Παρουσίαση του eTwinning Project “Temples Adventure – A Journey Through Three Cultures”

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ανοιχτή εκδήλωση του σχολείου μας, κατά την οποία οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης παρουσίασαν σε εκπαιδευτικούς, γονείς, εκπροσώπους του Δήμου Αθηναίων και κατοίκους της περιοχής, το ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα “Temples Adventure – A Journey Through Three Cultures”.

Πρόκειται για ένα καινοτόμο έργο που ένωσε μαθητές και εκπαιδευτικούς από τη Μάλτα, την Ελλάδα και την Πολωνία, με στόχο την εξερεύνηση και ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς των τριών χωρών.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια σειρά από δημιουργικές και διαδραστικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες να ενισχύσουν τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και να προάγουν τη διαπολιτισμική κατανόηση και συνεργασία.

Μέσα από συνεργατικές πρακτικές και αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, οι μαθητές:

  • Γνώρισαν εμβληματικά μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς,

  • Εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για τους αρχαίους πολιτισμούς και τη συμβολή τους στη σύγχρονη κοινωνία,

  • Ανέπτυξαν τις ικανότητές τους στη γραπτή και προφορική επικοινωνία,

  • Ενίσχυσαν την κριτική και αναλυτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες, καθώς και την ομαδικότητα και συνεργασία με συνομηλίκους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.

Το πρόγραμμα αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για βιωματική μάθηση, ανταλλαγή εμπειριών και ουσιαστική σύνδεση με τον ευρωπαϊκό πολιτιστικό πλούτο, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά τη δύναμη της εκπαίδευσης στην προώθηση της αλληλοκατανόησης και της διεθνούς συνεργασίας.

490792a8 9ba0 4ec7 838f 1e229a68dd61 eikona Viber 2025 06 11 15 59 00 075 eikona Viber 2025 06 11 15 59 00 800 eikona Viber 2025 06 11 15 59 04 849

Ο Καφές κάνει καλό στο χώμα!! – Εκδήλωση για την Οικιακή Συλλογή Αποβλήτων

Σε συνεργασία με το Τμήμα Εναλλακτικής Διαχείρισης αποβλήτων του Δήμου Αθηναίων και τον αντιδήμαρχο κλιματικής διακυβέρνησης κο Νίκο Χρυσόγελο πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 11 Ιουνίου, στην αυλή του σχολείου ενημερωτική ανοιχτή εκδήλωση για τη χρήση των καφέ κάδων και τη διαχείριση οικιακών αποβλήτων. Έχουν ήδη τοποθετηθεί στη γειτονιά 20 καφέ κάδοι. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν γονείς και κάτοικοι της περιοχής οι οποίοι αφού ενημερώθηκαν για τη σωστή διαχείριση των οικιακών βιοαποβλήτων παρέλαβαν από ένα μικρό καφέ κάδο πάγκου, βιοδιασπώμενες σακούλες και ειδικό κλειδάκι για τον καφέ κάδο.

Στην εκδήλωση συμμετείχε και ομάδα από τον Δημόκριτο η οποία ανέλαβε την τοποθέτηση ειδικών αισθητήρων για την μέτρηση της ποιότητας του αέρα τόσο μέσα στις αίθουσες όσο και στον εξωτερικό χώρο. Συμμετείχε επίσης ομάδα από το ΕΜΠ η οποία έχει αναλάβει τη δημιουργία δύο κήπων οι οποίοι θα ποτίζονται από σύστημα συλλογής βρόχινου νερού που θα τοποθετηθεί στην ταράτσα του σχολείου. Στην αυλή του σχολείου είχαν στηθεί σταθμοί εργασίας όπου οι μαθητές της Στ΄τάξης ενημέρωναν τους μαθητές όλων των τάξεων για τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων (μπλε και καφέ κάδος).

Την εκδήλωση άνοιξε η χορωδία του σχολείου μας με τραγούδια και χορούς από τους μαθητές της Β΄και Ε΄τάξης. Ταυτόχρονα μαθητές της Γ΄και Δ΄τάξης συμμετείχαν σε ένα χιουμοριστικό σκετσάκι με τίτλο «ο Καφές της Ανακύκλωσης» στο οποίο παρουσίαζαν τα οφέλη του καφέ κάδου. Τέλος, οι μαθητές του ολοήμερου προγράμματος παρουσίασαν τις εικαστικές τους δημιουργίες, φτιαγμένες από ανακυκλώσιμα υλικά. Η εκδήλωση ήταν μέρος του προγράμματος Ascend στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας.

