Η συμμετοχή μιας/ενός φοιτήτριας/φοιτητή για την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης στο τμήμα ένταξης αλλά και στη γενική τάξη του σχολείου αποτελεί μια κίνηση με πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχολείο ενισχύεται μέσω της εισαγωγής νέων ιδεών και σύγχρονων διδακτικών μεθόδων που φέρνει η/ο φοιτήτρια/ φοιτητής, οι οποίες βασίζονται στις σύγχρονες επιστημονικές και εκπαιδευτικές πρακτικές. Η παρουσία της/του αυξάνει το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, κάτι που μεταφράζεται σε πιο στοχευμένη υποστήριξη των μαθητών, ιδίως όσων έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Για τον δάσκαλο/την δασκάλα, η συμμετοχή της/του φοιτήτριας/ φοιτητή στην εκπαιδευτική διαδικασία προσφέρει ουσιαστική υποστήριξη στην τάξη, επιτρέποντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης του διδακτικού έργου. Παράλληλα, οι νέες γνώσεις και οι θεωρητικές προσεγγίσεις που φέρνει η/ο φοιτήτρια/ φοιτητή συνεισφέρουν στην ανταλλαγή ιδεών και την περαιτέρω ανάπτυξη του εκπαιδευτικού έργου.
Η/ο φοιτήτρια/φοιτητής, από την άλλη πλευρά, αποκτά πολύτιμη εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, εφαρμόζοντας τις θεωρητικές της/του γνώσεις στην πράξη και προσαρμόζοντάς τες στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Αυτή η πρακτική εμπειρία συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η διαχείριση τάξης, η διαμόρφωση στρατηγικών διδασκαλίας και η αποτελεσματική επικοινωνία με μαθητές, γονείς και συναδέλφους. Επιπλέον, της/του παρέχεται η δυνατότητα να ενισχύσει την επαγγελματική της/του δικτύωση, δημιουργώντας σχέσεις που θα την/τον στηρίξουν στη μελλοντική της/του καριέρα.
Τέλος, το παιδί αποκομίζει άμεσα οφέλη από την επιπλέον παρουσία εκπαιδευτικού προσωπικού στην τάξη, καθώς αυτή μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη και πιο προσεκτική στήριξη. Η γνωριμία με νέες διδακτικές προσεγγίσεις μπορεί να κάνει τη μαθησιακή διαδικασία πιο ενδιαφέρουσα και πολυδιάστατη, προάγοντας την ανάπτυξη τόσο γνωστικών όσο και κοινωνικών δεξιοτήτων. Η αλληλεπίδραση με διαφορετικούς εκπαιδευτικούς ενθαρρύνει επίσης την προσαρμοστικότητα και διευκολύνει την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών.