“Δον Κιχώτης” στο Θέατρο Παλλάς

Μια εξαιρετική θεατρική παράσταση παρακολούθησαν οι μαθητές των σχολείων μας στο θέατρο Παλλάς. Μαζί μας η Χέρμα, η Ερμίνια και η Ροζαλία, από την Καστίλλη Λα Μάντσα, την πατρίδα του Δον Κιχώτη. Ήταν ο ωραιότερος τρόπος να αποχαιρετήσουν οι δασκάλες από την Ισπανία τη χώρα μας και να τελειώσουν έτσι δύο αξέχαστες εβδομάδες που περάσαμε μαζί τους.

Το βέβαιο είναι ότι η συνεργασία μας θα συνεχιστεί και ελπίζουμε να ξανασυναντηθούμε σύντομα!!!

Στα καμαρίνια του θεάτρου με τον “Δον Κιχώτη” Γιάννη Στάνκογλου

Με την Σαββίνα Γιαννάτου και τον Γιάννη Στανκογλου.

Ο παπα Γιώργης είχε δει την παράσταση και ενθουσιασμένος μας παρακίνησε να την παρακολουθήσουμε. Ευχαριστούμε!!!!!

“Το μαντηλάκι”

Οι μαθητές της Β΄τάξης παρουσίασαν στις συναδέλφους μας από την Ισπανία το αγαπημένο παραδοσιακό παιχνίδι που παίζεται ακόμη. Και φυσικά έπαιξαν μαζί με τα παιδιά!!!

Παιχνίδι ομαδικό που παίζεται σε ανοιχτό χώρο από αγόρια και κορίτσια. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες ομάδες και τοποθετούνται το ένα δίπλα στο άλλο σε δύο παράλληλες γραμμές που απέχουν μεταξύ τους περίπου 10 μέτρα.

Οι παίχτες αριθμούνται -κάθε σειρά χωριστά- από το 1,2,3, κ.ο.κ. μέχρι τον τελευταίο, έτσι ώστε το 1 της μιας ομάδας να είναι απέναντι από το 1 της άλλης ομάδας, το 2 απέναντι από το 2 κ.ο.κ.

Στη μέση του χώρου και σε ίση απόσταση από τις δύο γραμμές (άρα και από τις δύο ομάδες) τοποθετείται ένα μαντήλι.

Αρχίζοντας το παιχνίδι ο αρχηγός (δάσκαλος) εκφωνεί έναν αριθμό και αμέσως τα παιδιά που έχουν τον αριθμό και στις δύο ομάδες τρέχουν να πάρουν το μαντήλι.

Καθένα από τα παιδιά, ενώ σχεδιάζει με το νου του πώς να πάρει το μαντήλι και να φύγει χωρίς να το πιάσει ο αντίπαλος, συγχρόνως φροντίζει να επιτηρεί τον αντίπαλό του ώστε να μην το πάρει εκείνος και του ξεφύγει.

Όποιος αποφασίσει να πάρει το μαντήλι τρέχει προς το τέρμα, ενώ ο αντίπαλός του τον κυνηγάει για να τον πιάσει. Αν καταφέρει να πάει το μαντήλι στην ομάδα του, τότε η ομάδα του κερδίζει δηλαδή έναν βαθμό. Αν όμως τον πιάσει ο αντίπαλος, τότε κερδίζει το βαθμό η ομάδα του αντιπάλου.

Ο αρχηγός συνήθως καλεί συγχρόνως περισσότερους από έναν αριθμούς. Οπότε δημιουργείται σύγχυση και ευκολότερα μπορεί κάποιος να αρπάξει το μαντήλι και να ξεφύγει.

“Κι αν ήσουν εσύ;”

Με αφορμή την ημέρα κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού οι μαθητές της Β΄τάξης συμμετείχαν σε ένα εξαιρετικό βιωματικό εργαστήριο στα πλαίσια του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;”. Το “Κι αν ήσουν εσύ;” 2018 είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Το εργαστήριο παρακολούθησαν (και συμμετείχαν ενεργά) τρεις δασκάλες από την Ισπανία που φιλοξενούνται στο σχολείο μας στα πλαίσια του Erasmus+

“e+Ties: Another look at bilingual education”

 

Με μεγάλη μας χαρά υποδεχθήκαμε σήμερα τρεις εκπαιδευτικούς από την Ισπανία. Μία δασκάλα, μία νηπιαγωγός και μία σχολική σύμβουλος θα βρίσκονται στο σχολείο μας για δύο εβδομάδες για επιτόπια παρακολούθηση (job shadowing) στα πλαίσια του εγκεκριμένου ΚΑ1 Erasmus+ Project“e+Ties: Another look at bilingual education”. Συντονιστής του προγράμματος είναι η Γενική Διεύθυνση Προγραμμάτων του Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού της Αυτόνομης Κοινότητας Castilla-La Mancha της Ισπανίας.
Στόχος μας είναι να γνωριστούμε, να ανταλλάξουμε καλές πρακτικές αλλά και να δημιουργήσουμε μελλοντικές συνεργασίες.

 

Η συμμετοχή μας στο Erasmus+

Η νέα ιστοσελίδα του σχολείου μας στην οποία περιγράφεται η εμπειρία μας από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Erasmus+. Η σελίδα ανανεώνεται συνεχώς. Σε λίγες μέρες θα αναρτηθούν και τα αποτελέσματα της συμμετοχής τριών εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο επιμορφωτικό σεμινάριο που έγινε στην Ισπανία το Νοέμβριο. Το δεύτερο επιμορφωτικό σεμινάριο θα γίνει τον ερχόμενο Μάιο στη Φινλανδία, ενώ αρχές Μαρτίου θα επισκεφτούν το σχολείο μας τρεις εκπαιδευτικοί από την Αυτόνομη Κοινότητα Castilla-La Mancha της Ισπανίας. Θα μείνουν στο σχολείο μας για 2 εβδομάδες για επιτόπια παρακολούθηση εργασίας (job shadowing).

Στη Μπεναλμαντένα της Ισπανίας με το Erasmus+

iky-erasmus

Στη Μπεναλμαντένα της Ισπανίας βρίσκονται από χθες τρεις δασκάλες του σχολείου μας. Η Κωνσταντίνα και η Πετρούλα, δασκάλες της Β΄τάξης και η Μαρία, δασκάλα Αγγλικών, θα παρακολουθήσουν σεμιναριακά μαθήματα μιας εβδομάδας (12/11-18/11) στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+. Το σχολείο μας είναι δικαιούχος επιχορήγησης από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού (ΙΚΥ) για το Σχέδιο με τίτλο «Η εκπαίδευση των νεοεισερχόμενων προσφύγων με τη χρήση των ΤΠΕ και η ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 / Βασική Δράση 1: Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων. Η διάρκεια του σχεδίου διαρκεί από 01/09/2017 έως και 31/08/2018 και περιλαμβάνει μια κινητικότητα τριών εκπαιδευτικών στην Ισπανία και μία κινητικότητα τριών εκπαιδευτικών στη Φινλανδία. Φορέας επιμόρφωσης είναι ο εκπαιδευτικός οργανισμός EUNEOS και τίτλος του σεμιναρίου “How to make your school more international – a practice-based approach”.

Ανάμεσα στους κύριους στόχους του σεμιναρίου είναι η ανάπτυξη σχεδίου σχολικής πολιτικής για τη διεθνοποίηση, η  συμμετοχή σε παγκόσμια (εικονικά) έργα, η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε διεθνή προγράμματα και η  ανάπτυξη της ευρωπαϊκής και διεθνούς διάστασης στο πρόγραμμα σπουδών.