Οι δράσεις αυτές είναι αποτέλεσμα προτάσεων που έκαναν οι μαθητές της Στ τάξης μετά από έρευνα στη γειτονιά.

Ευχαριστούμε τον αντιδήμαρχο κο Χρυσόγελο, που όχι μόνο ενθάρρυνε τους μαθητές μας στο να συμμετέχουν ενεργά στην αναβάθμιση του σχολείου και της γειτονιάς αλλά και έδειξε ότι τα λόγια μπορούν να γίνουν πράξη όταν υπάρχει θέληση και αγάπη για τον τόπο μας.

2c137b62 1f5c 4e86 b947 cb492b630925 12f6a0c0 ed4b 4f33 8520 1aab4e8618e8 51f6c5b6 328f 4fd0 8be9 08bcda9114b8 153d42f3 199b 4180 b6e3 67f15cc0ffe4 449a9225 3828 4619 9768 02222c3b7d4f 64557c7b 04c4 44a9 8f03 0e994480c6bd 54014875 1e59 4c41 9a8b 10fafe695a51 a9398ecb 316d 4e8e 8585 7a46b7687f79 eikona Viber 2025 06 11 15 59 03 735 eikona Viber 2025 06 11 15 59 05 446 eikona Viber 2025 06 11 15 59 05 817 eikona Viber 2025 06 11 15 59 06 607 eikona Viber 2025 06 11 15 59 06 987 eikona Viber 2025 06 11 15 59 07 360

 

Ζωντανή Ανταπόκριση από τον Λόφο της Ακρόπολης από τους μαθητές της Ε’ τάξης!

Μια ξεχωριστή εμπειρία έζησαν σήμερα οι μαθητές της Ε’ τάξης, καθώς μετατράπηκαν σε μικρούς δημοσιογράφους και πραγματοποίησαν ζωντανή ανταπόκριση από τον λόφο της Ακρόπολης!

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning με τίτλο “Temples Adventure – A Journey Through Three Cultures”, το οποίο ενώνει μαθητές από την Ελλάδα, τη Μάλτα και την Πολωνία μέσα από ένα ταξίδι γνώσης και πολιτισμού.

Η ζωντανή σύνδεση έγινε με τα συνεργαζόμενα σχολεία από τη Μάλτα και την Πολωνία, προσφέροντας σε όλους τους συμμετέχοντες μια μοναδική ευκαιρία να “βρεθούν” ψηφιακά στην καρδιά της Αρχαίας Αθήνας και να γνωρίσουν από κοντά τον Παρθενώνα και τα υπόλοιπα μνημεία του Ιερού Βράχου.

Οι μαθητές, με ενθουσιασμό και υπευθυνότητα, παρουσίασαν ζωντανά πληροφορίες για τα σημαντικότερα σημεία της Ακρόπολης, μίλησαν για την ιστορία και τη σημασία τους και απάντησαν σε ερωτήσεις των συμμαθητών τους από το εξωτερικό.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία συνεργασίας, μάθησης και δημιουργικότητας που έφερε πιο κοντά τρεις διαφορετικές χώρες, τρεις πολιτισμούς και φυσικά… τρεις ναούς!

Το ταξίδι μας συνεχίζεται!

6e38d703 a509 4956 b1ba b69996140f27 19a69a6b dddc 4368 bc2a 407a9344d2d6 40a379bf 27a3 4783 af08 f84919c69ac1 1 bb1d1809 a04f 4196 b5b7 560f8a207c9f 1 e2f63caa 50a1 4780 87a3 12897c1dc137 e28929d3 7295 472d b280 b16e33dd8cb7 1 ea751e18 1471 4ab9 86ed ce013e193817

