Οι μαθητές, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν σημαντικές πτυχές που ενισχύουν τη γνώση, την κατανόηση και την ευαισθητοποίησή τους για την αναπηρία. Συγκεκριμένα, ενημερώθηκαν για τις διαφορετικές μορφές αναπηρίας (σωματική, αισθητηριακή, νοητική, ψυχική) και τη σημασία της ισότητας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.
Επιπλέον, γνώρισαν τα βασικά δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, όπως περιγράφονται στη Σύμβαση του ΟΗΕ, και συζήτησαν τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, από την έλλειψη προσβασιμότητας έως την κοινωνική απομόνωση. Ενημερώθηκαν για τη συμβολή των τεχνολογιών στη διευκόλυνση της αυτονομίας και την ενίσχυση της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική ζωή.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, συμμετέχοντας σε προσομοιώσεις που ανέδειξαν τις δυσκολίες της καθημερινότητας, όπως η κίνηση με δεμένα μάτια, η γραφή με το στόμα και η χρήση του συστήματος Braille. Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουν τη νοηματική γλώσσα και να γράψουν τα ονόματά τους με το σύστημα Braille, ενώ επεξεργάστηκαν προσομοιωτικά κείμενα για να κατανοήσουν τις δυσκολίες ανάγνωσης λόγω δυσλεξίας.
Τέλος, συζήτησαν και κατέγραψαν προτάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στο σχολικό περιβάλλον, κατανοώντας την αξία της συμπερίληψης και της έμπρακτης υποστήριξης για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς. Μέσα από όλα τα παραπάνω, οι μαθητές ενίσχυσαν την κατανόηση και το σεβασμό στη διαφορετικότητα, κάνοντας ένα βήμα προς την ενίσχυση της συμπεριληπτικής παιδείας.