ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024

1

Το σχολείο μας υλοποιεί τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχολικού έτους 2023-2024

 

1ος Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θεματική Ενότητα: Υγεία : Διατροφή και ‘Aσκηση

Τίτλος: Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό

Στόχοι:Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και

μυαλό δυνατό» αποτελεί μία εισαγωγή των μαθητών/τριών στις σωστές διατροφικές

συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των

δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα)

2ος Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θεματική Ενότητα: Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Τίτλος: Μεσόγειος, η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς

Στόχοι: Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/-τριες να αποκτήσουν θετική στάση ως προς

τα μνημεία, ως σημαντικά δημιουργήματα των ανθρώπων διαφορετικής πολιτισμικής και

ιστορικής προέλευσης, να αναγνωρίσουν τη διαφορετική πολιτισμική έκφραση στον

χρόνο μέσα από αυτά, να σέβονται την πολιτισμική διαφορετικότητα, να νιώθουν

προθυμία να τα επισκέπτονται, να αναγνωρίζουν τους κινδύνους από τους οποίους

απειλούνται και να δρουν θετικά για τη διατήρησή τους στον χρόνο.

3ος Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Θεματική Ενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική, Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία

Στόχοι:Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς

μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων

διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από

δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης

του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και

επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές

δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θεματική Ενότητα: Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας

Τίτλος: Κουκλοπαίζουμε

Στόχοι:

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, θα έχουμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε και να εφαρμόσουμε με τη βοήθεια και του σχετικού ψηφιακού υλικού σε τέσσερα απλά και δημιουργικά βήματα (Επιλογή Θέματος από την Διδακτέα Ύλη, Κατασκευή κούκλας, Εμψύχωση, και Δραματοποίηση) την δική μας κούκλα και να την εμψυχώσουμε δραματοποιώντας με τρόπο δημιουργικό την διδακτέα ύλη μας.

Δεξιότητες Μάθησης: Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία

Δεξιότητες Ζωής: Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Πολιτειότητα Προσαρμοστικότητα

ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης

Δεξιότητες του νου : Κατασκευές Μελέτη περιπτώσεων