Ομαδική κινητικότητα μαθητών στην Konstancinie-Jeziornie, Πολωνία

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ομαδική κινητικότητα μαθητών του σχολείου μας στο Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stefana Żeromskiego w KonstancinieJeziornie στη Βαρσοβία της Πολωνίας. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από 31/3/2025 – 4/4/2025 στα πλαίσια της διαπίστευσης Erasmus+ 2022-2027 που κατέχει το σχολείο μας. Στην κινητικότητα συμμετείχαν 7 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία μάθησης και διαπολιτισμικής συνεργασίας. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Βαρσοβία, οι μαθητές μας παρακολούθησαν μαθήματα στο σχολείο της χώρας υποδοχής, γνωρίζοντας από κοντά το εκπαιδευτικό σύστημα της Πολωνίας και ενισχύοντας την επικοινωνία τους στα αγγλικά. Παράλληλα, συμμετείχαν σε ποικίλα εργαστήρια (workshops) με θεματολογία που κάλυπτε τους τομείς των STEM, των τεχνών, του πολιτισμού, του περιβάλλοντος και των ψηφιακών δεξιοτήτων. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες και συνεργατικά projects, οι μαθητές ανέπτυξαν κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι παρουσιάσεις και οι ανταλλαγές απόψεων μεταξύ των μαθητών των δύο χωρών, με θέματα όπως η καθημερινή ζωή, οι πολιτιστικές παραδόσεις, οι προκλήσεις και τα όνειρά τους για το μέλλον. Οι διαπολιτισμικές δράσεις αποτέλεσαν ένα από τα πιο ζωντανά κομμάτια της εμπειρίας. Οι μαθητές παρουσίασαν την κουλτούρα της Ελλάδας μέσα από, χορούς, μουσική και ήθη, ενώ γνώρισαν αντίστοιχα στοιχεία από την πολωνική παράδοση.

Στο πλαίσιο των θεματικών σχεδίων εργασίας (Project-based Learning), οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν σε ομάδες και ανέπτυξαν projects με θέματα όπως το Περιβάλλον, η Κοινωνική Ένταξη, οι Ψηφιακές Τεχνολογίες, η Ευρωπαϊκή Ταυτότητα και η Πολιτιστική Κληρονομιά. Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, πολιτιστικούς χώρους, ιστορικά μνημεία και φυσικά πάρκα της Βαρσοβίας, προσφέροντας στους μαθητές σημαντικά πολιτιστικά και ιστορικά ερεθίσματα.

Η ομαδική εργασία, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων καλλιεργήθηκαν μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας καινοτόμα εργαλεία όπως ρομποτική, προγραμματισμό και παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν εφαρμογές διαδικτυακής συνεργασίας όπως το eTwinning, το Padlet και το Canva, ενισχύοντας έτσι τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Η εμπειρία ολοκληρώθηκε με δραστηριότητες ανατροφοδότησης, όπως η συγγραφή ημερολογίων εμπειρίας και η πραγματοποίηση συνεντεύξεων, μέσα από τις οποίες οι μαθητές κατέγραψαν σκέψεις, συναισθήματα και τα σημαντικότερα οφέλη που αποκόμισαν από αυτή την εμπειρία ζωής.

Τέλος, με την επιστροφή τους, οι μαθητές παρουσίασαν την εμπειρία τους στους συμμαθητές του σχολείου μας, μεταφέροντας εικόνες, γνώσεις και συναισθήματα από τη Βαρσοβία και παρακινώντας περισσότερους μαθητές να συμμετάσχουν σε μελλοντικές δράσεις κινητικότητας. Η ομαδική αυτή κινητικότητα αποτέλεσε για όλους τους συμμετέχοντες μια αξέχαστη εμπειρία μάθησης, συνεργασίας και πολιτισμικής ανταλλαγής, ενισχύοντας τις ευρωπαϊκές αξίες, την ανοχή, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

eikona Viber 2025 03 31 10 33 36 651 eikona Viber 2025 03 31 10 33 37 095 eikona Viber 2025 03 31 10 33 38 014 eikona Viber 2025 03 31 10 33 38 105 eikona Viber 2025 03 31 10 33 38 185 eikona Viber 2025 03 31 10 33 38 408 eikona Viber 2025 04 02 17 32 05 022 eikona Viber 2025 04 02 17 32 05 351 eikona Viber 2025 04 02 17 32 05 800 eikona Viber 2025 04 02 17 32 10 157 eikona Viber 2025 04 04 10 37 13 203 eikona Viber 2025 04 05 08 54 48 384 eikona Viber 2025 04 05 08 58 14 530

