Στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος: “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” εργαζόμαστε στον δεύτερο θεματικό κύκλο:
Ζω καλύτερα – Ευ ζην : Οδική Ασφάλεια
Στα πρώτα εργαστήρια του κύκλου ασχοληθήκαμε με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Τι είναι όμως κυκλοφοριακή Αγωγή; Τι γνωρίζουν τα παιδιά σχετικά με την οδική ασφάλεια και με τη σωστή κυκλοφορία στους δρόμους; Δείτε τι μας είπαν….
Στη συνέχεια διαβάζουμε εκπαιδευτικό παραμύθι για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και κάνουμε συζητήσεις κατανόησης.
Ο κύριος ΚΟΚ ενθουσιάζει τα παιδιά! Γίνεται η αφορμή πολλών συζητήσεων, παιχνιδιών αλλά και κατασκευών!
Μας γνωρίζει τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη! Φτιάχνουμε αυτοκινητόδρομο και προσπαθούμε να εφαρμόσουμε όσα ακούσαμε και είδαμε!
Ζωγραφίζουμε τα φανάρια των πεζών
Αλλά τους δίνουμε και φύλλα εμπέδωσης γνώσεων να συμπληρώσουν….
Και στα αγγλικά παίζουμε παιχνίδι με τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη, και μαθαίνουμε τις εκφράσεις: STOP ……GO……
Παρακολουθούμε διάφορα ψηφιακά εκπαιδευτικά βίντεο και παρατηρούμε ανάλογο εποπτικό υλικό!
Για να δούμε τι έμεινε στα παιδιά από αυτά που είδαν και άκουσαν!
Επαναλαμβάνουμε κανόνες συμπεριφοράς των πεζών ανθρώπων στους δρόμους και τι πρέπει να προσέχουν για να είναι ασφαλείς.
Επιπλέον , καταγράφουμε κανόνες συμπεριφοράς των οδηγών και τι οφείλουν να προσέχουν όταν κυκλοφορούν και οδηγούν, αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουμε ως επιβάτες στα μέσα μεταφοράς!
Τα παιδιά για άλλη μια φορά ανταποκρίθηκαν και απάντησαν με επιτυχία!
Οι αυτοσχέδιοι αυτοκινητόδρομοι στην τάξη , έχουν ξετρελάνει τα παιδάκια μας! Μέχρι και φανάρια έχουμε, που μας τα δάνεισε η μαμά ενός μαθητή μας! Για να δούμε, θα καταφέρουμε να κυκλοφορήσουμε με ασφάλεια στους δρόμους; Κάποιοι γινόμαστε οδηγοί, άλλοι πεζοί και άλλοι επιβάτες!
Μπράβο παιδιά ! Τα καταφέρατε μια χαρά!
Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε αυτοκίνητα , παίζουμε και γράφουμε τη λέξη “αυτοκίνητο”
Φτιάχνουμε χειροτεχνίες και κατασκευές!
Δημιουργούμε καδράκι υπενθύμισης για να φοράμε πάντα ζώνη, για το αυτοκίνητο των γονιών μας!
Σε επόμενο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τη σημασία αλλά και την ερμηνεία των σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Μάλιστα φτιάξαμε και τα δικά μας σήματα που τα χρησιμοποιούμε στα παιχνίδια με τον αυτοκινητόδρομο του σχολείου μας!
- Γνωριμία με τα σήματα
- Επιλογή και κατονομασία σημάτων
- Δημιουργία σημάτων με καπάκια, καλαμάκια και πλαστελίνη
- Έτοιμα τα σήματα !
Εμπέδωση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας.
-Ποιο σήμα κρατάς;
Θυμόμαστε τα σχήματα μέσα από τα σήματα….
Και φυσικά προγραμματίζουμε και επισκεπτόμαστε το πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής της πόλης μας! Μια εκδρομή που τα παιδιά μας την χάρηκαν και την απόλαυσαν!
Συγκέντρωση και ενημέρωση για τον ΚΟΚ από τον υπεύθυνο του πάρκου.
Από τη θεωρία στην πράξη ως πεζοί…
Από τη θεωρία στην πράξη και ως οδηγοί…..ποδηλάτων!
Σε επόμενα εργαστήρια μαθαίνουμε για τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς. Ρωτάμε τα παιδιά ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζουν και τα καταγράφουμε.
Φτιάχνουμε αφίσα με τα μέσα μεταφοράς.
Ζωγραφίζουμε μέσα μεταφοράς ελεύθερα αλλά και με την τεχνική στένσιλ.
Και στα αγγλικά μαθαίνουμε και τραγουδάμε για τα μέσα μεταφοράς….
Τέλος, ομαδοποιούμε τα μέσα μεταφοράς ανάλογα με το που κινούνται.
Μπράβο παιδάκια μας! Τα καταφέρατε τέλεια!