματισμούς βάζοντας τελείες στη σειρά. Χρησιμοποιούν υλικά που επιλέγουν και τους θυμίζουν τελείες!
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις γραμμές!
Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας ενώνοντας τελείες για να δημιουργήσουμε γραμμές!
Φτιάχνουμε τον Αστερούλη!!!!!
Γνωρίζουμε διάφορα είδη γραμμών!
Και φυσικά τις αναπαράγουμε …..σε αλεύρι!!!!
Τέλος σχεδιάζουμε γραμμές και σε χαρτί!
Διακοσμούμε τα μαλλιά της Φθινοπωρούλας, που τα ανακάτεψε ο αέρας, για να μην αισθάνεται άσχημα!
Σίγουρα οι γραμμές θα μας βοηθήσουν σε επόμενό μας θέμα: “Γνωριμία με τα αρχικά των ονομάτων μας”!