Erasmus+ – φιλοξενία εκπαιδευτικού από την Κροατία

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus εκπαιδευτικός από το διαπιστευμένο σχολείο OŠ Kajzerica στο Ζάγκρεμπ επισκέφτηκε το σχολείο μας για job shadowing με στόχο να παρακολουθήσει και να μυηθεί στις εκπαιδευτικές τεχνικές και μεθόδους του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Μια εβδομάδα παρακολούθησε μαθήματα και συμμετείχε σε βιωματικές δραστηριότητες στα πλαίσια ανταλλαγής καλών πρακτικών και μεθόδων διδασκαλίας. Η εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει διδασκαλία μαθηματικών στην Ε’ τάξη με εργαλείο τη μουσική. Εξάσκηση στην προπαίδεια με τη βοήθεια ρομπότ. Γεωγραφία με το ρομπότ edison. Συνεργατικές δραστηριότητες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων μνήμης, παρατηρητικότητας και αντιστοίχισης με τη βοήθεια των “6 bricks”, πειράματα φυσικής και προσομοιώσεις.

480280722 9030306730421316 2997143152853595948 n 480453288 9036216789830310 48381274809389523 n 481234419 9036216549830334 7717539667087467394 n 481264002 9030312427087413 3100586950193587866 n 485028378 673124295271315 4592086749302325396 n 485061061 673123681938043 8197339582661346578 n 485144249 673124048604673 3077592409281542395 n

 

 

Erasmus+: Φιλοξενία μαθητών και εκπαιδευτικών από την Ιταλία!!

Στα πλαίσια της διαπίστευσης Erasmus+ 2022-2027 που κατέχει το σχολείο μας είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας για τρεις ημέρες 12 μαθητές και 6 εκπαιδευτικούς από το σχολείο I C.D. De Amicis Bisceglie Bt της Ιταλίας.

Πρώτη μέρα Erasmus!!!

Υποδεχθήκαμε τους εταίρους μας με ιταλικά και ελληνικά τραγούδια. Ακολούθησαν παιχνίδια γνωριμίας και μαθητές και των δύο σχολείων παρουσίασαν τα σχολεία τους. Στη συνέχεια τα παιδιά ετοίμασαν ιταλικές μπρουσκέτες και ελληνική τυρόπιτα. Η πρώτη μέρα τελείωσε με ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.

Δεύτερη μέρα Erasmus!!!

Ξεκινήσαμε με μάθημα ελληνικών και ιταλικών. Οι μαθητές των δύο χωρών έμαθαν καθημερινές λέξεις στις δύο γλώσσες. Συνδεθήκαμε με το σχολείο της Ιταλίας και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το γνωστό τραγούδι Bella Ciao. Προγραμματισμός και ταξίδια στο χάρτη με το ρομπότ Edison, παιχνίδια συνεργασίας, παρατηρητικότητας και μνήμης με τα six bricks.

Τρίτη μέρα Erasmus!!!

Με μεγάλη συγκίνηση αποχαιρετήσαμε σήμερα τους καινούριους αλλά αγαπημένους φίλους!!! Η σημερινή μέρα ήταν ξεχωριστή και γεμάτη όμορφες στιγμές. Υποδεχθήκαμε την άνοιξη τραγουδώντας τα κάλαντα της άνοιξης. Ξεχυθήκαμε όλοι στη γειτονιά με πρώτη στάση το εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα όπου και συναντηθήκαμε με μαθητές από το αγαπημένο μας 22ο Δημοτικό. Καταλήξαμε στην πλατεία Καλλιγά όπου τραγουδήσαμε και χορέψαμε όλοι μαζί χορούς από την Ιταλία και την Ελλάδα. Οι χοροί συνεχίστηκαν και στην αυλή του σχολείου. Τέλος έγινε η αξιολόγηση της κινητικότητας παίζοντας όλοι μαζί Kahoot.

Μια υπέροχη διαπολιτισμική εμπειρία!!!

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Για το σχολικό έτος 2025-2026, στην Α΄ τάξη Δημοτικού εγγράφονται τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το έτος 2019.

Οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών  θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025.

Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α ́ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά,
καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

Ακολουθεί η εγκύκλιος και οδηγίες



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου