Καλώς Ήρθατε στο 26ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας!

11 Σεπτεμβρίου 2024!!!

Οι πόρτες του 26ου νηπιαγωγείου άνοιξαν και γέμισε η αυλή μας με παιδικές φατσούλες, γέλια και φωνές!!!

Μικροί και μεγάλοι περιμένουμε την τέλεση του αγιασμού και προσδοκούμε για μια δημιουργική, αρμονική και ήρεμη νέα σχολική χρονιά!

Όλα είναι έτοιμα για τον Αγιασμό μας!

Εικόνα4

Εικόνα6

Μετά τον Αγιασμό τα παιδάκια μπαίνουν στο σχολείο όπου τα περιμένει μια έκπληξη!  Πολύχρωμα διαστημόπλοια με γλειφιτζούρια, ως δωράκια καλωσορίσματος,  για να είναι γλυκό και ευοίωνο το ταξίδι τους τη νέα σχολική χρονιά!

Οι αστροναύτες είναι έτοιμοι “να παρουσιαστούν ” και να αναλάβουν δράση!!!

Θα προσδεθούν στα φανταστικά τους διαστημόπλοια και θα εκτοξευθούν στο διάστημα της φαντασίας και του παιχνιδιού!

Θα εξερευνήσουν νέους τόπους, θα ανακαλύψουν και θα συλλέξουν νέες γνώσεις, θα χαρούν και θα διασκεδάσουν!!

1, 2, 3, ……εκτόξευση!!!

Στις αποσκευές τους κουβαλούν, μαρκαδόρους και χαρτιά και δημιουργούν την ζωγραφιά της πρώτης μέρας!

Με πολλή αγάπη,  ο διαστημικός σταθμός του 26ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας , σας καλωσορίζει και σας υπόσχεται μέρες χαράς, παιχνιδιού και φανταστικών ανακαλύψεων!!!!

Εικόνα8

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2024-25

clip photos of schools 13

https://clipart-library.com/clipart/clip-photos-of-schools-13.htm

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός της νέας σχολικής χρονιάς 2024 -25, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 11/09/2023 και ώρα 9:15 π.μ. στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.

Καλή σχολική χρονιά

Οι νηπιαγωγοί του 26ου νηπιαγωγείου Χαλκίδας

Σχολείο και οικογένεια μια αγκαλιά!!!

Σε μια προσπάθεια διατήρησης καλών σχέσεων και  γόνιμης επικοινωνίας του σχολείου μας με τους γονείς των παιδιών μας, πραγματοποιήσαμε διάφορες καινοτόμες δράσεις τη φετινή χρονιά!!

Πρόκειται για ένα “άνοιγμα του σχολείου” προς τις οικογένειες των παιδιών μας αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας! Όλοι γινόμαστε μια μεγάλη αγκαλιά με στόχο τη συνεργασία και την εξομάλυνση τυχόν προβλημάτων  ή δυσκολιών στα πλαίσια της επικοινωνίας μεταξύ μας!!!

Επισκέψεις – Παρουσιάσεις γονέων

Οι υπέροχοι γονείς μας , επισκέφτηκαν το σχολείο μας και συμμετείχαν στο ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου, με τον δικό τους μοναδικό τρόπο, ο καθένας !

Αγαπημένη μανούλα, βρεφονηπιοκόμος, επισκέφτηκε το σχολείο μας, μας παρουσιάστηκε ως η “Μάγισσα με τα χρώματα”, μας τραγούδησε, έπαιξε μαζί μας με χρωματιστά μπαλόνια και περάσαμε φανταστικά!

Άλλη γλυκιά μανούλα, διατροφολόγος, μας μίλησε για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής και ταξιδέψαμε μαζί της με το τρένο της καλής διατροφής!

Γυμναστής μπαμπάς, μας επισκέφτηκε, μας μίλησε για τα οφέλη της γυμναστικής  σε συνδυασμό με την καλή διατροφή και μας έκανε γυμναστική! Τα παιδιά, φυσικά, ξετρελάθηκαν!

ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ – ΠΑΡΤΥ

Γλυκές μανούλες και γιαγιάδες, μας βοήθησαν με συνταγές μαγειρικής αλλά και την διοργάνωση πάρτυ (Τσικνοπέμπτη)!

ΓΙΟΡΤΕΣ – ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Οι γονείς μας είναι πάντα παρόντες και συμμετέχουν με χαρούμενη  διάθεση  στις σχολικές εκδρομές, εκδηλώσεις και γιορτές μας!

 ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Στα πλαίσια μιας πιο ουσιαστικής επικοινωνίας και μιας πιο γόνιμης συνεργασίας, μεταξύ σχολείου και οικογένειας, τη φετινή χρονιά, πραγματοποιήσαμε διάφορα επιμορφωτικά σεμινάρια με προσκεκλημένους ειδικούς επιστήμονες.

Πραγματικά , θεωρούμε ότι αυτές οι δράσεις, όπως και πολλές άλλες (τακτική ενημέρωση blog, προσωπικές συναντήσεις ενημέρωσης για την εξέλιξη των νηπίων, ενημέρωση μέσω e-mail κ.α.) απέδωσαν! Διανύσαμε μια υπέροχη χρονιά καλής συνεργασίας και επικοινωνίας με τους γονείς των παιδιών μας!

Σας ευχαριστούμε ολόθερμα και ελπίζουμε να συνεχίσουμε το ίδιο καλά και τις επόμενες χρονιές!!!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 

 

Έφτασε Καλοκαίρι!!

Γλυκό Καλοκαιράκι αγαπημένο, με πόση εγώ λαχτάρα σε προσμένω….. λέει το τραγουδάκι!

Και δεν έχει άδικο! Αφού όλοι ανυπομονούμε να έρθει το Καλοκαίρι, να σταματήσουν τα σχολεία και να πάμε για μπανάκια και να χαλαρώσουμε !

Τι γνωρίζουν οι μικροί μας φίλοι για το καλοκαίρι; Ελάτε να δούμε….

Παίζουμε με τη λέξη ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και την ανασυνθέτουμε!

Παίζουμε με τη σκεφτική μπαλίτσα και εμπεδώνουμε γνώσεις για το Καλοκαίρι!

IMG 9393

Ζωγραφίζουμε καλοκαιρινές εικόνες!

Δημιουργούμε καλοκαιρινές χειροτεχνίες!

Φυσικά, μιλάμε για την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας το Καλοκαίρι και τι πρέπει να προσέχουμε!

Μαθαίνουμε και το αρχικό γρμματάκι της λέξης ήλιος, το Η, η!

IMG 9287

Στη συνέχεια, ρωτάμε τα παιδιά, τι ξέρουν για τη θάλασσα!

Ακούστε ένα ηχητικό αρχείο με τις απάντήσεις τους!

Κατόπιν, μίλαμε για τα μπάνια στη θάλασσα, για τους κινδύνους που κρύβει, τι πρέπει να προσέχουμε και γενικά ασχολούμαστε με θαλασσινές εργασίες!

Μαθαίνουμε το γράμμα Θ, θ!

Παίζουμε παιχνίδι δραματοποίησης με θαλασσινές εικόνες!

Δημιουργούμε θαλάσσινες κατασκευές με ψαράκια!

Γινόμαστε βαρκούλες που αρμενίζουν στα πέλαγα! Φυσικά, τραγουδάμε και το: “Βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά”!!!

Το καλοκαίρι, πηγαίνουμε με τα νηπιάκια μας , την κλασική μας επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο!

Σε λίγο θα ανοίξουν τα φτερά τους και θα πετάξουν για το … “Μεγάλο “, όπως λένε σχολείο!!!

Γνωρίζουμε την Διευθύντρια του Δημοτικού, ξεναγούμαστε στο χώρο, επισκεπτόμαστε τα δυο τμήματα της Α΄τάξης και παρατηρούμε …..

Τα παιδάκια της Α΄τάξης  ξέρουν πλέον να διαβάζουν! Μάλιστα διαβάζοιυν δυνατά, τα μηνύματα που τους έχουμε γράψει σε μια κατασκευή τρενάκι που τους χαρίσαμε και  που θα μείνει να μας περιμένει στο Δημοτικό σχολείο!

Τους προσφέρουμε καραμέλες για να τους ευχαριστήσουμε και επιστρέφουμε στο νηπιαγωγείο μας!

IMG 9412

Το καλοκαίρι, σημαίνει το τέλος της σχολικής χρονιάς!

Για τη λήξη του έτους θα ετοιμάσουμε μια όμορφη καλοκαιρινή γιορτούλα!

Θα έχει θέμα: ” Ταξίδι στον κόσμο”!

Εμπνευστήκαμε από τη θεματολογία των δυο τελευταίων θεματικών κύκλων στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων!

Ετοιμάζουμε τις προσκλήσεις – αεροπλάνα και είμαστε έτοιμοι για μια μεγάλη πτήση σε διάφορα μέρη του κόσμου!

Ελάτε μαζί μας να γνωρίσετε νέους πολιτισμούς και ανθρώπους και να διασκεδάσετε!!!

Προσδεθείτε και φύυυυυγαμε!!!!!!!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Δ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ – ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ!!!

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

STEM / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ  ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Στον 4ο θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διαπραγματευτήκαμε νέες μεθοδολογίες , όπως αυτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής (STEM) μέσα απο την αναζήτηση μνημείων στον κόσμο.

Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.

Αρχικά, στο νηπιαγωγείο μας , λάβαμε έναν φάκελο ….

Ποιος μας τον έστειλε; Τι ήθελε από εμάς;

Όλα τα ερωτήματά μας λύθηκαν με την ανάγνωση του γράμματος που περιείχε!

IMG 8749 1

Το γράμμα, μας το έστειλε μια ξεναγός, η Κα Μαργαρίτα Παπαδοπούλου. Ήταν φίλη με την Σου, την Κινεζούλα, που γνωρίσαμε στα ταξίδια μας! Ζητούσε τη βοήθειά μας για να συγκεντρώσουμε πληροφορίες και υλικό για τα διάφορα μνημεία που επισκεφτήκαμε και …. όχι μόνο, έτσι ώστε, να μπορέσει να τα διαφημίσει κατάλληλα και να προσελκύσει πελάτες στο τουριστικό της γραφείο!

Φυσικά και δεχτήκαμε να την βοηθήσουμε ! Και κάπως έτσι γίναμε μικροί εξερευνητές και ξεκινήσαμε την αναζήτηση……..!!!!!!

Σε πρώτη φάση, αναρωτηθήκαμε τι είναι μνημείο; Δείτε τις απαντήσεις των παιδιών!

Αφού τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους , αναζητούμε στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια, wikipedia, επίσημες απαντήσεις για την ερμηνεία της λέξης μνημείο!

Τώρα που μάθαμε τι σημαίνει  “μνημείο” , μπορούμε άραγε να εντοπίσουμε κάποια;

Τα παιδιά , ως μικροί εξερευνητές , καλούνται να εντοπίσουν μόνο μνημεία, ανάμεσα σε διάφορες εικόνες που τους δίνονται! Χωρίζονται σε ομάδες, παρατηρούν, συνεργάζονται και καταλήγουν σε συμπεράσματα!

– Μπράβο, παιδιά! Τα βρήκατε όλα! Πάμε τώρα να τα κόψουμε και να φτιάξουμε με αυτά μια μεγάλη αφίσα για το πρακτορείο της κας Μαργαρίτας! Με αυτή, θα προσελκύσει ενδιαφερόμενους ταξιδιώτες!

Στο άλλο τμήμα, οι μικροί εξερευνητές ακολούθησαν μια διαφορετική αναζήτηση μνημείων , μέσα από το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού!

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αναζητούν μέσα στην τάξη εικόνες μνημείων, τις ανακαλύπτουν,μετράνε πόσες εικόνες ανακάλυψε η κάθε ομάδα και  στο τέλος γράφουν τα ονόματά των μνημείων !

Στη συνέχεια, έπαιξαν  ένα παιχνίδι αντιστοίχισης εικόνας με λέξη αλλά και ψήφισαν το μνημείο που  τους εντυπωσίασε!

Ηρθε η ώρα να βάλουμε στην εξερεύνηση μας και κώδικα προγραμματισμού ρομποτικής, γι’ αυτό και θα ξεκινήσουμε γνωρίζοντας τα σύμβολα του!

Ξεκινήσαμε με τα βελάκια που δείχνουν το αριστερά – δεξιά!

Ξαναθυμόμαστε και παίζουμε με τις έννοιες δεξιά – αριστερά! Ο Δεξιούλης και η Δεξιούλα ζωγραφίζονται στα χεράκια μας και παίζουμε μαζί τους! Σηκώνουμε το δεξί χέρι, πιάνουμε το δεξί αυτί, σηκώνουμε το δεξί ποδι, κ.α.

IMG 8609

Στη συνέχεια, οι Δεξιούληδες και οι Δεξιούλες βοηθούν τους πελαργούς , να γυρίσουν πίσω στην Ελλάδα, την Άνοιξη! Πρόκειται για δράση σε παράλληλη θεματική ενότητα που δουλεύουμε κατά τη διάρκεια του Δ΄ θεματικού κύκλου και αφορά “τα αποδημητικά πουλιά”.Μας βοηθά στην κατανόηση των εννοιών,  δεξιά -αριστερά!

Τα παιδιά τα κρατούν με το δεξί χέρι και ταξιδευούν μαζί τους!Τα πουλιά γέρνουν δεξιά, χάνουν και πέρνουν ύψος στα δεξιά, κ.α.

Στο τέλος, γνωρίζουμε και τα σύμβολα κωδικοποίησης – βέλη,  για το αριστερά – δεξιά! Τα παιδιά καλούνται να ομαδοποιήσουν χελιδόνια, ανάλογα με το που κοιτούν, αριστερά ή δεξιά!

Για καλύτερη εμπέδωση , συμπληρώνουμε φύλλο εργασίας!

Για να μην μπερδευόμαστε με τις  έννοιες, δεξιά – αριστερά, φτιάχνουμε ρολόγια που αντί για ώρα δείχνουν την κατεύθυνση και φοριούνται στο αντίστοιχο χέρι. Αυτή η δραστηριότητα , βοήθησε πολύ τα παιδιά στον προσανατολισμό τους!

Συνεχίζουμε γνωρίζοντας όλα τα σύμβολα -βέλη του κώδικα προγραμματισμού: Δεξιά – αριστερά, μπροστά – πίσω! Επίσης, μαθαίνουμε την αξία του να υπάρχει σημείο εκκίνησης(αρχή) και σημείο τερματισμού (τέλος).

Τα παιδιά επιλέγουν σε ποια μνημεία  θα  ξεναγηθούν οι ταξιδιώτες του πρακτορείου! Η  κυρία Μαργαρίτα τους βοηθά και τους δίνει χρήσιμες πληροφορίες!

Επιλέγουν τον Παρθενώνα της Ελλάδας και τις πυραμίδες της Γκίζας , στην Αίγυπτο!

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ

Που βρίσκεται ο Παρθενώνας ; Γιατί είναι γνωστό μνημείο του κόσμου; Πως και για πιο λόγο  φτιάχτηκε…..; Πρόκειται για μερικά από τα ερωτήματα που αναζητήσαμε πληροφορίες και συζητήσαμε  με τα παιδιά.

Η κυρία Μαργαρίτα, μέσα απο μια παρουσίαση PowerPoint, μας δίνει χρήσιμες πληροφορίες για τον Παρθενώνα!

Οι μικροί εξερευνητές συνεχίζουν όμως και τη δική τους αναζήτηση! Συγκεντρώνουμε και παρατηρούμε υλικό από εγκυκλοπαίδειες που φέρνουν τα παιδιά, από φωτογραφίες αλλά και απο ψηφιακές 3D παρουσιάσεις  στο διαδίκτυο!

Μέσα απο την αναζήτηση μας, γεννήθηκε η ανάγκη, να αναδημιουργήσουμε κι εμείς , με τον δικό μας τρόπο τον Παρθενώνα!

Τα παιδιά, σε μια ομαδοσυνεργατική δράση , χωρίζονται σε ομάδες και δημιουργούν με υλικά της επιλογής τους τον Παρθενώνα!

Δημιουργούμε χειροτεχνίες με τον Παρθενώνα!

Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας!

Δειλά – δειλά, επιχειρούμε να εκτελέσουμε τον πρώτο  μας ,απλό, κώδικα ρομποτικής (STEM).  Για ταμπλό δράσης θα χρησιμοποιήσουμε το δάπεδο της αυλής μας , με τα ισομεγέθη τετράγωνα με  γράμματα της αλφαβήτας!

Γράφουμε τον κώδικα,από τα αριστερά προς τα δεξιά, ο προγραμματιστής τον διαβάζει και το ρομποτάκι – παιδί τον εκτελεί!

Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε το ρομπότ-παιδί στο γράμμα Π του Παρθενώνα!

Μπράβο παιδιά , πολύ καλά τα καταφέρατε για αρχή!

Στη συνέχεια, περάσαμε σε μια δράση αποκωδικοποίησης στο πάτωμα της τάξης! Χαρτιά Α4 με σχεδιασμένους κίονες θα αποτελέσουν το ταμπλό δράσης μας!

Στόχος του ρομπότ είναι να συλλέξει σταδιακά, τους κατάλληλους αριθμημένους κίονες, για να φτάσει  στη λύση του γρίφου – κώδικα!

Και πάλι τα παιδιά, σε θέσεις προγραμματιστή και ρομπότ, καταφέρνουν να συλλέξουν τους κατάλληλους κίονες και να αποκωδικοποιήσουν τον γρίφο!

Κατόπιν, συμπληρώνουν και φύλλο εργασίας, με χρωματικό κώδικα…..

Τέλος, προσπαθήσαμε συλλογικά, σε μια προσπάθεια μηχανικής , να αναδημιουργήσουμε τον Παρθενώνα ! Δείτε το αποτέλεσμα!

Το πάτωμα, αποφασίσαμε να το φτιάξουμε με αλατοζύμη!

Για τους κίονες χρησιμοποιήσαμε κανελόνια και για τη σκεπή, κόψαμε χαρτόνια! Το αέτωμα , το φτιάξαμε με φωτοτυπία παράστασης και την κολλήσαμε πάνω στη σκεπή! Γράψαμε τη λέξη Παρθενώνας και προσθέσαμε και φυσικά μαρμαράκια για τα σκαλιά!

Φτιάξαμε και τη θεα Αθηνά με κανελόνι, που το τυλίξαμε με πλαστελίνη! Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!

Ο προγραμματισμός ενθουσίασε τα παιδιά!!!

Σε άλλη δράση, τα παιδιά δημιουργούν ένα αυτοσχέδιο ταμπλό με χαρτοταινία στο πάτωμα και με αυτό εκτελούν “ρομποτικές διαδρομές”! Αναζητούν τα μνημεία του κόσμου!

Και αφού μιλάμε για… ρομποτική και ρομποτάκια,  ας παίξουμε λιγάκι και ας κινηθούμε και εμείς ως ρομπότ!

 

ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΓΚΙΖΑΣ

Το επόμενο μνημείο που ξεναγηθήκαμε, ήταν οι γνωστές Πυραμίδες της Αιγύπτου!

Η Κα Μαργαρίτα μας ξεναγεί και μας μαθαίνει χρήσιμες πληροφορίες για αυτό το επιβλητικό μνημείο, μέσα από παρουσίαση PowerPoint! Επιπλέον, συλλέγουμε και άλλες πληροφορίες από το διαδίκτυο και απο φωτογραφικό υλικό!

Τα παιδιά θέλουν να “χτίσουν” τις δικές τους πυραμίδες!!! Αναζητούν τρόπους και υλικά για να δημιουργήσουν μια πυραμίδα!

IMG 9264

Εργάζονται ε σε ομάδες και δημιουργούν με υλικά της τάξης μας , φανταστικές πυραμίδες!!! Μπράβο παιδιά!!!

Συμπληρώνουν φύλλα εγασίας!

Δημιουργούν πυραμίδες με αντιγραφή προτύπου! Αρχικά στο πάτωμα και στη συνέχεια σε χαρτί!

Αφού περάσαμε όλες τις δοκιμασίες και χρησιμοποιήσαμε διάφορες παραλλαγές STEM με επιτυχία,  επιτέλους, έφτασε η ώρα να υποδεχτούμε τον Ποντικούλη- ρομπότ και να παίξουμε μαζί του! Για να μας επισκεφτεί έπρεπε να μάθουμε καλά τη γλώσσα του (κώδικα) για να μπορούμε να συνεννοηθούμε! Και τα καταφέραμε μια χαρά! Μπορούμε και να γράφουμε κώδικα αλλά και να τον διαβάζουμε!

-Ποντικάκι που είσαι;;;;;

IMG 9349

Ο Ποντικούλης – ρομπότ ήρθε και μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε! Μέσα στην Πυραμίδα του Χέοπα βρίσκεται ένα μεγάλο κομμάτι τυρί! Θέλει πολύ να το φάει!!! Ε! Λοιπόν, μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε να φτάσει στην Πυραμίδα!

Κι εμείς , ως γνήσιοι εξερευνητές, τα καταφέραμε!!!!

Τέλος , εργαστήκαμε συλλογικά και φτιάξαμε μεγάλες τρισδιάστατες πυραμίδες από χαρτόκουτα!

Τη μια την διακοσμήσαμε με άμμο θαλάσσης και την άλλη με διάφορα αιγυπτιακά σύμβολα!!!Μέχρι και τη μούμια του φαραώ φτιάξαμε!

 

Στο τέλος,συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εμπέδωσης! Το βρήκαμε στο διαδίκτυο και το τροποποιήσαμε λιγάκι…..

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ 

Τα καταφέρατε τέλεια!!!

Η ξεναγός Μαργαρίτα είχε τους καλύτερους βοηθούς ! Γι’ αυτό σας αξίζει ένα μεγάλο βραβείο!!!

 

 

 

Με ανοιξιατικη διάθεση…..

Άνοιξη!!! Τι όμορφη εποχή! Μια εποχή γεμάτη χρώματα, εικόνες και αρώματα!!!!

Ελάτε μαζί μας να τα δούμε όλα ….με ανοιξιάτικη διάθεση!!!

Η Άνοιξη ξεκινά παραδοσιακά, με το δέσιμο του ασπροκόκκινου βραχιολιού στο χέρι! Το Μαρτάκι!!!

Το βραχιολάκι αυτό, παίρνει το όνομά του από τον πρώτο μήνα της Άνοιξης, τον Μάρτη.

Πάιζουμε και δημιουργούμε,  με τη λέξη Μάρτιος!

Τι γνωρίζουν όμως τα παιδιά για την εποχή της Άνοιξης; Τα ρωτάμε και απαντούν!

Οι απαντήσεις τους γίνονται αφίσα και ένα μεγάλο ανοιξιάτικο λουλούδι!

IMG 8457

Διαβάζουμε το γράμμα της Σούλας, της Ανοιξούλας και επιβεβαιώνουμε αν όλα όσα είπαμε είναι σωστά!

IMG 8458

Παρατηρούμε σχετικό εποπτικό υλικό.

IMG 8612

Διαβάζουμε ανοιξιάτικα ποιήματα και τα ζωγραφίζουμε.

Την Άνοιξη, η φύση πρασινίζει και γεμίζει λουλούδια!

Παρατηρούμε διάφορα λουλούδια! Συζητάμε , σχολιάζουμε, συμπεραίνουμε!!

Και  δημιουργούμε τα δικά μας λουλούδια  με μπόλικο κέφι…..

Διακοσμούμε και τα παράθυρά μας με όμορφα ανοιξιάτικα λουλούδια !

Μετά τον Μάρτη, παίζουμε με τον Απρίλιο!

Μας γνωρίζει τα ψέματά του….με την Πρωταπριλιά! Παίζουμε το παιχνίδι: “Αλήθεια ή Ψέμματα;” και παρακολουθούμε στο YouTube, το ψηφιακό παραμύθι: “Ο ψεύτης βοσκός”!

Στο ολοήμερο τμήμα, τα παιδάκια μας, γιόρτασαν την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, στις 2 Απριλίου και δημιουργήσαν όμορφους σελιδοδείκτες , που συνόδεψαν τα βιβλία που δανείστηκαν!

Στο μάθημα των αγγλικών, μαθαίνουμε τα ζωάκια που αγαπούν την εποχή της Άνοιξης και παίζουμε μαζί τους!

Την Άνοιξη γυρίζουν και τα αποδημητικά πουλιά! Και αποφασίζουμε να ασχοληθούμε μαζί τους και να τα γνωρίσουμε!

Άραγε ξέρουμε κάτι για αυτά τα πουλιά;

Δείτε τι μας είπαν τα παιδιά…

IMG 8610

Στη συνέχεια παρατήρουμε ανάλογο εποπτικό υλικό.

Ζωγραφίζουμε χελιδόνια, που μας μαθαίνουν τα κάλαντα της Άνοιξης, τα χελιδονίσματα …

Φτιάχνουμε πελαργούς , στεκόμαστε σαν αυτούς και ταξιδεύουμε μαζί τους κατά την  επιστροφή τους στην Ελλάδα!

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο, με αποδημητικά πουλιά… Πως χτίζουν τις φωλιές τους, τι τρώνε, πως πετάνε στο ταξίδι της επιστροφής τους, πως γεννούν και μεγαλώνουν τα μωρά τους….κ.α.

Ακολουθώντας ένα σχέδιο δράσης, εργαζόμαστε ομαδοσυνεργατικά, χωριζόμαστε σε τρεις ομάδες και χτίζουμε τις δικές μας φωλιές, που θα φιλοξενήσουν τους πελαργούς μας!

Τα παιδιά χρησιμοποιούν υλικά μέσα απο την τάξη τους και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια ασφαλή φωλιά για τους πελαργούς τους ώστε να γεννήσουν τα αβγά τους!

ΟΜΑΔΑ 1:

ΟΜΑΔΑ 2:

ΟΜΑΔΑ 3:

Και αφού οι πελαργοί μπήκαν μέσα στις νέες τους φωλιές , έφτασε και η ώρα να γεννήσουν τα αβγά τους! Με ασφάλεια πλέον…!

Τα παιδιά, εκείνα πάλι αποφασίζουν με τι υλικό θα δημιουργήσουν τα αβγά…. Χρησιμοποιούν χαρτί κουζίνας και πλαστελίνη!

Τέλος , μαθαίνουμε και το γράμμα Π,π από τις λέξεις, πουλιά και πελαργός!

Την περίοδο της εποχής της Άνοιξης γιορτάσαμε και τηγλυκιά μας μανούλα!!!

Δείτε τι δημιουργήσαμε για τη γιορτή της μητέρας!

Κόψαμε όμορφες πεταλούδες  που μετέφεραν τη συνταγή για μια υπέροχη μαμά!!

Όλα τα παιδάκια  ανάμειξαν τα υλικά και δημιούργησαν την υπέροχη μαμά τους!

 

 

Επίσης, φτιάξαμε ένα όμορφο λουλουδόκηπο με τα λογάκια από….καρδιάς των παιδιών μας για τις μανούλες τους! Συνεχίζουν την πρόταση: “Αγαπώ τη μαμά μου γιατί….”

Στο τέλος, κλείσαμε την γιορτινή ημέρα με το τραγούδι: ” Η καλύτερη μαμά του κόσμου”!

Χρόνια Πολλά μανούλες!!!!

IMG 9248

 

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Το Πάσχα πλησιάζει! Όλοι ανυπομονούμε να το γιορτάσουμε και να χαρούμε!

Τι ξέρουμε όμως για το Πάσχα; Τι έθιμα πραγματοποιούμε για να το υποδεχτούμε και να το γιορτάσουμε; Απολαύστε το …. Πάσχα , μέσα απο τα μάτια των παιδιών μας!!!

Αρχικά εντοπίζουμε, μέσα απο τη μέθοδο της ιδεοθύελλας, τι ξέρουν τα παιδάκια μας για το Πάσχα!

 

Παρατηρούμε εποπτικό υλικό και κάνουμε σχόλια! Καταλήγουμε σε συμπεράσματα! Διαβάζουμε  βιβλία με τη ζωή του Χριστού και τα Πάθη του!

Δημιουργούμε αφίσα με τα πασχαλινά έθιμα!

Δημιουργούμε, σταδιακά, το βιβλιαράκι του Πάσχα!

Πρώτα, ζωγραφίζουμε το εξώφυλλο!

Στη συνέχεια, ζωγραφίζουμε σταδιακά, τις εθιμοτυπικές εργασίες της Μεγάλης Εβδομάδας!

Τη Μεγάλη Πέμπτη βάφουμε τα αβγά!

Τη Μεγάλη Παρασκευή στολίζουμε και προσκυνούμε τον Επιτάφιο!

Το Μεγάλο Σάββατο, πηγαίνουμε στην εκκλησία για να γιορτάσουμε την Ανάσταση! Ανάβουμε λαμπάδες και τσουγκρίζουμε κόκκινα αβγά!

Τέλος, κλείνουμε το βιβλιαράκι με την Κυριακή του Πάσχα! Χαιρόμαστε και ψήνουμε το αρνί στη σούβλα!

Και κάπως έτσι, ετοιμάσαμε τα βιβλιαράκια του Πάσχα!

Στη συνέχεια, διαβάζουμε και συζητάμε για τα θαύματα του Χριστού και ζωγραφίζουμε αυτό που μας έκανε περισσότερο εντύπωση!

Δημιουργούμε χειροτεχνίες …. με αβγουλάκια, για να στολίσουμε το σχολείο μας!

Δημιουργούμε με πασχαλινή διάθεση ….

Ζωγραφίζουμε πασχαλινές κοτούλες και αντιγράφουμε πασχαλινές λεξούλες…

Παίζουμε ομαδικά και επιτραπέζια πασχαλινά παιχνίδια!

Παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια, ανασύνθεσης λέξεων! Παίζουμε με την ευχή: ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Εξασκούμαστε στη Ρομποτική – STEM, μέσα από το Πάσχα!Γινόμαστε προγραμματιστές, αλλά και ρομποτάκια – Λαγοί και Κοτούλες που αναζητούν πασχαλινά αβγά!

Αναβιώνουμε κάποια από τα πασχαλινά έθιμα…

Βάφουμε τα κόκκινα αβγά!

Γλυκές μανούλες και γιαγιάδες, για άλλη μια φορά, γίνονται πολύτιμοι βοηθοί μας !

Μας βοηθούν, όχι μόνο στη διακόσμηση των αβγών μας, αλλά  και στο ζύμωμα και ψήσιμο από τα πεντανόστιμα Λαζαράκια μας!!!

Το ζύμωμα και η προετοιμασία της γέμισης!

Το πλάσιμο, η διακόσμηση και τα ψημένα Λαζαράκια μας!!

 

Σειρά έχουν οι πασχαλινές δημιουργίες που θα λάβουμε ως δώρα, για το σπίτι!

Όμορφες πασχαλινές καρτούλες…

Υπέροχες πασχαλινές κοτούλες, με αυγοθήκες, που γεμίζουν με τα κόκκινα αβγά μας!

Σακουλίτσες με ξύλινα διακοσμητικά αβγά, που τα βάφουμε μόνοι μας! Μέσα είναι γεμάτες με λαχταριστά σοκολατάκια και ζαχαρωτά αλλά και το δικό μας χειροποίητο λαζαράκι!!!

Δεν γίνεται όμως, να φύγουμε για πασχαλινές διακοπές και να μην έχουμε παίξει ένα πασχαλινό κυνήγι αβγού!

– Παιδιά ετοιμαστείτε! Ο πασχαλινός λαγός σας έχει κρύψει 20 αβγά στην αυλή που πρέπει να τα βρείτε! Εάν τα καταφέρετε, σας περιμένουν εκπλήξεις!!! Ανακοινώνουμε στα παιδάκια μας και χοροπηδούν!!

-Λάβετε θέσεις και φύγαμε!!!!

Γίνεται η καταμέτρηση και ….φυσικά τα παιδιά μας, έχουν βρει όλα τα αβγά!!!!

IMG 9199

Ο λαγός κερνά στα παιδιά σοκολατάκια και τους ετοιμάζει ένα υπέροχο πασχαλινό ….πικ-νικ, στην αυλή!!

Οι κουβέρτες στρώνονται, οι χυμοί σερβίρονται και …. αφού μας τα κερνάει ο λαγός ….τρώμε και λίγα ανθυγιεινά (πατατάκια, γαριδάκια)!

Ευχαριστούμε κύριε Λαγέ!! Καλό Πάσχα!!!

Οι μέρες πέρασαν ! Το σχολείο θα κλείσει για τις διακοπές του Πάσχα!

Ολες οι προετοιμασίες ήταν υπέροχες! Είμαστε περήφανοι για τις όμορφες δράσεις και δημιουργίες μας! Θα τα ξαναπούμε  μετά τις διακοπές με νέες…. περιπέτειες!

Φεύγουμε με μια αγκαλιά κατασκευές και μια αγκαλιά αγάπης για όλο τον κόσμο, τραγουδώντας τα κάλαντα του Λαζάρου!

Σας ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας:

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 

Σχολική εκδρομή

Στα πλαίσια της ψυχαγωγίας και της επαφής με τη φύση και το περιβάλλον, την περίοδο της Άνοιξης, επισκεφτήκαμε ένα υπέροχο γήπεδο ποδοσφαίρου, ανάμεσα σε δέντρα, πράσινο και καθαρό αέρα!

Πρόκειται για τον χώρο με τα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, στον ιππόδρομο Χαλκίδας!

Η ιδιοκτήτρια και  η ειδική εμψυχώτρια- γυμνάστρια, υποδέχτηκαν με αγάπη τα παιδάκια μας και τους πρόσφεραν, μέσα από ένα οργανωμένο πρόγραμμα, μοναδικές και χαρούμενες στιγμές!

Γυμνάστηκαν μαζί τους, έπαιξαν παιχνίδια “Survivor”, χόρεψαν, αλλά και ξεναγήθηκαν στο χώρο ιππασίας, όπου και παρατήρησαν τα αλογάκια!

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, διασκέδασαν και πέρασαν φανταστικά! Φυσικά, θέλουν να ξαναπάνε και…σύντομα!!!

Ελάτε μαζί μας, να δούμε φωτογραφίες, από μια αξέχαστη εκδρομή!!!

Μπαίνοντας στο χώρο του γηπέδου!

IMG 9114

Κάνουμε γυμναστική και χορεύουμε! Περνάμε τέλεια!

Παίζουμε ελεύθερα ποδόσφαιρο και ότι άλλο μας αρέσει!!!

Τρελαθήκαμε με τα παιχνίδια “survivor”!!!!

Στο δρόμο για τα αλογάκια!!

Ωρα για ξεκούραση και φαγητό! Μας κέρασαν και χυμό!

Όλα ήταν τέλεια!!! Περάσαμε υπέροχα!!!

Ευχαριστούμε!! Θα ξαναέρθουμε σίγουρα!!!

 

 

 

 

Πρόσκληση σε ομιλία

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

Αγαπητοί γονείς ,

Θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε σε ομιλία με θέμα :

« Όρια στην προσχολική και σχολική ηλικία. Οι δυσκολίες και τα οφέλη της αποτελεσματικής οριοθέτησης».

Η ομιλία θα προσεγγίσει τις δυσκολίες που συχνά συναντάμε ως γονείς και εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά μας να βάλουμε όρια σε συμπεριφορές των παιδιών μας, όπως η χρήση της τεχνολογίας, η ατομική υγιεινή, οι σχέσεις στην οικογένεια. Θα διερευνήσει επίσης τρόπους αποτελεσματικής οριοθέτησης χωρίς συγκρούσεις και εντάσεις.

Ομιλίτρια : Βασιλική Χριστοπούλου,  Ψυχολόγος / Συστημική – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το 18ο Δημοτικό Σχολείο στην αίθουσα εκδηλώσεων, την Τετάρτη 17 Απριλίου και ώρα 18:00 .

Σας περιμένουμε όλους

Οι νηπιαγωγοί του 26ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας

IMG 8810

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Γ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη)

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ Γ΄ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

IMG 7904

Στον ΄Γ Θεματικό Κύκλο, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, “ταξιδέψαμε” ανάμεσα στις ηπείρους! Επισκεφτήκαμε διάφορες χώρες του κόσμου και γνωρίσαμε διάφορους λαούς! Παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά τους, ήρθαμε σε επαφή με τον πολιτισμό τους, φάγαμε τα φαγητά τους και διασκεδάσαμε μαζί τους! Γενικά, περάσαμε υπέροχα, κάναμε νέους φίλους και επιστρέφουμε χαρούμενοι και πλούσιοι σε εμπειρίες και γνώσεις!!!

Στόχος του ταξιδιού μας ήταν να έρθουμε σε επαφή με την έννοια της διαφορετικότητας!Να κατανοήσουμε ότι στην γη μας κατοικούν άνθρωποι, που μπορεί να είναι διαφορετικοί μεταξύ τους αλλά όλοι έχουν τις ίδιες ανάγκες! Σε όλες τις ηπείρους , οι άνθρωποι έχουν ανάγκη για ένα σπίτι να μένουν, για οικογένεια και φίλους, για  φαγητό, διασκέδαση……! Να αισθανθούμε ενεργοί πολίτες του κόσμου, που ζουν, ενδιαφέρονται και φροντίζουν γι’ αυτόν!

Ελάτε μαζί μας, σε μια φανταστική ξενάγηση σε χώρες και λαούς του κόσμου!


Εργαστήριο 1:

“Συνταξιδεύοντας στον κόσμο”

Ένα ποταμόπλοιο , με το όνομα “Κοσμοπολίτες”, μονοπολεί την προσοχή μας! Χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω – Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”, τα παιδιά παρατηρούν, σχολιάζουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα για τον προορισμό του ποταμόπλοιου, για τους επιβάτες, για το σκοπό του ταξιδιού!

Καταλήγουμε λοιπόν σε συμπεράσματα όπως:

  • Όλοι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ποταμόπλοιο για να ταξιδέψουν.
  • Ταξιδεύουν πολλές μέρες , γι’ αυτό μένουν μέσα σε αυτό.
  • Το ποταμόπλοιο μεταφέρει πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους.
  • Δεν είναι όλοι φίλοι,  αλλά γνωρίζονται στο ποταμόπλοιο.
  • Το ποταμόπλοιο μεταφέρει και ζώα.
  • Μάλλον κάνουν ένα ταξίδι στον κόσμο.
  • Ομόφωνα αποφασίζουμε ότι θέλουμε κι εμείς να ταξιδέψουμε για να γνωρίσουμε τον κόσμο!

Τι σημαίνει ότι στο ποταμόπλοιο ταξιδεύουν πολλοί και διαφορετικοί άνθρωποι; Είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίδιοι;

Τα παιδιά απαντούν…

IMG 7806          IMG 8738

Καπως έτσι , εισάγουμε την έννοια της διαφορετικότητας των ανθρώπων .

Βλέπουμε και σχολιάζουμε διάφορους ανθρώπους στο διαδίκτυο και διαβάζουμε σχετικά παραμύθια .

Κολλάμε και ζωγραφίζουμε διαφορετικούς ανθρώπους, σε διαφορετικές προσωπικές στιγμές.

Συμπεραίνουμε πως μπορεί όλοι οι άνθρωποι να είμαστε διαφορετικοί αλλά είμαστε και όλοι ίσοι!Όλοι είμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι όταν μας εκτιμούν, μας αγαπούν και δεν μας μειώνουν για τις “διαφορές” μας!

IMG 8737

Μαθαίνουμε, τραγουδάμε, χορεύουμε αλλά και ζωγραφίζουμε το: “Αν όλα τα παιδιά της Γης”!


Εργαστήριο 2

“Προετοιμασία ταξιδιού”

Στο προηγούμενο εργαστήριο, αποφασίσαμε ομόφωνα , ότι θέλουμε να ταξιδέψουμε για να γνωρίσουμε τον κόσμο. Τι θα χρειαστεί να πάρουμε μαζί μας; Τι χρειάζεται ένας ταξιδιώτης;

Ρωτάμε τα παιδιά και απαντούν…..

IMG 7961

Τα παιδιά, στη συνέχεια, παρακολουθούν και συμμετέχουν διαδραστικά σε παρουσίαση PowerPoint, που τους εξηγεί και τα προετοιμάζει για να γίνουν σωστοί και ολοκληρωμένοι ταξιδιώτες του κόσμου! Τέλος, συμπληρώνουν φύλλο αξιολόγησης των όσων έμαθαν!

Σε επόμενη δραστηριότητα, “βγάζουμε” διαβατήρια!

Για που θα ταξιδέψουμε άραγε στον κόσμο;

Φέρνουμε την υδρόγειο σφαίρα, την γυρίζουμε και διαλέγουμε στην τύχη διάφορα μέρη στον κόσμο! Ακούμε πρωτόγνωρες χώρες ή προορισμούς!

Τα παιδιά θέλουν να τα γνωρίσουν όλα!

Ήρθε λοιπόν,  η ώρα, να γνωρίσουμε τις ηπείρους της Γης! Παρατηρούμε  τον παγκόσμιο χάρτη, μετράμε τις ηπείρους και μαθαίνουμε τα ονόματά τους!

IMG 7847

Τα γράφουμε όπως… μπορούμε!

Ακολούθησαν παιχνίδια εμπέδωσης και αντιστοίχισης   με τα ονόματα και το σχήμα των ηπείρων!

Τέλος, δημιουργήσαμε, ομαδοσυνεργατικά, στα πλαίσια αξιολόγησης των γνώσεων,  τον δικό μας παγκόσμιο χάρτη που τον αγκαλιάζουν παιδιά του κόσμου!

Αφού γνωρίσαμε τις ηπείρους, ας πάμε να γνωρίσουμε και διάφορες χώρες τους!

Θα ταξιδέψουμε σε διάφορες μεγάλες πόλεις του κόσμου! Θα μας ξεναγήσουν παιδιά που κατοικούν σε αυτές!Θα γίνουμε φίλοι και θα περάσουμε τέλεια!

Η ανυπομονησία των παιδιών μας είναι μεγάλη!  Τι λέτε, παιδιά, φύγαμε;;;


Εργαστήριο 3

“Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη”

Το ταξίδι μας πρόκειται να ξεκινήσει! Θα αναχωρήσουμε σε λίγες μέρες από την πόλη μας, τη Χαλκίδα,  με προορισμό κάπου στην Ευρώπη!

Τι ξέρουν, όμως,  τα παιδιά για την πόλη και την χώρα τους;

Ξέρουν ότι μένουν στην Χαλκίδα που ανήκει στην Ελλάδα . Επίσης, ότι είμαστε Έλληνες και μιλάμε ελληνικά!

Μαθαίνουν ότι η Χαλκίδα, γεωγραφικά ανήκει στο νησί της Εύβοιας και η Ελλάδα στην Ευρώπη.

Για να κατανοήσουν καλύτερα, τα παιδιά, τη γεωγραφική θέση της Χαλκίδας και της Ελλάδας, παρατηρούν χάρτες και κάνουν αναζήτηση μέσω Google -Earth!

Βρίσκουν ακόμη και το σχολείο μας!

 

Παίζουμε παιχνίδι εμπέδωσης !

Συμπληρώνουμε φύλλο αξιολόγησης!

Ξαναθυμόμαστε τη σημαία της Ελλάδας! Την εντοπίζουμε ανάμεσα σε άλλες και γνωρίζουμε και την σημαία της Ευρωπαικής Ένωσης!

Τα παιδιά είναι πλέον έτοιμα για  ταξίδι! Ετοιμάζουν βαλίτσες και βγάζουν εισιτήριο για ευρωπαΐκό προορισμό!

Θα επισκεφτούν την Ιταλία και συγκεκριμένα θα προσγειωθούν στην Ρώμη! Το ταξίδι και η ξενάγηση θα γίνει μέσω παρουσίασης PowerPoint!

Τα παιδιά προσομοιώνουν μια αληθινή πτήση, περνώντας τον έλεγχο διαβατηρίων και εισιτηρίων, λαμβάνοντας αριθμημένες θέσεις και οδηγίες του καπετάνιου για την πτήση τους!

Καλό ταξίδι παιδιά!

Προσγειωθήκαμε στη Ρώμη, όπου μας υποδέχτηκε μια μικρή ιταλίδα, η Ενρίκα, για να μας ξεναγήσει!

IMG 7954

Παρατηρούμε τα χαρακτηριστικά της, μαθαίνουμε ότι μιλάει ιταλικά. Μας μαθαίνει να χαιρετάμε και να λέμε καλημέρα στα ιταλικά!

CIAO

BOUON GIORNO

Μας γνωρίζει τη σημαία της Ιταλίας…

IMG 7956

…και μας ξεναγεί στα πιο σημαντικά αξιοθέατα της χώρας της. Ταυτόχρονα, παρατηρούμε και σχετικούς ταξιδιωτικούς οδηγούς !

Επισκεπτόμαστε το Κολοσσαίο, την Φοντάνα ντι Τρέβι, τον πύργο της Πίζας! Βγάζουμε φωτογραφίες  και περνάμε υπέροχα!

Συμπληρώνουμε φύλλα κατανόησης και εμπέδωσης!

Ψηφίζουμε, μέσω υπολόγιστή, ποιο αξιοθέατο μας άρεσε περισσότερο!

Περισσότερους πόντους κέρδισε ο Πύργος της Πίζας!

Γι’ αυτό και επιλέξαμε αυτό το αξιοθέατο για να βγάλουμε μια ομαδική αναμνηστική φωτογραφία!

Για να ξεκουραστούμε, πήγαμε σε τοπικά εστιατόρια και φάγαμε πίτσα και μακαρονάδα, τα αγαπημένα φαγητά των Ιταλών!

“Ιταλοί σεφ” , έφτιαξαν για εμάς σπέσιαλ λιχουδιές!!!

Η Ενρίκα μας έδωσε τη συνταγή της πίτσας και φτιάξαμε και φάγαμε και στο σχολείο!

Ευχαριστούμε πολύ, Ενρίκα, για τη συνταγή! Ηταν πεντανόστιμες οι πίτσες!!!

Φυσικά, φαγητό χωρίς διασκέδαση δεν γίνεται! Η Ενρίκα μας μαθαίνει να χορεύουμε με την ιταλική παραδοσιακή μουσική : “Ταραντέλα”!

IMG 7958

Όμως η μέρα μας δεν τελείωσε εκεί!Πεταχτήκαμε λιγάκι μέχρι και τη Βενετία!

Τι όμορφα που περάσαμε !

Κάναμε βόλτα στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, φάγαμε λαχταριστό ιταλικό παγωτό και κάναμε βαρκάδα με την γόνδολα!!!

Όμως όλα τα ωραία τελειώνουν και εμείς πρέπει να φύγουμε από την Ιταλία! Όμως δεν στενοχωριόμαστε, γιατί μας περιμένουν νέες ταξιδιωτικές περιπέτειες!!

Τα διαβατήρια μας περιλαμβάνουν πλέον τη σφραγίδα -σημαία της Ιταλίας και οι αποσκευές μας ένα αυτοκόλλητο ιταλικό “σουβενίρ”!

Συμπληρώνουμε και σχετικό φύλλο αξιολόγησης του ταξιδιού!

IMG 8732

Δημιουργούμε όλοι μαζί  με χαρτοκοπτική και κολλάζ τη σημαία και το χάρτη της Ιταλίας!

Επιβίβαζόμαστε στο αεροπλάνο , φορώντας ιταλικά καπέλα και ….πετάμε για νέες χώρες!!!

IMG 8723

CIAO ITALY


Εργαστήριο 4

“Ταξιδεύοντας στην Ασία”

Σε αυτό το εργαστήριο αφήνουμε την Ευρώπη και βγάζουμε  εισιτήριο για Ασία! Θα επισκεφτούμε την Κίνα και συγκεκριμένα θα προσγειωθούμε στην πόλη του Πεκίνο!

Προσδεθείτε και η πιλότος θα μας ταξιδέψει με ασφάλεια!

Φτάνοντας, θα μας υποδεχτεί, μια μικρά Ασιάτισσα, η Σου, που θα μας γνωρίσει την χώρα της  και θα μας ξεναγήσει! Η ξενάγηση γίνεται μέσω παρουσίασης PowerPoint!

Παρατηρούμε τη φίλη μας και βλέπουμε ότι έχει κάποια διαφορετικά χαρακτηριστικά από εμάς! Κιτρινωπό χρώμα, σχιστά μάτια, άλλα ρούχα….

Παρατηρούμε και σχολιάζουμε εποπτικό υλικό για τους ασιάτες και την ήπειρό τους!

IMG 8044

Γνωρίζουμε τη γλώσσα τους, τη γραφή τους ,την σημαία τους…..!

Φοράμε τα καλά μας και βγαίνουμε βόλτα στο Πεκίνο ! Η Σου μας πηγαίνει σε μουσική κινέζικη “σκηνή” , όπου παρακολουθούμε χορούς και δρώμενα του κινεζικού πολιτισμού!

Μας άρεσε τόσο πολύ το θέαμα, που αποφασίσαμε να χορέψουμε κι εμείς …”με χίλια χέρια”!

Κινέζες χορεύτριες αναλαμβάνουν να μας μάθουν να χορεύουμε με βεντάλιες!

IMG 8711 1

Μετά από τέτοια ενέργεια που καταναλώσαμε, εννοείται, ότι πεινάσαμε!!! Και φυσικά , τι φάγαμε στην Κίνα; Ένα απο τα αγαπημένα τους φαγητά, τα νουντλς!

Η Σου, μας εξήγησε ότι οι κινέζοι τρώνε το φαγητό τους με “Chopsticks”, ξυλάκια, αλλά εμείς, ως γνήσιοι Ευρωπαίοι, φάγαμε νουντλς με πηρούνι! 😉

Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο γεμάτοι όμορφες εικόνες! Ξεκουραζόμαστε και είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα!

Την επόμενη μέρα, πρωί – πρωί, ετοιμαστήκαμε και φύγαμε για ξενάγηση! Είδαμε και θαυμάσαμε πολλά αξιοθέατα!

IMG 8085

Αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε, ήταν το Σινικό τείχος!Περπατήσαμε πάνω του, θαυμάσαμε την όμορφη θέα και μαγευτήκαμε!!!

Μας άρεσε τόσο πολύ που θέλαμε να το φτιάξουμε κι εμείς στο σχολείο, με τον δικό μας τρόπο!

Το απογευματάκι, περπατήσαμε ανάμεσα σε παγόδες, τα κινεζικά κτίρια με τις πολλές και περίεργες σκεπές! Όλα έγιναν πιο εντυπωσιακά,οταν άναψαν παντού όμορφα φαναράκια!!!

IMG 8045 1Την τελευταία μέρα, την αφιερώσαμε σε ψώνια και σουβενίρ!

Κινέζοι μαγαζάτορες μας έδειξαν και αγοράσαμε “ξυλάκια” , αλλά και όμορφα , χρυσοκέντητα μεταξωτά καδράκια!

IMG 8045Για σουβενίρ από την Κίνα πήραμε όλοι, υπέροχα φαναράκια!

Θαυμάσαμε και δοκιμάσαμε και παραδοσιακή κινεζική φορεσιά!

Στο τέλος του προγράμματος, συνεργαστήκαμε και κάθε τμήμα δημιούργησε μια ομαδική εργασία με θέμα από το ταξίδι μας!

Φυσικά , συμπληρώσαμε και διάφορα φύλλα  εμπέδωσης ή αξιολόγησης του ταξιδιού μας στην Κίνα!

Και βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία με την Σου, από το ταξίδι μας στην Κίνα της Ασίας!

Η σφραγίδα της Κίνας μπήκε στο διαβατήριό μας, το αυτοκόλλητο σουβενίρ στη βαλίτσα μας και λάβαμε θέσεις για το επόμενο ταξίδι στον κόσμο!

ΑΝΤΙΟ ΚΙΝΑ


Εργαστήριο 5 

“Ταξιδεύντας στην Αφρική”

Σειρά στο ταξίδι μας στον κόσμο, έχει η ήπειρος της Αφρικής! Βγάζουμε εισιτήριο και επιβιβαζόμαστε!

Που βρίσκεται στον χάρτη ; Ποιες χώρες περιλαμβάνει; Παρατηρούμε σχετικό εποπτικό υλικό και συμπληρώνουμε φύλλο αναγνώρισης της ηπείρου στον χάρτη!

Στην μεγάλη αυτή ήπειρο, θα επισκεφτούμε την χώρα της Αιγύπτου και συγκεκριμένα, θα προσγειωθούμε στο Κάιρο! Προσδεθείτε και φύγαμε!

IMG 8118 IMG 8121

Στο αεροδρόμιο, μας περιμένει ένας αιγύπτιος μικρός φίλος, ο Αμάρι! Θα είναι ο ξεναγός μας !

IMG 8123Μας γνωρίζει τη χώρα του, τη σημαία της και παίζουμε μαζί του, ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης !

Μας μιλά στη γλώσσα του και μας συστήνει τα αδέρφια του! Παρατηρούμε ομοιότητες και διαφορές τους με εμάς!

IMG 8127

Μας προσκαλεί στο σπίτι τους για φαγητό και τρώμε το αγαπημένο του αιγυπτιακό φαγητό, τα “Φαλάφελ”.

IMG 8130

Μετά το φαγητό, βγήκαμε βόλτα στην όμορφη αγορά του Χαν Ελ- Χαλίλι! Περίεργες μυρωδιές, χρώματα, πρωτόγνωρες φιγούρες και ομιλίες !

Φυσικά, ψωνίσαμε διάφορα μπαχαρικά και χαλάκια, δώρα για τους δικούς μας!

IMG 8128Όλοι μας ανυπομονούμε για την επίσκεψή μας …….. στις Πυραμίδες!

Φύγαμε οδικώς και όταν φτάσαμε εκεί μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη! Όμορφες καμήλες θα μας ξεναγούσαν γύρω από τις Πυραμίδες!

IMG 8149

Θαμπωθήκαμε από τη μεγαλοπρέπεια και την ομορφιά των πυραμίδων, αλλά και της επιβλητικής Σφίγγας!

Θέλουμε κι εμείς να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε την Πυραμίδα του Χέοπα, αλλά… με τα δικά μας υλικά!

IMG 8291

Μαθαίνουμε  για τον αρχαίο πολιτισμό των αιγυπτίων! Διαβάζουμε σχετικά ιστορικά βιβλία!

Και δημιουργούμε τους δικούς μας Φαραώ!

IMG 8672

Οι Αιγύπτιοι βασιλείς και βασίλισσες της αρχαιότητας, εμπνέουν και την αποκριάτικη μεταμφίεσή μας! Φοράμε το στέμμα, τον μανδύα και τα βραχιόλια μας και χορεύουμε σε αιγυπτιακούς ρυθμούς!

Ως αποχαιρετιστήριο δώρο στον Αμάρι, φτιάξαμε, συνεργατικά, αφίσα  με τις πυραμίδες της Αιγύπτου!

Σίγουρα κι αυτό το ταξίδι, θα μας μείνει αξέχαστο! Φεύγουμε γεμάτοι από εικόνες και συναισθήματα! Είμαστε έτοιμοι για νέες περιπέτειες!

Σφραγίζουμε διαβατήρια με την σημαία της Αιγύπτου και …..Πάμε για άλλα!!!

 

ΑΝΤΙΟ ΑΦΡΙΚΗ 


 

Εργαστήριο 6

“Ταξιδεύοντας στην Αυστραλία”

Επόμενος προορισμός μας στον κόσμο, θα είναι η ήπειρος της Ωκεανίας! Συγκεκριμένα, θα επισκεφτούμε τη χώρα της Αυστραλίας!

Βγάλαμε εισιτήριο και επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για Σίδνεϋ!

Ο καπετάνιος μας έδωσε οδηγίες και απογειωθήκαμε!!!!

Ο καπετάνιος, κατά τη διάρκεια της πτήσης, μας έδωσε λίγες πληροφορίες για την Αυστραλία!

Ζωγραφίσαμε, για εμπέδωση, τον χάρτη της Αυστραλίας!

Η θέα του Σίδνεϋ από ψηλά, πριν προσγειωθούμε, μας αφήσε άφωνους!

IMG 8480

Μόλις προσγειωθήκαμε, μας υποδέχτηκε μια γλυκιά αυστραλιανή μικρή, η Ολίβια!

IMG 8475

Η Ολίβια μας μιλά γαι την χώρα και τους φίλους  της, για τη σημαία τους, για τα φαγητά που τους αρέσουν και μας ξεναγεί σε αξιοθέατα!

 

Πως είναι οι φίλοι της; Μοιάζουν με εμάς, παιδιά, τι λέτε…..;

Η Ολίβια, μας πήγε να δούμε τη θέα απο τη μεγάλη γέφυρα του Σίδνεϋ!

IMG 8479

Είναι φανταστικά! Απέναντι είδαμε το επιβλητικό κτίριο της όπερας!

IMG 8481

Το βράδυ, η Ολίβια , κανόνισε να πάμε εκεί και να ακούσουμε όπερα!

Την επόμενη ημέρα, επισκεφτήκαμε το μεγάλο αυστραλιανό ζωολογικό κήπο! Γνωρίσαμε πολλά και περίεργα ζώα που τα ταϊσαμε και τα θαυμάσαμε!

Η Ολίβια, θέλει να μας μιλήσει για την ιστορία της Αυστραλίας ! Μας μιλά για τους Αβορίγινες, ιθαγενείς της χώρας της!

Παρατηρήσαμε εικόνες τους, κάναμε συγκρίσεις με εμάς και γενικότερα, μιλήσαμε για τον τρόπο ζωής τους!

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν τα “Μπούμερανγκ”, είδος όπλου των Αβορίγινων! Προσπαθήσαμε κι εμείς να κυνηγήσουμε όπως εκείνοι!

Παρατηρήσαμε ότι τους άρεσε να διακοσμούν τα “μπούμερανγκ” και όχι μόνο, με μικροσκοπικές τελείες , τη μια δίπλα στην άλλη!

Αυτή την τεχνική, την χρησιμοποιήσαμε κι εμείς σε αναμνηστικές αφίσες που δημιουργήσαμε!

Χρησιμοποιήσαμε και ξύσμα ξυλομπογιών για να βάψουμε τον χάρτη, στην μια αφίσα!

Επίσης, δημιουργήσαμε ομαδικά, εργασία με μάσκες Αβορίγινων, ζωγραφισμένες με τελείες!

Έφτασε η ώρα της αναχώρησης από την Αυστραλία! Σφραγίσαμε το διαβατήριο μας με την Αυστραλιανή σημαία και πήραμε το αεροπλάνο της επιστροφής για Ελλάδα!!!

BYE BYE AUSTRALIA


Εργαστήριο 7 

“Απολογισμός και αξιολόγηση του ταξιδιού μας στον κόσμο!”

Όλοι επιστρέψαμε στην Ελλάδα γεμάτοι με όμορφες αναμνήσεις, εμπειρίες και υπέροχα σουβενίρ!

Το πιο σημαντικό όμως σημείο του ταξιδιού μας στον κόσμο είναι οι νέοι φίλοι! Μπορεί να μην μιλάμε την ίδια γλώσσα , να μην μένουμε σε ίδια σπίτια και να μην φοράμε τα ίδια ρούχα, αλλά όλοι έχουμε την ανάγκη να περνάμε όμορφα, να διασκεδάζουμε και να είμαστε με αγαπημένα πρόσωπα! Κι εμείς, αυτά τα παιδιά του κόσμου που γνωρίσαμε, τα αγαπήσαμε και αποκτήσαμε μαζί τους δυνατούς δεσμούς φιλίας! Σίγουρα, στο μέλλον, θα τα ξαναπούμε!!!

Επίσης, μέσα από τα ταξίδια μας,  κατανοήσαμε ότι όλοι οι άνθρωποι του κόσμου είναι σημαντικοί και έχουν σπουδαία πράγματα να μας παρουσιάσουν! Αρκεί και εμείς να είμαστε ευγενικοί, να τους σεβόμαστε και να τους δίνουμε την ευκαιρία να μας τα δείξουν!

Τα παιδιά του ολοήμερου, δημιουργούν προς τιμή όλων των ανθρώπων,  αναμνηστικές μολυβοθήκες με τα παιδιά του κόσμου!

IMG 8872

Τα ταξίδια μας σταματούν για λίγο καιρό!  Βαλίτσες, διαβατήρια και εισιτήρια τακτοποιούνται! Νιώθουμε γεμάτοι από εμπειρίες και φίλουςκαι ανυπονομονούμε για τα επόμενα  που θα ακολουθήσουν!

IMG 8813

Κλείσαμε τον Γ΄Θεματικό κύκλο, με μια ομαδική αξιολόγηση μέσω παρουσίασης PowerPoint!

Αλλά και με δράσεις μέσα στην τάξη του σχολείου μας!

Τα παιδιά, παρατηρούν τον παγκόσμιο χάρτη που εφτιάξαν και πρέπει να εντοπίσουν τις ηπείρους, τα ονόματά τους, τις σημαίες τους, αλλά και ότι είδαν, όταν τις επισκέφτηκαν!

Συγχαρητήρια, μικροί ταξιδιώτες, αποκτήσατε πολλές νέες γνώσεις του κόσμου που μας περιβάλλει!!!Τα καταφέρατε τέλεια!!!

Τα παιδιά, νιώθουν περηφάνια και χαρά! Δεν θέλουν να ξεχάσουν τα ταξίδια τους και πολύ περισσότερο τους νέους φίλους που απόκτησαν!

Βγάζουν λοιπόν,  ένα σύνθημα, που όταν θα το λένε, θα θυμούνται όλες τις υπέροχες στιγμές με τους νέους αυτούς ανθρώπους που γνώρισαν στον κόσμο!

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

Ενώνουν τα χέρια γύρω από τη γη μας και το βροντοφωνάζουν σε όλους!!!!

IMG 8556

 

ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